Side 2 av 2 Først 12
Viser søkeresultater 11 til 13 av 13
    Medlem siden
    Jun 2011
    Sted
    Kongsvinger
    Meldinger
    55

Standard Sv: Fra lavt til høyt

Sitat Opprinnelig skrevet av Gekko Vis post
    Hallo!

Jeg tar Neo 5mg x 6 fire dager i uken, og 5mg x 4 tre dager i uken. I tillegg tar jeg 100µ Levaxin daglig. Jeg startet med FT4 på nesten 70 og TRAS på 28. Neodosen må være så høy for å holde min FT4 på rundt 20. Jeg får altså Block&Replace behandling.

Uansett - nå føler jeg meg bedre. Har sluttet med Prednisolon og Betablokker og har begynnt og løpe igjen. Nå kjenner jeg endelig at jeg bygger opp formen - ikke bare "holder ut". Trodde ikke det var mulig med den formen jeg hadde for 4 mnd siden.

Jeg har også AntiTpo på >1300, har hatt det i flere år. I følge endoen min er det grunnen til at jeg har hatt så intense verkende influensalignende smerter i kroppen. På det værste var det så intenst at det "suste" i kroppen. Kan ikke forklare det annerledes. Pluss veldig stiv i musklene.
    Andre kan visst leve ett helt liv med høy AntiTpo uten symptomer så da er vel dette individuellt.

Mine øyesymptomer begynnte med tørre øyne samtidig som de var rennende. De ble ble større og øvre øyelokk begynnte og trekke seg oppover. Øyelokkene får en adrenerg overaksjon. 1-2mm i mitt tilfelle. Man ser altså noe av sclera ("det hvite") mellom hornhinna og øvre øyelokk. At man føler press bak eller får dobbeltsyn kommer senere i prosessen. På meg stoppet det heldigvis pga at stoffskiftet gikk ned og at jeg samtidig brukte Prednisolon.

Ønsker deg god bedring og ikke mist troen på at du blir bedre!

Hei igjen Og takk.

Influensasymptomer ja...det skal jeg love deg.Og en nakke som står i helspenn som ikke hjelper å behandle på. Like stiv dagen etter. Har aldri vært så dårlig noensinne. Min lege på sykehuset sa at det ikke var vanlig å bli så syk da, og da vet du at jeg malte fanden på veggen med en gang, og igår gikk jeg bare å gråt og hadde tanker om at jeg var alvorlig syk på andre måter også. For alt det jeg har av symptomer er ifølge han ikke normalt. Da blir en jo redd. Han har ikke sagt noe annet om min Anti-TPO enn, at den trengte ikke å bety at jeg hadde Hashimoto's nå men at det en gang i fremtiden ville ta knekken på kjertelen. Var du øm på lymfer ved siden av armhulen, innsiden av kne og albuer du også? Ikke hovne men ømt i området der. Det er det som går og bekymrer meg nå. Klarer ikke å legge det vekk.

Nå har jeg gått på 20 Neo pr. dag siden 6/7 er det for tidlig å kunne merke noe som helst enda? Altså bare 9 dager da men...Stakkars samboer og sønn som må ha meg i hus om dagen. Det verker i hver eneste fiber her. Sukk.... Vil bli frisk...

Glad på dine vegne og håper formen din holder seg

Medlem siden
    Mar 2010
    Sted
    Oslo
    Alder
    57
    Meldinger
    109

Hei..
    Endoen foklarte smertene med ett kraftig immunsvar fra kroppens side. Å jo det har vært helt j***** vondt. Overalt. Stiv og vanskelig og gå. Jeg har alltid vært aktiv med fjellsport, ski og all slags trening men det siste året har jeg nesten ikke klart og bevege meg. Har vært hos 3 reumatologer, fysioterapeut, naprapat, idrettslege, akupunktur, kopping og jeg vet ikke hva. Reumatologene har nærmest ledd og lurt på hvorfor jeg var der.. Utroligydmykende.
    Fysioterapeut og naprapat har ikke skjønt stivheten som var like ille dagen etter. Så jeg har brukt sterke NSAIDS (Orudis, Voltaren osv) for å holde det i sjakk. Nå slipper jeg og bruke slikt og det er helt fantastisk. Er fortsatt stiv og støl men helt akseptabelt.

Er ikke rart man blir fortvilet. Men du - jeg tror det er bortkastet med alle disse behandlingene. Det som hjelper er at stoffskiftet kommer under kontroll.

Jeg gleder meg over bedringen og håper det holder.

Da min FT4 var 45 måtte jeg på 5mg x 8 pr dag for å få bedring. 5mg x 4 var ikke nok. Ønsker deg så veldig god bedring!

Gekko

Medlem siden
    Jun 2011
    Sted
    Kongsvinger
    Meldinger
    55

Hmmm...har ringt sykehuset og prøvd å få tak i han 3 ganger idag men han var visst så opptatt idag. La igjen beskjed om å ringe meg før han gikk 15.30 men neida..:(

Er vel ikke noe særlig å øke sjøl når han har sagt at jeg ikke skal gjøre det heller? Er jo ikke akkurat så inne i dette her enda, for det om jeg har innmari lyst.

Side 2 av 2 Først 12

Lignende tråder

1. Fra høyt til lavt
    Av Pebles i forumet Lavt stoffskifte
    Svar: 32
    Siste melding: 11-11-11, 09:16
  2. Høyt stoffskifte, så lavt. Graviditet med høyt TRAS
    Av Evamol i forumet Stoffskiftesykdommer og graviditet
    Svar: 8
    Siste melding: 11-04-08, 08:55
  3. både for høyt og for lavt?
    Av kvulpe i forumet Stoffskifte vekslende mellom høyt og lavt