Viser søkeresultater 1 til 5 av 5
    Medlem siden
    May 2010
    Sted
    Østfold
    Alder
    38
    Meldinger
    2,765

Standard T2 - 3,5-diiodothyronine, affinitet, forbrenning i cellene og overvekt...

Jeg har sittet og lest på forskningskrapportene kort referert på http://iodine4health.com/body/thyroi..._hormones.htmv (under de ulike forskernes navn i venstre marg - spesielt: Goglia, Moreno). Hver rapport er linket til en lengre versjon også.

Der kommer det fram mye om de to t2-metabolittenes(?) virkning i kroppen.

1) Det virker som at t2 også senker TSH, men i mye mindre grad enn t3. T2 tas i tillegg ikke så lett opp i cellene som t3.
    2) Det virker som at t2 er sterkt forbundet med fettforbrenning i cellene(aktivt i mitokondriene) og det å beholde muskelmassen. (T3 virker mest lokalt i leveren)
    3) Det virker som det er en tett sammenheng mellom utskilling av veksthormon og t2.

Sånn som jeg tenker må da balansen mellom disse hormonene avgjøre hvordan vi føler oss. Noen har problemer med konverteringen t4->t3... man kan glatt tenke seg at det også kan være problemer med t3->t2 eller t2->t1...

Jeg vet ikke riktig hvor jeg vil hen med dette annet enn å få fram at man skal være varsom med å tro at t3, t4 og tsh forteller mer enn en liten del av bildet. Ikke bare i forhold til det å tenke på samspillet i kroppen generel, men også når man fortelles at tilførsel av t4 "vil fikse biffen"...

Selv er jeg på jakt etter noe som kan stoppe vekta mi... 12kg på 12 måneder... Og selv om jeg har fått en stadig økende dose av t4 så ser jeg at ft3 faller..

(En annen studie der sier at også t1 er aktivt i fht senking av blodtrykk, hete og puls - kort sagt t2 virker "motsatt" av t3.)
    Diagnostisert etter "depresjonsymptomer" - mai 2010 & smgjs private side ...
    -- og det som er deilig er at NÅ er avataren min ironisk

Medlem siden
    Mar 2005
    Alder
    74
    Meldinger
    490

Standard Sv: t2, affinitet, forbrenning i cellene og overvekt...

Har også vært intressert i forskningen til nevnte Italienske team.
    Har likvel vansker med å plasser de forskjellige opplysninger i det store bildet.

De-jodinaseprosessen kan jo høres på navnet som om det er en evig prosess som fjerner ett og ett jodatom fra T4-komplekset til det ikke er fler igjen.
    Jeg har faktisk aldri fått verifisert hvordan dette er.
    Om så, vil det kreve et enzym for hvert jodatom som fjernes ?
    Omdannelsen fra fT4 til fT3 betinger presisjon. Enzymer har ofte flere oppgaver og ofte er de komplekse, men de fleste har bare en spesialisert oppgave. De-lodinasen har bare to vel ?
    Det er ett bestemt jodatom som er plassert ett bestemt sted i komplexet som fjernes for å danne virksomt fT3.
    Det er jo 3 muligheter til, og ett av de andre mulighetene danner jo rev.T3. De to andre mulighetene har jeg ikke sett beskrevet med navn.
    Felles for alle formene, er jo at de ihverfall produseres av kjertlen. Vi vet jo at T3 produseres av kjertlen og av de-jodinasen. Trolig har de andre T-ene samme system ?

Mulighetene gjelder jo i enda større grad T2. Der er det jo 4 matematiske muligheter. So which which is whitch ?
    Forskerteamet nevner to i de jeg har lest.
    Det første jeg leste var gjennombrytende i forhold til den misforståelse at T2 bare var søppel som kroppen kvittet seg med. de viste at T2 er biologisk aktivt.
    Denne var den første jeg fant : http://jp.physoc.org/content/505/Pt_2/529.full.pdf
    Jeg har en hel PDF om dette : http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/16410660

Har du flere linker til disses forskning ?
    • Hansen - tidligere n'Finn og Finn Lang (på Facebook) forlot forumet i 2010 på grunn av et kontrovers om jod.

Medlem siden
    May 2010
    Sted
    Østfold
    Alder
    38
    Meldinger
    2,765

Jeg fant ikke at noe annet enn t4 og t3 ble produsert i kjertelen, jeg? T2, T1 og T0 har jeg forstått som "avfallsprodukter" fra bruk av t3 i cellene?

Huff, kjenner at hodet ikke er helt "med" i dag... sparer pdf-en til en bedre dag.

Ad forskningsteamet så fant jeg iallfall disse
    http://www.dsba.unisannio.it/Members...tart:int=0&-C=
    http://www.dsba.unisannio.it/Members...tart:int=0&-C=

Slenger på denne om deiodinasen, men vet ikke hvor gangbar den er
    http://en.wikipedia.org/wiki/Iodothyronine_deiodinase

Medlem siden
    Oct 2006
    Sted
    Danmark
    Alder
    67
    Meldinger
    10,228

Lightbulb Sv: t2, affinitet, forbrenning i cellene og overvekt...

Nyttigt med nogle krydsreferencer her på forummet. Her lidt fra sidste år:

T2 - 3,5-diiodothyronine
    Diiodothyronine (T2) og Monoiodothyronine (T1)
    • Tak for at du læste mit indlæg.
    • Vil du vide lidt om hvad jeg står for, er du velkommen til at læse min signatur her

Medlem siden
    May 2010
    Sted
    Østfold
    Alder
    38
    Meldinger
    2,765

Sitat Opprinnelig skrevet av Anisa Vis post
    Nyttigt med nogle krydsreferencer her på forummet. Her lidt fra sidste år:

T2 - 3,5-diiodothyronine
    Diiodothyronine (T2) og Monoiodothyronine (T1)
    Tusen takk. Det er så fint at det er noen som har hukommelse her om også hva som finnes i de gamle trådene - iallfall når jeg er notorisk til å glemme å søke i forumet...

Lignende tråder

1. T2 - 3,5-diiodothyronine
    Av Anisa i forumet Thyreoidea-hormoner
    Svar: 8
    Siste melding: 19-08-11, 14:25
  2. T2 - 3,5-diiodothyronine, affinitet, forbrenning i cellene og overvekt...
    Av smgj i forumet Lavt stoffskifte, (over)vekt, mat og trening
    Svar: 4
    Siste melding: 23-08-10, 14:15
  3. Diiodothyronine (T2) og Monoiodothyronine (T1)
    Av Anisa i forumet Thyreoidea-hormoner
    Svar: 10
    Siste melding: 03-04-10, 22:11
  4. Lavere forbrenning ved lavt stoffskifte?
    Av lady90 i forumet Lavt stoffskifte, (over)vekt, mat og trening
    Svar: 6
    Siste melding: 15-03-09, 21:41
  5. forbrenning
    Av shayfie i forumet Helbred og kosthold
    Svar: 6
    Siste melding: 13-05-08, 07:49

Søkeord for denne tråden

Bokmerker

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder