Side 2 av 5 Først 1234 ... Siste
Viser søkeresultater 11 til 20 av 47
    Medlem siden
    Jan 2011
    Sted
    Solør
    Alder
    47
    Meldinger
    65

Standard Sv: Mine prøveresultater...så langt...

Jeg merker at formen daler etterhvert som arbeidsuka går. Det er stort sett mandager som går greit, etter det er jeg stort sett sliten, ukonsentrert, tiltaksløs osv. Man kan vel si at jeg venter og venter på den store forandringen...som foreløpig har uteblitt

Svarene på de siste blodprøvene er egentlig klare, men verken jeg eller kona har hatt anledning ennå til å få dem hentet på legekontoret. I verste fall får jeg ikke hentet dem før på mandag. Uansett håper jeg på endel prøver der som kan være årsaken til den stadige dårlige formen....

Medlem siden
    Jun 2010
    Sted
    Indre Troms
    Alder
    47
    Meldinger
    2,401

Sitat Opprinnelig skrevet av voggis Vis post
    Svarene på de siste blodprøvene er egentlig klare, men verken jeg eller kona har hatt anledning ennå til å få dem hentet på legekontoret. I verste fall får jeg ikke hentet dem før på mandag. Uansett håper jeg på endel prøver der som kan være årsaken til den stadige dårlige formen....
    Kjedelig situasjon...du kan ikke ringe å få svarene per telefon da?

Medlem siden
    Jan 2011
    Sted
    Solør
    Alder
    47
    Meldinger
    65

Jeg kunne kanskje bedt om de viktigste tallene, men jeg har fått tatt full test på alt av mineraler og vitamin lagre i tillegg til stoffskifte. Så det er snakk om ganske mange tall. Det er en mulighet for at kjærringa rekker innom i dag..

Medlem siden
    Jan 2011
    Sted
    Solør
    Alder
    47
    Meldinger
    65

Her er resultatene av blodprøva jeg tok forrige uke:

FT4: 19 (12-22)
    FT3: 5,0
    TSH: 0,86 (0,27-4,20)
    Anti-TPO: 164 (0-35)
    TRAS: <1

B-Hemoglobin: 14,4
    P-Homocystein: 9
    S-Transferinmetning: 20
    S-TIBC: 67
    S-Jern: 14 (9-34)
    S-Transferrin: 2,7
    S-Natrium: 141
    S-Kalium: 4,2
    S-Kalsium: 2,33
    S-Magnesium: 0,90
    S-Fosfat: 1,34
    S-Glukose: 5,6
    S-Kreatinin: 86 (60-105)
    S-Urinsyre: 428
    S-ALAT: 22
    S-Alkaliske Fosfataser: 70
    S-Kolesterol: 5,2
    S-Ferritin: 124
    S-B12: 308
    S-Folat: 36

I tillegg står det følgende ved tre prøver:
    S-25-(OH)-Vitamin D: Sendt
    S-1,25-(OH)2-Vitamin D: Sendt
    S-Metylmalonsyre: Sendt
    Betyr dette at det ikke har kommet svar på disse?

Etter en liten bedring i forrige uke har formen vært tilbake til hva den var før økningen til 75mg Levaxin for 13 dager siden.

Fritt T4 har bare økt fra 18 til 19. Fritt T3 står stille på 5,0. Den har foreløpig bare økt en gang og det var da jeg begynte med Levaxin. Kanskje noe av forklaringen ligger her på den forholdsvise moderate bedringen jeg har hatt siden september i fjor?
    TSH'en er vel den eneste her som har hatt forventet utvikling, samt at ANTI-TPO'en har gått ned endel.

Jeg hadde en mistanke om lavt jernlager for noen uker siden og begynte å ta 100 mg Niferex. På tross av snaue to uker på det er jernnivået akkurat over minstenivået. Som sagt tåler jeg den ikke noe særlig...får forsøke meg på å ta en annenhver dag. For det er tydelig at kroppen er storforbruker av jern.

B-12 ligger fremdeles forholdsvis lavt innenfor normal verdien. D vitamin nivået har jeg ikke fått svar på(?)
    Er det noe av de andre tallene her som sier noe om Selen nivået mitt? Er det overhode noen av de andre tallene som sier noe som helst?
    Jeg er klar over at jeg mangler hva som er normalverdi referansene på det meste her, men skal prøve å få lirket det ut av legen neste gang...

Det er ihvertfall ingen tvil om at FT3 nivået ligger relativt lavere i sitt referanseområde enn FT4 nivået. Jeg tror kanskje jeg har noe å hente med å få gjort noe med FT3 nivået. Hva mener dere?

Medlem siden
    Jun 2010
    Sted
    Indre Troms
    Alder
    47
    Meldinger
    2,401

Sitat Opprinnelig skrevet av voggis Vis post
    I tillegg står det følgende ved tre prøver:
    S-25-(OH)-Vitamin D: Sendt
    S-1,25-(OH)2-Vitamin D: Sendt
    S-Metylmalonsyre: Sendt
    Betyr dette at det ikke har kommet svar på disse?
    Det betyr at prøvene er sendt til en annen lab. Slik som i mitt tilfelle blir ikke prøvene på vitamin D analysert på UNN, de har ikke gode nok analysemetoder, derfor videresender de prøven til Aker og den blir analysert på hormonlaboratoriet der.

Medlem siden
    Jan 2011
    Sted
    Solør
    Alder
    47
    Meldinger
    65

Sitat Opprinnelig skrevet av Blondie Vis post
    Det betyr at prøvene er sendt til en annen lab. Slik som i mitt tilfelle blir ikke prøvene på vitamin D analysert på UNN, de har ikke gode nok analysemetoder, derfor videresender de prøven til Aker og den blir analysert på hormonlaboratoriet der.
    Hvor lang tid tar det normalt? 2. februar har laboratoriet på Aker mottat prøvene ser jeg.

Medlem siden
    Apr 2009
    Sted
    Vestfold
    Alder
    54
    Meldinger
    911

Det har pleid å ta ca en uke de gangene jeg har målt d-vit og prøvene er sendt Aker.

Medlem siden
    Jan 2011
    Sted
    Solør
    Alder
    47
    Meldinger
    65

Da har jeg bestilt ny time hos lege. Fikk ikke time før uke ni siden legen min skulle ha vinterferie (hva skal en danske med vinterferie? )

Der kommer jeg til å foreslå å få prøve Liothyronin for å få fres på FT3 nivået mitt. Denne har stått bom stille på 5 uavhengig av økning av Levaxin dosen.
    Jeg regner med at det skulle gå greit, siden det var legen som ville holde den muligheten åpen hvis FT3 ikke viste noen klar bedring på siste blodprøve, noe den ikke gjorde.

Jeg har vært inne på tanken om det kan være noe binyretretthet i bildet også, men vi får vel ta en ting om gangen her.

Noen som har noen tanker om dette? Noe jeg må være på vakt over på eventuelle symptomer ved bruk av Liothyronin?

Medlem siden
    Jun 2010
    Sted
    Indre Troms
    Alder
    47
    Meldinger
    2,401

Hvis du begynner på lio med binyreproblemer tror jeg du vil merke en viss forverring i symptombildet. Selv sto jeg på lio i mange år før jeg fikk binyreproblem, så det er ikke godt å si. Symptomene har lett for å flyte inn i hverandre.

Medlem siden
    Jan 2011
    Sted
    Solør
    Alder
    47
    Meldinger
    65

hmmm...lest litt om Binyretretthet og jeg tenker vel at det er noe jeg også må lufte med legen. Veldig mange av symptomene jeg merker der.
    Har vel nok problemer med å komme igjennom dagen sånn nogenlunde, om ikke en eventuell medisinering på Liothyronin kan forverre dette ennå mere.
    Hva vil lønne seg? Begynne på Liothyronin og la det stå til. Bli utredet for binyretretthet eller begge deler?

Side 2 av 5 Først 1234 ... Siste

Lignende tråder

1. Mine beste prøvesvar så langt, men trenger hjelp!
    Av gutt_81 i forumet Lavt stoffskifte
    Svar: 24
    Siste melding: 14-07-08, 13:33
  2. Nye prøveresultater og hva med T3?
    Av munch i forumet Blodprøver
    Svar: 5
    Siste melding: 29-07-07, 13:59
  3. Svar: 4
    Siste melding: 16-02-07, 16:36
  4. Merkelige prøveresultater...
    Av kris i forumet Blodprøver
    Svar: 1