Side 2 av 2 Først 12
Viser søkeresultater 11 til 19 av 19
    Medlem siden
    Jun 2010
    Sted
    Indre Troms
    Alder
    48
    Meldinger
    2,404

Standard Sv: Årsager til høj dosis Thyroid-S?

Husk at multivitaminen kan inneholde både jern (som smgj sa skal taes minst 6 timer fra thyroid) og kalsium (skal taes 2 timer fra thyroid).

Medlem siden
    Oct 2010
    Sted
    Danmark
    Alder
    39
    Meldinger
    229

Blondie:

Ja, det er lidt af et puslespil at få til at gå op, når jeg har taget mit Thyroid fordelt på tre gange dagligt ... bliver helt sikkert mere rigtigt når jeg går over til een gang dagligt.
    Jeg fik diagnosen "myksødem" 2 måneder efter min egen fødsel.
    Livet er ikke det værste man har - men det kunne være meget bedre!

Medlem siden
    Oct 2010
    Meldinger
    38

Hejsan,
    jeg lurer på hvorfor man skal ta det på kvelden?? Jeg har lest (og gjör) tvertom, tar mest på morgenen? Tenker at det er da jeg behöver mest energi? Har jo sövnproblemer som det er.

Hadde värt fint om noen kunne forklare hvorfor man skal ta på kvelden istedet.

Ang tilskudd så har jeg også megaproblem med å få alt til å gå opp med hva som kan tas sammen el ikke... Skal jo ha to doser med jern/ c vit og dessuten ppiller. Og jeg MÅ spise rett etter at jeg har tatt Thyroiden på morgenen ellers besvimer jeg jo av sult. :P
    Ikke lett å få det til å gå opp.... Men kan kanskje ta all thyroid på morgenen? Nå tar jeg 2 morgen og 1 ca kl 14. Sammen med HC.

Medlem siden
    Oct 2006
    Sted
    Danmark
    Alder
    67
    Meldinger
    10,228

Sitat Opprinnelig skrevet av Gemini Vis post
    Hejsan,
    jeg lurer på hvorfor man skal ta det på kvelden?? Jeg har lest (og gjör) tvertom, tar mest på morgenen? Tenker at det er da jeg behöver mest energi? Har jo sövnproblemer som det er. Hadde värt fint om noen kunne forklare hvorfor man skal ta på kvelden istedet.
    Hellere sent end aldrig... Du kan læse om "kvelds-medisin" flere steder på forummet, senest i Prinsessens tråd her.

Sitat Opprinnelig skrevet av FruStration Vis post
    Jeg mener at have læst, at du også bruger Thyroid-S? Tygger du tabletterne, som smgj foreslår? Mener at have læst flere steder at det er slow-release, men det står ikke på de medsendte papirer.

Tak for bremseklodsen, du. Men jeg skal først til at lære det dér TTT.

Thyroid-S smager og lugter i hvert fald mere af gris end af gips. Men Erfa er ikke en mulighed for mig, så jeg må vænne mig til Miss Piggy.
    Hej Fru S Selv foretrækker jeg Thyroid-S fremfor andet, når man nu ikke så nemt kan få fat på Westhroid, der var min port til "Thyroid-verden" for 5 år siden. En god bekendt med forkærlighed for at holde ferie i Thailand, sørger for at have en ny forsyning med til mig, den ene gang om året familien er på ferie. PT er det 3 grain der skylles ned med vand hver aften. Hvordan klarer du strabadserne for tiden?
    • Tak for at du læste mit indlæg.
    • Vil du vide lidt om hvad jeg står for, er du velkommen til at læse min signatur her

Medlem siden
    Oct 2010
    Sted
    Danmark
    Alder
    39
    Meldinger
    229

Sitat Opprinnelig skrevet av Anisa Vis post
    Hej Fru S Selv foretrækker jeg Thyroid-S fremfor andet, når man nu ikke så nemt kan få fat på Westhroid, der var min port til "Thyroid-verden" for 5 år siden. En god bekendt med forkærlighed for at holde ferie i Thailand, sørger for at have en ny forsyning med til mig, den ene gang om året familien er på ferie. PT er det 3 grain der skylles ned med vand hver aften. Hvordan klarer du strabadserne for tiden?
    Jeg kører fortsat på Thyroid-S. Valgt ud fra bl.a. dine erfaringer samt at det var dén variant der var tilgængelig der hvor jeg handlede. Står og skal købe en ny dåse, og det bliver 1000 stk. denne gang - kan bedre svare sig, men stadig horrible priser ift. Thailand. Men alternativet Eltroxin er dyrere på andre måder ...

Jeg har fundet mig til rette med 4 grains om dagen. Går ud fra, at det er mig der bedst kan mærke om det er dér jeg skal ligge. Ingen blodprøver siden september, afventer at der bliver åbent for patienttilgang hos en anstændig læge. Vi er nu selv skriftligt blevet bedt om at finde os et andet lægehus pga. verserende klagesag, men det spring har jeg jo været klar til længe, så ... tjah. Lad os se hvilken læge jeg får, inden jeg jubler. Er til gengæld blevet anbefalet et god biopat her i nærheden, så har da lidt at holde mig til.

Ellers går det jo godt - det kan vel også ses ud af mit fravær fra forummet ... Jeg løber igen, dyrker fitness tre gange om ugen, laver mad og er blevet kreativ igen. Kan tilmed læse bøger igen, så er også ved at indhente det forsømte i form af en kæmpe ulæst stak i reolen. Humøret er også langt bedre, selvom jobcentret trækker rundt med mig. Døjer stadig med ledsmerter i især knæene, men vil prøve glucosamin/MSM som du har skrevet om andetsteds. Pregnenolonen har jeg droppet, uden at mærke til det, men kører på med ashwagandha og en hær af andre vitaminer og kosttilskud + proteinshakes når jeg ikke får spist så meget kød. Der er også blevet 15 kg. mindre af mig siden jul. Mangler selvfølgelig at få finpudset i detaljer, men TTT - og jeg er mere end tilfreds med udviklingen.

Efedrin og guggul er droppet - synes ikke det havde nævneværdig effekt i det lange løb.

Alt i alt synes jeg at jeg er sådan 80%. Lad os se om dén udvilkling fortsætter. Det er trods alt 31 år på Eltroxin der skal rettes op på.

Medlem siden
    Jul 2011
    Sted
    Danmark
    Alder
    39
    Meldinger
    80

Kære Frustration(fedt navn) Og Anisa

Hvor får i Thyroid S fra? Jeg startede jo i sin tid på Amour, men synes faktisk mit helbred er blevet lidt dårligere på Erfa... Det var også efter Erfa opstart at det gik galt med binyrerne. Har læst på stopthethyroidmadness side, at der er flere der har oplevet dårligere helbred efter skift til Erfa, mon det har noget på sig?
    Glostrup laver vist også thyroid igen, nogle af jer der kender noget til det?

Det er skønt og opløftende at læse om din fremgang FruS Det er det der giver håb for alle os andre. Misunder dig dine løbeture og fitness... Det kunne jeg også inden jeg startede på Erfa Håber for dig, det bliver ved med at gå den rigtige vej
    Jeg fik konstateret for lavt stofskifte for snart 3 år siden. Har været på Amour- nu Erfa i lidt over 2 år.

Medlem siden
    Oct 2010
    Sted
    Danmark
    Alder
    39
    Meldinger
    229

Hej Prinsessen

Tak for de gode tanker. Jeg håber også at det fortsætter i den rigtige retning, men er forberedt på, at det her med stofskiftet kan være "et skridt frem og to tilbage" så jeg sørger for at nyde det mens jeg kan.

Som Anisa skrev, så får hun sit Thyroid-S fra Thailand via venner. Jeg handler mit på nettet. For mig er der ingen udsigt til at få Thyroid af nogen slags på recept - men set i lyset af nogles problemer med at få en variant der passer til dem fra apotekerne, så gør det måske ikke så meget.

Medlem siden
    Aug 2010
    Sted
    Danmark
    Meldinger
    29

Kære Prinsessen :-)

Det er Sundhedsstyrelsen, der har bedt Glostrup Apotek om at producere Thyroid, så du kan med god ret bede din læge om at udskrive en recept på dette.

kh :-)

Medlem siden
    Oct 2006
    Sted
    Danmark
    Alder
    67
    Meldinger
    10,228

Smile Sv: Årsager til høj dosis Thyroid-S?

Sitat Opprinnelig skrevet av Buskhult Vis post
    Det er Sundhedsstyrelsen, der har bedt Glostrup Apotek om at producere Thyroid, så du kan med god ret bede din læge om at udskrive en recept på dette.
    Det er ikke helt korrekt. For ikke at afspore tråden, svarer jeg i Thyroid fra Glostrup.
    • Tak for at du læste mit indlæg.
    • Vil du vide lidt om hvad jeg står for, er du velkommen til at læse min signatur her

Side 2 av 2 Først 12

Lignende tråder

1. "U-kendte" årsager til hypothyreose
    Av Anisa i forumet Lavt stoffskifte av IGNORERTE årsaker
    Svar: 7
    Siste melding: 04-04-12, 01:31
  2. Høj Thyroid dosis !!
    Av iluna i forumet Naturlig Thyroid medisiner
    Svar: 12
    Siste melding: 26-07-10, 10:51
  3. Kan ikke øge dosis pga binyretræthed?
    Av Honeyhob i forumet Adrenal Fatique - tilstanden sekundær til lavt stoffskifte
    Svar: 13
    Siste melding: 08-01-10, 11:56
  4. Hvor stor dosis?
    Av gitteh i forumet Lavt stoffskifte
    Svar: 1
    Siste melding: 30-08-07, 14:15
  5. Armour Thyroid - dosis, erfaringer
    Av Louise i forumet Naturlig Thyroid medisiner
    Svar: 25
    Siste melding: 21-06-07, 23:34

Søkeord for denne tråden

Bokmerker