Side 8 av 8 Først 12345678
Viser søkeresultater 71 til 76 av 76
    Medlem siden
    Mar 2008
    Sted
    Oslo
    Alder
    61
    Meldinger
    5,134

Exclamation Sv: Redd medisinen vår, skriv under!

Skriv under, da folkens! selv om dere ikke bruker medisinen, støtt oss! Vi trenger hjelp!

http://www.thepetitionsite.com/7/tel...ccated-thyroid
    Hashimoto's, hypotyreose, Armour 2009
    Å leve med binyrebarksvikt eller binyretretthet
    • Ren T3 og LDN (lav dose Naltrexon) 2012, virket ikke for meg. Bruker thyroid

Medlem siden
    Oct 2006
    Sted
    Danmark
    Alder
    67
    Meldinger
    10,231

Smile Sv: Svær sak-FDA vil tvinge fram en NDA for Armour etc--hele nettet er fullt av meldi

Sitat Opprinnelig skrevet av Anisa Vis post
    Det håber jeg snart sker, Rufus

I deres svar til mig skrev de d. 30.09.2009: "Das Medikament können wir für Sie bestellen; es dauert ca. 14-18 Tage bis es bei uns ist." Jeg tror derfor, at Erfa Thyroid er ikke en lagervare, men skaffes frem til hver bestilling, hvorfor det vil tage 14-18 dage inden de kan afsende medicinen til modtageren.
    Sitat Opprinnelig skrevet av Rufus Vis post
    Ok, da er nok det grunnen til at det ikke har skjedd noe ennå - 18 dager etter at jeg sendte bestillingen. Jeg sendte dem en epost for noen dager siden for å forsikre meg om at de hadde mottatt bestillingen, resepten og de nødvendige opplysningene. Det hadde de visst, og skrev videre: "we are processing your order" uten at jeg ble spesielt mye klokere av det. Da håper jeg det kommer i løpet av neste uke. Er jo snart tom for medisin også.
    Hej Rufus og andre

I dag har jeg modtaget en e-post fra apoteket i Stuttgart, vedhæftet en pdf-faktura med bankontonummer, hvor jeg skal indbetale 159,49 Euro (dkr. 1186,99 = nok 1357,64): "As soon as we received the amount we send you the parcel").

Det jeg gjorde var, at jeg har kopieret hele korrespondancen jeg havde med dem på e-post og vedlagde den et kort følgebrev med recepten (almindelig dansk papir-recept fra lægen), og så sendte jeg det hele af sted med rekommanderet post. Ikke et almindeligt brev. Jeg har ikke sendt mine kort-oplysningerne i forvejen, men har bedt om at måtte selv foretage en bankoverførsel.

Uanset hvad vil jeg hjertens gerne opfordre alle (nu) Erfa Thyroid brugere til, altid at have en hel boks i reserve liggende derhjemme, når en boks åbnes til brug. I modsat fald skal vi alle på binyrestøtte, af det enorme stress som kommer jo hver gang man begynder ane bunden i boksen. Man kan aldrig vide, hvornår markedet bliver helt stabilt. Det er det langt fra nu.
    • Tak for at du læste mit indlæg.
    • Vil du vide lidt om hvad jeg står for, er du velkommen til at læse min signatur her

Medlem siden
    Mar 2005
    Sted
    Akershus
    Meldinger
    5,332

Standard Sv: Svær sak-FDA vil tvinge fram en NDA for Armour etc--hele nettet er fullt av meldi

Jeg synes det tok lang tid til Stuttgart. Prisen er nesten lik den i Norge, men litt dyrere. Til Danmark er det sikkert ikke moms fra tyskland pga EU, regner jeg med?
    Det er moms hit på alt over 200 kroner, et beløp som skulle vært over 1200kr hvis de hadde indeksregulert det....

Medlem siden
    Jan 2009
    Sted
    Norge
    Alder
    48
    Meldinger
    1,051

Standard Sv: Svær sak-FDA vil tvinge fram en NDA for Armour etc--hele nettet er fullt av meldi

Som Anisa har jeg nå omsider fått signaler om at pakken min er på vei. De ringte meg fra apoteket og ville at jeg skulle oppgi nummeret i passet mitt pga tollen. Så får vi se hva sluttsummen blir på. Kjapt var det ikke, akkurat. Heldigvis klarte jeg å få tak i det i Norge i mellomtiden

Medlem siden
    Jan 2009
    Sted
    Norge
    Alder
    48
    Meldinger
    1,051

Sitat Opprinnelig skrevet av Rufus Vis post
    De ringte meg fra apoteket og ville at jeg skulle oppgi nummeret i passet mitt pga tollen.
    Bare for å rette opp en feil: Det var fødsels og personnummeret mitt de trengte. Det var det ikke lett å finne ut av tror jeg har snakket med dem seks-syv ganger tilsammen siste uke. Vel, var de treige og gav lite svar på purringer etc. de første to månedene, men etter det har de fulgt opp bra og vært greie

Medlem siden
    Mar 2005
    Sted
    Akershus
    Meldinger
    5,332

FDA-notis om at de IKKE står bak Thyroid-mangelen eller noe såt, det er råstoffproblemer.
    http://www.fda.gov/Drugs/DrugSafety/...92.htm#thyroid

Det kan stemme med en posting av en person hvis apoteker sa at compounding pharmacies fikk samme dårlige råstoff som det dårlige Armour var laget av, og at det nå vel burde være brukt opp og at det blir bedre råstoff tilgjengelig.

Vet ikke jeg, har ikke hørt om noen som har fått Nature-throid.
    RLC skrev også at de måtte returnere råstoff fordi det ikke var bra nok.

Så det kan nok stemme, det FDA skriver, at det er råstoffproblemer.

jeg tror også mer og mer at det dårlige Armour ikke var Forest sin feil, men fordi de var de største produsentene, så rammet det mest.

Erfa har handlet råstoff i eruopa sier de selv. Det er ingen feil på Erfa Thyroid.

Side 8 av 8 Først 12345678

Lignende tråder

1. Skal man tvinge seg selv?
    Av Siven i forumet Sosiale konsekvensene av stoffskiftesykdom
    Svar: 14
    Siste melding: 25-10-11, 11:45
  2. Fritt fram for pillekjøp på nettet
    Av Vigdis i forumet Kosttilskudd og naturlegemidler
    Svar: 5
    Siste melding: 01-03-10, 21:08
  3. Svar: 75
    Siste melding: 18-02-10, 19:35
  4. hvordan legge det fram til legen?
    Av MariaEW i forumet Hos legen
    Svar: 8
    Siste melding: 18-09-09, 21:52
  5. Legen, muskler i nakken, Armour og hele min galskap!
    Av Stina i forumet Lavt stoffskifte
    Svar: 85
    Siste melding: 28-07-07, 10:44

Søkeord for denne tråden

Bokmerker

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •  

Logg inn