Side 3 av 3 Først 123
Viser søkeresultater 21 til 28 av 28
    Medlem siden
    Nov 2010
    Sted
    Nordlending på Sørlandet
    Alder
    48
    Meldinger
    119

Standard Sv: Postpartum, hypersymptomer, normale verdier, struma

Ja nå har jeg hatt en tid med kjipe symptomer som ingen fatter bæret av. Ble tatt blodprøver for diberse og de er visst helt fine! Så da er det ikke lupus, heldigvis!!! Det er tatt hudprøve også men den har ikke kommet svar på enda. Jeg kan ha discoid lupus uten å ha SLE. Gjenstår å se.
    Den sykepleieren jeg snakket med sa jeg bare må forsette å testes og hun sa dat kan være flåttsyken. Ikke usannsynlig, hva vet jeg. Begynner å bli ganske lei nå, men man må jo bare fortsette

Her er ganske allsideg info om flåttsyken på norsk for de som måtte være interessert. http://www.mosken.com/borrelia.html

Har også lest at det kan være forbindelse mellom borrelia og autoimmun thyroiditt http://www.google.com/search?client=...UTF-8&oe=UTF-8

Medlem siden
    Nov 2010
    Sted
    Nordlending på Sørlandet
    Alder
    48
    Meldinger
    119

Nå var det veldig lenge siden jeg var inne her. Det går skikkelig tregt med sykdomsutredningen. Fikk ikke biosi før etter 3 mndr, må videre til Rikshospitalet for tykknålsbiopsi. Angående resten av symptomene har jeg sluttet å svette faktisk etter at jeg begynte å ta nattlysolje og omega 3. Ellers brenner det mye mer på skallen og nedover lårene nå enn før, men det er periodevis..og det føles som jeg er litt treg i nøtta når det står på...Jeg har fått påvist lav kalsium og magnesium men legene har ikke engang kommentert det, bortsett fra Dr Øverbye i Arendal. Nå er han satt på saken i tillegg til at jeg skal på Riskhospitalet på tykknåls-biopsi. Strumaen er en solid knute.

Har også begynt å få vondt i nedre del av ryggen ledsaget av oppblåst mage, dette også periodevis. Tror det kan ha med fødsler å gjøre...Har fått tatt hudprøve av et utslett jeg har hatt siden jeg var 15, legen tror det er discoid lupus, men har ikke fått svar på patologi enda det har gått snart 3 mndr siden prøven ble tatt. Det har kommet flere steder på kroppen i løpet av de siste dagene. Før var det ikke så mye.

Mye som foregår på en gang. Men jeg er kvitt en av de lydene jeg har i hodet. det viste seg at jeg hadde en stoor klump ørevoks som lå på tromhinnen så den stod stille. Sånn har jeg gått i 9 mndr og trodde at den plagsomme pulserende lyden var en del av alt det andre. jeg var så glad da spesialisten hadde fikset det at jeg nærmest danset ut av kontoret og glemte å betale.

Det er så mye på en gang at jeg allerede er over på frikort. Så nå kan jeg plage legene alldeles gratis resten av året med mine spørsmål og prøvetagning. Jeg er innstilt på å finne ut av disse tingene snart for nå er jeg temmelig lei.

Medlem siden
    Nov 2010
    Sted
    Nordlending på Sørlandet
    Alder
    48
    Meldinger
    119

Tenk at jeg endelig har fått lov å få døgnurinprøve for å sjekke jod etter 5 måneder. Jeg måtte til Øverbye for å få det! Hadde aldri trodd at jeg skulle være så glad for en plastdunk! Seier!!!!

Medlem siden
    Apr 2009
    Sted
    Vestfold
    Alder
    58
    Meldinger
    911

Ja hva skal man si. Gratulerer med plastdunk

Medlem siden
    Nov 2010
    Sted
    Nordlending på Sørlandet
    Alder
    48
    Meldinger
    119

Sitat Opprinnelig skrevet av Eirin Vis post
    Ja hva skal man si. Gratulerer med plastdunk
    Hehe!takk!
    Da jeg skulle levere den i dag sa damen på lab at dette hadde hun ikke vært med på før. jeg trodde sånt var rutine.

en annen ting som ble ordnet for meg av den nye legen er at jeg blir testet for
    rT3. Meget interessant og lite pratet om også her på forumet. Det er fordi de som er her på forumet har sykdommer som til en viss grad blir tatt hensyn til. Thyroid resistanse er såkalt sjeldent men det er jo fordi disse pasientene ikke blir fanget opp fordi de ikke tester folk for det. Det tok meg 5 mndr å finne ut dette og få denne testen. Så nå får vi se. Lykkelig er jeg for at jeg ikke la meg på operasjonsbordet. Dette må folk opplyses om!!!!

Her er en link til en side som forklarer dette greit!

http://www.thyroid-rt3.com/whatis.htm

Medlem siden
    Apr 2009
    Sted
    Vestfold
    Alder
    58
    Meldinger
    911

Jeg har levert noen slike dunker på Aker og der er de erfarne på området Håper du får noen svar nå da. Lykke til!

Medlem siden
    Jun 2010
    Sted
    Indre Troms
    Alder
    51
    Meldinger
    2,404

Sitat Opprinnelig skrevet av annis Vis post
    rT3. Meget interessant og lite pratet om også her på forumet.
    Det medfører ikke riktighet. Mange skriver om dette, min egen tråd inkl. Dette synes jeg er en av de bedre tråder på temaet.

Medlem siden
    Nov 2010
    Sted
    Nordlending på Sørlandet
    Alder
    48
    Meldinger
    119

Sitat Opprinnelig skrevet av Blondie Vis post
    Det medfører ikke riktighet. Mange skriver om dette, min egen tråd inkl. Dette synes jeg er en av de bedre tråder på temaet.
    Takk, skal lese og lete videre.

Side 3 av 3 Først 123

Lignende tråder

1. Normale verdier, fortsatt dårlig form.
    Av Evelina i forumet Mange symptomer, men flotte blodprøver
    Svar: 33
    Siste melding: 26-03-10, 23:28
  2. Svar: 7
    Siste melding: 13-11-06, 18:48
  3. Normale verdier????
    Av Nala i forumet Normalverdiene?
    Svar: 8
    Siste melding: 09-10-05, 22:31

Søkeord for denne tråden

Bokmerker

Regler for innlegg