Side 1 av 6 123456 Siste
Viser søkeresultater 1 til 10 av 58
    Medlem siden
    May 2006
    Sted
    Utenfor Norge
    Alder
    44
    Meldinger
    172

Standard Etter ett år på Armour er jeg kjempefornøyd, men det er ikke legen min

Etter ett år på Armour er jeg kjempefornøyd, men det er ikke legen min, som vil ha meg tilbake på levaxin.

Jeg har fått ett nytt liv, mer energi, lite brain fog og jeg gjør det bra på skolen. Jeg er igrunn ganske så opprørt nå for jeg vil ikke bli Zombie igjen.

Bakgrunnen for ønske til legen er:
    - Har aldri vært fornøyd med prøvesvarene etter bytte (de er jo litt annerledes) akkurat nå har jeg TSH på 0.07 og alle andre verdier innenfor normalen. Dosen min nå er 3 grain, og jeg føler at jeg trenger det.

- infobrev fra statens legemiddeltilsyn der de mener det er fare for overføring av ymse sykdommer pga at det er organisk materiale.

Jeg trenger litt hjelp
    - Noen som vet om smitteoverførsel eller utvikling av sykdom hos menneske pga Armour ?
    - noen som vet om forskningsresultater med Armour?
    - andre tips mottas med takk

Jeg skal til lege igjen om en mnd for å diskutere dette og jeg vil møte best mulig forberedt.

Tatjana

Medlem siden
    Mar 2005
    Sted
    Akershus
    Meldinger
    5,331

Standard Sv.: Etter ett år på Armour er jeg kjempefornøyd, men det er ikke legen min

Kan du gå over til UK forumet hos thyroid.about.com , de har researchet dette med kvaliteten på Armour. De har fått det på blå resept.

Smitterisikoen er vel li smitte fra spekepølser, skulle en tro. Det fins så mangt fra gris som vi spiser rå (speket) uten at det anses for noen fare.

Evt. fins det det danske pulveret laget i danmark, de kan levere analyseresultater på tørket kjertel. De hollandske pasienter bruker det.

Og jeg vil minne om at Nature-throid har søkt og fått godkjenning i EU .
    Jeg har noen linker om det på nettsiden min.

Jeg har selv en TSH på 0,02 og jeg er unerdosert på 0,05.
    Dette med lav TSH er et velkjent fenomen på internett, men det høres ut som om legene aldri har hørt om det.

Det er velkjent hvis en leser litt rundt om praksis ved thyroxinterapi.
    eks:
    "The other difficulty in interpreting serum TSH concentrations is to decide what value should be aimed for in patients taking thyroxine replacement. It is not sufficient to satisfy the recommendations of the American Thyroid Association11 by simply restoring both serum T4 and TSH concentrations to normal, as in our experience most patients feel well only with a dose resulting in a high normal free T4 and low normal TSH concentration, and those patients with continuing symptoms despite "adequate" doses of thyroxine12 may be slightly under-replaced. Some patients achieve a sense of wellbeing only if free T4 is slightly elevated and TSH low or undetectable.13 The evidence that this exogenous form of subclinical hyperthyroidism is harmful is lacking in comparison to the endogenous variety associated with nodular goitre,3 and it is not unreasonable to allow these patients to take a higher dose if T3 is unequivocally normal."
    https://www.bmj.com/content/326/7384/295.full
    "We have long taken the view that most hypothyroid patients are content with a dose of thyroxine that restores serum concentrations of thyroid stimulating hormone to the low normal range. However, some achieve a sense of wellbeing only when serum thyroid stimulating hormone is suppressed, when we take care to ensure that serum tri-iodothyronine is unequivocally normal.

Until valid evidence shows that such a policy is detrimental we will continue to treat patients holistically rather than insist on adherence to a biochemical definition of adequacy of thyroxine replacement. The issue of whether a little too much thyroxine is dangerous is likely to evaporate when appropriate preparations become available to allow treatment of hypothyroidism with both tri-iodothyronine and thyroxine."
    https://www.bmj.com/content/326/7398/1087.1.full

Og det er referanser til at TSH blir lav i skriv fra laboratorier, legemisselinformasjon og andre vit. artikler. En artikkel av Utiger sier det rett ut, at TSH blir lav og normal dose er 150µg.
    Legemiddelindustrien selv har 150µg som DDD (definert døgn dose)
    og naturethroid-websiden sier at 3 grains er normal dose.

nora
    Sist endret av Admin; 18-01-20 kl 17:34 Begrunnelse: Døde links erstattet

Medlem siden
    May 2006
    Sted
    Utenfor Norge
    Alder
    44
    Meldinger
    172

Standard

Hva er forskjellen på armour og Nature-throid?

Hva er adressen til hjemmesiden din?

Tusen takk for kjapt svar

Tatjana

Medlem siden
    Mar 2005
    Alder
    75
    Meldinger
    490

Standard

Nå er det no tull på nettet, men ikke her !
    Armour er en naturlig Thyroxin - altså en nature-thyroid. Det finnes flere typer på markedet. Armour er vel den som er mest anerkjent, men det er sikkert andre bra også.
    Det lages av tørkede kjertler fra spesialoppdrettede svin.
    Det er derfor det er så svinaktig bra
    Det er selfølgelig ikke større risiko med å spise litt av dette enn det er å spise saltet, røkt eller gravet mat fra svin eller andre dyr.
    Dette er det mest tullete skremselsargument jeg hører !
    Skulle tro at "oppleseren" ikke har peiling, men bare leser fra "manus".
    Jeg kaller dette maffiaoppførsel, for han vet bedre !
    Du har selfølgelig all rett til å bruke den thyroxinen du syns er best - og la ikke noen få deg til å tro noe annet.
    Da får du bruke kjeften !
    • Hansen - tidligere n'Finn og Finn Lang (på Facebook) forlot forumet i 2010 på grunn av et kontrovers om jod.

Medlem siden
    Mar 2005
    Sted
    Akershus
    Meldinger
    5,331

Standard Sv.: Etter ett år på Armour er jeg kjempefornøyd, men det er ikke legen min

Nature-throid er et varemerke eller hva det heter. https://www.naturethroid.com/

De er billigere enn Armour Thyroid.
    Time Caps og andre lager Desiccated thyroid som koster 10$ for 1000 tabletter, de andre koster mere enn 10$ for 100.
    Synthroid koster veldig mye i amerika, de har fantasipriser. Da er Armour billigere for amerikanerne.
    I Kanada fins det Parke-Davis Thyroid. Forest eksporterer ikke.

Linken til siden min:
    https://www.nora.heime.net/thyroidpage.html og om Sunny som annonserte at hennes bedrift, Western Research Laboratories søkte om EU-godkjenning:

From: swillmington 2/8/2002 12:36 am
    To: ALL (1 of 8)

893.1

Hello! This is Sunny from Western Research Labs in Phoenix Arizona. We make Nature-Throid - the only hypoallergenic, natural, prescription thyroid medication on the market. I have been working REALLY hard to get Nature-Throid to my fellow country folk back home in the UK and am absolutely delighted to let you know that you can now fill your prescriptions in one of 2 ways.

Firstly you can use Idis Pharmaceuticals - your Doctor needs to call them with your prescription. They are in Surrey 020 8410 0700, find them at www.idis.co.uk. They fill prescriptions on a named patient basis.

Secondly, there is an international pharmacy in Wisconsin USA who will fill your prescriptions - on a prescription only basis they are allowed to do this. They are called the Womens International Pharmacy (608) 221-7800.

If you have any further questions please feel free to email me at sunnywillmington@hotmail.com and invite your Doctors to call us (or Idis) for further information - our number in the USA is 623-879-8683"

http://web.archive.org/web/201511081...turethroid.htm :
    American-Made Nature-Throid Approved for Prescription in England and Europe
    From Mary Shomon,
    Your Guide to Thyroid Disease.
    FREE Newsletter. Sign Up Now!
    Source: Press Release, January 2002

Western Research Laboratories of Phoenix, Arizona USA have announced the approval of prescription Nature-Throid natural, hypoallergenic thyroid medication for distribution within England and throughout Europe. This exciting move is thanks to an international partnership between Western Research of the USA and Idis Pharmaceuticals of the UK. Idis Pharmaceuticals source and supply unique, niche medicines to those who need them and were keen to partner with Western Research and offer this unique, natural medication to patients across Europe.

What is Nature-Throid and what is unique about it?

Nature-Throid is prescription medication used to treat hypothyroidism. Hypothyroidism is when the body experiences impaired production and secretion of thyroid hormones.
    When the thyroid gland is functioning properly, it produces crucial hormones that regulate our metabolism and the two central hormones for this function are named T3 and T4. The majority of hormone produced is T4 - however the most important hormone is T3. When T4 is released it must be converted into T3 for it to be metabolically functional.

So, when there is an impaired production of this vital hormone the body suffers from some dysfunction. The most significant is uncontrollable weight gain because T3 plays such a significant role in our metabolism of foods. An under-active thyroid may also leave a person feeling excessively fatigued, intolerant to the cold, constipated, psychologically different (e.g. suffering from depression, bad memory). Other symptoms may include skin and hair problems, muscle and joint problems and menstrual problems in women.

Nature-Throid is a tan, compressed tablet that contains T3 and T4 thyroid hormones in their correct ratio. Nature-Throid is measured in grains and is available in 1/2 Grain, 1 Grain, 2 Grain and 3 Grain. There are other natural thyroid medications on the market, however Nature-Throid is unique because it contains hypoallergenic binding ingredients such as microcrystalline cellulose. Other natural thyroid medications use binders (and unnecessary fillers) that are considered allergens e.g. cornstarch. The hormones in Nature-Throid are derived from a natural porcine source as a by-product of meat manufacturing. Freshly excised, promptly frozen porcine glands are assayed in many ways to assure consistency. English Doctors sometimes ask about the risk of BSE/CJD. Fortunately no documented cases of either of these diseases have ever occurred in the USA. Our sources are all porcine (not bovine), American and corn fed. Western Research Labs have been making natural thyroid medications since 1934 without any problems.

Nature-Throid has become increasingly popular in the United States over the last few years, particularly due to the very public demise of its synthetic counterparts. Synthetic thyroid hormones (such as Synthroid) only contain the T4 hormone - which needs to be converted to T3 to become be a fully functional thyroid hormone. Conversion is never guaranteed and further impaired by the fact that the body can often reject synthetic hormones because they are not biologically recognizable.

How is Nature-Throid available to Europeans?

Idis Pharmaceuticals in Surbiton, Surrey have received many enquiries from English Doctors who are aware of the questionable efficacy and legal turmoil surrounding synthetic thyroid treatment and are now realizing that natural, hypoallergenic treatment will help their patients to be more healthy and feel better. Idis are distributing prescription Nature-Throid on a named patient basis throughout England and the rest of Europe. Doctors are invited to enquire about Nature-Throid (drug and purchasing information) with Idis Pharmaceuticals, telephone: 020 8410 0700, idis.co.uk. For further product information Doctors may also call Western Research Laboratories in America at 623-879-8537.

For further information on this Press Release please contact:
    Sunny Willmington
    Media Coordinator
    Western Research Laboratories
    21602 N. 21st Avenue
    Phoenix, AZ 85027 USA
    Telephone: 623-879-8537
    Fax: 623-879-8683

nora
    Sist endret av Admin; 18-01-20 kl 17:45 Begrunnelse: Døde links erstattet

Medlem siden
    May 2006
    Sted
    Utenfor Norge
    Alder
    44
    Meldinger
    172

Standard

Tusen takk. Nå kan jeg samle tankene og skrive noen bevingede ord til min lege som jeg skal ha med, for tungen stokker seg i slike situasjoner, da er det greit med "jukselapp"

Tatjana

Medlem siden
    May 2006
    Sted
    Utenfor Norge
    Alder
    44
    Meldinger
    172

Standard Lavt stoffskifte og svangerskap

Nå som jeg er gravid har jeg bortimot dobblet dosen med tyroksin, men etter fødselen trenger vel ikke kroppen så mye lengre.

Hvordan burde man endre dosen i etter føselen? Har hørt at noen sier at man går rett tilbake på sin gamle dose over natten, og det kan da umulig være helt bra. Ikke rart at man går i kjelleren etterpå da!?!
    Frykter at jeg skal få en skikkelig nedtur etter fødselen, og ikke klare å ta vare på meg selv og babyen

Noen som har noen tips eller erfaringer?

baremei Gjest

Standard

Jeg økte med ca 50% og kuttet hele dosen med 1/3 to dager etter fødselen. Jeg synes det var kjempeskummelt å kutte så mye, men det viste seg å være riktig.

Jeg var i fantastisk form de første to månedene etterpå, men så kom nedturen som aldri ga seg, og jeg gikk over til Armour.

Etter det har det gått den rette veien, sånn stort sett (laaaang historie).

Medlem siden
    Apr 2006
    Meldinger
    552

Standard

Det er muligens vanskelig å bestemme nå hva du skal gjøre etter fødselen. Var Hyper før den første og ble KJEMPE-HYPER etterpå og måtte bli lagt inn på sykehus m en FT4 på 108.(da fikk jeg Propyltiourasil og inderal i mengder!!)

Etter nr 2, 7 år senere, og var i mellomtiden blitt Hypo, ble jeg også hyper etter fødsel, Ft4 på 54, og måtte bråslutte med Levaxin.

Men ønsker deg lykke til i hauger og lass, og måtte du få en bebi m godt sovehjerte om natten!!!

Medlem siden
    May 2006
    Sted
    Utenfor Norge
    Alder
    44
    Meldinger
    172

Standard vekten under svangerskapet?

Vet at det er store individuelle forskjeller når det gjelder vektoppgang under svangerskap, men jeg undrer meg litt over det forde.

Nå er jeg i uke 24 og har sålangt gått opp 3-4 kg, men det virker som om alt legger seg på magen og andre deler av kroppen blir mindre..... Særlig er det lårene, overarmene og puppene som blir mindre- og jeg har målt så det er ikke synsbedrag ved at magen vokser. Jeg har riktig nok for første gang på lenge hatt et godt regulert stoffskifte- det kan jo forklare noe, men ikke alt.

Hvilke erfaringer har dere andre gjort i forbindelse med vektoppgangen under svangerskapet mens dere får behandling for lavt stoffskifte?

Hvordan har det vært å gå ned i vekt etter fødselen?

Side 1 av 6 123456 Siste

Lignende tråder

1. Ikke noe å legge om kosten sa legen
    Av Ingvild i forumet Helbred og kosthold
    Svar: 11
    Siste melding: 26-01-10, 22:51
  2. legen er ikke fornøyd
    Av cathrin i forumet Hos legen
    Svar: 8
    Siste melding: 01-05-07, 21:45
  3. Info om Armour jeg kan skrive ut til legen?
    Av cathrin i forumet Naturlig Thyroid medisiner
    Svar: 0
    Siste melding: 01-10-06, 01:02
  4. Noe jeg kan ta med til legen når jeg skal spørre om Armour?
    Av Ruth i forumet Naturlig Thyroid medisiner
    Svar: 35
    Siste melding: 31-07-05, 17:25

Bokmerker

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •  

Logg inn

Logg inn