Side 3 av 11 Først 1234567891011 Siste
Viser søkeresultater 21 til 30 av 101
    Medlem siden
    May 2010
    Sted
    Østfold
    Alder
    39
    Meldinger
    2,767

Standard Sv: Thyroid igen på Glostrup apotek

Det nytter ikke å fortelle noen av legene dine at det er DU som får svi hvis "din" behandling ikke virker - det er også DU som får svi når deres forslag ikke virker?

Legen min - som ikke kan mye om stoffskifte - er faktisk veldig lydhør så langt sånn. (Men jeg har ennå ikke hatt behov for å "prøve ham" på thyroidprodukter da. Det er ikke sikkert han strekker seg så langt... han heller.)
    Diagnostisert etter "depresjonsymptomer" - mai 2010 & smgjs private side ...
    -- og det som er deilig er at NÅ er avataren min ironisk

Medlem siden
    Oct 2006
    Sted
    Danmark
    Alder
    68
    Meldinger
    10,234

Cool Sv: Thyroid igen på Glostrup apotek

Sitat Opprinnelig skrevet av Anne H H Vis post
    Ja, så har jeg været til min privatpraktiserende læge, det kom der ikke noget godt ud af. Han var flink nok, men turde ikke udskrive recept på et produkt som han ikke kendte. Det eneste han vidste, eller mente at vide, om Thyroid var, at: "det er jo fuldstændig virkningsløst".
    Ja, ja... denne læge kunne jeg finde på at svinebinde til en stol. Lade ham sidde i den natten over, uden hverken vådt eller tørt og tidligt på morgenstunden ville jeg.... tvinge 3-4 grain Thyroid i munden på ham. En time eller to efter kunne vi konferere om det "virkningsløse" til han blev hyper og forhåbentlig klogere. Hvis Thyroid er virkningsløs - er vores skjoldbruskkirtel det også! Så enkelt kan det siges! Sikken en dumhed at udstille sig selv med. Jeg har sørme ondt af ham, og så har jeg endnu mere ondt af.... hans patienter.

Sitat Opprinnelig skrevet av Anne H H Vis post
    Jeg ringede derfor til min privatpraktiserende endokrinolog for at høre, hvordan han stillede sig overfor kombinationsbehandling med T4 + thyroid - og hans reaktion var mildest talt overvældende. Essensen af det han sagde var, at det var et farligt, ugennemkontrolleret stof. Jeg ved godt, at mange herinde har fået livet tilbage på grund af Thyroid - men det var altså, hvad han sagde.
    Forhåbentlig er det ikke Hans Perrild. Hvis det er ham, er denne svada af monsterdimenssioner. At sige sådan noget og derved at bringe hele sin viden ned, hvor den bliver betydningsløs og uden effekt - er en tragedie.

Hvis Thyroid er farlig og ugennemkontrolleret - er vores skjoldbruskkirtel det også! Man kan ikke betragte Thyroid som "farlig", uden samtidigt at afvise vores egen kirtel som værende "skadelig". Så enkelt kan det siges! Jeg synes at det er pinligt. For lægen!
    • Tak for at du læste mit indlæg.
    • Vil du vide lidt om hvad jeg står for, er du velkommen til at læse min signatur her

Medlem siden
    Feb 2010
    Sted
    Danmark
    Alder
    54
    Meldinger
    3,366

Ja, det var da en idé. Du godeste. Men lyder nu mere som uvidenhed end som ondskab ... men tragikomisk at læse, at den medicin, man selv bruger, ikke virker. Ingen af os her kunne eksistere uden en eller anden medicin ? I det lidt længere løb, i hvert fald.

Den der med, at det er 'farligt, ugennemkontrolleret stof' er jo også komisk - i betragtning af, at folk har brugt det her i over 100 år

Og ja, i betragtning af, at det er lavet af det samme som ... kirtler

Medlem siden
    Dec 2009
    Sted
    Hellerup - Danmark
    Meldinger
    142

Ja, der eksisterer mange myter, særligt i Danmark synes lægerne at være rimelig tykhudet og umulige at snakke med - desværre. Jeg er bange for at det er medicinalindustriens tyranni, der slår igennem. Amour m.m. har jo også måtte kæmpe nogle kampe mod den etablerede medicinalindustri i USA - og er blevet beskyldt for det værste, selvom det i sidste ende viste sig, at Amour var lang mere dosisstabil etc. en syntetisk T4. I sidste ende handler det om penge og markedsandel så betyder menneskeliv og velbefindende ikke så meget, så længe producenterne af syntetisk T4 kan dominere hele markedet - og tilsyneladende er det lykkedes dem at overbevise den generelle lægestand i en sådan grad, at det nærmere sig hjernevask.
    Nå det er sagt har jeg valgt at give T3 en chance, før jeg kaster mig over en orthomolekylær læge - det er alt andet lige nemmere, hvis altså det hjælper?
    Men jeg må sige, at jeg tager hatten af for de læger, der lytter på patienternes symptomer og årelange vidensopsamling i stedet for at lytte til den etablerede lægestand, som har opgivet symptombehandling til fordel for blodprøveresultater helt i producenterne af T4's ånd.

Medlem siden
    Feb 2010
    Sted
    Danmark
    Alder
    54
    Meldinger
    3,366

Man kan vel nærmest sige, at vi er i apparaternes vold ... de apparater, som medicinalproducenterne har opfundet. Ude af menneskehænder, medmindre nogen vil lytte til patienten og gribe ind. Det er en meget uhyggelig tanke, men det er så det.

Min orthomolekylære læge lod mig vælge mellem tilskud af rent t3 og så thyroid. Så du kommer ikke i karambolage med noget der, hvis du senere vælger at skifte.

Men jeg håber for dig, det vil gå godt med t3'en Det er både nemmere og billigere at skaffe, og du har en læge i det offentlige system bag dig. Håber bare, det bliver sådan for alle en dag ...

Nielsigne

Medlem siden
    Dec 2009
    Sted
    Hellerup - Danmark
    Meldinger
    142

Ja, så er jeg begyndt på T3 igår, og jeg er positivt overrasket, er slet ikke så træt som jeg plejer. Jeg gør dog meget ud af ikke at overanstrege mig, og gør som jeg plejer af hensyn til binyreren, men har en følelse af energi og kun lidt træthed.
    Er pt. på 10 mikrogram de næste 3 uger, hvorefter jeg skal have taget blodprøver.
    Overvejer at lave en dagbog, så andre interesseret kan følge med i udviklingen. Jeg passer dog på med at være for optimistisk, da jeg har hørt flere eksempler på, at virkningen/effekten pludselig aftager, så alt er åbent endnu.
    Af bivirkninger var der kun lidt da jeg begyndte i går - lettere konfus, let hovedpine og svimmelhed, lettere manisk - i dag har jeg intet mærket til bivirkninger, kun at jeg pludselig ikke er så træt som jeg plejer - jeg har ikke engang sovet til middag! Nu sidder jeg så her og føler mig træt på en god måde, ingen stress - bare afslappet.

Medlem siden
    Feb 2010
    Sted
    Danmark
    Alder
    54
    Meldinger
    3,366

Tillykke

Med hensyn til det med blodprøverne er det vel så den almindelige, du mener? I hvert fald har jeg læst en læge skrive, at man ikke kan dosere t3-tilskud efter blodprøve men efter symptomer
    http://www.doktoronline.no/qa/forum/3/qa2242512.html
    Men hun skriver også om at tage t3'en om aftenen, så ... Måske forkert? Tager man thyroid, får man jo begge dele på en gang, og har man en kirtel, der virker, kommer det jo heller ikke ud i små portionsanretninger

Jeg har en idé om, at når man pludselig får energi - som vi, af medicinen - så skal man spare lidt på den også. I hvert fald kan jeg sige helt for egen regning, at bruger jeg lige så meget energi, som jeg føler jeg har, så er det med risiko for at ryge længere ned end ellers ...

Nielsigne

Medlem siden
    Dec 2009
    Sted
    Hellerup - Danmark
    Meldinger
    142

Er ren nybegynder - men jeg vil dog tilføje, at jeg er glad for, at jeg ikke begyndte på T3 om aftenen På et senere tidspunkt, kan det dog godt være, at det er en fordel. For jeg havde de samme erfaringer med euthyrox i begyndelsen. Men det er godt du nævner det med symptomer frem for blodprøvetal.

Medlem siden
    Jun 2007
    Sted
    En norsk i Danmark
    Meldinger
    6

Jeg er også interesseret i Thyroid fra Glostrup, har tid hos lægen næste uge.
    Ville bare ønske at høre fra andre som er kommet i gang. Er det sådan, at du er startet op Nielsine? Fungerer det godt. ??
    Jeg er i behandling med Euthyrox og Liothyronin, det fungerer nogenlunde, men ikke godt nok, mangler lidt. Er det mon værdt at prøve Thyroid. Havde store problemer ved skift til Euthyrox, men efter halvt år, er det så nogenlunde. ( var aldrig på gammel Eltroxin) Arbejder fuld stilling, så der er ikke tid til dårlige dage
    Hav det godt allesammen

Medlem siden
    Feb 2010
    Sted
    Danmark
    Alder
    54
    Meldinger
    3,366

Standard Sv: Thyroid fra Glostrup Apotek

Hej Nunna
    Jeg fandt en læge i privat regi og fik, dvs købte, en recept af vedkommende, og så har jeg importeret det selv. Det var inden, man kunne få det i Glostrup.

(Der er nogle vilde regler om thyroid til Danmark; lægen skal have en udleveringstilladelse for at få fat i noget fra udlandet. Det siges, at Lægemiddelstyrelsen ikke har lavet en eneste tilladelse til det formål.
    Lægen kan skrive en recept på fx den canadiske Erfa, og så importerer man selv via et andet EU-land. Men lægen kan godt skrive en recept på det, som er lavet i Glostrup uden at have en særlig tilladelse. Så det er jo en slags fremskridt, at det er der nu.

I Thailand kan man købe Thyroid-S, der efter sigende er et fremragende produkt. Er man i Thailand, kan man købe det uden recept, har jeg læst Man viser apotekeren et foto af sådan en bøtte http://photos-f.ak.fbcdn.net/photos-...19181_3769.jpg og køber) se tråden http://www.sonjas-stoffskifteforum.i...ad.php?t=10395 , især indlæggene
    # 7 og # 9

Jeg sætter her nogle links til tråde, hvor jeg har skrevet om min egenimport m.v.

Jeg ved ikke, om du ved det, men det er svært at finde en læge, der vil skrive recept på thyroid, altså fx det fra Glostrup eller Erfa eller Armour. De læger der gør det, gør det i en fortrolig atmosfære med patienten ... da de bliver uglesete af 'deres egne' ved at gøre det.

Men må gå på jagt efter en læge, der kan se ideen og vil hjælpe en med det.

Som du kan se af ovenstående, er der mange myter om thyroid.

Noget af 'den korte version' ligger her i #12
    http://www.sonjas-stoffskifteforum.i...8328#post88328

Flere links ligger her i # 7 og # 10 og # 12 (der står også en del links i #12 ) og # 14 om danske forhold og thyroid:
    http://www.sonjas-stoffskifteforum.i...8908#post88908

Sådan gjorde jeg med hensyn til apoteket, se mit indlæg # 33 i denne tråd:
    http://www.sonjas-stoffskifteforum.i...?t=7823&page=4
    Men læs hellere hele tråden. Så får du indblik i, hvor bøvlet det er at være dansker ... når det gælder lavt stofskifte.

Her om prisen i # 34
    http://www.sonjas-stoffskifteforum.i...t=10286&page=4

At man kan live lidt forskrækket se denne:
    http://www.sonjas-stoffskifteforum.i...ad.php?t=10374

Takket være det tyske postvæsen og Internettet kunne jeg følge min pakkes rejse ind over grænsen. Jeg havde da ventet en måneds tid på den, og jeg var spændt på, om den så skulle forsinkes yderligere i tolden, men den gik hurtigt igennem.

Nielsigne

...og så spurgte du, om medicinen fungerer godt. Ja, det gør den. Alene det, at jeg ikke har så 'spændende' en fordøjelse længere er jo fantastisk. Medicinen giver mig også mulighed for at dyrke motion, hvilket jeg har forsømt længe - har været for træt og følt mig helt opgivende ..
    Sist endret av Nielsigne; 09-07-10 kl 23:31 Begrunnelse: rettelse

Side 3 av 11 Først 1234567891011 Siste

Lignende tråder

1. Thyroid fra Glostrup - indhold?
    Av Babe i forumet "Naturlig" Thyroid til danskere
    Svar: 21
    Siste melding: 21-09-10, 20:07
  2. Erfa Thyroid/Hydrokortison i Danmark
    Av Gekko i forumet "Naturlig" Thyroid til danskere
    Svar: 3
    Siste melding: 15-04-10, 22:09
  3. Svar: 0