Side 1 av 3 123 Siste
Viser søkeresultater 1 til 10 av 24
    Medlem siden
    May 2010
    Meldinger
    78

Standard Om å navngi personer (leger)

Såg i tråden "Pekka protesterer......." Den er no lukka, difor lagar eg ein ny.

Eg er tildels einig med Pekka.
    Og gå ut med navn på enkeltpersonar og kritisere dei uten at dei kan forsvare seg meiner eg bør unngåast.

Det er vel ikkje legane som ikkje strekk til, men utdanninga deira.

Vi kjem ingen veg med å henge ut enkeltpersonar her inne. Vi bør heller konsentrere oss om infomere kvarandre med opplysningar som kan hjelpe kvar enkelt til å finne ut av ting sjølv. Og vi bør opplyse legane våre om det vi har funne ut og kva positiv innverknad det har hatt.

Eg synes det er frustrerande at ein ikkje får meir hjelp av legar enn det som er tilfellet. Men som sagt, dei har ei utdanning og dei må følge det dei har lært.
    Det hadde jo vært litt skummelt om legar brukte pasientar til forsøkskaninar for ting dei trudde kansje.....fordi dei hadde lest eit eller anna ein eller anna plass........ Dei hadde i alle fall lege tynt ann om det viste seg i ettertid å vere feil.

Vi må nok berre tolerere at legestanden ikkje er komt lenger her til lands.
    Så må vi prøve å få vår kunnskap ut til dei som kan gjere noke med det i ettertid.

Og til dei som synes det er greit og forbanne folk oppetter og nedetter fordi dei meinar noke anna enn dei sjølv: Fy skam!

Og til dokke som har veldig negativ erfaring med legen; det finst ein instans å klage til...........fylkeslegen trur eg.........

På ei anna side; det er jo litt kjedeligt å bestille time hos ein lege og så ikkje få den hjelp ein treng, berre blitt noken 1000-lappar fattigare, når ein kunne blitt advart mot nettopp det..........

Møte meg sjølv i døra.......... det går jo ann å skrive at ein ikkje fekk hjelp utover det ein får hos andre legar.........for det er jo det det dreiar seg om.....vi leitar etter legar som går ut over det som er vanleg...........og da blir det litt dumt og kritisere dei som ikkje gjer det....... dei gjer det dei har lært......
    Nei, no gjer eg meg......... vart ikkje heilt einig med meg sjølv.........
    ---

Medlem siden
    Jul 2010
    Meldinger
    95

Standard Sv: Om å navngi peroner (leger)

Enig, vi kan sikkert jobbe litt med det pedagogiske tror vi kommer lengre med saklighet fremfor eder og galle.

Medlem siden
    Jan 2011
    Meldinger
    128

Det er jo tre måter det går an å gjøre det på uten at noen bør bli støtt.

1. Saklig informere om at en lege ikke hører. Det bør være lov. Direkte personangrep kan man jo eventuelt ta i privat melding om noen spør.
    2. Eder og galle kan man ta uten å navngi noen. Det må være lov å blåse ut litt damp.
    3. Om man gir ros til de som fortjener det vil jo flere pasienter bli trukket dit, og da blir det flere igjen til de "dumme" ;)

Men er enig med Pekka i det at man ikke bør slenge dritt, men frustrert må man få lov til å være. Løsningen da kan jo være som nevnt over at man blåser ut i en tråd, og når man har roet seg litt ned kan man skrive noe saklig om en navngitt person...

Men det er nå bare min mening.

Medlem siden
    Dec 2008
    Sted
    alle lande
    Meldinger
    1,364

Det er meget krævende at drive et forum som dette. Hver eneste dag spørger vi os selv om, hvor længe endnu vi kan holde til det? De mange tragiske skæbner rammes vi af i hjertekulen og vi kan ikke hjælpe på anden måde, end at stille plads til rådighed for at der kan tales ud, deles erfaringer og også advare andre, når det er velbegrundet og på sin plads.

Hver eneste dag kommer nye historier frem, den ene mere h-j-e-r-t-e-s-k-æ-r-e-n-d-e end den forrige.... Hjerteskærende!

Selv når beretninger strutter af selvkontrol og sindighed - skriger de tavse "mellemlinjerne" om lidelsen, og om sorgen over de mange tab, de enkelte liv har måttet lide som følge af lægestandens behandlingsprotokol og ringeagt for patienternes kliniske symptomer, som lægestanden har sat i et endegyldigt system, såkaldt Gold Standard for diagnosis and management of thyroid conditions! Her gælder ikke de samme personlige hensyn, vi opfordres til at tage til medlemmerne af lægestanden...

Måske trænger vi til at fokusere mere på patienterne (den magtesløse part) end på lægerne (den magtfulde part)?

Hvorfor kommer ikke flere af den slags diskussioner i den svage parts favør? Med-patienternes?

Hvad er det, som får de skadede på deres liv patienter til hensynstagen til lægestanden i forsvar, mens de forholder sig tavse og passive, når nye hjerteskærende beretninger postes her af medpatienterne?

Hvorfor opfordres vi til at tage individuelle hensyn til den magtfulde part - lægestanden, men samme, netop individuelle hensyn bliver ikke taget til patienterne, ej heller af andre med-patienter?!

Come on! Her er det (måske) eneste sted "i hele verden" - ofte end ikke hjemme og i familien - hvor patienterne "bare" accepteres og forsvares mod enten overgreb eller værre - lægestandens generelle ligegyldighed!

Vi vil opfordre til flere personlige stillingstagen til hinandens skæbner og flere bidrag med støtte til og medfølelse med hinanden. Her på forummet.

Diskussionerne om "de stakkels læger" må findes et andet netsted til....
    Hvis du har noen spørsmål knyttet til bruk av vårt forum - les OSS/FAQ.

Medlem siden
    Jul 2010
    Meldinger
    95

Jeg mener vi må påvirke både de som behandler oss og de som bestemmer over behandlerne.
    Thyroidea forbundet er kanskje rett organisasjon der.

Medlem siden
    Oct 2006
    Sted
    Danmark
    Alder
    70
    Meldinger
    10,241

Question Sv: Om å navngi peroner (leger)

Sitat Opprinnelig skrevet av Bastian Vis post
    Jeg mener vi må påvirke både de som behandler oss og de som bestemmer over behandlerne.
    Det, tror jeg, bliver svært - Bastian. Har du været inde på forummet Thyreoidea: medisin, brukermedvirkning, pasientrettigheter og foreninger ? Der finder du vist nok en hel del tråde om netop dette emne.

I Danmark er der i hvert fald heller ingen håb om hjælp fra denne kant.... Det danske forbund beskæftiger sig mest med at "lære at leve med sygdommen". Ikke noget med at ændre diagnose-parametre eller bedre behandling.
    • Tak for at du læste mit indlæg.
    • Vil du vide lidt om hvad jeg står for, er du velkommen til at læse min signatur her

Medlem siden
    May 2010
    Meldinger
    78

Sitat Opprinnelig skrevet av Driftssjefen;107140
    Hvorfor kommer ikke flere af den slags diskussioner i den svage parts favør? Med-patienternes?

Hvad er det, som får de skadede på deres liv patienter til hensynstagen til lægestanden i forsvar, mens de forholder sig tavse og passive, når nye hjerteskærende beretninger postes her af medpatienterne?

Hvorfor opfordres vi til at tage individuelle hensyn til den magtfulde part - lægestanden, men samme, netop individuelle hensyn bliver ikke taget til patienterne, [I
    ej heller af andre med-patienter?![/I]
    Alle er vi forskjellige og vi tenker ulikt. Eg er ingen fasit, men har mi meining.
    Vi kan gå ut mot legepraksissen skjenerelt, men ikkje oppgi navn på enkeltlegar. Fordi dei gjer den jobben dei er satt til.
    Dermed må vi ta dei som har satt dei til å gjere jobben.
    Og ikkje minst, vi må dokumentere at vi har rett og dei feil. Kan vi det?????

Vi kjem ingen vei med å henge ut enkeltpersonar, så lenge dei handlar ut fra si lære.

Eg har ofte tenkt å anbefale legen min å lese dette forumet, men eg vegrar meg for det. Og det er det ein grunn til. Det er alt det negative enkelte skriv om legar.
    Ein kjem ingen veg med det, anna enn å få dei mot seg. Og det er vi ikkje tent med.

Eg er ute etter sakleg info og andres erfaringar.

Og dette handlar ikkje om å holde med ein part og ikkje ein anna. Det handlar om allmindelg folkeskikk. Det handlar om å opptre slik at det kjem seg sjølv og andre tilgode, at det ein legg ut her kan brukast til noke positivt.

Og det ein ikkje finn rimeleg å sei til ein navngitt person personleg, bør ein heller ikkje legge ut.

Vi kan frustrere oss over legestanden, ja, men ikkje henge ut enkeltpersonar, om vi vil bli tekne på alvor.
    ---

Medlem siden
    May 2010
    Meldinger
    78

Sitat Opprinnelig skrevet av Bastian Vis post
    Heilt einig.

Vi burde "storme" det forbundet.........
    ---

Medlem siden
    Dec 2008
    Sted
    alle lande
    Meldinger
    1,364

Question Sv: Om å navngi peroner (leger)

Du kommer med mange rigtige tanker og ideer, men ingen forslag til hvordan kan vi realisere disse rigtige tanker og ideer.
    Sitat Opprinnelig skrevet av Aud Jorun Vis post
    Og ikkje minst, vi må dokumentere at vi har rett og dei feil. Kan vi det?????
    Hvordan kan vi dokumentere det, synes du?

Vi kjem ingen vei med å henge ut enkeltpersonar, så lenge dei handlar ut fra si lære.
    Ja, Aud Jorun - det er jo lægerne selv, der bestemmer hvad lægerne skal lære. Og hvis der aldrig kommer kritik af deres "lære" udøvet af navngivne læger (ellers bliver kritikken slet ikke bemærket), hvordan skal denne "lære" så blive ændret?

Eg har ofte tenkt å anbefale legen min å lese dette forumet, men eg vegrar meg for det. Og det er det ein grunn til. Det er alt det negative enkelte skriv om legar.
    Aud Jorun? Du kan sagtens trygt anbefale din gode læge. Vi er lykkelige når der kommer tilbagemeldinger om gode læger. Har du set forummet Flinke læger? Dette forummet er blevet gjort "privat". Kan du gætte hvorfor det er privat = kun de tilmeldte må læse med?

Det sker for at beskytte og skåne de gode læger mod at blive angrebet af deres egne læge-kolleger ude i det virkelige liv. De flinke læger bliver straffet af deres egne kolleger for at behandle patienterne efter symptomer og således sker det paradoksale - at gode læger bliver straffet, mens dårlige læger bliver beskyttet - hvis du har ret i dine kommentarer her. Det er den omvendte verden, er det ikke?

Vi kan frustrere oss over legestanden, ja, men ikkje henge ut enkeltpersonar, om vi vil bli tekne på alvor.
    Det er fordi du ikke er så "gammel i gårde" som vi, at du tror på de ideelle løsninger. Vi har været her (og andre "hypothyreose-steder") så længe, at vi har mange erfaringer med at appelere til lægestanden, henvende sig pænt til lægestanden og bede lægestanden om at revidere eller bare reflektere. og....

....ved du hvad, Aud Jorunn? Aldrig, aldrig (siger/skriver: a-l-d-r-i-g) har vi oplevet at lægestanden overhovedet har reageret, end ikke ved at kvittere for modtagelsen af henvendelser fra forummet eller fra enkelte patienter. Og her snakker vi om forgæves henvendelser gennem mange herrens år.

Hvornår synes du, Aud Jorun, at "nok er nok"? Og mener du virkelig at vi skal tie stille og ikke informere de syge om, at f.eks. en konsultation hos PJV vil ende med tårer og skuffelser, som det er jo vitterligt sket for mange af vores medmennesker her? Skal vi tie så endnu flere kommer til at græde og miste håbet, når de kommer til de læger med praksis som bevisligt skader mere end den gavner?
    Heilt einig.

Vi burde "storme" det forbundet.........
    Med hvad? Med gaden foran forbundet i Oslo fyldt med en lang kortege af sofaer med halvdøde, udmattede patienter, hvoraf mange end ikke orker at tage sig af deres børn, fordi lægernes hypothyreose-behandling opretholder dem halvdøde?
    Hvis du har noen spørsmål knyttet til bruk av vårt forum - les OSS/FAQ.

Medlem siden
    May 2010
    Meldinger
    78

Standard Sv: Om å navngi personer (leger)

Det var jo mange spørsmål på ein gang......
    Trur eg må ha meg ein ekstra HC........

Eg velger og ikkje svare på det da det ikkje var meiniga og trakke noken på terne, berre ytre mitt syn på saken. Du får svar på dine spørsmål ved å lese innlegget mitt. Kort fortalt; folkeskikk og sakleg info.
    ---

Side 1 av 3 123 Siste

Lignende tråder

1. Kan leger ta feil?
    Av annki i forumet Hos legen
    Svar: 13
    Siste melding: 25-09-07, 13:14
  2. leger...
    Av irene i forumet Hos legen
    Svar: 1
    Siste melding: 12-07-07, 00:16
  3. Leger i Ski?
    Av baremei i forumet Hos legen
    Siste melding: 04-10-06, 19:55
  4. Sjekking av leger
    Av Marianne i forumet Hos legen
    Svar: 3
    Siste melding: 12-09-06, 18:28
  5. Hørt om leger
    Av Stina i forumet Forum: Andre emner (enn stoffskifte)
    Siste melding: 06-07-06, 21:36

Bokmerker

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •  

Logg inn

Logg inn