Vis meningsmålingsresultat: Har du merket endring i temperatur på "problem-områdene" dine?

Velgere
3. Du kan ikke stemme i denne meningsmålingen
  • Ja, merkbar forskjell

2 66.67%
  • Nei, ingen forskjell

1 33.33%
  • Problemområdene mine har flyttet på seg

0 0%
  • Har ikke merket meg noen forskjell

0 0%
Flervalgsmeningsmåling.
Viser søkeresultater 1 til 5 av 5
    Medlem siden
    Jan 2011
    Meldinger
    128

Standard [Spørreundersøkelse] Tyroksin/Liotyronin og mitokondria

Hei,

Jeg leser litt om T3 og effekten på mitokondria, og det jeg ser til nå tilsier at T3 ikke bare øker ATP-produksjonen, men øker også antallet mitokondria.

For dere som ikke er sikre på hva mitokondria er, så er dette brenselsovnen i cellene våre.

Det som gjør at vi legger på oss på forskjellige steder er ofte mangel på blodgjennomstrømning, og derfor også mangel på mitokondrier/slipp av frie fettsyrer. Om man tar seg en treningsøkt, være seg rask gange, spinning eller tung vekttrening, så vil man merke at de områdene der man har lettest for å legge på seg vil være mye kjøligere enn de stedene der man ofte har lite fett.

Normalt er disse områdene hofter og lår for damer, og mage for menn. Ved hormonell ubalanse kan dog disse variere.

Det jeg lurer på da, er...har dere merket forskjell i temperaturen på disse "problem-områdene" etter dere begynte på T4/T3?

Medlem siden
    Dec 2009
    Sted
    Rogaland
    Meldinger
    69

Standard Sv: [Spørreundersøkelse] Tyroksin/Liotyronin og mitokondria

Den største forskjellen jeg merket etter at jeg la til T3 i behandingen, var at jeg ikke lenger var så kald på hendene og føttene. Har så lenge jeg husker hatt kalde bein og hender og det var derfor en rar opplevelse og kjenne at jeg var behagelig varm.

En annen ting jeg har lagt merke til spesielt det siste året, er at når jeg er underdosert tar det mye lenge å varme opp muskulaturen under trening og skadene oppstår mye lettere, spesielt strekkskade.

Medlem siden
    May 2010
    Sted
    Østfold
    Alder
    38
    Meldinger
    2,765

Jeg synes ikke at alternativene passer på meg

Det jeg merket etter tilsetning av t3 (via erfa) er at jeg slapp masse vann, kan gå ned i vekt igjen, mistet "pløsetheten", har mer stabil energi.

Ad kalde områder - så har rompa og lårene "alltid" vært kalde utenpå. Jeg har vel ikke merket noen stor endring der. Kanskje er jeg varmere, men siden dette alltid har vært "utenpåkulde" har det aldri brydd meg noe særlig.

De kalde føttene mine (innvendige isklumper) er derimot bare normalt kalde nå og blir faktisk varme i tøfler eller i dusjen.

Trening har jeg rett og slett ikke turt å begynne med ennå. Jeg går litt og sånn, men ikke noe "seriøst". Regner med det kommer til våren om formen holder.
    Diagnostisert etter "depresjonsymptomer" - mai 2010 & smgjs private side ...
    -- og det som er deilig er at NÅ er avataren min ironisk

Medlem siden
    Jan 2011
    Meldinger
    128

Jorun: Ja, det var det første jeg merket også. Nå kan jeg, selv de dagene hvor jeg fryser på jobben, faktisk bruke hendene. Jeg pleide å bli kald på hendene før andre steder, og da ble jeg så iskald at jeg faktisk måtte sitte på hendene mine for å få bevegelsen tilbake i fingrene.

smgj: Gjelder det selv om du har vært i bevegelse? Magen, som alltid har vært veldig kald for meg, føles nå relativt normal i stedet for iskald. Ulempen er jo det at fettet nå flytter seg fra inni buken til under huden, så jeg kjenner at jeg blir mykere :S Tror jeg snart skal forsøke meg på å trene igjen, men merker at jeg blir helt utkjørt av adrenalin (har testet med efedrin, som imiterer adrenalin). Et par timer etterpå har jeg den samme utbrente følelsen i brystet som før jeg fikk medisiner.

En av de store endringene for meg er at jeg slapp mye vann de første par dagene, og så har jeg faktisk ikke vært dårlig i magen etterpå. Psoriasisen min er nesten helt borte også, så jeg er kjempeglad

Medlem siden
    May 2010
    Sted
    Østfold
    Alder
    38
    Meldinger
    2,765

Sitat Opprinnelig skrevet av tiwas Vis post
    smgj: Gjelder det selv om du har vært i bevegelse? Magen, som alltid har vært veldig kald for meg, føles nå relativt normal i stedet for iskald.
    Jeg skal forsøke å kjenne etter. ;) Foreløpig er aktivitetsnivået veldig bedagelig.
    Diagnostisert etter "depresjonsymptomer" - mai 2010 & smgjs private side ...
    -- og det som er deilig er at NÅ er avataren min ironisk

Lignende tråder

1. Når ta liotyronin
    Av kamp i forumet Kombinasjonsbehandling (synt. T4+T3)
    Svar: 8
    Siste melding: 28-12-10, 12:56
  2. Liotyronin - dosering
    Av gitteh i forumet Kombinasjonsbehandling (synt. T4+T3)
    Svar: 14
    Siste melding: 05-11-08, 09:39
  3. liotyronin
    Av Siri -67 i forumet Kombinasjonsbehandling (synt. T4+T3)
    Svar: 5
    Siste melding: 24-10-07, 15:00
  4. spørreundersøkelse i Thyra
    Av nora i forumet Medisinsk politikk, brukermedvirkning, pasientrettigheter, foreninger og skeptikere
    Svar: 6
    Siste melding: 15-06-06, 12:54
  5. spørreundersøkelse i Thyra
    Av nora i forumet Emner startet av Nora
    Svar: 6
    Siste melding: 15-06-06, 12:54

Bokmerker

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine