Side 2 av 2 Først 12
Viser søkeresultater 11 til 12 av 12
    Medlem siden
    Apr 2006
    Sted
    Indre Troms
    Meldinger
    240

Standard Sv: Om vitaminer og mineraler

Sitat Opprinnelig skrevet av smgj Vis post
    Forresten - diarré av magnesium er vanlig. Forsøk å ta den med mat, ev. prøv et annet og mildere produkt.
    Fikk også beskjed om og være påpasselig med å spise samtidig ved inntak av alle vitaminer og mineraler,spesiellt ved inntak av magnesium,da det kan inntreffe diare.
    Inntar nu selen,c-vit,magnesium,b-vit(spesiellt B-6),kalcium,krom osv.....

Medlem siden
    Dec 2009
    Sted
    Ålesund
    Alder
    47
    Meldinger
    418

Standard Sv: Om vitaminer og mineraler

Takk for gode tilbakemeldinger!

Anisa: Jeg har lest artikkelen din før. Det er skremmende hvordan mye av maten blir dyrket nå for tida! Jeg dyrker litt grønnsaker selv. Men i år var det bare potetene, sukkerertene og reddikene som overlevde. Kulden tok livet av en del, og resten tok kålfluene og andre skadedyr . Men neste år skal jeg utruste meg med fiberduk.... Håper det hjelper. Ellers prøver jeg å kjøpe mest mulig økologisk. Det er jo åpenbart at noe er annerledes med frukt og grønt nå for tida. Jeg kjøpte noen gulrøtter som gjemte seg innerst i kjøleskapet. Da jeg fant dem flere mnd senere, var de like fine. Begynte å lure på om de var laget av plast eller noe (Joda, det hender at jeg vasker i kjøleskapet ) Men sånt hadde ikke skjedd med mine egne gulrøtter eller økologiske. Da hadde de vært enten innskrumpet eller gått i forråtnelse. Så noe er rart....

Det kan hende det er binyrene dine som kroer og nyter tilværelsen nå, etter at du har gitt dem C-vitamin. Dersom du har litt skrøpelig binyreaktivitet er C-vitamin absolutt nødvendig. Jeg spiser 2 gram C-vitamin som varer i 24 timer, Esther-C.
    Jeg tror du har helt rett når det gjelder binyrene! Den effekten som jeg har fått av C-vitaminet tyder på at de har fått seg et løft! Og ja, jeg bruker den samme som deg. Esther-C, 24 t. Tror den er virkelig bra!

Min mor har vært plaget med hyppige urinveisinfeksjoner i mange, mange år. Prøvd mye innen alternativ behandling, uten hell. I går sa hun at hun ikke hadde hatt en eneste infeksjon på 6 mnd, hvilket måtte skyldes at hun i denne perioden hadde begynt med noe nytt (etter påvirkning fra meg og alle tilskuddene jeg tar:-); nemlig cal-mag tilskudd, og sink.
    Jeg har også vært plaget av UVI, det har som regel gått over av seg selv, med mye drikke, tranebær og et varmt pledd. Men for to uker siden fikk jeg nyrebekkenbetennelse, og måtte krype til korset og ta en 10 dagers antibiotika kur. Dine råd skal absolutt prøves!

Forresten - diarré av magnesium er vanlig. Forsøk å ta den med mat, ev. prøv et annet og mildere produkt.
    Fikk også beskjed om og være påpasselig med å spise samtidig ved inntak av alle vitaminer og mineraler,spesiellt ved inntak av magnesium,da det kan inntreffe diare.
    Jeg tok ikke magnesium med mat, jeg tok dem om kvelden før jeg la meg, og da var det rett på do om morgenen Så nå skal jeg prøve å ta dem til middagen. Jeg bruker magnesium complex fra Nature's way. Tror det er 500 mg i hver tablett. Om den er sterk eller ikke, vet jeg ikke. Skal prøve med mat, og hvis det ikke går, skal jeg prøve et annet merke.

Side 2 av 2 Først 12

Lignende tråder

1. Svar: 6
    Siste melding: 27-11-09, 15:10
  2. Stoffskifte og vitaminer, mineraler og kosthold
    Av Pusen i forumet Helbred og kosthold
    Svar: 33
    Siste melding: 21-03-09, 20:54
  3. Hvilke vitaminer og mineraler bør jeg ta?
    Av Thomas W H i forumet Vitaminer
    Svar: 6
    Siste melding: 02-01-09, 10:04
  4. Vitaminer - mineraler og anti-TPO
    Av aggb i forumet Vitaminer
    Svar: 2
    Siste melding: 27-08-08, 12:48
  5. D-vitaminer og andre vitaminer og slikt...
    Av Hansen i forumet D-vitamin
    Svar: 7
    Siste melding: 12-08-08, 21:25

Bokmerker

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •  

Logg inn

Logg inn