Viser søkeresultater 1 til 10 av 10
    Medlem siden
    Mar 2010
    Sted
    Oppland
    Meldinger
    841

Standard "Tåkesyn" eller noe annet?

Heisann

Skriver dette i en ny tråd, men driftssjefen er velkommen til å flytte denne til min egen tråd etterhvert.

Jeg er i bedre form, står på 3 grains thyroid, og må kanskje redusere til 2,75 grains etterhvert fordi jeg lurer på om 3 grains er for mye.. (trykk i brystet).

Jeg føler meg nå altså i relativt bra form, klarer mye mer enn for tre - fire uker siden. Føler meg motivert, glad, ganske snartenkt og har f.eks i dag gått 4 km, vært sosial og har akkurat akt i snøen sammen med ungene og hunden Men er nok ikke i tipp topp form enda; kjenner av og til en plutselig slitenhet..

Jeg blir helt utslått av menstruasjon fremdeles, men stressdoserte med å smøre meg med hc denne gangen så det gikk mye bedre. Lurer på om jeg mangler magnesium??

Det jeg skulle spørre dere om dere hadde noen formening om er mitt mest plagsomme symptom nå; det føles som jeg ser gjennom et vindu med vann dratt utover; på engelsk blurred vision tror jeg.. Klarer ikke tenke ut et tilsvarende ord på norsk akkurat nå. Det er ikke tåkesyn altså, men jeg ser liksom ikke klart.

Så hva kan det være?? Det føles på en måte som at den trøttheten jeg klagde på har gått over til dette.. Men det kan jo selvsagt være feil..

Så; er det binyrer, noe med stoffskiftet, f.eks mangel på magnesium eller bivirkning av pregnenolonen jeg tar. Ser at pregnenolone har denne bivirkningen, så jeg vurderer å kutte ut noen dager for å se om det blir bedre.
    Har noen andre kjent på dette og har noen erfaringer å dele?
    Fikk diagnosen hypotyreose i 2007, etter en fødsel.
    "Du skal være tro." Andrè Bjerke.

Medlem siden
    Jan 2009
    Sted
    Norge
    Alder
    48
    Meldinger
    1,051

Standard Sv: "Tåkesyn" eller noe annet?

Hei

Ikke sikker på hva det kan være, jeg. Men jeg har hatt noe lignende. Da har det føltes som en hinne har ligget over øynene som har gjort synet uklart. Det har aldri vart lenge av gangen, kun merket det av og til i noen minutter. Har hatt en del dårlig syn i perioder, men det har vært annerledes.

Medlem siden
    Apr 2010
    Sted
    østlandet
    Alder
    44
    Meldinger
    798

Hei du:-) Kan ikke være så voldsomt mye til hjelp her for har ikke kjent noe til det du beskriver. Ville bare si at det var veldig hyggelig å lese at du er i fin form (Jeg har også redusert tyroid dosen til 3 grain, og tror kanskje det kan være nok.)

Medlem siden
    Mar 2010
    Sted
    Oppland
    Meldinger
    841

Red face Sv: "Tåkesyn" eller noe annet?

Snille dere, takk for at dere svarer.

Det er akkurat slik du beskriver Rufus, som en slags hinne.. Men jeg har det slik hele døgnet.. Da jeg gikk tur ute i det skarpe vinterlyset i dag, hvor alt var hvitt og fint, ble det hvertfall veldig merkelig ift. denne " hinnen" i øynene.

Ja, formen har kommet sakte men sikkert BeritM, og jeg håper den holder seg og blir enda bedre snart Håper selvsagt dette for alle dere andre også.

Medlem siden
    Nov 2009
    Sted
    Danmark
    Alder
    38
    Meldinger
    332

Hej Jeanette.

Vil bare lige sige at positive tråde og fremgang hos andre, er lige så værdifuldt for mig at læse om, som de andre tråde med gode råd. Det gør at jeg får lidt mere tro på at der også er håb for mig forude

Jeg har altid løbet og været meget aktiv, men det sidste års tid, har jeg været nødt til at skære motion næsten helt væk, fordi jeg simpelthen ikke har fysik til det Håber jeg kommer til at kunne træne igen!

Dejligt at læse om din fremgang
    Fokusér på det du gerne vil have og det vil komme til dig

Medlem siden
    Apr 2009
    Sted
    Vestfold
    Alder
    55
    Meldinger
    911

Bedre form er bra

Når det kommer til den beskrivelsen din av synet så kan jeg kjenne meg igjen i den. Jeg opplevde den mye når jeg hadde hyperthyreose og har hatt den et par ganger ved "overdosering". Men om Pregnenolone har dette listet som bivirkning og dette oppstod etter oppstart med det, så ville jeg nok forsøkt noen dager uten slik du har tenkt for å se om dette forsvinner.

Medlem siden
    Mar 2010
    Sted
    Oppland
    Meldinger
    841

Smile Sv: "Tåkesyn" eller noe annet?

Sitat Opprinnelig skrevet av Honeyhob Vis post
    Vil bare lige sige at positive tråde og fremgang hos andre, er lige så værdifuldt for mig at læse om, som de andre tråde med gode råd. Det gør at jeg får lidt mere tro på at der også er håb for mig forude

Jeg har altid løbet og været meget aktiv, men det sidste års tid, har jeg været nødt til at skære motion næsten helt væk, fordi jeg simpelthen ikke har fysik til det Håber jeg kommer til at kunne træne igen!
    Håper du snart blir bedre og er i god nok form til å trene og føle at det gjør deg godt Du skal se det kommer en dag til deg også.

Sitat Opprinnelig skrevet av Eirin Vis post

Når det kommer til den beskrivelsen din av synet så kan jeg kjenne meg igjen i den. Jeg opplevde den mye når jeg hadde hyperthyreose og har hatt den et par ganger ved "overdosering". Men om Pregnenolone har dette listet som bivirkning og dette oppstod etter oppstart med det, så ville jeg nok forsøkt noen dager uten slik du har tenkt for å se om dette forsvinner.
    Interessant at du har hatt det som et symptom på at du har ligget litt for høyt ift. stoffskiftet. Takk skal du ha for innspillet!

Medlem siden
    Jan 2011
    Meldinger
    5

Ja, dette har jeg også! Ser uklart, men det varer ikke lenge av gangen. Kommer på begge øynene. Dette har skremt meg litt, og jeg har tenkt at det kanskje er betennelse på synsnerven/begynnende MS. Men det var "bra" og lese at det kan være et symtom som kommer av stoffskiftet Håper det går bort for oss alle når stoffskiftet stabiliserer seg litt mer!
    For å endre signatur: Du må gå inn på "Kontrollpanel" i menyen øverst her, og derfra velger du "Rediger signatur" i venstremenyen. Samme sted kan du endre avatar: velg "Rediger avatar".

Medlem siden
    Mar 2010
    Sted
    Oppland
    Meldinger
    841

Hei Iskaffe!

Dessverre har det nok blitt tydelig for meg etterhvert hvor adressen til tåkesynet er.. Jeg har sannsynligvis Primær Sjøgrens syndrom eller SLE/Lupus som har vært meget aktiv siden begynnelsen av desember. Da fikk jeg feber og influensafølelse i kroppen, og et brennende hudutslett samt ledd og muskelsmerter. Etter at sykdommen ble mer aktiv, fikk jeg enda mere tåkesyn. Og typisk er det slik at det blir værre jo mere betennelse jeg har i kroppen ellers. Har også funnet ut at disse slørete synsforstyrrelsene er typiske for disse sykdommene. Har håpt at perioden snart kunne være over nå, og ting har tydet på det ift. at jeg har blitt mindre trett og har mindre vondt i kroppen. Men å lage stor snøhule sammen med ungene fikk nok det hele i gang igjen kjenner jeg...
    Synsforstyrrelsene blir forresten også enda værre etter at jeg har spist.

Det fins jo flere grunner til synsforstyrrelser da iskaffe, enn de jeg har. Eirin har det ved høyt stoffskifte, og hvorfor ikke ved lavt? Hypotyreose rammer jo alle cellene i kroppen; også nervecellene.

Håper du finner ut av det!
    Sist endret av Jeanette Ws.; 28-02-11 kl 09:31

Medlem siden
    Jan 2009
    Sted
    Norge
    Alder
    48
    Meldinger
    1,051

Etter at jeg har fått mer skikk på stoffskiftet, har synet mitt blitt bedre. Sjelden jeg har tåkesyn nå

Lignende tråder

1. Det "farlige" TSH eller reducer medicindose og (for)bliv syg.
    Av Anisa i forumet Troen på TSH sin ufeilbarlighet
    Svar: 1
    Siste melding: 25-09-11, 23:00
  2. Hvad er "fagmand", "fagfolk" eller "faglig ballast"?
    Av Anisa i forumet Diverse relatert til helse og sykdom
    Svar: 1
    Siste melding: 22-09-10, 15:29
  3. "Svineinfluensa" eller bare forkølelse.
    Av Anisa i forumet Vaksiner
    Svar: 21
    Siste melding: 11-11-09, 18:51
  4. "konen", "damen", "madamen" mm. er prol.
    Av Anisa i forumet Forum: Andre emner (enn stoffskifte)
    Svar: 2
    Siste melding: 02-03-09, 17:11

Bokmerker

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •  

Logg inn

Logg inn