Viser søkeresultater 1 til 5 av 5
    Medlem siden
    Dec 2008
    Sted
    alle lande
    Meldinger
    1,364

Thumbs down Hvad lærer de på lægestudiet??

Meget skal man høre før ørerne falder af...

Skrevet i december 2010:

"I 2009 efter jeg fik ny læge og inden da havde jeg fejlet alt nat være åndsvag. Ja så kom opringningen at jeg skulle indlægges akut på hospitalet for den sygdom jeg gik til kontrol med og fik taget prøver for hvert år hos tidligere læge. TSH på 400, ja det må man siges er ekstrem lavt. Men jeg var jo bare alenemor.

Hmm det blev en rejse på godt og ondt med TSH på 400 og ikke 4, det var vildt.

Endelig kunne jeg få Eltroxin. Kendte jo til det da vi har det i familien. Men endelig fejlede jeg jo ikke alt det, både lægen, vagtlægen og skadestuen havde ment gennem 2 til 3 år.

I dag 1,5 år senere er jeg stadig ikke i rette niveau. TSH ligger på 16, men det er alligevel flot. Får 1700 mcg Eltroxin om ugen. Meget ja. Men en af de læger der er med til at forske i denne her forbandet sygdom siger selv at der skal forskes, for man er ikke helt sikker på hvornår man skal sætte ind med behandling, for der ligger mange gode grunde til den aktuelle behandling.

Havde antistof-tal i kroppen på 174.000 hvilket ikke siger mig noget.

Jeg holdt op med at tænke, men følte en lettelse. Nu ved jeg hvorfor jeg skulle sove 18 timer i døgnet, hvorfor kroppen gjorde ondt, hvorfor jeg tabte mit hår, ikke kunne spise mad uden at min mave skreg af smerte, konstant sløv, muskelkramper . Det var ikke mavesår, det var ikke sygdom i nervebanen, dårlige lunger eller hjerte, for bare at nævne nogen af de ting man formodede de gange jeg søgte hjælp.

Ville selv ønske at der ville være noget jeg kunne stille op og hjælpe andre. For alt i verden kan det godt være at det koster statskassen penge når der tages prøver og de er dyre, men nok er nok. De prøver er nødvendige og vores live kan ikke gøres op i kroner og øre. Så hurra for de læger der forsker i dette her. Stadig bitter. Det kostede mig for meget."

Med den slags "ekspertise" ville man være bedre tjent med at komme til en klog kone eller.... bilmekaniker.
    en af de læger der er med til at forske i denne her forbandet sygdom siger selv at der skal forskes, for man er ikke helt sikker på hvornår man skal sætte ind med behandling, for der ligger mange gode grunde til den aktuelle behandling.
    Hmm... man skulle tro, at med TSH på 400 og anti-TPO på 174.000 kunne selv en skorstensfejer finde ud at igangsætte en behandling...?
    Hvis du har noen spørsmål knyttet til bruk av vårt forum - les OSS/FAQ.

Medlem siden
    Mar 2010
    Sted
    Bor fortiden i Egypt og trives med det;-)
    Alder
    49
    Meldinger
    200

Standard Sv: Hvad lærer de på lægestudiet??

Er det virkelig muuuuuuulig
    I'm sick and tired of always beeing sick and tired Les mer: Fikk diagnosen lavt stoffskifte i februar 2008

Medlem siden
    May 2010
    Sted
    Østfold
    Alder
    41
    Meldinger
    2,767

Man skulle virkelig ønske dette skjedde i USA... Hvor man kunne saksøke for sånt!
    Diagnostisert etter "depresjonsymptomer" - mai 2010 & smgjs private side ...
    -- og det som er deilig er at NÅ er avataren min ironisk

Medlem siden
    Oct 2006
    Sted
    Danmark
    Alder
    70
    Meldinger
    10,241

Question Sv: Hvad lærer de på lægestudiet??

Sitat Opprinnelig skrevet av Admin Vis post
    Hmm det blev en rejse på godt og ondt med TSH på 400 og ikke 4, det var vildt.

Endelig kunne jeg få Eltroxin. Kendte jo til det da vi har det i familien. Men endelig fejlede jeg jo ikke alt det, både lægen, vagtlægen og skadestuen havde ment gennem 2 til 3 år.
    Mon alle disse læger har trænet med skuespillere, hvordan man behandler dumme patienter? Det lyder sådan, når der først skal TSH på 400 og anti-TPO på 174.000 før patienten overhovedet kan komme i behandling?
    • Tak for at du læste mit indlæg.
    • Vil du vide lidt om hvad jeg står for, er du velkommen til at læse min signatur her

Medlem siden
    May 2011
    Sted
    Nord Troms
    Alder
    69
    Meldinger
    1,111

Sitat Opprinnelig skrevet av Admin Vis post
    Med den slags "ekspertise" ville man være bedre tjent med at komme til en klog kone eller.... bilmekaniker.
    Hvor inkompetent går det an for leger å bli før de skjønner at noe i deres utdanning har feilet? Disse høyt utdannede medisinere, spesielt Endokrinologer - hvis spesialfelt er hormoner !! er jo fullstendige analfabeter når det gjelder å behandle lavt stoffskifte!

Endokrinologer tilhører tross alt ekspertisen innen hormonbehandling !! De burde i det minste se sine egne begrensninger og sin inkompetanse på å behandle hypothyreose og søke til bedre utdanning !!

Hvorfor kjenner medisinere IKKE til muligheten å kunne studere sykdom i thyreoidea hos dr. Thierry Hertoghe - internasjonal anerkjent ekspert på endokrinologi - i Belgia?

Dr. Thierry Hertoghe lectures in many conferences and congresses.
    Many of these meetings are co-organized by him.
    He holds a number of positions in international and national organizations,
    amongst which the presidency of the World Society of Anti-Aging Medicine.

Advanced program: Additional services:

• Medical training in trained centers: we recommend physicians to come every year in training
    • Medical expertise when confronted with medical problems from institutions, medical boards, health care, etc.)
    • Computer program that facilitates hormone therapy-related consultations: yearly subscription
    • Option: elite seminar of two days with Dr Hertoghe at his office

Responsibility: The patient’s local doctor remains solely responsible for any test and treatment given to his patient. Nor the hormone hotline, nor any of its contributors accepts any responsibility in any medical test or treatment that may be suggested by a physician after contact with the hormone hotline.
    [/CENTER]

Kan ikke legene ble ansvarliggjorte for å feilbehandle når:
    1) pasienten IKKE får behandling
    2) behandlingen legen gir virker ikke med syntetisk T4 OG de nekter pasienter å få prøve syntetisk liothyronin T3
    3) legen nekter pasienten Thyroid når alt annet feiler

Lignende tråder

1. Hvad er rigtigt?
    Av paxx i forumet Medisinalindustri
    Svar: 5
    Siste melding: 15-10-11, 01:13
  2. Pas på hvad du ønsker dig:-)
    Av Rogi i forumet Forum: Kos, kaos og humor
    Svar: 0
    Siste melding: 21-01-10, 22:58
  3. Hvad er raffinerede fedtstoffer?
    Av Anisa i forumet Helbred og kosthold