Side 1 av 3 123 Siste
Viser søkeresultater 1 til 10 av 24
    Medlem siden
    Nov 2010
    Sted
    Nordlending på Sørlandet
    Alder
    45
    Meldinger
    120

Standard Kan man bli kvitt store knuter uten operasjon? Jeg er professjonell operasanger

Nå har jeg vært på ultralydog røngten. Det viste seg at høyre del av kjertelen er fin, men i den venstre fins det flere klumper og en er på 5cm ganger 3 ganger 3,5.. Jeg må på biopsi for de vet ikke om det er ondartet eller godartet. Jeg vil ikke opereres for jeg vil ikke ødelegge fremtiden min. Jeg er professjonell operasanger og det vil være en tragedie om stemmen min skal bli ødelagt. Jeg ser at det ikke er så mange som skriver om naturlig behandling. Kan man bli kvitt store knuter uten operasjon?

Om det er ondartet er jeg jo mest bekymret for mine 4 småbarn under 5 1/2 og min mann som allerede nå er eneforsørger når jeg ikke synger. Er det rett av legene/sykehuset å la meg vente i ukevis på biopsi når jeg allerede har ventet i en måned på ultralyd? Jeg har sagt at jeg er mye alene med mine små barnsiden mannen jobber borte, men de sier de må prioritere de som de vet har kreft. Jeg har rare symptomer som brennefølelse i hodebunnen på den siden der strumaen er og noen ganger i hender brystkasse eller inni halsen.Det er ikke svett og varm brennefølelse, mer mot ising. Jeg tror det er en autoimmunn sykdom i bunnen. Alle blodprøver er normale. Fikk ikke utslag på mykoplasma heller

Medlem siden
    Mar 2008
    Sted
    Oslo
    Alder
    60
    Meldinger
    5,134

Standard Sv: Kan man bli kvitt store knuter uten operasjon? Jeg er professjonell operasanger

Hvor bor du Annis? Hvis du har råd og ikke vil vente lenge, tror jeg at private sykehus som Volvat tar biopsi. Undersøk om det skulle være interessant. j
    Hashimoto's, hypotyreose, Armour 2009
    Å leve med binyrebarksvikt eller binyretretthet
    • Ren T3 og LDN (lav dose Naltrexon) 2012, virket ikke for meg. Bruker thyroid

Medlem siden
    Nov 2010
    Sted
    Nordlending på Sørlandet
    Alder
    45
    Meldinger
    120

Standard Sv: Kan man bli kvitt store knuter uten operasjon? Jeg er professjonell operasanger

vest-agder

Medlem siden
    Mar 2008
    Sted
    Oslo
    Alder
    60
    Meldinger
    5,134

Har dere noen private klinikker i nærheten? Undersøk!

Ellers skjønner jeg godt engstelsen din for å miste stemmen, og med det jobben din, og mye av identiteten din.
    Hashimoto's, hypotyreose, Armour 2009
    Å leve med binyrebarksvikt eller binyretretthet
    • Ren T3 og LDN (lav dose Naltrexon) 2012, virket ikke for meg. Bruker thyroid

Medlem siden
    Oct 2006
    Sted
    Danmark
    Alder
    67
    Meldinger
    10,228

Sitat Opprinnelig skrevet av annis Vis post
    Nå har jeg vært på ultralydog røngten. Det viste seg at høyre del av kjertelen er fin, men i den venstre fins det flere klumper og en er på 5cm ganger 3 ganger 3,5. . Jeg må på biopsi for de vet ikke om det er ondartet eller godartet. Jeg vil ikke opereres for jeg vil ikke ødelegge fremtiden min. Jeg er professjonell operasanger og det vil være en tragedie om stemmen min skal bli ødelagt. Jeg ser at det ikke er så mange som skriver om naturlig behandling. Vet du om man kan bli kvitt store knuter uten operasjon?
    Kommer an på om knuderne er "toxiske" (hormonproducerende) eller kun "ekstra-væv" (atoxisk). Man kan ikke blive knuderne kvit, men afhængigt af hvad de er, består af osv. er det før set, at de enten kun generede kosmetisk, eller skrumpede igen... Jeg har ikke så meget viden om det, men jeg er selv opereret og...

... det er ikke operationen, der har taget min sangstemme. Det gjorde hypothyreose over 20 år senere.
    • Tak for at du læste mit indlæg.
    • Vil du vide lidt om hvad jeg står for, er du velkommen til at læse min signatur her

Medlem siden
    Nov 2010
    Sted
    Nordlending på Sørlandet
    Alder
    45
    Meldinger
    120

Sitat Opprinnelig skrevet av Vigdis Vis post
    Har dere noen private klinikker i nærheten? Undersøk!

Ellers skjønner jeg godt engstelsen din for å miste stemmen, og med det jobben din, og mye av identiteten din.
    Jeg skal først mase på de offentlige, for jeg syns de bør prioritere meg. Ultralydlegen sa jo selv at det er mer sjans for ondartet om det er fint på ene siden og knuter på bare den andre siden. Ikke gøy å tenke at man har et "egg med erter rundt" i halsen.

Jeg er faktisk en sanger som hoppet av en lovende karriere pga prioritering av å jobbe stemmeteknikk for å komme på et enda høyere nivå. Også fikk jeg familie, tok det litt roligere, men så kom dette... Jeg har andre talenter men hadde planer om å gjenoppta syngingen for fullt igjen. Livet kan føles urettferdig, men man får holde motet oppe og for min del stole på Vår Herre

Sitat Opprinnelig skrevet av Anisa Vis post
    Kommer an på om knuderne er "toxiske" (hormonproducerende) eller kun "ekstra-væv" (atoxisk). Man kan ikke blive knuderne kvit, men afhængigt af hvad de er, består af osv. er det før set, at de enten kun generede kosmetisk, eller skrumpede igen... Jeg har ikke så meget viden om det, men jeg er selv opereret og...

... det er ikke operationen, der har taget min sangstemme. Det gjorde hypothyreose over 20 år senere.
    Jeg sang fra jeg hadde lyd å komme med, men likevel får jeg ingen støtte av min mor når jeg sier jeg ikke vil operere. Hun sier det er viktigere å overleve."Du har jo 4 barn, bla bla." Men nå er det jo ikke sikkert at det er ondartet eller toksiskt. (er det det samme?) Skal man fremstilles som forfengelig farlig alternativ og egoistisk fordi man ønsker å fortsette å være seg selv?

Jeg er flink til å uttrykke meg kunstnerisk på andre måter, feks gjennom tegningmaling håndverk og hage, men ingenting er som å stå foran bublikum og oppleve den klare store klang fylle rommet og forandre menneskers ansikter og innstilling. Se tårene trille, føle seg benåded og utenfor det hele. Gi æren til Gud og ikke opphøye seg selv, bare takke for det man kunne gi. Skal jeg la kirurgens kniver og farmasiens gift ta dette fra meg?
    Sitat Opprinnelig skrevet av Anisa Vis post
    Kommer an på om knuderne er "toxiske" (hormonproducerende) eller kun "ekstra-væv" (atoxisk). Man kan ikke blive knuderne kvit, men afhængigt af hvad de er, består af osv. er det før set, at de enten kun generede kosmetisk, eller skrumpede igen...
    Kan de være hormonproduserende når man ikke har utslag på blodprøvene? Er det to helt forskjellige ting?

Nårdet gjelder ondartet: Kjenner du til det forhatte og/eller lovprisede amygdalin/B17/laetril?

Så trist med sangstemmen din. Var du proff? Sånn som denne verden er er det vel umulig å få erstatning om noe går galt. Så risikerere man å måtte betale på studielån for en tapt karriere.

Medlem siden
    Mar 2005
    Alder
    74
    Meldinger
    490

Kan linke til en artikke om B17 : http://www.nifab.no/aktuelt/nifab/b1...ftig_luftslott
    • Hansen - tidligere n'Finn og Finn Lang (på Facebook) forlot forumet i 2010 på grunn av et kontrovers om jod.

Medlem siden
    Jul 2010
    Meldinger
    95

Hadde egentlig skrevet så mye mer, men besinnet meg og kan bare anbefale deg å lese deg litt opp på de ulike varianter av kreft i kjertelen for å forberede deg på en evt diagnose. Å være forberedt er slettes ikke dumt.

Du kan lese mer på oncolex.no

Og, alle som blir syke må omstille seg. Noen mye, andre mindre.
    Uansett, lykke til videre så krysser vi fingra for at det ikke er kreft.

Medlem siden
    Nov 2010
    Sted
    Nordlending på Sørlandet
    Alder
    45
    Meldinger
    120

Sitat Opprinnelig skrevet av n`Finn Vis post
    b17 Cyaniden angriper kun kreftceller.Les World without cancer av Griffin

Medlem siden
    Nov 2010
    Sted
    Nordlending på Sørlandet
    Alder
    45
    Meldinger
    120

Sitat Opprinnelig skrevet av Bastian Vis post
    Hadde egentlig skrevet så mye mer, men besinnet meg og kan bare anbefale deg å lese deg litt opp på de ulike varianter av kreft i kjertelen for å forberede deg på en evt diagnose. Å være forberedt er slettes ikke dumt.

Du kan lese mer på oncolex.no

Og, alle som blir syke må omstille seg. Noen mye, andre mindre.
    Uansett, lykke til videre så krysser vi fingra for at det ikke er kreft.
    Takk for omtanken. Har lest at om det kjennes hardt og knudrete kan det være ondartet. Ja satser på at det er godartet!!! Bruker å prøve å forberede meg på det verste så jeg ikke skal få sjokk, men må samtidig kule ned litt så jeg ikke får unødig angst og innbiller meg at jeg har alt mulig. Det er visst 5% som er kreft sies det, men så klart man kan jo være en av de uheldige. Jeg lurer på om det fins andre ledsagende symptomer som indikerer kreft i kjertelen. Det brenner/iser på skallen min og nedover hals og rygg.

Side 1 av 3 123 Siste

Lignende tråder

1. Candida - hvor lang tid tar det å bli kvitt snyltesoppen?
    Av Kevlin i forumet Kosttilskudd og naturlegemidler
    Svar: 8
    Siste melding: 07-03-12, 10:29
  2. Svar: 5
    Siste melding: 01-06-10, 12:01
  3. Cyster og knuter
    Av cyrene i forumet Operasjonssalen
    Svar: 23
    Siste melding: 21-08-09, 20:15
  4. Svar: 0
    Siste melding: 11-10-07, 10:55
  5. Knuter i kjertelen.