Side 2 av 8 Først 12345678 Siste
Viser søkeresultater 11 til 20 av 76
    Medlem siden
    Mar 2005
    Sted
    Akershus
    Meldinger
    5,332

Standard Sv: Svær sak-FDA vil tvinge fram en NDA for Armour etc--hele nettet er fullt av meldi

Du vet da godt at det het Levaxin i Sverige i mange år, og at navneskiftet antageligvis ble gjort for å få et enhetlig navn.

Det ville vært en sensasjon hvis det var ment å være en bedre kiralitet, og det ville utløst en ny søknad om godkjenning.....ala amerika. synthroid måtte søke på nytt grunnet "mange reformuleringer"

Jeg synes det vil være en fordel hvis Westroid (= RCL) og Armour leverer en NDA, for da mister legene her som synes det er noe skummelt, alle argumenter. Thyroid USP er nemlig brukt og kjent som sikkert og virksomt og pålitelig i ca 100år og en offsiell godkjenning etter de nye reglene virker betryggende på legene. de skjønte aldri "grandfathered in"
    Digitalis og Aspirin står i samme klasse, de er gamle medisiner. Argumentet er som kjent at da får de kreve en NDA for disse gamle stoffene også....

Noen som har en liste over gamle legemidler som ennå ikke er godkjente?

Medlem siden
    Mar 2005
    Alder
    74
    Meldinger
    490

Standard Sv: Svær sak-FDA vil tvinge fram en NDA for Armour etc--hele nettet er fullt av meldi

Det visste jeg ikke Nora - har nok ikke vært så oppmerksom i starten som du har vært.....
    Jeg trodde det het Eltroxin i Sverige - som i Danmark. Sverige har vel nå to fabrikata syntetiske så vidt jeg har hørt ?

Men jeg åpna en ny Armourbox nå - og forstår allerede før jeg har begynt å spise av dem noe av kritikken som fremkommer.
    De er mye vanskeligere å dele !

Jeg bruker 3Grain/dag og legger opp 2 + 1/2 tablett i hvert rum av ukedosereren. Jeg deler 3 tabletter i to med apotekets tablett deler. (sånn blå).
    Tidligere batcher kløyvde seg nogenlunde bra - de nye smuldrer ganske mye.
    De er mer porøse og "knekker" ikke ito.

Jeg har jo kjøpt inn endel slike bokser, så får jeg jo håpe at det bare er det som er iveien ......
    De er produsert i januar-09.
    • Hansen - tidligere n'Finn og Finn Lang (på Facebook) forlot forumet i 2010 på grunn av et kontrovers om jod.

Medlem siden
    Mar 2005
    Sted
    Akershus
    Meldinger
    5,332

Det er interessant hvor mange som poster på facebook-gruppen at de hadde manglede effekt av levothyroxin eller horrible bivirkninger, og som er bra på Natural Thyroid.

nfinn, mange har hatt det ille på den nye Armour. Westhroid er fremdeles bra, samt de andre. Noen burde prøve å få belgisk erfa Thyroid, er godkjent i Europa faktisk. Armour har aldri søkt om godkjenning i USA og langt mindre utenfor USA.

Medco hadde åpenbart rett allikevel: http://thyroid.about.com/b/2009/08/1...l-response.htm

fra http://thyroid.about.com/od/thyroidd...yroid-2009.htm

disse hevder også at Armour og desiccated Thyroid ikke er lovlige: http://www.whistleblowerfirm.com/pha...ud/desi-drugs/

sjekk også http://thyroid.about.com/b/2009/08/1...ure-throid.htm

"I know it's government gobbledygook legalese, but what the above section says is basically the following:

* According to the FDA, natural desiccated thyroid drugs are not generally recognized as safe and effective
    * According to the FDA, natural desiccated thyroid is considered a "new drug"

The bottom line? New drugs must be FDA-approved, and natural desiccated thyroid drugs are not FDA-approved.

Desiccated thyroid drugs were in use in the early 1900s, and already on the market when the government regulatory groups to oversee medications were formed. So they never went through the "new drug application" (NDA) process. The synthetic thyroid drug levothyroxine, however, has gone through the NDA process. Back in 1997, stability and potency problems with levothyroxine drugs like Synthroid caused the FDA to require all levothyroxine drugs, including Synthroid and Levoxyl, to go through the NDA process.

So what does this mean for natural desiccated thyroid?...."

og, resten av artikkelen:
    "But it's important to understand that in June 2006, the FDA announced a new initiative to remove all unapproved drugs from the market. You can read the Compliance Guide from the FDA, which outlines how the FDA intends to bring all drugs into the approval process. Note that among those unapproved drugs, the highest priority -- basically, the drugs that will targeted first -- will be given to drugs with potential safety concerns, and unapproved drugs that directly compete with an approved drug.

It can be complicated to understand the FDA's position on unapproved drugs, especially when you're dealing with older drugs, like natural thyroid, that were already on the market and in use long before the FDA itself was created. To understand specifically, read the following 2-page summary article, from the summer 2008 Pharmacy Today magazine. The article, titled "FDA initiative aims to remove unapproved drugs from market," explains that all drugs must have FDA approval unless they fall into one of the following categories: "DESI pending, OTC monograph pending, generally recognized as safe and effective (GRASE), or grandfathered."

Generally recognized as safe and effective (GRASE) means that an old drug doesn't require FDA approval because it's generally recognized to be safe and effective based on published scientific literature.

Grandfathered drugs are drugs that entered the market before formation of the FDA, and their composition and labeling have not changed since 1962. Apparently, since most drugs have undergone some formulation change, the FDA believes that very few drugs that claim to be "grandfathered" actually do have that status.

Thyroid patients and physicians have often assumed that desiccated thyroid is either GRASE or grandfathered. But the April 2009 letter to Time-Cap Labs makes it clear: the FDA does not consider desiccated thyroid to be either GRASE or grandfathered.

And, again, according to the FDA's letter to Time-Cap labs, natural desiccated thyroid is considered a 'new drug, which means that at some point, the FDA will require natural desiccated thyroid drugs to go through the new drug application process.

Here is a relevant excerpt from the FDA's own discussion of unapproved drugs:

FDA is not required to, and generally does not intend to, give special notice that a drug product may be subject to enforcement action, unless FDA determines that notice is necessary or appropriate to protect the public health.

The FDA says it has the discretion to allow a drug to remain on the market for a "grace period," especially if removing the product from the market would have an effect on the public health. (This was why, when levothyroxine drugs were forced to go through the new drug application process, they were also allowed to remain on the market.)

In pulling a drug off the market, the FDA, however, considers whether there are "legally marketed products" that can meet the needs of patients taking the drug. And it's no secret that the major endocrinology organizations, including the American Association of Clinical Endocrinologists, and the American Thyroid Association, both insist that levothyroxine is the treatment for hypothyroidism, and they specifically do not recommend desiccated thyroid. (It's also no secret that those groups and many of their members are beneficiaries of grants, financial support, and research funding from the makers of levothyroxine drugs. But that's another issue.)

Making the situation even more concerning is the fact that Dr. Sidney Wolfe, editor of the WorstPills.org website, and co-founder -- along with Ralph Nader -- of Public Citizen's Health Research Group, was appointed earlier this year to a four-year term on the FDA's Drug Safety and Risk Management Advisory Committee. The committee's role is to counsel the FDA regarding the safety of certain drugs. Wolfe is a major opponent of natural desiccated thyroid, and while remaining woefully uninformed about the drug -- at one point Wolfe even publicly stated that desiccated thyroid on the market today is from bovine (cow) rather than porcine (pig) thyroid -- he has campaigned against desiccated thyroid. Now he's in a position to help get it taken off the market.

At this point, patients and physicians can only hope that when the FDA decides to take action against natural thyroid -- and I am convinced that this is not a matter of if, but when -- we will be able to mobilize to help protect our rights to a medication that has been on the market for more than a century, and is a more effective treatment than levothyroxine for some hypothyroidism patients."

Armour ble reforumlert våren 09, og kanskje du fikk forsyning fra den gamle sorten, kanskje ikke, det merker du snart....

ps: åssen fær jeg linkene til å beholde hele lengden, i tilfelle noen vil printe ut siden for referanse?

Medlem siden
    Mar 2005
    Alder
    74
    Meldinger
    490

Utrolig mye om dette tema.....

Jo, jeg vil jo teste ut Den nye Armouren.
    Jeg har også masse Westhroid i bakhanda.

Likevel, en må jo bare sikre seg mot slikt som skjer. Og jeg har tenkt ejg skla leve lenger enn de boksene.

Så jeg vil prøve å kontakte Erfra i Belgia.
    Enig i at det peker seg fornuftig ut.

Jeg har forsøkt å få det Hollandske i tale - på Engelsk.
    Flere ganger også, men uten hell.
    Har du forsøkt Nora ?
    • Hansen - tidligere n'Finn og Finn Lang (på Facebook) forlot forumet i 2010 på grunn av et kontrovers om jod.

Medlem siden
    Mar 2005
    Sted
    Akershus
    Meldinger
    5,332

Nei, trenger resept og jeg har ingen snill lege, men motsatt....

Det med at de har erstattet dextrose med cellulose, for bedre opptakelighet, får meg til å mistenke at de samtidig senket dosen (for å oppnå samme dose) men at det ikke er helt etter teorien. Så hvis en liten doseøkning gjør at man føler seg likt, da har de bare senket dosen pga antatt økt opptak pga skifte av fyllstoff.....

Aldri så galt at det ikke er godt for noe osv:
    (fra facebooksiden)
    "A thought: Former natural thyroid users are being put on synthetics as I type. :-(
    If what we are saying is true (and it is)...they are going to start becoming
    hypo symptomatic and/or have side effects from that synthetic medication....because most sw...itched to natural thyroid for those reasons.
    So I think DOCUMENTATION will be needed. When they start having
    hypo symptoms on the synthetic med, it Must be reported to their doctor...and the doctor MUST record it in the medical record. (request a copy of your medical record at some point). Those records may be needed for this fight. And if they have side effects from the synthetics (as has also happened), I would think a FDA MEDWATCH form for reporting adverse effects should be filed.
    Comments?"

Altså jeg tror de er inne på noe, man kan komme fram til noe på den måten i amerika. I motsetning til her i Gnore....

Medlem siden
    Mar 2005
    Alder
    74
    Meldinger
    490

Her nytter det ikke, jeg prøvde hos flere leger og de opptrådte uniformelt....
    Så må du enten lære legen din folkeskikk - eller bytt'nut Nora

Medlem siden
    Jul 2008
    Sted
    Østlandet
    Alder
    46
    Meldinger
    848

Har leveringsproblemene noe med Codex Alimentarius å gjøre?

Medlem siden
    Mar 2005
    Alder
    74
    Meldinger
    490

Det er slett ikke umulg !
    http://www.abcnyheter.no/node/94850

Medlem siden
    Jul 2008
    Sted
    Østlandet
    Alder
    46
    Meldinger
    848

SKREMMENDE. Mildt sagt.

"Har dere lagt merke til at media har begynt å omtale vitaminer som " skadelig " ?
    Flere og flere produkter blir gradvis fjernet for salg i helsekostforretninger. Nettopp fordi de virker og folk blir friske."

Det ligger mer sannhet i dette enn de fleste vil innse.

Medlem siden
    Dec 2008
    Sted
    alle lande
    Meldinger
    1,361

Sitat Opprinnelig skrevet av n`Finn Vis post
    Det er slett ikke umulg !
    http://www.abcnyheter.no/node/94850
    Sitat Opprinnelig skrevet av ThomasWH Vis post
    SKREMMENDE. Mildt sagt.

"Har dere lagt merke til at media har begynt å omtale vitaminer som " skadelig " ?
    Flere og flere produkter blir gradvis fjernet for salg i helsekostforretninger. Nettopp fordi de virker og folk blir friske."

Det ligger mer sannhet i dette enn de fleste vil innse.
    Jeps. Meget mere om netop dette findes at læse om i forummet Forbud mot kosttilskudd
    Hvis du har noen spørsmål knyttet til bruk av vårt forum - les OSS/FAQ.

Side 2 av 8 Først 12345678 Siste

Lignende tråder

1. Skal man tvinge seg selv?
    Av Siven i forumet Sosiale konsekvensene av stoffskiftesykdom
    Svar: 14
    Siste melding: 25-10-11, 11:45
  2. Fritt fram for pillekjøp på nettet
    Av Vigdis i forumet Kosttilskudd og naturlegemidler
    Svar: 5
    Siste melding: 01-03-10, 21:08
  3. Svar: 75
    Siste melding: 18-02-10, 19:35
  4. hvordan legge det fram til legen?
    Av MariaEW i forumet Hos legen
    Svar: 8
    Siste melding: 18-09-09, 21:52
  5. Legen, muskler i nakken, Armour og hele min galskap!
    Av Stina i forumet Lavt stoffskifte
    Svar: 85
    Siste melding: 28-07-07, 10:44

Søkeord for denne tråden

Bokmerker

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •  

Logg inn