Side 2 av 2 Først 12
Viser søkeresultater 11 til 18 av 18
    Medlem siden
    Jan 2009
    Sted
    Norge
    Alder
    48
    Meldinger
    1,051

Standard Sv: Overvegtig av binyrestøtte med hydrocostison?

La på meg en par-tre kilo av hc. La på meg mye etter start av DHEA. Da jeg sluttet å bruke DHEA, gikk ikke vekten nevneverdig ned (maks et par kilo). Legen har som teori at det er bruk av hc som gjør at vekten ikke går ned nå. Men det vet jeg ikke.

Medlem siden
    Mar 2008
    Sted
    Oslo
    Alder
    61
    Meldinger
    5,134

Det er det samme som med meg, noen kilo opp. Først gikk jeg ned fire kilo da jeg startet på thyroid. Nå liggger de derde samme kiloene, tilbake på kroppen. Men jeg tror dette endrer seg når jeg kommer i balanse med hormoner. Det bekymrer meg ikke. Å bli gradvis bedre er det viktigste forkuset nå, ikke bilringen rundt magen
    Hashimoto's, hypotyreose, Armour 2009
    Å leve med binyrebarksvikt eller binyretretthet
    • Ren T3 og LDN (lav dose Naltrexon) 2012, virket ikke for meg. Bruker thyroid

Medlem siden
    Oct 2010
    Meldinger
    17

Jeg har taget HC i 6 uger og har nok tabt 2 kg siden jeg startede - og det er ikke på grund af motion! Men jeg tog 13kg på i løbet af en måned da jeg blev syg så det er jo den vej det skal gå, for at blive rask...

Medlem siden
    Oct 2010
    Meldinger
    38

Jeg har gått opp 2 kg siden jeg startet med HC (tar 20 mg). Totalt siden jeg ble syk har jeg gått opp 10 kg, jeg er ikke overvektig men det er mye når man er vant til å väre veldig slank. :(

Er livredd for hvordan det her skal fortsette og forstår ikke hvorfor jeg går opp?? Har mye mindre vondt i hodet siden jeg begynte med HC og pupilltesten viser fortsatt på binyretrötthet så da burde det vel ikke väre pga for höyt kortisol jeg går opp?

Tar 180 mg Thyroid s og 75mcg levaxin. Skal egt ha 240 Thyroid men har snart slutt og er redd for å gå tom för jeg får nye så må spare litt... Jeg trodde jeg skulle gå ned når jeg fikk HC ettersom Thyroid da ville få bedre effekt? Skjönner ikke no.
    Får vel pröve å spise mindre men det er ikke lett når man har binyretretthet og tilhörende hypoglykemi, er jo alltid sulten og blir fryktelig uvel av å ikke spise.

Noen som har tanker eller tips om hva jeg kan gjöre for å bli kvitt disse irriterende 10 kiloene? :(

Medlem siden
    May 2010
    Sted
    Østfold
    Alder
    38
    Meldinger
    2,765

Jeg kan ikke si noe om binyretrøtthet, men jeg kuttet ut alt mel + hvitt sukker (og andre lette sukker som fruktose, glukose, maltodextrin og honning)... og har siden det (+ oppstart av thyroid sluppet 8 kg på 4 måneder)

Vel og merke spiser jeg karbohydrater i frukt (maks 250g pr dag), grønnsaker og ris/poteter. Men her forsøker jeg å spise fullkornsris og stekte poteter med skall slik at jeg får i meg næringsstoffer, ikke bare kalorier.
    Diagnostisert etter "depresjonsymptomer" - mai 2010 & smgjs private side ...
    -- og det som er deilig er at NÅ er avataren min ironisk

Medlem siden
    Apr 2010
    Sted
    østlandet
    Alder
    44
    Meldinger
    798

Sitat Opprinnelig skrevet av Gemini Vis post
    Jeg har gått opp 2 kg siden jeg startet med HC (tar 20 mg). Totalt siden jeg ble syk har jeg gått opp 10 kg, jeg er ikke overvektig men det er mye når man er vant til å väre veldig slank. :(

Er livredd for hvordan det her skal fortsette og forstår ikke hvorfor jeg går opp?? Har mye mindre vondt i hodet siden jeg begynte med HC og pupilltesten viser fortsatt på binyretrötthet så da burde det vel ikke väre pga for höyt kortisol jeg går opp?

Tar 180 mg Thyroid s og 75mcg levaxin. Skal egt ha 240 Thyroid men har snart slutt og er redd for å gå tom för jeg får nye så må spare litt... Jeg trodde jeg skulle gå ned når jeg fikk HC ettersom Thyroid da ville få bedre effekt? Skjönner ikke no.
    Får vel pröve å spise mindre men det er ikke lett når man har binyretretthet og tilhörende hypoglykemi, er jo alltid sulten og blir fryktelig uvel av å ikke spise.

Noen som har tanker eller tips om hva jeg kan gjöre for å bli kvitt disse irriterende 10 kiloene? :(
    Jeg har også gått opp noen kg av hc. Trodde ikke jeg hadde det men så sjekket jeg vekta og prøvde noen klær fra før jeg begynte med hc..

Tror det beste rådet er å godta den man er for øyeblikket. Å slanke seg når man har binyretretthet og hypoglykemi (som jeg tror jeg har selv) er ikke bra. Jeg blir iallfall veldig dårlig om jeg prøver å spise mindre enn det kroppen vil ha for å bli mett, eller å hoppe over måltider (det er HELT krise...), eller om jeg kutter ut karbohydrater helt.

Binyrene produserer jo mange andre viktige hormoner enn kortisol så jeg tenker at vekten ikke vil komme på plass før binyrene har helet seg.

Vekten har stabilisert seg for min del, men det er jo klart noen kg for mye. Akkurat nå har jeg intet annet valg enn å forsone meg med det. Ellers blir jo alt veldig trist

Medlem siden
    Dec 2009
    Sted
    Candyland
    Alder
    49
    Meldinger
    3,070

Sitat Opprinnelig skrevet av Kevlin Vis post
    .. litt mindre vann/myksødem etter 6 uker med HC.
    Vekta har gått litt mer ned, men den begynte å gå (saaakte) ned etter oppstart av thyroid.
    Virker ikke som HC'n bremser vektnedgangen (som er sakte, men sikker ).
    Oppdaterer mitt svar fra nov ifjor:
    De 8-9 kiloene som jeg gikk ned etter oppstart av thyroid; tror alle er tilbake igjen, gitt
    ..men jeg slutter meg til Vigdis; noen ekstrakilo er til å tåle (iallefall et år eller to ).

Men så skal det også sies at jeg har variert veldig på andre ting&tang jeg inntar
    (progresterone, 7-KETO, DGL, brus, pregenolone, selen, sjokolade, jern, sink, Tocotrienol + +)
    og da er det jo ikke til å si at disse kiloene kan skyldes på HC
    Kevlin
    ... bare fordi du er paranoid: så betyr ikke det at de ikke er ute etter deg!!
    Lavt stoffskifte - Erfa Thyroidfra slutten av 2009
    Min første halve pille med Erfa

Medlem siden
    Mar 2008
    Sted
    Oslo
    Alder
    61
    Meldinger
    5,134

I tillegg har du kanskje et lavere aktivitetsnivå enn da du var frisk? Jeg tror at det at jeg ikke klarte å trene så mye var utslagsgivende for meg
    Hashimoto's, hypotyreose, Armour 2009
    Å leve med binyrebarksvikt eller binyretretthet
    • Ren T3 og LDN (lav dose Naltrexon) 2012, virket ikke for meg. Bruker thyroid

Side 2 av 2 Først 12

Lignende tråder

1. Svar: 2
    Siste melding: 21-10-10, 18:45

Bokmerker

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •  

Logg inn