Side 2 av 11 Først 1234567891011 Siste
Viser søkeresultater 11 til 20 av 101
    Medlem siden
    Mar 2010
    Sted
    Danmark
    Alder
    59
    Meldinger
    15

Smile Sv: Thyroid igen på Glostrup apotek

Hej

Ja, det er super, når arbejdet bærer frugt.

Alletiders med jeres mail til Kristian Østergaard Nielsen, så de kan komme igang med produktionen på Glostrup apotek.

Nielsigne, det er klart at vores Svenske naboer også skal have denne info.

Jeg synes altså at det er år 2010's gode nyhed.

Håber der er mange der får glæde af det.

Hej fra Iluna

Medlem siden
    Feb 2010
    Sted
    Danmark
    Alder
    56
    Meldinger
    3,369

Standard Sv: Thyroid igen på Glostrup apotek

Sitat Opprinnelig skrevet av iluna Vis post
    det er klart at vores Svenske naboer også skal have denne info.

Jeg synes altså at det er år 2010's gode nyhed.

Håber der er mange der får glæde af det.
    Men hvordan er det lige, vi får fortalt det videre til svenskerne ... Der er vist ikke så mange af dem her?

Medlem siden
    Mar 2010
    Sted
    DK
    Meldinger
    214

Sitat Opprinnelig skrevet av Nielsigne Vis post
    Men hvordan er det lige, vi får fortalt det videre til svenskerne ... Der er vist ikke så mange af dem her?
    Smider et link til denne tråd videre til de svenske stofskiftefora vi kan finde på nettet

Medlem siden
    Dec 2009
    Sted
    Hellerup - Danmark
    Meldinger
    142

Standard Naturlig thyroid i Danmark

Glostrup apotek er begyndt at producere naturlig thyroid igen på opfordring fra Rigshospitalet, så vidt apotekeren vidste. Derfor har jeg besluttet mig for at kontakte min læge.
    Jeg foretrækker dog ERFA, da det både er billigere og, så vidt jeg har læst, mere stabilt. Men mit argument er, at nu hvor de producere produktet i Glostrup, er det vel også naturligt, at der er læger, der skriver recepter ud.
    Jeg skal derfor til læge på tirsdag, og ville i den forbindelse høre, om der er nogen, der ved hvad der skal stå på recepten? ERFA sælges jo ikke i gains, men i mg. Spørgsmålet er derfor, om der skal stå den præcis styrke i mg, og hvad skriver man på recepten - thyroid???
    Håber, at der er nogen, der får tid til at svare trods det skønne vejr.
    Anne H H

Medlem siden
    Oct 2006
    Sted
    Danmark
    Alder
    70
    Meldinger
    10,241

Sitat Opprinnelig skrevet av Anne H H Vis post
    Glostrup apotek er begyndt at producere naturlig thyroid igen på opfordring fra Rigshospitalet, så vidt apotekeren vidste.
    Mig bekendt, var det en privat klinik, der havde brug for netop dette lægemiddel. Personligt tror jeg fuldt og fast på, at helvede fryser til is før Rigshospitalet (af egen fri vilje) vil behandle med Thyroid.

Jeg skal derfor til læge på tirsdag, og ville i den forbindelse høre, om der er nogen, der ved hvad der skal stå på recepten? ERFA sælges jo ikke i gains, men i mg. Spørgsmålet er derfor, om der skal stå den præcis styrke i mg, og hvad skriver man på recepten - thyroid???
    Iluna har oplyst om detaljer tidligere i tråden. Du kan evt. ringe til apoteket for at høre om "Thyroid" er det rette præparatnavn, men det tror jeg nok det er.

Sitat Opprinnelig skrevet av iluna Vis post
    Jeg har lige modtaget en mail fra Kristian Østergaard Nielsen, hvor han skriver, at han har undersøgt mulighederne for at fremstille 60 og 125 mg Thyroid på glostrup apotek.
    Dette er muligt og prisen vil være: 60/100 tabl. 313,30 kr
    125/100 tabl. 410,10 kr.
    • Tak for at du læste mit indlæg.
    • Vil du vide lidt om hvad jeg står for, er du velkommen til at læse min signatur her

Medlem siden
    Dec 2009
    Sted
    Hellerup - Danmark
    Meldinger
    142

Hej Anisa
    Jeg ville egentlig helst have ERFA, mest af hensyn til prisen. På den anden side, har Glostrup produktet på hylderne, så det er bare at købe det, hvilket må siges at være en fordel. Desuden tror jeg også det er lettere at få min læge med på ideen, hvis produktet er dansk - han aner intet om thyroid, så han bliver ikke let at overtale.
    Men jeg synes også, at jeg har læst noget om, at Glostrup ikke kan levere piller, der er ligeså stabile, som f.eks. de større produktioner/virksomheder? Uanset hvad har jeg en aftale om at ringe til Kristian Østergård i dag, så må vi se, hvad han siger?

Medlem siden
    Oct 2006
    Sted
    Danmark
    Alder
    70
    Meldinger
    10,241

Hej Anisa
    Jeg ville egentlig helst have ERFA, mest af hensyn til prisen.
    Jeg har brugt Westhroid, Nature-Throid eller Thyroid-S i årevis, mens Erfa Thyroid har jeg kun brugt en måned. Erfa Thyroid "føles" svagere i sammenligning med de andre, så jeg fortsætter med de "gamle".

Med hensyn til GlostrupThyroid's stabilitet - er denne sikkert meget større end de oprindelige mediciner fremstillet til formålet siden sidst i 1800-tallet og til 60-erne. Alligevel var succesraten i behandlingen af hypothyreose så uendelig meget større den gang end den er i dag, hvor alskens moderne industrier kan ikke gøre de gamle lægemidler kunsten efter.

Jeg ville blæse på det, hvis jeg var dig. Til syvende og sidst er det det samme Biofac-pulver, som findes i Glostrup-Thyroid og Industri-Thyroid. Skal jeg være helt ærlig - foretrækker jeg "pulveret" mindre forarbejdet end det kan blive under en industrielt fremstillingsprocess. Desuden er forsyningsikkerheden vigtigst, ikke mindst når man ikke behøver at oprette reservelager og kan nøjes med at hente 100 tabletter ad gangen på apoteket i Glostrup, hvor det helt sikkert er "frisk" og opbevaret under gunstige forhold.

Nu må vi bare håbe, at apoteket får aftagere nok til at produktionen kan opretholdes. Til Rigshospitalet der er ved at vågne op siger jeg bare: "det var på tide!" Jeg har personligt spammet flere hundreder "relevante" danske modtagere med brok vedhæftet kildestærke argumenter for Thyroid, over de sidste 3 år. Er der andre som gjorde/gør noget lignende, er det ikke umuligt, at "nogens" nysgerrighed omsider er blevet pirket til + forummet her selvfølgelig. Jeg tror ikke, at Rigshospitalet sådan af sig selv pludselig er blevet interesseret, når hele den danske lægestand ellers lykkedes med at ignorere Thyroid i mere end et halvt århundrede.
    • Tak for at du læste mit indlæg.
    • Vil du vide lidt om hvad jeg står for, er du velkommen til at læse min signatur her

Medlem siden
    Dec 2009
    Sted
    Hellerup - Danmark
    Meldinger
    142

Ringede glad og optimistisk til Rigshospitalet i dag, for at forhøre mig om thyroid - men de anede ikke, hvad jeg snakkede om - øv, så var jeg godt klar over, at alt ikke var helt som man kunne ønske - man kan vel sige, at alt er ved det gamle.
    Senere fik jeg så endelig fat på Kristian Østergård, og han bekræftede, at Rigshospitalet ikke har anmodet om, at de skulle genoptage produktionen. Den apoteker jeg snakkede med først, har altså fået noget galt i halsen, det ville ellers have været skønt, om der var en spirende holdningsændring at spore blandt de danske endokrinologer - men tilsyneladende ikke.
    Til gengæld sagde Kristian Østergård, at de allerede havde udsolgt på hylderne, så nogle fornuftige læger findes der trods alt. Han forventede at produktet var på hylderne igen, senest næste uge.
    Jeg har også tænkt som dig, at her er en stabil forsyningskilde, også tilmed i Danmark. Så kan det godt være, at det er dyrere, men til gengæld kan jeg komme i gang med det samme, hvis jeg altså kan få overtalt min læge, og bruge min 5 ugers ferie på at, forhåbentlig, blive nogenlunde stabil?
    Hvad angår styrken sagde Østergård også, at 100 mg Armour som tommelfingerregel cirka svarede til 60 mg Euthyrox, men at de på Glostrup havde erfaring for, at patienter ringede og sagde, at deres produkt (Glostrups) var en smule svagere i styrke - så måske det minder om ERFA?
    Desuden sagde han, at de ikke længere producere 30 mg piller, men i stedet har forsynet deres 60 mg piller med delekærv.
    Jeg spurgte også, hvad lægen skal skrive som produktnavn på recepten, og der skal stå - Thyroid.
    Ja, det var sådan cirka hvad han sagde, til gengæld må han ikke oplyse navne på de læger, der allerede har udskrevet recepter til thyroid, så nu håber jeg bare, at min læge er til at tale med
    Anne H H

Medlem siden
    Dec 2009
    Sted
    Hellerup - Danmark
    Meldinger
    142

Ja, så har jeg været til min privatpraktiserende læge, det kom der ikke noget godt ud af. Han var flink nok, men turde ikke udskrive recept på et produkt som han ikke kendte. Det eneste han vidste, eller mente at vide, om Thyroid var, at: "det er jo fuldstændig virkningsløst". Vi talte sammen i lang tid, men slutresultatet var det samme.

Jeg ringede derfor til min privatpraktiserende endokrionlog for at høre, hvordan han stillede sig overfor kombinationsbehandling med T4 + thyroid - og hans reaktion var mildest talt overvældende. Essensen af det han sagde var, at det var et farligt, ugennemkontrolleret stof. Jeg ved godt, at mange herinde har fået livet tilbage på grund af Thyroid - men det var altså, hvad han sagde. Til gengæld ville han godt give mig syntetisk T3 så nu er jeg lidt i vildrede:

Skal jeg forsøge at købe thyroid over nettet? Det er min bedste bud, på den anden side mener jeg at have læst, at tolden snupper al import af medicin udenfor EU i tolden?

Så kan jeg kontakte en orthomolekylær læge, men ærlig talt, så lyder det noget dyrt på længere sigt - i sidste ende er det dog et godt alternativ til et dårligt helbrede.

Sidst, men ikke mindst, kan jeg begynde at spise T3 og blive fulgt at min privatpraktiserende endokrinolog, som jeg egentlig altid har haft stor sympati for/ og tiltro til.

Ja, dette er alternativerne pt., så jeg er gået lidt i tænkeboks.

Anne h h

Medlem siden
    Jun 2010
    Sted
    Indre Troms
    Alder
    51
    Meldinger
    2,404

Ja, så har jeg været til min privatpraktiserende læge, det kom der ikke noget godt ud af. Han var flink nok, men turde ikke udskrive recept på et produkt som han ikke kendte. Det eneste han vidste, eller mente at vide, om Thyroid var, at: "det er jo fuldstændig virkningsløst". Vi talte sammen i lang tid, men slutresultatet var det samme.

Skal jeg forsøge at købe thyroid over nettet? Det er min bedste bud, på den anden side mener jeg at have læst, at tolden snupper al import af medicin udenfor EU i tolden?

Så kan jeg kontakte en orthomolekylær læge, men ærlig talt, så lyder det noget dyrt på længere sigt - i sidste ende er det dog et godt alternativ til et dårligt helbrede.

Sidst, men ikke mindst, kan jeg begynde at spise T3 og blive fulgt at min privatpraktiserende endokrinolog, som jeg egentlig altid har haft stor sympati for/ og tiltro til.

Ja, dette er alternativerne pt., så jeg er gået lidt i tænkeboks.

Anne h h
    Jeg skjønner godt at du er i tenkeboksen. Frustrerende situasjon. Kanskje noen på dette forumet kan anbefale deg en "vanlig" lege som er villig til å skrive ut thyroid til deg?

Når det gjelder dyrt, så er jeg i høyeste grad enig med deg. Jeg ser det allikevel slik at det er dyrt uansett å ha en helse som ikke fungerer. Hvis helsen min er bedre kan jeg kanskje jobbe mer, noen timer med overtid så er disse utgiftene fort tjent inn igjen Selv om jeg vet at ikke alle har de samme muligheter som jeg, så mener jeg fortsatt det er mye å hente på å invistere i helsa. Det er mye klær og mat osv jeg skulle vært foruten hvis det betød at jeg kunne få bedre helse.

I Norge er det iallefall slik at du kan ikke bestille reseptbelagte medisiner fra utlandet uten først å ha resept. Er det anderledes i Danmark?

Kombinasjon av syntetisk T3 og T4 fungerer etter min erfaring bedre enn kun T4. Likevel etter ti år med denne behandlingen er jeg ikke i tvil om at jeg skal gå over til thyroid, med de brukererfaringene jeg har lest om.

Lykke til i tenkeboksen, Anne HH. Håper du finner frem til en løsning som passer for deg

Side 2 av 11 Først 1234567891011 Siste

Lignende tråder

1. Thyroid fra Glostrup - indhold?
    Av Babe i forumet "Naturlig" Thyroid til danskere
    Svar: 21
    Siste melding: 21-09-10, 20:07
  2. Erfa Thyroid/Hydrokortison i Danmark
    Av Gekko i forumet "Naturlig" Thyroid til danskere
    Svar: 3
    Siste melding: 15-04-10, 22:09
  3. Svar: 0
    Siste melding: 09-11-09, 10:29