Side 1 av 2 12 Siste
Viser søkeresultater 1 til 10 av 14
    Medlem siden
    Feb 2010
    Sted
    Danmark
    Alder
    53
    Meldinger
    3,360

Standard binyrestøtte uden laktose ?

Hej
    Findes der medicin til binyrerne som er uden laktose?

Jeg spørger, fordi jeg tror, min mor kunne have gavn af noget heftig binyrestøtte, Cortef og hvad det hedder. Jeg tror, hendes læge gerne vil skrive det ud til hende, bare der er nogenlunde sikkerhed for, at hun kan tåle det.

Derfor vil jeg gerne efterlyse præparater uden laktose, som er en af de ting, der gør min mor meget syg.

Nielsigne

Medlem siden
    Nov 2009
    Sted
    Danmark
    Alder
    39
    Meldinger
    332

Standard Sv: binyrestøtte uden laktose ?

Kære Nielsigne
    På Glostrup apotek kan de godt fremstille hydrokortison uden laktose, men det kræver at du køber MANGE glas på en gang. Jeg undersøgte det nemlig selv, men fik at vide at jeg skullekøbe 100 glas á 1oo tabletter og at prisen pr. glas ville ligge på omkring 250-300 kr!
    Fokusér på det du gerne vil have og det vil komme til dig

Medlem siden
    Feb 2010
    Sted
    Danmark
    Alder
    53
    Meldinger
    3,360

Tror de mon, vi er millionærer ...?

Medlem siden
    Feb 2010
    Sted
    Danmark
    Alder
    53
    Meldinger
    3,360

.... men mange tak for dit svar i øvrigt

Medlem siden
    Nov 2009
    Sted
    Danmark
    Alder
    39
    Meldinger
    332

Spurgte dem om nøjagtig det samme Nielsigne og de svarede: Du skal jo tænke på at vi skal lave det helt specielt kun til dig... Hmmm måske, men det får jeg da ik flere penge af

Medlem siden
    May 2010
    Sted
    Østfold
    Alder
    38
    Meldinger
    2,765

Hva med pregnolone? Det virker nok saktere, men det tilfører også byggesteiner for flere hormoner og er derrmed mer seelvjusterende?
    Diagnostisert etter "depresjonsymptomer" - mai 2010 & smgjs private side ...
    -- og det som er deilig er at NÅ er avataren min ironisk

Medlem siden
    Jun 2010
    Sted
    Indre Troms
    Alder
    48
    Meldinger
    2,404

Sitat Opprinnelig skrevet av Honeyhob Vis post
    Kære Nielsigne
    På Glostrup apotek kan de godt fremstille hydrokortison uden laktose, men det kræver at du køber MANGE glas på en gang. Jeg undersøgte det nemlig selv, men fik at vide at jeg skullekøbe 100 glas á 1oo tabletter og at prisen pr. glas ville ligge på omkring 250-300 kr!
    Fatter ikke at de har lov til dette
    Har du spurt legen din om dette er lovlig, Honeyhob?

Medlem siden
    Feb 2010
    Sted
    Danmark
    Alder
    53
    Meldinger
    3,360

Det lyder vanvittigt, ja.

Lyder også som om, nogen glemmer, at man for at kunne få en bestemt type medicin skal have adgang til den? Jeg mener, hvis man ikke har nogen sikkerhed for forsyningen, tør man jo ofte ikke ...

Jeg diskuterede det lidt med apotekeren i Glostrup, før de tog den endelige beslutning om at lave thyroid igen. Han var nervøs for det, fordi de tidligere havde måttet smide en stor portion thyroid ud på grund af for lille efterspørgsel. Men folk skal jo vide, muligheden findes, og lægen skal skrive recepten, ellers går det jo ikke. Til gengæld, når de betingelser er opfyldt, skulle der da være mulighed for masser af kunder i butikken - og for dermed at kunne sænke prisen?

(Er det mon mig, der er senil ..?)

Medlem siden
    Nov 2009
    Sted
    Danmark
    Alder
    39
    Meldinger
    332

Jeg er helt enig med jer!! Jeg ved faktisk ikke om det er lovligt Blondie, måske det skulle undersøges nærmere! Undrede mig selv meget over svaret da jeg ringede derind...

Jeg tager nu hc med laktose og reagerer heldigvis ikke på det, så det må være meget små mængder der er i

Medlem siden
    Jun 2010
    Sted
    Indre Troms
    Alder
    48
    Meldinger
    2,404

Det hadde vært et alternativ å sjekke med flere apotek. Tenk hvis det var noen som levde på minimumslønn og var avhengig av dette for å overleve (feks addisonssykdom). Skal man da ikke ha rett til å få medisinen sin til en kostnad som er overkommelig? Er ganske skråsikker på at dette ikke er lov i Norge iallefall. Jeg kjøper Erfa hos mitt lille lokalapotek og tviler sterkt på at mange andre på dette stedet bruker samme medisin, men de bestiller den til meg og mitt bruk. Et glass i gangen og ingen krav om store innkjøp. Jeg vet ikke hvordan det er i Danmark, men i Norge er dette reseptbelagt og dermed er det jo legen som bestemmer hvor mange glass pasienten kan få. Vanligvis på en såkalt blåresept for et års forbruk, dvs ca 3 glass. Da kan ikke apoteket bestemme at jeg skal kjøpe 100.

Side 1 av 2 12 Siste

Lignende tråder

1. Overvegtig av binyrestøtte med hydrocostison?
    Av Anisa i forumet Hydrocortison
    Svar: 17
    Siste melding: 09-10-11, 06:52
  2. Svar: 2
    Siste melding: 21-10-10, 18:45
  3. Levaxin uten Laktose
    Av Hsn i forumet Levaxin, Eltroxin, Euthyrox etc.
    Svar: 1
    Siste melding: 06-08-07, 16:09

Bokmerker

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •  

Logg inn

Logg inn