Side 1 av 4 1234 Siste
Viser søkeresultater 1 til 10 av 32
    Medlem siden
    Jul 2010
    Sted
    Danmark
    Alder
    47
    Meldinger
    307

Thumbs up Har fået Armour Thyroid ved et tilfælde!!!

Hej alle
    Jeg har siden slutningen af oktober 2010 fået Thyroid fra Glostrup Apotek. Afleverede en ny recept d 24/11 men der var problemer med at få den fra Glostrup. Jeg kommer lige fra apoteket hvor de gav mig Armour Thyroid USP 1 grain...
    Jeg føler næsten at jeg har vundet i lotto Jeg fik damen på apoteket til at skrive at jeg skal have udleveret samme mærke næste gang jeg kommer med en recept. Og nu har jeg et hav af spørgsmål
    Det er den 5 slags pille jeg har fået mod lavt stofskifte siden 1/12-2009 hvordan starter jeg? Jeg havde ikke flere piller tilbage i går men min Thyroid-dose var på 150mg hvilket er for lidt. Jeg har lige hentet de sidste blodprøveresuktater i postkassen og de ser således ud:
    TSH 0,01 (0,4-3,77)
    Frit T4 16 (12,8-20,4)
    T3 1,27 (1,27-2,79)
    Sidste blodprøve viste TSH - 0,03, Frit T4 - 13, T3 - 1,31 Så T3 og TSH er faldet men T4 er øget. Endokrinologen skriver at han regner med at T3 stiger yderligere så jeg skal blive på samme dose.... Hvad mener i?

For 100 stk 1 grain betalte jeg 277 kr - hvad koster de hvis jeg får dem fra udlandet og hvordan får jeg dem fra udlandet hvis de er billigere.
    Jeg har læst at mange af jer har et lager til et år liggende, i tilfælde af at produktionen skulle få problemer.... Hvordan har i båret jer ad med at få recept til et helt år?

Kan man kun få dem i 1 grain størrelsen ?

Hold da op med spørgsmål.... håber ikke at i bliver trætte af mig Men det er fantastisk - i tirsdags gik jeg og tænkte på hvordan jeg mon kunne overtale endokrinologen til at give mig Armour Thyroid som mange af jer er så glade for og pludselig sidder jeg med dem

Kærlig hilsen
    Cirkeline
    Jeg fik i september 2009 konstateret for lavt stofskife
    Begyndende knogleskørhed?
    Lad aldrig noget forhindre dig i at være et godt menneske

Medlem siden
    Mar 2008
    Sted
    Oslo
    Alder
    63
    Meldinger
    5,134

Standard Sv: Har fået Armour Thyroid ved et tilfælde!!!

Min lege skriver reit 1 år på resepten. Be om det. Be også om å få i forskjellige doser, for eksempel 1 grain og 2 grain dersom det er prisforskjeller. Nå husker jeg ikke hvor lett Armour er å dele? Erfa thyroid er smulete, derfor er det lurt å ha for eksempel både 1 grain og 2 grain.

Du går på thyroid? Det er det samme som Armour. Erfa er 125 mg lik 2 grain. Det skulle bety at du skal litt over 2 grain for å få samme dose. men det kan være små forskjeller, så dette må du utforske på egen kropp, om det er nok med 2,25 grain eller om du skal ha 2.5 grain eller enda mer for å føle deg bra.
    Hashimoto's, hypotyreose, Armour 2009
    Å leve med binyrebarksvikt eller binyretretthet
    • Ren T3 og LDN (lav dose Naltrexon) 2012, virket ikke for meg. Bruker thyroid

Medlem siden
    Mar 2005
    Alder
    77
    Meldinger
    490

http://www.sonjas-stoffskifteforum.i...ght=egenskaper

Du skal bare fortsette med samme dosis Cirkeline.
    Begge to bruker det sammer USP-standariserte hormonpulver, men litt forskjellig filler-stoffer kan gjøre at du etterhvert skal justere litt opp eller ned.
    • Hansen - tidligere n'Finn og Finn Lang (på Facebook) forlot forumet i 2010 på grunn av et kontrovers om jod.

Medlem siden
    Mar 2010
    Sted
    DK
    Meldinger
    214

Hold da op
    Er der nogen forskel i udseendet?
    Og vil du ikke være sød og skrive om du mærke en forskel på mærkerne?
    Jeg har selv haft fået dem der hedder thyreoid fra Glostrup og jeg synes altså ikke de er så voldsomt effektive.

Medlem siden
    Jul 2010
    Sted
    Danmark
    Alder
    47
    Meldinger
    307

TAK for jeres svar

Vigdis - jeg vil bede ham om at skrive 1 år på recepten samt 1 og 2 grain. Skal jeg selv finde et apotek ? eks Altstadt Apotheke?
    Skal jeg selv maile recepten til det apotek jeg finder eller er det noget lægen gør?

n`Finn - Jeg vil fortsætte med samme dosis og tak for linket. Vil det sige at produktet fra Glostrup Apotek og Armour Thyroid er precis det samme bortset fra indholdsstofferne?.... så føler jeg mig lidt dum

TanjaK - Jeg skal nok vende tilbage og skrive når/hvis jeg mærker forskel.
    Jeg synes som dig heller ikke at Thyroid fra Glostrup har været særligt effektive - håber at det bliver bedre med Armour. Er det siden maj du har fået dem?

Kærlig hilsen
    Cirkeline

Medlem siden
    Mar 2010
    Sted
    DK
    Meldinger
    214

Sitat Opprinnelig skrevet av Cirkeline Vis post
    TAK for jeres svar

Vigdis - jeg vil bede ham om at skrive 1 år på recepten samt 1 og 2 grain. Skal jeg selv finde et apotek ? eks Altstadt Apotheke?
    Skal jeg selv maile recepten til det apotek jeg finder eller er det noget lægen gør?

n`Finn - Jeg vil fortsætte med samme dosis og tak for linket. Vil det sige at produktet fra Glostrup Apotek og Armour Thyroid er precis det samme bortset fra indholdsstofferne?.... så føler jeg mig lidt dum

TanjaK - Jeg skal nok vende tilbage og skrive når/hvis jeg mærker forskel.
    Jeg synes som dig heller ikke at Thyroid fra Glostrup har været særligt effektive - håber at det bliver bedre med Armour. Er det siden maj du har fået dem?

Kærlig hilsen
    Cirkeline
    Nej jeg bruger et andet mærke men forsøgte med dem fra glostrup for nyligt med mindre godt resultat.
    Jeg skulle have nærmest dobbeltdose og alligevel forsvandt al min energi. Det var som om jeg kun kunne mærke den T4 der er deri.
    Jeg glæder mig til at høre om effekten

Medlem siden
    Mar 2005
    Alder
    77
    Meldinger
    490

Hej Cirkeline.
    "Vil det sige at produktet fra Glostrup Apotek og Armour Thyroid er precis det samme bortset fra indholdsstofferne?"

Jeg tror jeg skal svare JA.
    Men en presisiering er at "indholdsstoffer" er alle stoffer tabletten inneholder.
    Man skjelner mellom aktive virksomme stoffer og den "filler" som er nødvendig for å kunne produsere tabletten og for å bevare virkningen av virkestoffet.
    Jeg forstår at du her snakker om de aktive ingredienser.
    De laves av grisekjertler hvor selve kjertelvevet er frysetørret vekk til et produkt som ligner et pulver. Dette er handelsvare og det finnes flere produsenter - bla BioFac på Amager.

De Amerikanske produsenter har en egen godkjenningsordning for dette produktet, og hver boks stemples med "USP".
    Det skal jo borge for en jevn og god kvalitet også mellom forskjellige brands.
    Jeg kjenner ikke til at produktet fra Amager er USP-certifisert, men det er nok ikke av betydning.
    • Hansen - tidligere n'Finn og Finn Lang (på Facebook) forlot forumet i 2010 på grunn av et kontrovers om jod.

Medlem siden
    Jul 2010
    Sted
    Danmark
    Alder
    47
    Meldinger
    307

Hmmmmm så behøver jeg jo ikke at gå gennem ild og vand for at få min læge til at skrive recepten.... ØV nu troede jeg lige at der var håb om at jeg kunne få det godt igen Så er jeg vist tilbage hvor jeg startede SUK tålmodighed er vist ikke min stærke side...

Må jeg spørge dig n`Finn hvorfor du skiftede fra Armour til Erfa?

TanjaK - jeg har helt glemt at svare på om der er forskel i udseende - Glostrup Thyroid er flad og med delekærv mens Armour er buttet og uden delekærv men med en skarp kniv er der ingen problemer.

Kærlig hilsen
    Cirkeline

Medlem siden
    Mar 2010
    Sted
    DK
    Meldinger
    214

Men det kan jo være at de er mere effektive. Thyroid-s er jo også naturlige stofskiftehormoner og er USP godkendt og de er jo super effektive. Forskellen her er vel også indholdsstofferne? Eller måske har jeg misforstået noget

Medlem siden
    Jul 2010
    Sted
    Danmark
    Alder
    47
    Meldinger
    307

Jeg er også lidt forvirret fordi jeg var overbevist om at Armour og Erfa var det bedste af det bedste og at der ikke var andre produkter der kunne måle sig med dem Men som n`Finn skriver så er Glostrup pillerne og Armour begge lavet af tørret grisekirtel - det er en handelsvare og der findes flere producenter - bla BioFac på Amager. Men jeg vil så gerne tro på at Armour er mere effektiv men....
    Jeg har læst et sted herinde hvad Glostrup-pillerne indeholdte af T3 og T4, men jeg kan ikke finde det - det kunne måske vise om der er en forskel. På det glas jeg fik med pillerne fra Glostrup stod der kun Thyroid 100 stk 60mg - mens der på Armour var pålimet den længste produktbeskrivelse jeg nogensinde har set - det virkede lidt mere prof

Kærlig hilsen
    Cirkeline

Side 1 av 4 1234 Siste

Lignende tråder

1. En kvindelig læge, som havde fået hypothyreose
    Av Nielsigne i forumet Kombinasjonsbehandling (synt. T4+T3)
    Svar: 2
    Siste melding: 04-09-10, 22:53
  2. Relis om Thyroid, armour Thyroid osv.
    Av nora i forumet Naturlig Thyroid medisiner
    Svar: 9
    Siste melding: 14-02-10, 11:54
  3. Relis om Thyroid, armour Thyroid osv.
    Av nora i forumet Emner startet av Nora
    Svar: 9
    Siste melding: 14-02-10, 11:54
  4. Svar: 0
    Siste melding: 09-11-09, 10:29
  5. ARMOUR THYROID
    Av moor i forumet Naturlig Thyroid medisiner
    Svar: 12
    Siste melding: 20-09-05, 22:12

Søkeord for denne tråden

Bokmerker

Regler for innlegg