Viser søkeresultater 1 til 3 av 3
    Medlem siden
    Feb 2010
    Sted
    Sør-Trondelag
    Meldinger
    6

Standard Spredning til lymfeknuter i kroppen

Jeg har operert bort skjoldbruskkjertelen og lymfeknuter på halsen. På Scintigrafi etter radiojodbehandling så det ut som om det var radioaktivitet høyt oppe på ryggen. Derfor han jeg vært på PET-scan i dag. Legen sa at man av og til ser spredning utover halsen, men at han absolutt ikke hadde ventet det i mitt tilfelle. Er litt bekymret nå og håper dette ikke betyr enda flere operasjoner! Jeg er i full jobb og har vært det hele tiden unntatt noen uker etter hver operasjon. Men opplever at jeg er svært trett om morgenen. Jeg synes selv at jeg trenger mer Levaxin enn legene synes jeg skal ta ut fra prøvene. Går heller ikke ned et gram i vekt. Etter radiojod fikk jeg Liothyronin i et par uker og da gikk jeg ned en kilo i uka.
    Er det andre her som har opplevd at kreften har spredt seg til lymfeknuter andre steder i kroppen enn halsregionen?

Medlem siden
    Oct 2006
    Sted
    Danmark
    Alder
    67
    Meldinger
    10,231

Question Sv: Spredning til lymfeknuter i kroppen

Hej

Du skrev tilbage i august (29-08-10 23:46) i en anden tråd:
    Sitat Opprinnelig skrevet av Aulalia Vis post
    Hei. Jeg fjernet skjoldbrukskjertelen for noen uker siden. Jeg ble forsikret om at verken stemmebåndsnerver eller stemmebånd er skadet, men at de vil bruke en tid på å "relokalisere" seg i halsen, slik at jeg må regne med å være hes en tid. Jeg prater ok, men blir ofte "slimete" i halsen slik at jeg må hoste og harke, og sangstemmen er elendig. Skal begynne å jobbe om ei uke og bruker stemmen mye i jobben, så vi får se hvordan det går.
    Jeg er også begynt å bli plaget med en del halsbrann; det var jeg ikke før operasjonen. Håper ting går seg til.
    ... så er det omtrent ½ år siden, at du blev opereret?
    Sitat Opprinnelig skrevet av Aulalia Vis post
    Jeg synes selv at jeg trenger mer Levaxin enn legene synes jeg skal ta ut fra prøvene.
    OOOOO.K. "Ut fra prøverne"? Aulalia? Hvad siger dine prøver så, hvis du kan huske det? Hvad mener du når du skriver "legene" - er det fastlægen og endokrinologen fra hospitalet, eller er det kirurgen? Det er lidt vigtigt at få svar på, da jeg har på fornemmelsen at du er underbehandlet hvilket du IKKE må være som kræftpatient. Hellere lidt "overbehandlet" end underbehandlet og TSH på 0 er meget passende når man har haft kræft i skjoldbruskkirtlen.

Hvor har PET-scan vist noget? Er det længere ned end neden for halsen, eller mellem skuldrene eller i den øverste del af brystkassen?
    • Tak for at du læste mit indlæg.
    • Vil du vide lidt om hvad jeg står for, er du velkommen til at læse min signatur her

Medlem siden
    May 2010
    Sted
    Østfold
    Alder
    38
    Meldinger
    2,765

Standard Sv: Spredning til lymfeknuter i kroppen

Hvorfor får du ikke Liothyronin lenger? Dersom levaxinen ikke klarer å undertrykke tsh virker det for meg som at et Liothyronin-tilskudd kan hjelpe?
    Diagnostisert etter "depresjonsymptomer" - mai 2010 & smgjs private side ...
    -- og det som er deilig er at NÅ er avataren min ironisk

Lignende tråder

1. Ultralyd av mistenkelige lymfeknuter på hals
    Av Rosin i forumet Hals inkl. struma, kuler, knuter
    Svar: 1
    Siste melding: 12-07-10, 14:36
  2. CBS: "H1N1-spredning vildt overdrevet"
    Av Anisa i forumet Vaksiner
    Svar: 3
    Siste melding: 30-12-09, 14:30
  3. Vand i kroppen
    Av Anisa i forumet Adrenal Fatique - tilstanden sekundær til lavt stoffskifte
    Svar: 0
    Siste melding: 27-10-08, 23:21
  4. Vand i kroppen
    Av gitteh i forumet Presentasjoner
    Svar: 0
    Siste melding: 05-01-08, 17:23
  5. Smerter i kroppen
    Av MetteS i forumet Muskler, ledd og knogler
    Svar: 22
    Siste melding: 13-10-06, 00:12

Bokmerker

Regler for innlegg