Viser søkeresultater 1 til 8 av 8
    Medlem siden
    Mar 2005
    Sted
    Akershus
    Meldinger
    5,332

Medlem siden
    Mar 2005
    Alder
    74
    Meldinger
    490

Standard

Hypothyreose står vel på den ene lista det her en snakk om - men ikke på den andre ?
    Det er jo en skjebneavgjørelse for oss dette da. Kommer vi med på den nye lista så er vel alt greitt ?
    • Hansen - tidligere n'Finn og Finn Lang (på Facebook) forlot forumet i 2010 på grunn av et kontrovers om jod.

Medlem siden
    Apr 2006
    Sted
    Rogaland
    Alder
    47
    Meldinger
    2,691

Standard

Nyskjerrig Per'en i meg kom frem...

Hvilke konsekvenser tror dere at dette innebærer for dere som bruker Armour?? Hvis det blir vedtatt altså... Kan det være dere får det på blåresept?? Hadde jo vært fantastisk
    Hilsen Anne Ma
    Bekymring er som en gyngestol: Den gir deg noe å gjøre, men den får deg ingen steder.

Medlem siden
    Mar 2005
    Alder
    74
    Meldinger
    490

Standard

En m e g e t lang ankebehandling har i min sak vist at dem vi får kontakt med i slike saker, og som skal håndheve lovverket, kan gjøre akkurat som de vil. Loven er sånn skrevet at det har vært mulig å finne 4-5 forskjellige grunner til å avslå min søknad om å få Armour på blått. En eller to nye grunner hver gang. Jeg søkte første gangen 3.mai-04, og den er ennå ikke avgjort. Trygderetten, som jeg forstår er siste ankeinnstans, har hatt saken i 7mnd. nå - en måned lengere enn loven tillater.
    Men hva kan jeg gjøre med det ? Fortsette med sivilt søksmål er eneste mulighet.

Derfor er det ikke greitt å svare på spørsmålet ditt Anne Ma.
    Denne loven er skrevet med det for øyet at det skal finnes en avslagsgrunn for alt, så svaret er mest sansynlig at om noe blir vedtatt så går det nok ikke i vår favør.
    Loven fungerer iallfall sånn at syke mennesker ikke har en sjans ! De orker ikke å drive på slik jeg har gjort.
    • Hansen - tidligere n'Finn og Finn Lang (på Facebook) forlot forumet i 2010 på grunn av et kontrovers om jod.

Medlem siden
    Apr 2006
    Meldinger
    162

Standard

Sitat Opprinnelig skrevet av Anne Ma
    Hvilke konsekvenser tror dere at dette innebærer for dere som bruker Armour?? Hvis det blir vedtatt altså... Kan det være dere får det på blåresept?? Hadde jo vært fantastisk
    Dette vil ikke gi noen konsekvenser for Armour. Det man ønsker å få til, er en mer presis blåreseptliste, der refusjonspunktene ligger nærmere diagnosekodene som legene bruker. Med økt presisjon følger mindre rom for skjønn og feiltolkning av regelverket.
    Når jeg fikk diagnostisert lavt stoffskifte, sammen med forhøyede verdier av det som forårsaket hjerteinfarkt i ung alder, stumpet jeg røyken, inntok Levaxin, og bega meg til å sykle.

Medlem siden
    Mar 2005
    Sted
    Akershus
    Meldinger
    5,332

Standard

Jon, det var snakk om å slutte å gi refusjon til billige medisiner slik som Levaxin.
    Hva skjer med dette spørsmålet?
    Jeg ser at det skjer ennstramminger i tyskland også, på de tyske forumene. de må nå ha an sykekasse-resept mot bare en resept før.

Medlem siden
    Apr 2006
    Meldinger
    162

Standard

Sitat Opprinnelig skrevet av nora
    Jon, det var snakk om å slutte å gi refusjon til billige medisiner slik som Levaxin.
    Hva skjer med dette spørsmålet?
    Prosjektet i seg selv skulle ikke tilsi endringer i så henseende. I utgangspunktet er det snakk om rent tekniske endringer i grupperingen av refunderbare legemidler. Rent faktisk vil nok enkelte pasientgrupper oppleve at enkelte legemidler som de tidligere har fått på blå resept, ikke lengre blir tilgjengelig på blå resept, jf. http://epos.stortinget.no/SpmDetalj.aspx?id=33847

Tror jeg Levaxin ligger i faresonen som følge av endringene? Nei.
    Når jeg fikk diagnostisert lavt stoffskifte, sammen med forhøyede verdier av det som forårsaket hjerteinfarkt i ung alder, stumpet jeg røyken, inntok Levaxin, og bega meg til å sykle.

Medlem siden
    Mar 2005
    Sted
    Akershus
    Meldinger
    5,332

Standard

Ja, det var visse medisiner ved KOLS det var snakk om der.

Lignende tråder

1. Nytt nummer av Thyra samt artikkel om prosjekt med norsk tel
    Av nora i forumet Medisinsk politikk, brukermedvirkning, pasientrettigheter, foreninger og skeptikere
    Svar: 1
    Siste melding: 14-06-07, 19:04
  2. Nytt nummer av Thyra samt artikkel om prosjekt med norsk tel
    Av nora i forumet Emner startet av Nora
    Svar: 1
    Siste melding: 14-06-07, 19:04
  3. prosjekt blårev (blåresept)
    Av nora i forumet Medisinsk politikk, brukermedvirkning, pasientrettigheter, foreninger og skeptikere
    Svar: 7
    Siste melding: 26-04-06, 21:50

Søkeord for denne tråden

Bokmerker

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •  

Logg inn

Logg inn