Side 2 av 4 Først 1234 Siste
Viser søkeresultater 11 til 20 av 40
    Medlem siden
    Apr 2009
    Sted
    Vestfold
    Alder
    55
    Meldinger
    911

Standard Sv: Fascikulasjoner

For å være helt ærlig tror jeg ikke legen tenkte noe særlig i det hele tatt jeg Jeanette, bortsett fra at han betrakter mye av dette som diffuse symptomer/plager som trolig er noe jeg må leve med. Mer opptatt av enkle forklaringer på noe som for meg ødelegger hverdagen min. Men han tilbød meg videre utredning om jeg ønsket det og jeg ser det positive i at om man selv mangler kunnskapen er man villig til å være behjelpelig med å finne den hos de som besitter den Og han rekvirerer de blodprøver jeg ber om.

Jeg sitter med et ark her nå og der skal stoffskiftet igjen måles. Denne gang sammen med Anti-TPO og TRAS som ikke er tatt på noen år. Crp er krysset av sammen med leverprøver, blodsukker, jernstatus osv osv. Jeg finner ikke noen SR eller de andre prøvene du nevnte for meg på dette arket, men jeg spurte om jeg kunne ta SR borte på lab'en og det var ikke noe problem. Jeg tar de andre prøvene opp med han når han ringer meg med svarene på disse.

Jeg har ikke tenkt til å gi meg, men jeg er så lei og vet klarer ikke en gang helt å finne krefter til å oppsøke blodlaboratoriet om dagen. Jeg kan veien, men jeg har ikke kruttet for å bringe meg dit. Jeg får se om det kan hentes noe helt der nede i "kjelleren". Jeg skal be om henvisning Jeanette, slike ting tar som regel tid og det er derfor greit å få satt det hele i gang. Takk igjen

Medlem siden
    Jun 2010
    Sted
    Indre Troms
    Alder
    48
    Meldinger
    2,404

Sitat Opprinnelig skrevet av Eirin Vis post
    Takk for svar Blondie Blodtrykket er normalt, så i morgen kjøper jeg himalayasalt. Hvor mye bør jeg få i meg av det daglig? Jeg har forresten en vag følelse av at jeg har lest at det skal være et gitt forhold mellom "dosering" av magnesium og kalsium. Dobbelte eller noe slik av den ene eller den andre? Noen som vet?
    Les denne tråden, mulig andre har linket til samme, men er litt trøtt i kveld (ligget å hørt på stormen i natt). Når du synes det smaker for mye salt har du fått nok. Strø gjerne litt ekstra på maten, det er den enkleste måten å få det i seg på. Merker selv at saltsuget er mindre nå når formen generelt er bedre.

Medlem siden
    Apr 2009
    Sted
    Vestfold
    Alder
    55
    Meldinger
    911

Takk igjen for betryggende ord Nielsigne

Jeg legger linkene dine som bokmerker. Jeg har en venninne med familie i Danmark. Skal sjekke opp om noe kan ordnes ved hjelp av dem i første omgang jeg. De bestiller, jeg betaler og hun tar det hele med når hun er der nede. Selvfølgelig bare hvis dette lar seg gjøre uten at det kan skape problemer for henne.

Medlem siden
    Apr 2009
    Sted
    Vestfold
    Alder
    55
    Meldinger
    911

Jeg kom over den i går Blondie, men ble ikke noe klokere når jeg leste dette:

''Men ikke mer enn 500mg på en gang. Det anbefalte daglige mengden av magnesium er rundt 400 milligram. For likevekt, trenger kroppen en ratio på 2:1 av kalsium til magnesium. Andre kilder mener kalsium og magnesium bør inntas samtidig i forhold 1:1. Og mye av det jeg har lest støtter den siste anbefalingen.''

Jeg går nå rundt og spiser litt salt av det jeg har. Kroppen ville ikke gå noen steder i dag heller. Tar litt i hånden og svelger med vann Det går mye i brødmat når formen er dårlig og det er ikke godt med salt på brødskiver

Håper du får sove godt til natten.

Takk alle for deres behjelpelighet og deres omtanke. Jeg er rørt og svært takknemlig

Medlem siden
    Jun 2010
    Sted
    Indre Troms
    Alder
    48
    Meldinger
    2,404

Det betyr at for hver del magnesium du inntar skal du ta dobbel mengde kalsium. Dette for å skape balanse i kroppen. Feks 200mg kalsium pluss 100mg magnesium. Magnesium er flyktig i kroppen. Det betyr at det fort vaskes ut med urin. Når det vaskes ut tar det med seg kalsium i samme slengen, osmose prinsippet. Slik forstår jeg det rexxy69 skriver.

Medlem siden
    Apr 2009
    Sted
    Vestfold
    Alder
    55
    Meldinger
    911

Jeg leser både forholdet 2:1 og 1:1 av dette jeg Blondie. Derfor jeg ikke følte meg noe klokere Virker som det er ulike meninger om hva som er det beste her.

Medlem siden
    Jun 2010
    Sted
    Indre Troms
    Alder
    48
    Meldinger
    2,404

Send en pm til rexxy69. Hun mener ikke så mye, hun har godt forskningsmessig belegg for det hun skriver.

Medlem siden
    Apr 2009
    Sted
    Vestfold
    Alder
    55
    Meldinger
    911

Kanskje rexxy69 er innom en dag og leser tråden Blondie. Det er ikke av så stor viktighet at jeg ønsker å bry rexxy69 på privaten. Jeg tar både magnesium og kalsium i et ca forhold 1:2 og satser på at det i hvertfall ikke steller til noe ugang

Medlem siden
    Oct 2006
    Sted
    Danmark
    Alder
    67
    Meldinger
    10,228

Smile Sv: Fascikulasjoner

Sitat Opprinnelig skrevet av Eirin Vis post
    Jeg tar både magnesium og kalsium i et ca forhold 1:2 og satser på at det i hvertfall ikke steller til noe ugang
    Hej Erin Kalcium er ikke "bare" kalcium og det reelle indhold af calcium i tabletterne/kapslerne er altså ikke de mg der er angivet på boksen. F.eks. i 1000 mg af calcium citrate er der kun 210 mg rent calcium. I rent stof bør mængden af calcium i forhold til magnesium faktisk være lidt omvendt end 2:1. For hver 1mg rent calcium bør man indtage 1,2 mg rent magnesium - altså en smule mere magnesium end calcium. Det er denne proportion der har vist sig være virksom i behandling og forebyggelse af knogleskørhed hos postmenopause-kvinder, eller hos andre hvor andre knogleskørheds-fremmende forhold gør sig gældende. Og hvad der er godt for knogler, er godt for resten af kroppen. Det betyder at calcium uden rette tilsvar af magnesium er stort set ikke en fordel for helbredet.

Noget andet overset er, at kost med et højt indhold af fedt, D-vitamin, salt, fosfater og proteiner kræver øget magnesium OG K-vitamin, men mangler selv netop disse. Så her når vi frem til, at for at nyttiggøre calcium til kroppens bedste skal "treenigheden" calcium-magnesium-K-vitaminet være sammen til stede, men det slutter ikke her: også B6-vitaminet (pyridoxin) er her uundværlig, idet af en eller anden mystisk årsag - følges magnesiummangel så godt som altid af mangel på B6 og uden B6 virker magnesium kun ringe. Ikke nok med det dog - B6-vitaminet i de latterlige små doser der findes i multivitaminer eller vores skandinaviske B-complex gør hverken fra eller til. Der skal ca. 300 mg B6/dag til, før alle disse komponenter bliver virksomme og fungerende efter hensigten.

En god ting er, at man skal op på flere gram dosering af hver, før det kan begynde at bi-virke. Så længe man holder sig indenfor 500 mg grænsen for rent calcium og 1000 mg rent magnesium, samt op til 100 mcg K-vitamin og ca. 300 mg B6 - vil kroppen kunne fuldstændig forbruge tilskuddet til egen vedligeholdelse og forebyggelse af mangler. Det gælder så det "terapeutiske" forløb over en periode.

Når det kommer til at finde hvad doseringen bør være til en permanent vedligeholdelse, da må man lige skrive sig bag øret, at kroppen genanvender calcium og dette er grunden til, at man kan udvikle regulær calcium-forgiftning, hvis man vedbliver med at indtage calcium i "terapeutiske" doser. Til en nyttig vedligeholdelse kan man roligt nøjes med kun ca. 50-100 mg rent calcium, 500-1000 mg rent magnesium, 50 mcg K-vitamin og halvdelen af B6. Hver 6. måned kan man med fordel anvende den terapeutiske coctail, mens de resterende måneder den vedligeholdende, så er man i hvert fald sikret mod at udvikle mangeltilstande og det er altid en fordel for os med hypothyreose.

Det er faktisk meget spændende alt sammen, men klokken er mange og jeg kan ikke længere holde mig vågen (for første gang nogensinde har jeg glemt mine Thyroid-piller i morges ), men da du fik mig til at grave i hukommelsen efter hvad jeg husker om disse mineraler/vitaminer - vil jeg gerne oprette en tråd om det i weekenden.

God nat og
    • Tak for at du læste mit indlæg.
    • Vil du vide lidt om hvad jeg står for, er du velkommen til at læse min signatur her

Medlem siden
    Apr 2009
    Sted
    Vestfold
    Alder
    55
    Meldinger
    911

Hej Anisa og takk for utrolig mye og nyttig informasjon. Det er fantastisk hva du besitter av kunnskap Enig i at dette er spennende og interessant dette her. Ser frem til tråden din for å lære mer. Kunnskapen min på dette området kan best beskrives med ordet liten eller ingen, når jeg nå har lest det du har skrevet.

Nå tror jeg at jeg må lese igjen det du har skrevet, for hjernen min er litt "slow" om dagen.

Sove godt Anisa

Side 2 av 4 Først 1234 Siste

Lignende tråder

1. Fascikulasjoner (leamus)
    Av Lissa i forumet Stoffskifte relaterte øye plager og øyesykdomme
    Svar: 24
    Siste melding: 06-10-12, 19:45

Søkeord for denne tråden

Bokmerker

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder