Side 5 av 5 Først ... 345
Viser søkeresultater 41 til 47 av 47
    Medlem siden
    Jan 2011
    Sted
    Solør
    Alder
    47
    Meldinger
    65

Standard Sv: Mine prøveresultater...så langt...

Jeg har nå økt til 100mg Levaxin og omtrentlig 15mg Lio om dagen. Så får vi prøve det en stund, før jeg vurderer symptomene jeg eventuelt har og tar nye blodprøver.
    Noen som har opplevd å ikke tåle Levaxin, og hva som eventuelt er symptomene på det? Kan man bli koffein følsom pga Levaxin / Lio?

Medlem siden
    Mar 2008
    Sted
    Oslo
    Alder
    60
    Meldinger
    5,124

Det er vel forskjellige måter å ikke tåle levaxin og Liothyronin på. En måte er at det er elendig effekt. En annen kan være bivirkninger. men dem er det kanskje ikke like lett å se når man går på levaxin, de kan jo oppleves som symptomer. Jeg opplevde at jeg fikk store muskelspenninger, og nærmest angst som satte seg i kroppen. jeg forsøkte levaxin i kombinasjon med thyroid i fjor etter mer enn ett års opphold. Da kom disse reaksjonene tilbake. det var først da jeg satte dem i sammenheng med levaxin.

jeg tror man kan bli koffeinfølsom av lave kortisolverdier, men er ikke helt sikker. lav toleranse for alkohol tror jeg gjelder både binyrer og lavt stoffskifte
    Hashimoto's, hypotyreose, Armour 2009
    Å leve med binyrebarksvikt eller binyretretthet
    • Ren T3 og LDN (lav dose Naltrexon) 2012, virket ikke. Bruker thyroid

Medlem siden
    Jan 2011
    Sted
    Solør
    Alder
    47
    Meldinger
    65

Etter å ha lest tråden min her sliter jeg med å få noen rød tråd i min utvikling. Det er rene kaoset. Ser at det er helt tilfeldig hvilke mineraler som er med fra gang til gang på blodprøvene. Noen er bare målt en gang, og det er derfor umulig å si noe om det har bedret seg eller forverret seg. Må nok ha en liste klar liggende i lommeboka slik at jeg kan forsikre meg at alle de nyttige prøvene blir tatt.

Mulig noen har nevnt det,men det har gått meg helt hus forbi det med magnesium. Ser at det har blitt tatt prøve av det en gang. Resultetet var 0,90.

Noen som har noe peiling på hvor høyt/lavt magnesium nivået er når det ligger på 0,90? Det eneste jeg vet at det ligger innenfor referanseverdien på den lab'en som sjekket det (SI Elverum). Så igjennom symptomene for magnesium mangel og jeg hadde så godt som alle symptomer. Den eneste jeg tror at jeg ikke har er "mentale forstyrrelser", ellers var det full pott på resten.

Skal en tur til Sverige i morgen, og hvis magnesium nivået ligger lavt innen referanseverdiene blir det innkjøp av magnesium tilskudd.

Medlem siden
    Jan 2011
    Sted
    Solør
    Alder
    47
    Meldinger
    65

Jeg har begynt å ta magnesium tilskudd (i tillegg til jern, B12, D3 og K2), foreløpig 120mg om dagen. Hadde ikke tid til å vente på å ta nye blodprøver og vente på de, så jeg begynte like godt.
    Skal bestille ny legetime og ta nye blodprøver. Samtidig føler jeg at Levaxinen (kanskje også Lio?) ikke responderer i kroppen som jeg skulle ønske. I mellomtiden får vi se om magnesiumen gjør noen forskjell, men har lyst til å prøve noe som ikke er syntetisk fremstilt. Hva kan dere anbefale? Armour, Erfa eller noe annet?

Medlem siden
    Mar 2008
    Sted
    Oslo
    Alder
    60
    Meldinger
    5,124

Hvis du trenger magnesium, så sier legen min at du kan ta inntil 1200 mg pr dag. Det kan jo være greit å vite. Jeg tar 4-800 mg, sliter av og til med restless legs, og magnesium hjelper litt.

Sikkert lurt å ha en liste med hvilke blodprøver du vil bli fulgt opp på. Husk å få utskrift slik at du får ref.verdiene med. Når du ikke har det bra kan alt lett bli kaotisk.

Lykke til videre
    Hashimoto's, hypotyreose, Armour 2009
    Å leve med binyrebarksvikt eller binyretretthet
    • Ren T3 og LDN (lav dose Naltrexon) 2012, virket ikke. Bruker thyroid

Medlem siden
    Jan 2011
    Sted
    Solør
    Alder
    47
    Meldinger
    65

En stund siden jeg har postet noe her, men en kombinasjon av lite å melde og ferie er grunnen til det

Her er tallene fra den nyeste prøven jeg har tatt:

S-T4 Fritt: 26* (12-22)
    S-T3 Fritt: 8,0* (3,1-6,8)
    S-Anti-TPO: 117* (0-35) (Litt ned fra forrige prøve)

S-Jern: 18
    S-Transferrin: 2,7
    S-Kalium: 4,1
    S-Magnesium: 0,87
    S-Ferritin: 169
    S-B12: 458
    S-Folat: 27
    S-Transferinmetning: 26
    S-TIBC: 67
    S-25-OH-Vitamin D: 95 (37-131)

Prøven er tatt 1. juli. Jeg gikk da på 100 mikrogram Levaxin sammen og 10 mikrogram Liothyrin.

I store deler av juni var formen veldig bra. Faktisk min beste periode siden sommeren 2009. Dette sammenfalt med at jeg hadde tatt magnesium, D3, K2, Jern og B12 tilskudd i ca 3 måneder og jeg tenkte at dette var nok grunnen til den merkbare bedringen.
    Mot slutten av juni merket jeg symptomer, som var vanskelig å tolke om skyldte over eller underdosering (hjertebank, men ikke hyper og samtidig hard avføring ). Jeg bestilte dermed time for blodprøve. Som tallen over viser, så var det en aldri så liten overdose ute og gikk.
    Jeg fikk svaret samme dag jeg dro på ferie og hadde en liten konsultasjon med legen og bestemte at jeg skulle redusere noe på medisineringen og ta nye prøver i august.

Jeg går nå på 75 mikrogram Levaxin og jeg har samtidig også redusert Liothyrin til ca 5 mikrogram. Foreløpig har ihvertfall symptomene forsvunnet igjen og jeg føler meg bra igjen.

Jeg rakk ikke å sammenligne de nye tallene med mine gamle prøver før jeg dro på ferie, så jeg gikk igjennom disse forleden da jeg hadde kommet hjem. Til min store forundring ser jeg at tallene er forbausende stabile på de fleste målingene som jern og magnesium m.fl siden siste måling. Det eneste som har hatt merkbar økning siden mars er B-12, selv om den også har synket litt siden forrige prøve. Dette fordi jeg reduserte inntaket av B-12 pga at denne lå endel over på sist prøve. Jern, Magnesium, D3 og K2 tar jeg daglig. B12 ca. annenhver dag.

Jeg var temmelig sikker med meg selv at grunnen til den gode formen i juni og det jeg tror er bedre medisinopptak (som førte til overdosering) var et resultat av tablettknaskingen min de siste månedene. Så jeg regnet med betydelig høyere verdier på det meste. Bortsett fra B-12 så ser det ut som det har hatt null effekt å knaske alt dette. Eller er det noe som jeg har gått glipp av her?

Jeg som knapt nok har puttet i meg en Paracet i hele mitt liv, har nå et arsenal av tabletter og kapsler som må huskes å taes til forkjellig tidspunkt av døgnet alt ettersom jeg putter i meg Levaxin, Liothyrin, mat osv....et sabla puslespill. Hvis noe av dette er bortkastet å ta, så si i fra

Medlem siden
    Jan 2011
    Sted
    Solør
    Alder
    47
    Meldinger
    65

Ser at det er over ett år siden jeg har postet her. Mye har skjedd.

Etter flere måneder med form som stadig nærmet seg normale tilstander, så fant jeg ut at jeg trengte flere utfordringer rent jobbmessig. Jeg byttet jobb i august i fjor og ting fungerte veldig bra. Jeg kunne trene normalt (noe jeg ikke hadde kunne gjøre på nesten 15 år), så det ble investert i ny sykkel og jeg befant meg stadig oftere på fotballtrening. Når snøen kom, ble sykkelen byttet ut med ski. I januar hadde jeg gått ned nesten 15 kg i vekt, og selv om jeg fremdeles var 10 kg unna det som burde være normalvekta mi, så følte jeg meg i bedre form enn på svært svært lang tid. Selv ikke i tiden hvor jeg trente 10-15 timer i uka når jeg var yngre, hadde jeg følt en slik utholdenhet.

Jeg sluttet som aktiv fotballspiller det året jeg fylte 26, fordi jeg følte at jeg sleit med å henge med i svingene på trening og kamp. Her snakker vi om 5. divisjon og ikke akkurat toppidrett. Jeg har alltid tenkt at det bare var den fysiske begrensningen min, men sannsynligvis har "aldri" stoffskiftet mitt vært optimal?

I begynnelsen av februar i år ble jeg sengeliggende i flere dager med influensa. Etter en uke karret jeg meg tilbake på jobb, selv om formen fremdeles var mildt sagt dårlig. Sakte men sikkert kom jeg meg til hektene igjen og jeg kom meg i trening igjen to uker etter at jeg hadde kommet meg opp av senga. Den påfølgende uka trente jeg normalt igjen og jeg var overrasket over at formen tross alt var ganske bra. Det hadde gått over tre uker mellom siste treningsøkt før influensaen til neste økt.

På søndagen var det den ukentlige fotballøkta med gamle lagkamerater. Dette var første helg i mars. Midt under treningen fikk jeg plutselig et blodtrykksfall. Noe som jeg opplevde endel av da jeg var yngre, men som jeg ikke hadde skjedd de siste årene. Jeg hadde vært på en flere timers (rolig) skitur dagen før, så jeg tenkte at jeg bare hadde spist eller drukket for lite.

Jeg dro hjem, dusjet, fikk i meg litt mat. Jeg følte meg ikke akkurat i toppform. Siden jeg skulle på jobb dagen etter, la jeg meg litt tidligere enn normalt. Da jeg sto opp tenkte jeg ikke noe på det som skjedde dagen før, for det føltes ikke noe unormalt med formen. Jeg tok stoffskiftemedisinene mine og dro. Alt var helt normalt til jeg hadde parkert og jeg gikk ut av bilen. Da jeg gikk føltes det ut som jeg gikk på våt myr. Det var som alt gynget. Jeg forsøkte å jobbe litt, men det vekslet mellom denne gyngende følelsen og svimmelhet.

Fort fremover til August 2012:

Nå har jeg vært sykemeldt i fem måneder. Svimmelheten gikk heldigvis over etter noen dager, men jeg er nå konstant sliten. Den første uka var jeg nesten ikke ute av senga. Blodprøvene jeg tok så bra ut og jeg ekperimenterte litt med dosering av mine medisiner, men både mer og mindre gjorde ting enda værre.
    Jeg skal utredes for både kronisk utmattelses syndrom, søvnapne og binyrebarksvikt. Fra før har det blitt tatt uttalige tester for virus (bl.a. TWAR) og eventuelle bakteriologiske årsaker. Ingenting unormalt er funnet.
    Jeg tror personlig at det er binyrene som sliter. Bare ved den minste form for stress, enten det er selvpåført ved trening eller det skjer plutselige ting, så er det som kroppen bare "skrur" seg av etter en stund.

Nå håper jeg bare at utredningene fører til noe positivt. Det føles som man har klatret opp et stupbratt fjell og når man endelig nådde toppen, så snublet man i en stein og datt rett til bunnen igjen...

Side 5 av 5 Først ... 345

Lignende tråder

1. Mine beste prøvesvar så langt, men trenger hjelp!
    Av gutt_81 i forumet Lavt stoffskifte
    Svar: 24
    Siste melding: 14-07-08, 13:33
  2. Nye prøveresultater og hva med T3?
    Av munch i forumet Blodprøver
    Svar: 5
    Siste melding: 29-07-07, 13:59
  3. Svar: 4
    Siste melding: 16-02-07, 16:36
  4. Merkelige prøveresultater...
    Av kris i forumet Blodprøver
    Svar: 1