Side 2 av 2 Først 12
Viser søkeresultater 11 til 13 av 13
    Medlem siden
    Nov 2010
    Sted
    Østlandet
    Meldinger
    7

Standard Sv: Skal legge fram min nye teori, binyretrøtthet, hos legen. Hvordan bli hørt?

Her er det ingen ting som er sikkert Finn, dessverre. Fra legens side er alt basert på blodprøvesvar som han mente var i grenseland, fordi han ikke finner ut hva dette handler om. For min del handler det om symptomer de siste 10 åra, spes de siste 5, som jeg ikke har forstått noe av før jeg begynte å lese her. Følte plutselig at noen brikker falt på plass, spesielt da jeg leste om binyretrøtthet. Trodde jeg betalte legen for å være etterforsker på min helse, men har skjønt at her må jeg gjøre jobben selv. Fikk en prednisolonkur i mars for å sjekke om alle smertene kunne være fibromyaligi. Jeg ble et nytt menneske over natta noe som viser at det handler om en betennelsestilstand e.l, hvertfall ikke fibromyalgi. Til nå har vi brukt eliminasjonsmetoden, MR av hodet pga besvimelser, 24 t EKG pga langsom puls, lavt blodtrykk og besvimelser. Røntgen av rygg pga bechdrewssymptomer osv. osv uten resultat. Et år hos psykolog, konklusjo: depresjon og lav stressterskel pga fysiske plager, må utredes for dette. Så jeg vet ikke helt hva jeg skal gjøre. Har bare stått på samme levaxindose fra dag 1, ingen bedring, blir bare dårligere.

Medlem siden
    May 2010
    Sted
    Østfold
    Alder
    41
    Meldinger
    2,767

Standard Sv: Skal legge fram min nye teori, binyretrøtthet, hos legen. Hvordan bli hørt?

Du skriver Østlandet. Det er mange her som har fått mer hjelp av private leger enn av de vanlige. Privatlegene har større anledning til å spesialisere seg, men når man ikke vet hva man feiler så er det et problem å vite hvor man skal gå.

Mange ME-syke har fått god hjelp på Lillestrøm Helseklinikk.
    Fra sidene:
    Lillestrøm Helseklinikk er en privat helseklinikk som de siste årene har spesialisert seg på utredning, behandling og forskning på kroniske sykdommer som kronisk utmattelses syndrom og myalgisk encefalopati/myelitt, kroniske fordøyelsesproblemer, fibromyalgi/kroniske smertetilstander med mer.
    Stoffskiftesyke har så langt fått god hjelp på Heggeli Helhetsmedisin. Jeg vet ingen som "spesialiserer" seg på binyrene. Dessverre virker det som at dette oppfattes som et ikke-eksisterende problem.
    Kanskje andre kan fylle på med deres oppfatning?
    Diagnostisert etter "depresjonsymptomer" - mai 2010 & smgjs private side ...
    -- og det som er deilig er at NÅ er avataren min ironisk

Medlem siden
    Mar 2005
    Alder
    77
    Meldinger
    490

Blodprøver i grenseland er et tolkingsspørsmål. Hvem har satt grensene hvor - og hvorfor ?
    Man har valgt å sette grensen ved 2,5%, men det er ikke fordi det gir noen biologisk legimitet.
    Bare matematisk.
    Om man hadde valgt 5% så hadde all alarmer gått.......

Prednisolon hjelper ?
    Jeg forstår jo bare ikke hvorfor man tar det av den da ? Eller setter deg på HC ?
    Så mener jeg fortsatt det er litt liv i teorien om at du heller burde gå på Thyroide hormoner da......
    Men det kan være for at det var jo DET som hjelp meg.....

Og problemet er jo at man vet ikke før man har forsøkt.....
    • Hansen - tidligere n'Finn og Finn Lang (på Facebook) forlot forumet i 2010 på grunn av et kontrovers om jod.

Side 2 av 2 Først 12

Lignende tråder

1. Ikke noe å legge om kosten sa legen
    Av Ingvild i forumet Helbred og kosthold
    Svar: 11
    Siste melding: 26-01-10, 21:51
  2. hvordan legge det fram til legen?
    Av MariaEW i forumet Hos legen
    Svar: 8
    Siste melding: 18-09-09, 21:52
  3. Gladmelding! Nå er jeg våken til jeg skal legge meg!
    Av Vigdis i forumet Solskinnshistorier
    Svar: 5
    Siste melding: 20-03-09, 08:29
  4. Hva skal jeg spørre legen om????
    Av kaiza i forumet Hos legen
    Svar: 45
    Siste melding: 07-07-05, 21:59

Søkeord for denne tråden

Bokmerker

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder