Side 2 av 3 Først 123 Siste
Viser søkeresultater 11 til 20 av 29
    Medlem siden
    Nov 2010
    Sted
    Nordlending på Sørlandet
    Alder
    45
    Meldinger
    120

Standard Sv: Postpartum, hypersymptomer, normale verdier, struma

Sitat Opprinnelig skrevet av annis Vis post
    Gjør et google-søk på chemtrails og mykoplasma og chemtrails og emf.
    Jeg mente et søk på CT og mykoplasma og et på EMF og thyroid

http://www.rense.com/general3/chemill.htm

http://www.google.com/search?client=...UTF-8&oe=UTF-8

http://www.google.com/search?hl=en&c...=&oq=&gs_rfai=

Medlem siden
    Nov 2010
    Sted
    Nordlending på Sørlandet
    Alder
    45
    Meldinger
    120

Sukk! Jeg var hos legen i dag (en annen en sist som jeg trodde/håpte var åpen)
    Da jeg sankket med han om problememe med helsa og nevnte at jeg hadde lest en del om stoffskifteproblemer, sa han:"nei, du må ikke lese!". Jeg spurte hvor stor strumaen kunne være før det kunne bli pusteproblemer sa han at siden den bare er utenpå er det ingen fare og så tok han tak i skinnet på halsen min og sa.: du ser den har jo mye å vokse på.Hvorpå jeg svarte at jeg vil jo ikke at den skal bli større!

Da jeg nevnte at jeg hadde lært at mykoplasmaprøve i nesen er bedre enn i blod sa han at jeg ikke skulle høre på andre, men på han. Jeg sa at det er jo folk som har hatt sykdommen i 20-30 år som kan ha mye å tilføye. Han nevnte at det virker som at dette er autoimmunt uten å bry seg mere med det. Men viser ikke normal s-tras at det ikke er autoimmunt?

Han sa at dette meds strumaen ikke tydet på farlige sykdommer som kreft etc, akkurat som om jeg skulle være enslags hypokonder.

da jeg nevnte døgn-urin-prøve som anbefalt her av n'Finn flirte han og føyset det vekk med at da må jeg jo ta med fem liter tiss til han.

Jeg var inte glad da jeg gikk derfra! etterpå fikk jeg brev fra FHI som viste at jeg ikke fikk placebo under meningokokk-sprøyte-prøvekanin-prosejktet på ungdomsskolen.

Håret ramler av skallen og det svir og verker på halsen og brystkassen og det tar imot når jeg trekker pusten.

Er det noen som har samme opplegg med normale verdier men likevel struma og symptomer her?
    Sist endret av annis; 10-11-10 kl 22:23

Medlem siden
    Mar 2005
    Alder
    74
    Meldinger
    490

Det er jo slik at en autoimmun reaksjon produserer antistoffer som er rettet mot helt spesielle vev, og de stoffene finnes jo i blodet.
    Men for å finne et stoff må man kjenne stoffets egenskaper og lage tester for det. Og et betyr jo at de stoffer man ikke kjenner har man heller ikke tester for.
    Kjertlen min gikk jo nedenom, men jeg hadde ikke påviselige antistoffer.
    Men det var nok`kanskje noen småjævler der ? Ingen vet - ingen test.
    De bruker i hovedsak kun anti-TPO og TRAS og de er fornøyd med at disse to testene fanger opp 90% av u-humskehetene.
    Som betyr at er du blant de 10% er det ingen som tror deg.....
    Og er det noen som med vett i behold tror på at de har 90% av sannheten og vet 90% av alt ?

Og det er faktisk sånn at man oppdager nye "småjævler" hele tiden. Mavesår var for meget få år siden en tilstand av psykisk opprinnelse, som nå er redusert til en bakterie eller to kurerbar med antibiotika.
    Så det som var sant igår, er ikke nødvendigvis det idag - så folk som opptrer som om de har hele verden på en treng skal man nok være skeptiske til......

Og jo det er jo ikke så veldig slitsomt for legen å ordne med en dunk til døgnurin da........
    Men veldig nyttig viten for deg.
    • Hansen - tidligere n'Finn og Finn Lang (på Facebook) forlot forumet i 2010 på grunn av et kontrovers om jod.

Medlem siden
    Nov 2010
    Sted
    Nordlending på Sørlandet
    Alder
    45
    Meldinger
    120

Sitat Opprinnelig skrevet av n`Finn Vis post
    Det er jo slik at en autoimmun reaksjon produserer antistoffer som er rettet mot helt spesielle vev, og de stoffene finnes jo i blodet.
    Men for å finne et stoff må man kjenne stoffets egenskaper og lage tester for det. Og et betyr jo at de stoffer man ikke kjenner har man heller ikke tester for.
    Kjertlen min gikk jo nedenom, men jeg hadde ikke påviselige antistoffer.
    Men det var nok`kanskje noen småjævler der ? Ingen vet - ingen test.
    De bruker i hovedsak kun anti-TPO og TRAS og de er fornøyd med at disse to testene fanger opp 90% av u-humskehetene.
    Som betyr at er du blant de 10% er det ingen som tror deg.....
    Og er det noen som med vett i behold tror på at de har 90% av sannheten og vet 90% av alt ?

Og det er faktisk sånn at man oppdager nye "småjævler" hele tiden. Mavesår var for meget få år siden en tilstand av psykisk opprinnelse, som nå er redusert til en bakterie eller to kurerbar med antibiotika.
    Så det som var sant igår, er ikke nødvendigvis det idag - så folk som opptrer som om de har hele verden på en treng skal man nok være skeptiske til......

Og jo det er jo ikke så veldig slitsomt for legen å ordne med en dunk til døgnurin da........
    Men veldig nyttig viten for deg.
    Ja, jeg var jo forsåvidt klar over på forhånd at jeg gikk inn i løvens hule da jeg i det hele tatt oppsøkte det offentlige fastlege uhelsevesenet angående strumaen. Men jeg hadde jo ikke noe valg! det kryr jo ikke akkurat av kombinert lege og naturopater her på sørlandet eller i det hele Noregs land etter hva jeg har forstått. En jeg kjenner med graves sa hun vet om en som tar 3000 i timen!!! (Da må jeg si opera-sanglæreren min var billig med sine 700 i timen)

At jeg skulle havne i denne 10% gruppen var jo ikke så "heldig", men det har jo mest med som du anyder, mangel på og villighet til å lage og gjøre tester. Disse smådjevlene som du snakker om skulle det jo gå an å oppdage!!! Hørte en doktor på you tube i går ved navn dr Heimlich som sa at om verdiene var normale kunne det være problemer i hjernen med dopamin-produksjonen. Nevnte det for legen og han nikket gjenkjennende. Nevnte også at det kunne være cytokiner i blodet som gir beskjed til skjoldkjertelen om å forstørres og han kjente til det men føyset det vekk med at dette er uhyre sjeldent.

Nei jeg får bare tøffe meg og kreve å bli hørt! Trappe opp med 10-liters vindunk med hevert, hehe. Jeg aksepterer ikke at kjertelen skal ødelegges.

angående å ta fysiske ting som psykisk. En nærslektning hadde store smerter på 70 tallet og legen sa det var psykisk. 5 år senere kom det ut som nyresteiner og pasienten var nær å sende dem til legen i posten. Min bestemor gikk med diabetes i årevis og fikk nervemedisin som behandling!

Godt å ha folk å kommunisere med her, det hjelper å bli forstått

Medlem siden
    Mar 2005
    Alder
    74
    Meldinger
    490

De har så fryktelig lett for å skylde alt de ikke kan forklare på hjernen - som de vet enda mindre om !
    Og den dunken - den får du av labben som skal utføre testen. Legen løfter bare kulepennen.....

Som du nok har skjønnt, er jeg skeptikker - men ikke verre enn at jeg gjerne prøver (nesten) alt. Mitt møte med det alternative var verre enn med helsevesenet - vel i den grad man kan gradere det da.....
    Gamle dommmer og fordommer henger i over alt.

Jeg har nevnt min far før her, men det er sånn at svært mange i familien har lavt stoffskfite. Fars leger mente han ikke hadde det og behandlet hans symptomer med smertestillende saker. Han hadde alle klassiske symptomer inkludert kraftig myxødem.
    • Hansen - tidligere n'Finn og Finn Lang (på Facebook) forlot forumet i 2010 på grunn av et kontrovers om jod.

Medlem siden
    Jun 2010
    Sted
    Indre Troms
    Alder
    48
    Meldinger
    2,404

Dette er for dårlig av en lege. En venninne fikk en kul på skjoldbruskkjertelen over natten som førte til svelgvansker. Hadde selv et struma når jeg først ble syk og opplevde det som plagsomt, men ikke sl plagsomt som du beskriver. Neseprøven nevnte jeg fordi jeg til daglig drifter et legekontor, så det er ikke 'out of the blue' at jeg anbefaler det. Blir så hissig på dine vegne at du skal bli utsatt for sånt. Det er jo verken du eller han tjent med. Håper du finner en lege som er villig til å hjelpe deg på en god måte.

Medlem siden
    Mar 2005
    Alder
    74
    Meldinger
    490

Det er jo så bra at fagmennesker som deg virkelig vil ofre tid på å hjelpe Blondie - det fortjener du takk for

Medlem siden
    Jun 2010
    Sted
    Indre Troms
    Alder
    48
    Meldinger
    2,404

Det er jo så bra at fagmennesker som deg virkelig vil ofre tid på å hjelpe Blondie - det fortjener du takk for
    Takk, Finn. Men jeg har mer følelsen av at det er dere som hjelper meg
    Det viser bare at det er utåkket mark vi beveger oss i. Jeg går sammen med leger hele tiden. De fleste av dem vil nok innrømme at jeg vet mer om dette enn dem...

Medlem siden
    Nov 2010
    Sted
    Nordlending på Sørlandet
    Alder
    45
    Meldinger
    120

Som du nok har skjønnt, er jeg skeptikker - men ikke verre enn at jeg gjerne prøver (nesten) alt. Mitt møte med det alternative var verre enn med helsevesenet - vel i den grad man kan gradere det da.....
    Gamle dommmer og fordommer henger i over alt.
    Sant! Det er mye flummigt (svensk uttrykk) i det som kalles alternativt for det er jo et veldig stort sekkebegrep og innbefatter alskens new age og overtro, men når det er sagt er det jo også mye nyttig kunnskap å hente utenfor det offisielle helsevesenet, man får bare være våken, selektiv og for min del styre unna det som ikke er vitenskapelig.

Jeg har fått masse hjelp gjennom ålese hva du har å si Finn. Tusen takk igjen!
    Sitat Opprinnelig skrevet av Blondie Vis post
    Dette er for dårlig av en lege. En venninne fikk en kul på skjoldbruskkjertelen over natten som førte til svelgvansker. Hadde selv et struma når jeg først ble syk og opplevde det som plagsomt, men ikke sl plagsomt som du beskriver. Neseprøven nevnte jeg fordi jeg til daglig drifter et legekontor, så det er ikke 'out of the blue' at jeg anbefaler det. Blir så hissig på dine vegne at du skal bli utsatt for sånt. Det er jo verken du eller han tjent med. Håper du finner en lege som er villig til å hjelpe deg på en god måte.
    ja, det var jo minst arti da han dro i skinnet og sa det var mye å vokse på her.
    Jeg tror mange leger, de fleste faktisk vil godt, men mange er forblindet av yrkesstolthet, stolthet er noe jeg tror de lærer seg på skolen også!!Dessuten har de for lite tid. En time er 15 min.Men det går jo an å være åpen som du Blondie. For en ressurs du blir på grunn av din åpenhet!!!

Ettersom jeg har fortsatt å lese selv om legen sa jeg ikke måte gjøre det
    så har jeg funnet ut at mine symptomer også kan stemme med lupus, i og med at lupus angriper alt vev så hvorfor ikke skjoldkjertelen. jeg håper jo at det ikke er sånn, men det er en mulighet. Jeg hadde hukommelsestap (glemte hva ord betydde og undret meg over ordlyden etc) fulgt av nummenhet på venstre side av kroppen(samme side som struma og andre symptomer) i sommer.(begynner med lillefinger og sprer seg). Trodde det var migrene, for jeg har hatt sånne anfall innimellom
    helt siden barneskolen. Har aldri fått diagnose på migrene, men innfant meg med at det var det. Det var ikke så ofte etterhvert...
    De har så fryktelig lett for å skylde alt de ikke kan forklare på hjernen - som de vet enda mindre om !.
    Ja, det er jo også interressant at om noe er feks forgiftning av medisiner og vaksiner eller ting i miljø og mat så fins det ingen årsak til sykdommen. tenk om helsevesenet hadde tatt tak i tingene og begynt med opplysningskampanjer som feks advarer mot fluor og soyalecihtin. Begge to er avfallsprodukt som industrien ikke kunne bli kvitt. Medisin, stat og industri er en fin treenighet.
    Sitat Opprinnelig skrevet av annis Vis post
    j
    Ettersom jeg har fortsatt å lese selv om legen sa jeg ikke måte gjøre det
    så har jeg funnet ut at mine symptomer også kan stemme med lupus, i og med at lupus angriper alt vev så hvorfor ikke skjoldkjertelen.
    Fra lupusforbundet i rRogalands hjemmeside
    Stoffskiftet og Lupus
    Det er større risiko for forstyrrelser i stoffskiftet og betennelse i skjoldbrusk kjertelen hos Lupusrammede sammenlignet med friske.

Svangerskap og fødsel
    Svangerskap er forbundet med øket risiko for abort og dødfødsel og likeledes er det risiko for forverring av sykdommen (spesielt like etter fødselen). Det er sjelden at kvinner med Lupus frarådes å bli gravid. Det er viktig at sykdommen er lite aktiv på det tidspunktet hun blir gravid og at sykdomsaktiviteten holdes på et lavt nivå under hele graviditeten. Dersom du har spørsmål om Lupus og graviditet kan du kontakte Opplysningskontoret for gravide revmatikere ved Regionsykehuset i Trondheim.

Medlem siden
    Mar 2005
    Alder
    74
    Meldinger
    490

Joda, lupus kan sette seg i skjoldkjertlen, det kan forbigående tilstander som feks. sarkoidose også. Bare noen eksempler man skal være obs på er registrert sjeldent.
    Det betyr egentlig at man ikke er obs på dette, at man ikke leter etter de, og at de derfor står i fare for underrepresenteres på lik linje med alle sjeldne tilstander.

Side 2 av 3 Først 123 Siste

Lignende tråder

1. Normale verdier, fortsatt dårlig form.
    Av Evelina i forumet Mange symptomer, men flotte blodprøver
    Svar: 33
    Siste melding: 26-03-10, 23:28
  2. Svar: 7
    Siste melding: 13-11-06, 18:48
  3. Normale verdier????
    Av Nala i forumet Normalverdiene?
    Svar: 8
    Siste melding: 09-10-05, 22:31

Søkeord for denne tråden

Bokmerker

Regler for innlegg