Viser søkeresultater 1 til 5 av 5
    Medlem siden
    May 2008
    Meldinger
    216

Standard Sink og selen - stagnerer en antistoffprosess mot kjertelen

Jeg har tatt Selen og Sink- tilskudd en god periode nå og har fått anbefalt det av legen min som fortalte meg at det er forsket en del på disse mineralene. Selen var visst det eneste tilskuddet som de hadde beviser for at kunne stangnere en antistoffprosess mot kjertelen. Er det noen som har erfaring med det eller hørt det samme?

Jeg er underveis... til en bedre helse forhåpentligvis (-som føles å ta en eeeevighet)

Medlem siden
    Feb 2010
    Sted
    Danmark
    Alder
    53
    Meldinger
    3,359

Standard Sv: Sink og selen- mineraler til fordel for skjoldbrukskjertelen?

Kan du ikke lige få lægen til at smide et par links

Medlem siden
    May 2010
    Sted
    Østfold
    Alder
    38
    Meldinger
    2,763

Standard Sv: Sink og selen- mineraler til fordel for skjoldbrukskjertelen?

Jupp. Det finnes linker her inne både om selen og sink. Bare søk.

Det høres ut som du har en bra lege.
    Diagnostisert etter "depresjonsymptomer" - mai 2010 & smgjs private side ...
    -- og det som er deilig er at NÅ er avataren min ironisk

Medlem siden
    Oct 2006
    Sted
    Danmark
    Alder
    67
    Meldinger
    10,228

Smile Sv: Sink og selen- mineraler til fordel for skjoldbrukskjertelen?

Sitat Opprinnelig skrevet av Flower Vis post
    Jeg har tatt Selen og Sink- tilskudd en god periode nå...
    Hej Flower For at få ordentlig nytte af begge tilskud skal de indtages sammen med C-vitamin. Ellers bliver effekten ringere.... Ellers læs gerne Sarah Tomley's artikel Minerals and Supplements for Hashimoto's Disease. Hende kender jeg. Man kan godt stole på det hun skriver.

Jeg har ellers nogle links "liggende", på engelsk:

The role of selenium, vitamin C, and zinc in benign thyroid diseases...
    Selenium treatment in autoimmune thyroiditis: 9-month follow-up with variable doses
    Effects of a Six Month Treatment With Selenomethionine in Patients With Autoimmune Thyroiditis
    Selenium Supplementation in Patients with Autoimmune Thyroiditis Decreases Thyroid Peroxidase Antibodies Concentrations

Men Flower zink skal være på ca. 50 mg/dag og selen - 200 mcg/µg/dag - for at virke på antistofferne. Mindre gør det ikke.
    • Tak for at du læste mit indlæg.
    • Vil du vide lidt om hvad jeg står for, er du velkommen til at læse min signatur her

Medlem siden
    May 2008
    Meldinger
    216

Standard Sv: Sink og selen - stagnerer en antistoffprosess mot kjertelen

Takk, Anisa Akkurat nå klarer jeg ikke konsentrere meg nok til å lese gjennom alle linkene dine, men skal få sett nærmere på dem en dag =)

Jeg tar 200 mg av Selen og daglig tilskudd av sink (har bare tatt 40 mg sink om dagen. Visste ikke at det skulle være såpass)
    Legen min doserer meg litt høyere enn anbefalt dose av Selen. Sier alltid til meg at "du må minst ta 200 mg av dem" =)
    Leser også en del i Vitaminrevolusjonen av Dr.Flytlie og den kan jeg anbefale til alle Skulle ønske han var min fastlege for han er så kunnskapsrik =) Bruker også en del Magnesium.
    Flytlie skriver at sink er det minst giftige av sporstoffene, og at det skal en del til for å overdosere seg, som opp i 2000 mg og gå på 150-450 mg over tid (som visstnok vil redusere de hvite blodlegemene).
    Sist endret av Flower; 15-12-10 kl 19:00
    Jeg er underveis... til en bedre helse forhåpentligvis (-som føles å ta en eeeevighet)

Lignende tråder

1. Hashimoto og selen
    Av paxx i forumet Selen
    Svar: 0
    Siste melding: 11-10-10, 16:34
  2. Selen
    Av Gjest i forumet Selen
    Svar: 45
    Siste melding: 06-07-10, 11:05
  3. Øker SINK stoffskiftet?
    Av RIGG i forumet Sink - Zink
    Svar: 2