Side 1 av 5 123 ... Siste
Viser søkeresultater 1 til 10 av 41
    Medlem siden
    Apr 2009
    Sted
    Vestfold
    Alder
    55
    Meldinger
    911

Standard Noe godt er på gang :)

Sokker på om natten nytter ikke lenger

Jeg svetter normalt - tenkt at det kan føles så godt

Oppvasken tas mens jeg traller

Flere saker som krever at hodet er på plass og som har ligget en evighet er unnagjort

Turene blir flere og flere og lengre og lengre og i høyere og høyere tempo

Jeg nyter musikk igjen, i stedet for å oppfatte det som bråk og skramling

Kjøpesentere forseres som en lek og dagligvarebutikker gjør meg glad

Jeg er tilfreds akkurat nå......

Medlem siden
    Jun 2010
    Sted
    Indre Troms
    Alder
    48
    Meldinger
    2,404

Standard Sv: Noe godt er på gang :)

Gratulerer, Eirin. Ingenting gleder mer enn å lese slikt som dette. Og det som gjør prikken over I'en er at noe av det er gjenkjennbart.

Medlem siden
    May 2010
    Sted
    Østfold
    Alder
    38
    Meldinger
    2,765

Så flott! Håper det holder!
    Diagnostisert etter "depresjonsymptomer" - mai 2010 & smgjs private side ...
    -- og det som er deilig er at NÅ er avataren min ironisk

Medlem siden
    Aug 2010
    Meldinger
    81

Herlig lesning!! Håper du får mange sånne dager!
    Anti TPO sier "Hashimoto's". Legene sier "ME".
    Det som er vanskelig med ME-diagnosen er at man ikke får noe hjelp
    .

Medlem siden
    Mar 2008
    Sted
    Oslo
    Alder
    61
    Meldinger
    5,134

Bra! Fint at du skriver når alt går opp, slikt er viktig. Nyt det nye livet!
    Hashimoto's, hypotyreose, Armour 2009
    Å leve med binyrebarksvikt eller binyretretthet
    • Ren T3 og LDN (lav dose Naltrexon) 2012, virket ikke for meg. Bruker thyroid

Medlem siden
    Apr 2009
    Sted
    Vestfold
    Alder
    55
    Meldinger
    911

Takk damer . Ordene deres og omtanken dere utviser gjør godt Alt godt!

Medlem siden
    Apr 2009
    Sted
    Vestfold
    Alder
    55
    Meldinger
    911

Nok en gang regn etter solskinn. Opptur snudd til nedtur. Aktivitet til passivitet. Jeg får prøve å holde fast ved de gode opplevelsene som var der, gleden som boblet i kroppen. Men noe føles "tapt" igjen og det krever sitt å holde humør og mot oppe. Jeg kjenner at jeg ikke er der akkurat nå. Jeg gir meg selv tid til å føle litt oppgitthet og være lei meg...

Medlem siden
    Oct 2006
    Sted
    Danmark
    Alder
    67
    Meldinger
    10,228

Smile Sv: Noe godt er på gang :)

Sitat Opprinnelig skrevet av Eirin Vis post
    Nok en gang regn etter solskinn. Opptur snudd til nedtur. Aktivitet til passivitet. Jeg får prøve å holde fast ved de gode opplevelsene som var der, gleden som boblet i kroppen. Men noe føles "tapt" igjen og det krever sitt å holde humør og mot oppe. Jeg kjenner at jeg ikke er der akkurat nå. Jeg gir meg selv tid til å føle litt oppgitthet og være lei meg...
    Næste gang der kommer opptur (det-gør-det!!) får du taget alle nødvendige og "unødvendige" blodprøver, Erin. Og lige så snart oppturen flader ud (hvis den gør igen) gentages alle prøverne om igen. Om der er et hormonal mønster der skifter ved opp- og nedtur - kan kun konstateres ved at undersøge oppturen som nedture plejer at undersøges... Altså lidt omvendt end "logisk", hvor det er næsten vigtigere at se hormonalt mønster bag bedringen (nyt viden), end bag forværringen (gammel viden trods alt).

Du har lov og ret til, ikke hele tiden at mase på optimisme-for-enhver-pris. Optimismen, som alt andet, skal af og til bekræftes og genstyrkes ved at give slip på, og "indfange" den igen. Du har den helt rette indstilling, Eirin, og den vil bringe dig over på den anden side igen - er så sikkert som amen i kirken. Nu husker du igen, hvordan det føles at være raskere og det er guld værd til senere.
    • Tak for at du læste mit indlæg.
    • Vil du vide lidt om hvad jeg står for, er du velkommen til at læse min signatur her

Medlem siden
    Apr 2009
    Sted
    Vestfold
    Alder
    55
    Meldinger
    911

Takk Anisa for dine ord og dine råd. De gjorde meg umåtelig godt akkurat nå. Jeg vil følge dine råd

Medlem siden
    Apr 2009
    Sted
    Vestfold
    Alder
    55
    Meldinger
    911

Standard Sv: Dagens positive tråden

Jeg kommer nå med mine "bekjennelser" fra helgen. Jeg er ikke innom hver dag, men jeg har noe positivt å melde fra hver dag siden sist og det er jeg ekstremt takknemlig for at jeg kan. Det tilhører nemlig sjeldenhetene og jeg håper det kan være til inspirasjon.

Jeg starter med fredag. Aner ikke hva som fløy i meg da, men antar at det skyldes at jeg er litt i "stimen" Joda det har seg slik at jeg tegnet medlemsskap på et treningsstudio bort i gata her i september. Da var jeg i skikkelig god form til meg å være og hadde vært det over litt tid, så jeg meldte meg inn. Aner ikke hva jeg tenkte på egentlig, men ville gjerne gjenvinne litt "long gone" muskulatur og var nok i overkant optismistisk. Det ble trening en 4-5 ganger og så gikk det hele over i støttemedlemsskap. Nå vet jeg at jeg ikke er den eneste som har slikt medlemsskap på et studio, det får være trøsten. Jeg gikk på en smell med overdosering og trappet ned. Gikk på en smell til (ble for lav) og brukte noen uker derfra og til jeg kunne merke bedring igjen. Slikt skjer i min verden, litt for ofte. Fredag var jeg på plass igjen. En halvtime gange på mølle og 1 time styrke ble resultatet av det besøket. Jeg er så stolt av meg selv at dere kan ikke ane. For det å oppsøke et helstestudio handler for meg ikke kun om å takle å trene med en i utgangspunktet lite trent kropp, frykten for at den skal svikte og at jeg skal bli liggende i uker. Det handler også om å møte en "verden" jeg på mange måter frykter mye i.

Lørdag startet som forventet. Støl i hele karosseriet . Lite å få gjort noe med. Godt å kjenne at hver muskel har fått gjennomgå litt og fryktelig vondt å bruke dem Ja, lørdag da hadde jeg invitert gjester da. Det skjer veldig sjelden at jeg orker å invitere gjester og lage middag og det måtte handles inn såklart. Jeg grublet lenge over hvordan i all verden jeg skulle få til det med den kroppen jeg nå følte at jeg hadde ødelagt for en stund og havnet til slutt på at jeg går til butikken for da får jeg varmet opp muskulaturen litt. Det var lurt. Jeg gikk, handlet og tilbakela 3 km. Kom hjem, lagde "Black and white", fikk gjester, nøt selskapet og skålte i litt rødvin. Rødvinen gjorde at muskulaturen slappet skikkelig godt av Det var en så hyggelig kveld.

Søndag skulle bli den store hviledagen. Hvilen varte til i 14-tiden, da begynte kroppen å krible. Og hva skjer? Den bestemmer seg for at den vil på treningsstudio igjen Da er det bare å følge den tenkte jeg. For denne kroppen sier som oftest at den vil ligge og når den sier noe annet da blir jeg med. Så på studio bort i gata igjen. En runde roing (det er god trening dere og kjennes godt dagen etter) og en time styrke. Hjem og dusjet. Smallt fisken i ovnen med masse deilige farger (grønnsaker) og fløte og nøyt et godt måltid før jeg tok kvelden. Sov bedre enn på lenge

Mandag skulle da bli hviledag, fordi søndag ikke ble det. Det er slik jeg er vant til å leve. Gjør man noe den ene dagen, så sier kroppen stopp og vil hvile et par dager minimum. Det må porsjonering til for at den skal virke mer enn 1 dag. Men hvile, se det ville ikke kroppen i dag heller til stor overraskelse og glede for meg. Igjen begynte den å "krible", be om aktivitet etter et par timer i sittende stilling på pc'en. Jeg tenkte: hva vil den så nå. Jo, den ville gjøre rent faktisk. Frem med støvsugeren og ta en etasje var planen. En etasje ble til to og to ble til tre, ferdig med det Så la jeg ut på tur gående til butikken igjen, 3 km og jeg handlet litt mye. Det ble tungt i bakken hjemover. Men det gikk, god tid er fint. Lagde deilig middag, ovnsbakte koteletter og spiste mens jeg så den ulidelig spennende håndballkampen.

Mulig jeg snart stuper inn i hyper igjen, aner ikke. Men på veien dit skal jeg nyte hver time med energi og kribling i kroppen. Jeg har dosert meg lite opp, så jeg burde ikke gå på en smell. Men jeg frykter den, da det har en tendens til å bli slik. Jeg er vant til å porsjonere. Nå VIL jeg ikke det lengre. Min erfaring er at det ikke hjelper meg det minste. Nå tar jeg i bruk en ny taktikk: Jeg tar hver dag som den kommer. Jeg har funnet ut at jeg kan kun styre de gode dagene, de dårlige kommer på besøk når de vil helt uavhengig av hva jeg gjør. Porsjonere har jeg forsøkt i åresvis, det stopper ikke sykdommen i å la meg falle. Derfor har jeg nå bestemt at jeg skal leve fullt og helt de dagene kroppen og psyken sier jeg vil og jeg kan og jeg skal hensynta den når den sier det motsatte. Slik får det bli. Nå legger jeg meg med et smil om munnen. Aner ikke hva morgendagen bringer, i likhet med alle andre. Alt godt til dere

Side 1 av 5 123 ... Siste

Lignende tråder

1. Kortisol..enda en gang.
    Av gunnda i forumet Adrenal Fatique - tilstanden sekundær til lavt stoffskifte
    Svar: 1
    Siste melding: 16-01-09, 18:57
  2. Hyperthyreose og Hypothyreose på en gang???
    Av ArildF i forumet Stoffskiftesykdommer og graviditet
    Svar: 1
    Siste melding: 26-08-08, 21:06
  3. Verdier nok en gang
    Av rimeny i forumet Normalverdiene?
    Svar: 8
    Siste melding: 06-09-05, 11:44
  4. Ett godt råd? Håper enda på å bli gravid.
    Av ASORA i forumet Stoffskiftesykdommer og graviditet
    Svar: 3
    Siste melding: 21-06-05, 13:04

Bokmerker

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •  

Logg inn

Logg inn