Viser søkeresultater 11 til 12 av 12
-
26-11-10, 10:11 #11
Sv: Om vitaminer og mineraler
-
26-11-10, 11:24 #12
Sv: Om vitaminer og mineraler
Takk for gode tilbakemeldinger!
Anisa: Jeg har lest artikkelen din før. Det er skremmende hvordan mye av maten blir dyrket nå for tida! Jeg dyrker litt grønnsaker selv. Men i år var det bare potetene, sukkerertene og reddikene som overlevde. Kulden tok livet av en del, og resten tok kålfluene og andre skadedyr. Men neste år skal jeg utruste meg med fiberduk.... Håper det hjelper. Ellers prøver jeg å kjøpe mest mulig økologisk. Det er jo åpenbart at noe er annerledes med frukt og grønt nå for tida. Jeg kjøpte noen gulrøtter som gjemte seg innerst i kjøleskapet. Da jeg fant dem flere mnd senere, var de like fine. Begynte å lure på om de var laget av plast eller noe
(Joda, det hender at jeg vasker i kjøleskapet
) Men sånt hadde ikke skjedd med mine egne gulrøtter eller økologiske. Da hadde de vært enten innskrumpet eller gått i forråtnelse. Så noe er rart....
Det kan hende det er binyrene dine som kroer og nyter tilværelsen nå, etter at du har gitt dem C-vitamin. Dersom du har litt skrøpelig binyreaktivitet er C-vitamin absolutt nødvendig. Jeg spiser 2 gram C-vitamin som varer i 24 timer, Esther-C.
Min mor har vært plaget med hyppige urinveisinfeksjoner i mange, mange år. Prøvd mye innen alternativ behandling, uten hell. I går sa hun at hun ikke hadde hatt en eneste infeksjon på 6 mnd, hvilket måtte skyldes at hun i denne perioden hadde begynt med noe nytt (etter påvirkning fra meg og alle tilskuddene jeg tar:-); nemlig cal-mag tilskudd, og sink.
Forresten - diarré av magnesium er vanlig. Forsøk å ta den med mat, ev. prøv et annet og mildere produkt.Fikk også beskjed om og være påpasselig med å spise samtidig ved inntak av alle vitaminer og mineraler,spesiellt ved inntak av magnesium,da det kan inntreffe diare.Så nå skal jeg prøve å ta dem til middagen. Jeg bruker magnesium complex fra Nature's way. Tror det er 500 mg i hver tablett. Om den er sterk eller ikke, vet jeg ikke. Skal prøve med mat, og hvis det ikke går, skal jeg prøve et annet merke.
Hypothyreose (hashimoto) siden 2002. Jeg fikk konstatert lavt stoffskifte i 2005, da var jeg så syk at jeg stadig mistet bevisstheten. Det var uhyre skremmende....
Lignende tråder
-
Hvilke produsenter av vitaminer og mineraler anbefales?
Av Cossie77 i forumet VitaminerSvar: 6Siste melding: 27-11-09, 15:10 -
Stoffskifte og vitaminer, mineraler og kosthold
Av Pusen i forumet Helbred og kostholdSvar: 33Siste melding: 21-03-09, 20:54 -
Hvilke vitaminer og mineraler bør jeg ta?
Av Thomas W H i forumet VitaminerSvar: 6Siste melding: 02-01-09, 10:04 -
Vitaminer - mineraler og anti-TPO
Av aggb i forumet VitaminerSvar: 2Siste melding: 27-08-08, 12:48 -
D-vitaminer og andre vitaminer og slikt...
Av Hansen i forumet D-vitaminSvar: 7Siste melding: 12-08-08, 21:25
Bokmerker