Side 2 av 5 Først 12345 Siste
Viser søkeresultater 11 til 20 av 43
    Medlem siden
    Feb 2007
    Sted
    Østlandet
    Alder
    66
    Meldinger
    1,362

Standard Sv: Problemerer med å få tak i Erfa.

Sitat Opprinnelig skrevet av BeritM Vis post
    Lisbeth; jeg kjenner ikke til at Armour skal ha blitt reformulert etter reformuleringen for et eller to år siden.
    Nei, det er mulig at den er som den var. Og da er det vel kanskje bedre å vente på Erfa. Heldigvis bestilte jeg lenge før jeg var tom. Det lønner seg å prøve å ha en hel boks på lager (hvis det er mulig da).

Medlem siden
    May 2008
    Sted
    Østfold
    Alder
    57
    Meldinger
    17

Apotekene jeg snakket med ringte til Norsk Medisinaldepot a/s mens jeg sto der. Begge apotekene fikk som sagt opplyst at ERFA ikke blir importert mer. Men den medisinen som allerede er importert kan vi få ut.

Kom til å tenke på en ting..... Alle apotek bruker vel ikke Norsk Medisinaldepot? Kanskje andre grossister/importører kan skaffe?
    Noen som har formening om det?
    Begynner å bli litt desperat nå

Medlem siden
    Apr 2010
    Sted
    østlandet
    Alder
    47
    Meldinger
    800

Sitat Opprinnelig skrevet av Maja Vis post
    Kom til å tenke på en ting..... Alle apotek bruker vel ikke Norsk Medisinaldepot? Kanskje andre grossister/importører kan skaffe?
    Noen som har formening om det?
    Begynner å bli litt desperat nå
    Tror det er flere grossister. Mener å huske at apoteket ved jobben min kun kunne skaffe bokser med 100 tabletter (den minste størrelsen i allefall) fordi dette var det grossisten tok inn, mens apoteket på Volvat kunne skaffe bokser på 500, fordi de brukte en annen grossist. Så hør med forskjellige apotek-kjeder.

Medlem siden
    Sep 2009
    Meldinger
    229

Formen min har vært topp på Erfa, særlig etter at jeg fikk stabilisert dosen riktig. Men for 3 uker siden var boksen nesten tom og legen på ferie. Så jeg tok den tyroiden de hadde inne, altså Armour. De siste ukene har formen vært dalene, alle symptomene kommer tilbake. Er trøtt, må sove etter jobb, verker i alle ledd, hodeverk, tiltaksløs osv. Altså slik jeg var på Levaxin. Så på mandag må jeg ut å prøve å få tak i Erfa, men er vel ikke sikkert jeg får det ut på resepten når jeg akkurat har fått Armour. Vet ikke hvordan slike regler er jeg.
    10 år med Hashimoto's. Les mer i Damens dagbok

Medlem siden
    Feb 2007
    Sted
    Østlandet
    Alder
    66
    Meldinger
    1,362

Hei

Det er Apotek 1 som har bestilt min Erfa.

Medlem siden
    Jun 2010
    Sted
    Indre Troms
    Alder
    51
    Meldinger
    2,404

Sitat Opprinnelig skrevet av Damen Vis post
    Formen min har vært topp på Erfa, særlig etter at jeg fikk stabilisert dosen riktig. Men for 3 uker siden var boksen nesten tom og legen på ferie. Så jeg tok den tyroiden de hadde inne, altså Armour. De siste ukene har formen vært dalene, alle symptomene kommer tilbake. Er trøtt, må sove etter jobb, verker i alle ledd, hodeverk, tiltaksløs osv. Altså slik jeg var på Levaxin. Så på mandag må jeg ut å prøve å få tak i Erfa, men er vel ikke sikkert jeg får det ut på resepten når jeg akkurat har fått Armour. Vet ikke hvordan slike regler er jeg.
    Jeg skal strengt begynne å følge rådet med at i det man åpner siste glass så kjøper man et nytt. Problemet er jo at det er dyrt. Men da kjøper man seg litt tid.
    Kjedlig å høre at du har dalende form, Damen. Har du forsøkt å øke dosen med Armour? Kanskje det er bare det som skal til?

Medlem siden
    Apr 2010
    Sted
    østlandet
    Alder
    47
    Meldinger
    800

Sitat Opprinnelig skrevet av Damen Vis post
    Fint at du deler erfaringer, Damen. Dette bekrefter bare nok en gang at nye Armour ikke er det samme som den gamle formuleringen. Skremmende!!! Er det flere som har dårlige erfaringer med (ny) Armour?

Medlem siden
    Sep 2009
    Meldinger
    229

Sitat Opprinnelig skrevet av Blondie Vis post
    Jeg skal strengt begynne å følge rådet med at i det man åpner siste glass så kjøper man et nytt. Problemet er jo at det er dyrt. Men da kjøper man seg litt tid.
    Kjedlig å høre at du har dalende form, Damen. Har du forsøkt å øke dosen med Armour? Kanskje det er bare det som skal til?
    Ja, har prøvd å øke dosen. Skal prøve å øke enda mer, for det tar jo ihvertfall 3 uker får jeg får Erfa igjen (hvis jeg da i hele tatt får det). Har prøvd å tenke ut om det er noe annet som kan ha gjort det, men det eneste som er endret er tyroiden.

Var innom apotek 1 istad, og de skjønte ikke mye. Hadde ingen Erfa å tilby. Men skulle forhøre seg sentralt på mandag, og så ringe meg. Hadde vært interresant å høre om flere har erfaringer iht. å bytte merke på tyroid.
    10 år med Hashimoto's. Les mer i Damens dagbok

Medlem siden
    Feb 2010
    Sted
    Danmark
    Alder
    56
    Meldinger
    3,369

Mon det ville hjælpe, hvis der kom en slags aktion ud af det? Hvis nu for eksempel, I alle sammen ringede til apoteket og gerne et hovedkontor et sted og fortalte dem, at det her faktisk er et problem for jer ...?

Nielsigne

Medlem siden
    May 2008
    Sted
    Østfold
    Alder
    57
    Meldinger
    17

Jeg kan med glede fortelle at jeg har mottatt ERFA
    Bestilte fra Vitus Apotek og de hadde ikke prblem med å få tak i det

Side 2 av 5 Først 12345 Siste

Lignende tråder

1. Så fik mor Erfa'en
    Av Nielsigne i forumet Naturlig Thyroid medisiner
    Svar: 109
    Siste melding: 05-04-20, 20:44
  2. Så fik jeg Erfa'en
    Av Nielsigne i forumet Naturlig Thyroid medisiner
    Svar: 77
    Siste melding: 19-10-13, 01:52