Side 3 av 3 Først 123
Viser søkeresultater 21 til 24 av 24
    Medlem siden
    Nov 2010
    Sted
    Nordlending på Sørlandet
    Alder
    45
    Meldinger
    120

Standard Sv: Kan man bli kvitt store knuter uten operasjon? Jeg er professjonell operasanger

Takk at du ønsker meg lykke til.

Med all respekt for deg Tuppelura og det du har gått igjennom.

Når det gjelder den hjemmesiden er han sikkert flink på det han kan men han er totalt imot all behandling som er naturlig. Han vil at FDA skal forby armour og andre medisiner med kombinert T3 og T4 eller T3 alene. Det er jo nettopp dette som er en av grunnene til at jeg vil unngå operasjon, at jeg skulle måtte kjempe for å få armour etterpå. Hans approach til kreft er skjær, brenn og forgift. Her er det snakk om talidomide, barium og radiojod som medisin. Grøss og gru!

Men her er det han sier om biopsi:Biopsies (don't ask too much from)
    Fine needle biopsies of thyroid nodules are not capable, nor intended, to do much more than determine whether there is a reasonable likelihood that a nodule is malignant. To demand more details than that is similar to demanding that the cover of a book reveal everything that is written inside.
    Sometimes a biopsy is able to reveal that a tumor is an anaplastic cancer, a medullary cancer, or a thyroid lymphoma. In such circumstances, knowing that it is anaplastic can prompt a careful evaluation for disease extent prior to the surgery to permit proper treatment planning. Likewise, knowing that it is a medullary thyroid cancer can prepare the surgeon to do a very complete bilateral neck dissection, necessary for the best chances for treatment. If it is a lymphoma, the surgery can be avoided and the treatment would be very effective using just external beam radiotherapy and chemotherapy. For most other thyroid cancers, papillary and follicular and the respective variants, merely knowing that the nodule is an adenocarcinoma is fully sufficient and dictates the need to remove the thyroid gland surgically.
    It is important to avoid demanding more information from a procedure, than the procedure is able to provide, particularly if such information is of no additional benefit.
    —ThyroidCancerHelp, August, 2007
    Biopsies—thyroid surgery
    A biopsy of a thyroid nodule is a wonderful tool, but imperfect and limited. It's inappropriate to ask more of this technique than it is equipped to deliver. There are only three reasonable outcomes of a thyroid biopsy that has been properly performed and contains sufficient numbers of cells to evaluate: clearly benign, clearly malignant, and indeterminant/suspicious. Only patients with those nodules that are clearly benign by biopsy should avoid having thyroid surgery.

Medlem siden
    Jun 2010
    Sted
    Østlandet
    Meldinger
    33

Standard Sv: Kan man bli kvitt store knuter uten operasjon? Jeg er professjonell operasanger

Joda, jeg ser så absolutt at ikke alt av informasjon er fremstilt nøytralt i denne linken. Forsøker selv å skaffe meg litt kunnskap om dette med medisineringen nettopp fordi jeg sliter med dette og det er ingen tvil om hva han mener på det punktet, nei. Dessverre... For meg som altså har fått diagnostisert kreft og gjennomgått behandling for dette er det likevel mye nyttig informasjon om de ulike krefttypene der. Mere detaljert enn hva som er vanlig å finne her i landet ihvertfall.

Har full forståelse for at du ikke ønsker å opereres for å få sikkert svar på noe som mest sannsynlig ikke er ondartet. Og jeg mener på ingen måte at det i ditt tilfelle er stor risiko for å utvikle kreft senere. Tvert om tror jeg sannsynligheten for dette er minimal. Likevel bør du følges opp for å kunne utelukke komplikasjoner dersom det, mot all formodning, skulle skje endringer...

Håper virkelig at du får god oppfølgning - du later i alle fall til å sitte på mye god kunnskap. Blir spennende å høre hva som skjer videre... Det mest fantastiske er jo selvfølgelig om du får behandlet symptomene dine med det resultat at knuten skrumper inn slik du beskrev tidligere. Vi får krysse fingre og tær for at dette ordner seg på best tenkelige måte :-)

Medlem siden
    Nov 2010
    Sted
    Nordlending på Sørlandet
    Alder
    45
    Meldinger
    120

Sitat Opprinnelig skrevet av Tuppelura Vis post
    Joda, jeg ser så absolutt at ikke alt av informasjon er fremstilt nøytralt i denne linken. Forsøker selv å skaffe meg litt kunnskap om dette med medisineringen nettopp fordi jeg sliter med dette og det er ingen tvil om hva han mener på det punktet, nei. Dessverre... For meg som altså har fått diagnostisert kreft og gjennomgått behandling for dette er det likevel mye nyttig informasjon om de ulike krefttypene der. Mere detaljert enn hva som er vanlig å finne her i landet ihvertfall.

Har full forståelse for at du ikke ønsker å opereres for å få sikkert svar på noe som mest sannsynlig ikke er ondartet. Og jeg mener på ingen måte at det i ditt tilfelle er stor risiko for å utvikle kreft senere. Tvert om tror jeg sannsynligheten for dette er minimal. Likevel bør du følges opp for å kunne utelukke komplikasjoner dersom det, mot all formodning, skulle skje endringer...

Håper virkelig at du får god oppfølgning - du later i alle fall til å sitte på mye god kunnskap. Blir spennende å høre hva som skjer videre... Det mest fantastiske er jo selvfølgelig om du får behandlet symptomene dine med det resultat at knuten skrumper inn slik du beskrev tidligere. Vi får krysse fingre og tær for at dette ordner seg på best tenkelige måte :-)
    Men nå som du er operert er det vel ikke lenger nyttig med info om krefttyper i skjoldbruskkjertelen? Ferdig med den fasen, eller må man fortsette å ta hensyn til det etterpå også? Det er uansett flott å kunne hjelpe andre med de kunnskapene man har tilegnet seg og jeg takker for at du bruker tid på å svare meg!!! Men må jo innrømme at jeg ble litt skremt...men man skal jo ha respekt for livet sitt og ikke ignorere negative muligheter som er av betydning. Jeg er vel litt sta, aksepterer ikke ting fordi en med autoritet sier det men vil ha fakta på bordet, er veldig nysjerrig og oppsatt på å grave dypt og sette argumenter mot hverandre for å ta gjennomtenkte valg som jeg ikke skal komme til å angre på. Også etterpå: noen sjanser må man ta også, gå i tro, kjenne på fred eller ufred på innsiden.

Når det gjelder behandling av hypothyreose så er det jo mange som ikke klarer seg på bare T4, man kan ha cellulær resistanse mot hormonet, problemer med å gjøre det om fra T4 til T3. Du bør få hjelp til å finne ut om kroppen din omformer og tar imot hormoner som den skal. Men da må du finne en lege som tenker utenfor boksen. Jeg begynte å skjønne at løpet ikke var kjørt for å redde min kjertel da jeg begynte å lese artikler av bjørn johan øverbye og høre på og lese hva Dr lowe har å si.

http://www.drlowe.com/emailnewsletter/2007archive17.htm

http://www.drlowe.com/jcl/biojcl.htm

Og ikke minst ble jeg oppmuntret av å lese/høre hva Fred eichorn har funnet ut om kreft:

http://www.ncrf.org/

Medlem siden
    Jun 2010
    Sted
    Østlandet
    Meldinger
    33

Du har rett i at informasjon om ulike typer thyca ikke lenger er nødvendig å sjekke ut videre for min del. Men det var til stor nytte i forkant av operasjonen. I likhet med deg ønsker jeg også fakta på bordet og jeg mener også at det er meget viktig med individuell behandling. Man vil jo gjerne være sikker på at man frå korrekt oppfølgning videre og være klar over eventuelle ririkosymptomer for å kunne fange opp et tilbakefall tidlig. Slik sett anser jeg det nødvendig å sjekke ut ting jeg fortsatt føler noe uavklart med egen diagnose.

Det var aldri meningen å skremme deg så det beklager jeg virkelig på det sterkeste! Slik du beskriver din sak synes det for meg å være liten sannsynlighet for kreft, men tenkte likevel det var nyttig med litt info da du er blitt utredet for nettopp dette. Jeg har selv har forstått thyca som en krefttype som nærmest aldri er livstruende. Man ser også at det faktisk slett ikke er uvanlig med minimale ondartede knuter i normalbefolkningen noe som kan oppdages tilfeldig på obdusjon av eldre uten at det har vært noen symptomer eller komplikasjoner som følge av dette. Disse kalles såkalte "okkulte" thyreaideakarsinomer grunnet det store mørketallet av disse. Linken jeg sendte ved inneholdt meget mye info og jeg tror kanskje vi har studert forskjellige temaer ut fra hva vi anså aktuelt. Sånn sett forstår jeg i ettertid at dette med medisineringen ikke passet helt inn i tråden og til og med kunne virke provoserende. Igjen beklager jeg dette. Jeg føler på ingen måte jeg kan nok om de ulike typer medikamenter enda og virkningen av disse. Kommer til å sette meg mere inn i dette fremover.

Tusen takk for nyttige linker du oppgir. Spesielt syntes jeg Fred Eichorn hadde mye interessant informasjon på kreftfeltet generelt!

Side 3 av 3 Først 123

Lignende tråder

1. Candida - hvor lang tid tar det å bli kvitt snyltesoppen?
    Av Kevlin i forumet Kosttilskudd og naturlegemidler
    Svar: 8
    Siste melding: 07-03-12, 10:29
  2. Svar: 5
    Siste melding: 01-06-10, 12:01
  3. Cyster og knuter
    Av cyrene i forumet Operasjonssalen
    Svar: 23
    Siste melding: 21-08-09, 20:15
  4. Svar: 0
    Siste melding: 11-10-07, 10:55
  5. Knuter i kjertelen.