Side 2 av 4 Først 1234 Siste
Viser søkeresultater 11 til 20 av 32
    Medlem siden
    Mar 2010
    Sted
    DK
    Meldinger
    214

Standard Sv: Har fået Armour Thyroid ved et tilfælde!!!

Ja de er alle lavet på gris men siden de alle er USP godkendte må de jo leve op til visse krav om indhold/stabilitet.
    Og så tænker jeg at det må være indholdsstofferne som tilsættes som gør forskellen + hvor måske hvor hårdt pillen er presset.
    Fx. har Thyroid-s en indholdliste som er meget lang og pillen er kun ½ så stor som thyreoid fra glostrup.
    Jeg finder lige tråden til dig hvor indholdet i glostrup-pillerne står

Medlem siden
    Mar 2010
    Sted
    DK
    Meldinger
    214

Medlem siden
    Mar 2005
    Alder
    77
    Meldinger
    490

Hvorfor jeg skiftet fra Armor til ERFA.
    jo, Armour var en "deilig" tablett - det var som "at få seg en riktig bid flæskesteg" - helt fra jeg startet i mai 2004 til 2009.
    Så plutselig "luktet" den ikke mere ( i Danmark betyr "at lukte" at det stinker - i Norge, kun at man kan lukte ett eller annet - deilig eller ikke)

På fora verden rundt ble det meldt om at den nye ikke fungerte som før.
    Jeg merket ærlig talt ingen endring - ikke før det var gått mange måneder, så begynte jeg å merke tendenser til gamle symptomer som forlengst var vekk. (fra tiden på Levaxin)

På den tid, hadde jeg jo startet med D3, og jeg hadde mange negative erfaringer med oppstarten.
    Det tenkte jeg ikke på den gang.......
    I etterpåklokskapens lys.......osv.
    Og det er jo den eneste egentige klokskap.......

Ny Armour har samme virkstoff som før, men ny komponert filler.
    Jeg er slett ikke alergisk av noe slag og kan spise store posjoner av filleren til morgenmat, lunch og middag uten at det rører meg.

Så fikk jeg etter få måneder, samme urofølese på ERFA.
    Nå bruker jeg Thyroid-S, takket være en meget vennlig person - hårdt presset i disse dager (sier ikke mere)
    Det reduserte mine symptomer, men det har også vært nødvendig å redusere denne dosen.
    Inneværede uke har den bare vært 1Grain/dag.
    Det er ikke nok til å forsyne meg med nok stoffskiftehormoner !
    Den var i ukene før også svært lav : 1,25 og 1,5 Grain uke for uke.
    Samtidig har D3 vært 150µg.......

Sånnt har hendt før - jeg vet ikke enda hva jeg skal mene om situasjonen, men fordi jeg ikke har hatt antistoffer håper jeg - selv om det så mange ganger før har vært forgjeves.

Det er slett ikke sikkert at mine erfaringer kan "brukes" - jeg kan være i en spesiell situasjon ?
    • Hansen - tidligere n'Finn og Finn Lang (på Facebook) forlot forumet i 2010 på grunn av et kontrovers om jod.

Medlem siden
    Oct 2006
    Sted
    Danmark
    Alder
    70
    Meldinger
    10,241

Question Sv: Har fået Armour Thyroid ved et tilfælde!!!

Sitat Opprinnelig skrevet av n`Finn Vis post
    Inneværede uke har den bare vært 1Grain/dag.
    Det er ikke nok til å forsyne meg med nok stoffskiftehormoner !
    Den var i ukene før også svært lav : 1,25 og 1,5 Grain uke for uke.

Sånnt har hendt før - jeg vet ikke enda hva jeg skal mene om situasjonen, men fordi jeg ikke har hatt antistoffer håper jeg - selv om det så mange ganger før har vært forgjeves.
    Måske er der en god mening i UL af skjoldbruskkirtlen, n`Finn? Du er garanteret ikke blevet undersøgt med UL i årevis.... (min off topic slut )
    • Tak for at du læste mit indlæg.
    • Vil du vide lidt om hvad jeg står for, er du velkommen til at læse min signatur her

Medlem siden
    Mar 2005
    Alder
    77
    Meldinger
    490

Alrig en UL. En Scintigrafi som viste en aktiv kjertel, og før dette en oldnordisk undersøkelse med jodisotop og scanning med det mest primitive utstyr man kan tenke seg. ( Som forøvrig konkluderte med en kjertel av normal størrelse som responderte normalt på jod (isotopen) )
    Utstyr som den Norske bygdehumorist og folkekjære Kjell Aukrust kunne ha tegnet. (han tegnet forøvrig "Guttene på broen 1983" i full respekt for Edward Munch's "Pikene på broen 1893".
    Uten sammenheng med tema forøvrig.
    Meeget dårlig netside : http://www.aukrust.no/ som ikke gir noe intrykk av fyren i det heletatt.
    Hans detaljerte tegninger av "dasskraftverket" (lokumskraftverket) eller andre fenomelale konstuksjoner, om kastratsangeren (har et bilbatteri tilkoblet sine "edlere" deler med jumpcabels og hyler i hvilden sky mot en mikrofon) o.l.

Men nok om sidesprang - jeg ER dårlig utredet !
    Ikke fordi jeg ikke har fremstillt meg til undersøkelser både sent og tidlig - nei rett og slett fordi de organer man inbiller oss at man kan stole på dem hvis det skulle gå galt med sin helse - ikke har giddet !
    • Hansen - tidligere n'Finn og Finn Lang (på Facebook) forlot forumet i 2010 på grunn av et kontrovers om jod.

Medlem siden
    Jul 2010
    Sted
    Danmark
    Alder
    47
    Meldinger
    307

Tak for linket TanjaK Som jeg kan se er der kun 1,7mcg T4 som forskel på Glostrup Thyroid og Armour Thyroid hvilket ikke er meget og sikkert uden betydning
    n`Finn tak for din forklaring selv om det er lidt fustrerende at læse at selv om man er velmedicineret i en periode, så er det ikke noget der varer ved. Jeg vil så gerne ind og studere til sommer men kan umuligt klare det hvis jeg skal rende rundt og være totalt brainfrog som jeg er nu
    Hvad vil jeres bedste råd til mig være? -skal jeg tage kampen op og få ham til at lave en recept på Armour og så håbe på at det er produktet for mig eller skal jeg få ham til at indse at Erfa eller Thyroid-s er det bedste. Er det Altstadt Apotheke jeg skal henvende mig til?
    Puha jeg er ved at være lidt forvirret over alle de forskellige produkter og om de overhovedet er til at få fat på som dansker - håber ikke at jeg kludrer for meget i det men så håber jeg at i bærer over med mig
    Vil lige indskyde noget meget positivt og det er at mit blodtryk er faldet til næsten normale værdier efter 3 uger på lav kulhydrat kostomlægning

Kærlig hilsen
    Cirkeline
    Jeg fik i september 2009 konstateret for lavt stofskife
    Begyndende knogleskørhed?
    Lad aldrig noget forhindre dig i at være et godt menneske

Medlem siden
    Mar 2005
    Alder
    77
    Meldinger
    490

Jo, det lille avik er sikkert unødvendig å kompensere for. Det er så mange andre faktorer som er viktigere. Allerede i opptakelsen kan det være forskjeller mellom tablettmerkene som får større konsekvenser enn det.

I Norge skal preparater med samme virkestoff kunne tilbys pasienten og derigjennom skape en konkurranse på pris. Ordningen kom istand for å demme litt opp for syntetindustriens hegemoni.
    Apotekene har lister over produkter de kan utlevere istedenfor. Disse er ikke oppdaterte på tyroide preparater, men det kommer nok.
    Medisin skrives ut på virkestoffets navn, og ikke på handelsnavnet.
    Vil anta at Danmark har samme ordning ?

Virkestoffet i de to nevnte tabletter er jo det samme. Iallfall hvis de er USP-merkede.
    Det vil jo betyde at du med din resept i hånden skal kunne velge mellom de brands apoteket du handler i, har å tilby.

http://www.tidsskriftet.no/?seks_id=1337922

Medlem siden
    Jul 2010
    Sted
    Danmark
    Alder
    47
    Meldinger
    307

Alle de faktorer som indgår i optagelsen og som kan gøre forskellen mellem tabletterne er faktorer som ikke er til at forusdige og det er det der er frustrerende - nu er jeg jo på den 5. slags pille!
    MEN nu har jeg taget en beslutning.... jeg vælger at stole på at Armour er det helt rigtige for mig og min krop. I morgen ringer jeg til Altstadt apotek i flensborg og spørger hvad de koster og hvordan jeg bærer mig ad med at få dem derfra. Under alle omstændigheder må de være billigere end på mit lokale apotek. Derefter mailer jeg til min endokrinolog.
    Jeg ved ikke om der er den samme ordning i Dk med at man skal have tilbudt forskellige præparater - det er en ny verden for mig for jeg har aldrig fået medicin før.

Kærlig hilsen
    Cirkeline
    Jeg fik i september 2009 konstateret for lavt stofskife
    Begyndende knogleskørhed?
    Lad aldrig noget forhindre dig i at være et godt menneske

Medlem siden
    Feb 2010
    Sted
    Danmark
    Alder
    56
    Meldinger
    3,369

Hej Cirkeline

Jeg har skrevet lidt om min import af Erfa her:
    http://www.sonjas-stoffskifteforum.i...?t=7823&page=4 #33

Mht. valg af medicin og alt mulig andet er det for mig et spørgsmål om at undgå noget, der kan udløse allergi-lignende symptomer. Jeg har kun i ca. et halvt år vidst, at jeg har antistoffer, men fundet besvarer en hel del spørgsmål, som jeg har tumlet med længe. Jeg har et stærkt immunforsvar, så jeg vil meget nødig op at slås med det. Derfor er jeg lettet over de meget enkle ingredienser i Erfa; dem reagerer jeg ikke på. Men jeg tror da sagtens, at hjælpestoffer i visse former for thyroid ville kunne ødelægge en masse for mig - på samme måde som jeg har oplevet med Ny Eltroxin og Euthyrox. Her kan jeg så ikke vide, om en del af problemet skyldtes, at jeg ikke kunne tåle syntetisk stofskiftemedicin. Men jeg må så undre mig over, at jeg overhovedet har kunnet klare mig på den gamle Eltroxin. Livet har ikke været let med hypothyreose men dog aldrig så svært som da Eltroxin blev lavet om.

Vil lige tilføje, at jeg et par gange har forsøgt at føje 25 µ Euthyrox til min Erfa. Efter et kvarter får jeg vejrtrækningsproblemer og læberne bliver - på samme tid! - tørre som papir og sprækker. Det må da være en eller anden immunreaktion, tænker jeg.

Nielsigne
    Sist endret av Nielsigne; 06-12-10 kl 09:53 Begrunnelse: vedr. reaktion på tilføjelse af Euthyrox

Medlem siden
    Mar 2010
    Sted
    DK
    Meldinger
    214

Hjælp lige en blondt, tak
    Hvis jeg nu gerne vil have armour fra Glostrup, skal jeg så bare forny recepten på thyreoid og så give besked til apoteket om at jeg skal have armour og ikke thyreoid?
    Eller får jeg min læge til at skrive en ny recept på armour thyroid?

Side 2 av 4 Først 1234 Siste

Lignende tråder

1. En kvindelig læge, som havde fået hypothyreose
    Av Nielsigne i forumet Kombinasjonsbehandling (synt. T4+T3)
    Svar: 2
    Siste melding: 04-09-10, 22:53
  2. Relis om Thyroid, armour Thyroid osv.
    Av nora i forumet Naturlig Thyroid medisiner
    Svar: 9
    Siste melding: 14-02-10, 11:54
  3. Relis om Thyroid, armour Thyroid osv.
    Av nora i forumet Emner startet av Nora
    Svar: 9
    Siste melding: 14-02-10, 11:54
  4. Svar: 0
    Siste melding: 09-11-09, 10:29
  5. ARMOUR THYROID
    Av moor i forumet Naturlig Thyroid medisiner
    Svar: 12
    Siste melding: 20-09-05, 22:12

Søkeord for denne tråden

Bokmerker

Regler for innlegg