Viser søkeresultater 1 til 10 av 43
-
04-03-11, 07:00 #1
Problemerer med å få tak i Erfa.
Var å skulle bestille nye ERFA tbl i går. Apoteket sier de ikke lengre får tak i dette da de sentralt er sluttet å importere ERFA.
Andre som har opplevd dette?
Ser ut som jeg må over på Armour. Skal jeg bare konvertere dosen fra gram til grain, eller er det andre hensyn å ta?
-
04-03-11, 09:44 #2
Sv: Problemerer med å få tak i Erfa.
Hei Maja
Ja, jeg fikk også samme beskjed fra mitt apotek. Men de kunne bestille for meg likevel. De bestille fra Canada, og det tar 3–4 uker. Jeg husker ikke nøyaktig når jeg bestilte, men jeg tror ikke det tok mer enn ca. tre uker.
Jeg trodde det hadde blitt slik med all Thyroid-medisin, men det er kanskje bare Erfa?
(Og så ble det jo dyrere da, selvfølgelig.)
-
04-03-11, 09:52 #3
Gjelder dette også apotket i Grensen, der de pleier å ha Erfa liggende på lager?
Takk for opplysningene, nyttig å vite! (Men SYND og en skam, at det skal være så vanskelig å få tak i Erfa, da)
-
04-03-11, 10:40 #4
-
04-03-11, 10:45 #5
-
04-03-11, 13:30 #6
Hei igjen.
Har i dag fått 2 uavhengige apotek til å sjekk importem av ERFA. Nedslående beskjed.
Norge har stoppet importen av ERFA fordi Erfa ikke har eksporttillatelsen i orden
Noen apotek har enda litt på lager, så jeg fikk tak i en pakke 125 mg ERFA. LØP OG KJØP.
Bekjeden var at jeg måtte over på Armour og dermed må legen søke om ny godkjenningsfritak.
Herregud jeg blir så fortvilet og arg
-
04-03-11, 13:44 #7
Apoteket Kronen i Grensen leverer ikke lenger Erfa, men Armor. Ringte og sjekket. Man kan bruke Erfa resepten for å få Armour fikk jeg beskjed om.
Det var en viss mulighet for at apoteket kunne foreta en individuell bestilling av Erfa, men dette måtte sjekkes med grossisten først.
Det er så utrolig FREKT å bare ta en medisin av markedet på den måten! Noen rapporterer jo om dårligere effekt at av Armour etter at de endret innhold for to år siden, så har mest lyst til å holde meg til Erfa.
Men det Lisbeth skriver, samsvarer jo med det jeg hørte- at det går an å ta inn Erfa på individuell basis. Hvor mye mer måtte du da betale, Lisbeth?
Håper flere og flere skjønner at Levaxin er en dritt-medisin og at de begynner på tyroid, slik at etterspørselen øker, og det blir vanskeligere å være så ekstremt lite kunde- vennlig....!
-
04-03-11, 17:08 #8
Apoteket jeg var på sa ikke noe om at det måtte sjekkes med grossisten først. De sa bare at grossisten ikke hadde det på lager og måtte foreta en bestilling for hver pasient. Med det resultatet at det kunne ta opp til fire uker og ville bli dyrere. Jeg skal se om jeg finner tidspunktet jeg bestilte og poste det her (for å se hvor lang tid det tok).
Er det slik at den dårlige effekten av Armour har holdt seg? Eller har den blitt bedre? Jeg har ikke klart å holde følge med alt som er skrevet her inne, men mener at noen har skrevet at den igjen har forandret seg?
Jeg har ikke hentet den ennå. Kan poste prisen når jeg har gjort det (sannsynligvis til uken). De stipulerte en pris på noen hundrelapper mer enn den kostet før. Da betalte jeg litt i underkant av 1300 kroner for 500 stk. à 60mg.
-
04-03-11, 18:09 #9
Jeg var på apoteket i dag for å bestille Erfa. De sa ingenting til meg om at det er vanskelig å få den. Sikkert bare jeg på hele dette lille stedet som bruker Erfa, så de har det ikke inne til enhver tid. Melder dere om jeg hører noe fra apoteket til uka.
-
04-03-11, 18:51 #10
Da høres det ut som det ikke skulle være noe problem å få tak i, man må bare beregne litt tid. Puh.
Lisbeth; jeg kjenner ikke til at Armour skal ha blitt reformulert etter reformuleringen for et eller to år siden.
Lignende tråder
-
Så fik mor Erfa'en
Av Nielsigne i forumet Naturlig Thyroid medisinerSvar: 109Siste melding: 05-04-20, 20:44 -
Så fik jeg Erfa'en
Av Nielsigne i forumet Naturlig Thyroid medisinerSvar: 77Siste melding: 19-10-13, 01:52 -
Bestilling av Erfa Thyroid direkte fra Erfa i Canada
Av Siven i forumet Mangel på Thyroid-medisinerSvar: 16Siste melding: 04-06-13, 18:11 -
Erfa..
Av rosaelefant i forumet Naturlig Thyroid medisinerSvar: 10Siste melding: 04-11-10, 19:30
Bokmerker