Side 1 av 2 12 Siste
Viser søkeresultater 1 til 10 av 11
    Medlem siden
    Jan 2007
    Meldinger
    355

Standard Kan Selen banke T3 op? - daglig dosis?

Hej

Har igennem de sidste år taget 100 mg Selen dagligt, men kæmper stadig med et T3 på kun 1,40. Jeg tør ikke forstætte med Lio. suppelement, da mit hjerte reagerer voldsomt på det og overvejer nu istedet at gå op i dosis med Selen for at bedre omdannelsen af T4 til T3.

Er der nogen af jer der har gode erfaringer med Selen og hvilken dosis tager i? Har i oplevet bivirkninger ved høje doser som 200 mikrogram?

På forhånd tak for hjælpen
    en lidt opgiven
    Gitte

en

Medlem siden
    Oct 2010
    Sted
    Danmark
    Alder
    39
    Meldinger
    229

Standard Sv: Kan Selen banke T3 op? - daglig dosis?

Jeg tager 200 mikrogram om dagen og jeg har i hvert fald ikke mærket noget ubehag.

Om det har nogen effekt på mit T3 tør jeg ikke gætte på, da jeg nægter at gå til læge før jeg kan skifte til en anden. Men jeg har det da bedre end før, men om det er Thyroid, selen, noget tredje eller en blanding har jeg ikke bevis for.

Guggul og efedrin stimulerer konverteringen fra T4 til T3, men et er en anden tråd.

Op med hovedet, ven
    Jeg fik diagnosen "myksødem" 2 måneder efter min egen fødsel.
    Livet er ikke det værste man har - men det kunne være meget bedre!

Medlem siden
    Jan 2007
    Meldinger
    355

Tak FruStration (du har været i samme båd som jeg engangkan jeg forstå på navnet)

Tak for dit svar og godt at høre at du har fået det bedre. Du har ret, ind i mellem kan det være svært at finde ud af hvad det er der virker, når man har mange tiltag i gang på samme tid.
    Prøver at sætte selendosen op. Jeg tager også samtidig B6, Magnesium og zink, som også skulle være gunstigt for stofskiftet. Men om det virker at tage alle disse kosttilskud, ja det kan det være svært at afgøre, når formen er ringe
    forsøger at bevare optimismen ellers må jeg vist snart ty til thyroid.
    Ha' det godt
    Mvh. Gitte

Medlem siden
    Jun 2010
    Sted
    Indre Troms
    Alder
    48
    Meldinger
    2,404

Jeg har tatt Selen i 7-8 måneder. Kjenner ingen bivirkninger. Bruker 200mcg per dag. Etter at jeg hadde brukt selen i 6 måneder hadde jeg fått kolesterolet ned, men så begynte det å stige igjen. Har lest på forumet her at dette kan skje. At det er farlig tror jeg IKKE. Selv en av overlegene på Rikshospitalet har gått ut å sagt at kolesterol på langt nær er så farlig som enkelte skal ha det til. Likevel er det greit å være oppmerksom på at det kan skje.

Medlem siden
    Oct 2010
    Sted
    Danmark
    Alder
    39
    Meldinger
    229

Jeg er skam stadig frustreret, men meget mindre end før jul, og de fleste frustrationer er nu rettet mod det danske sundhedssystem, ikke min egen krop, da jeg føler at den langsomt er på vej.

Synes egentlig at det er skørt at dit hjerte reagerer så volsomt på lio, når dit T3 ikke er højere, men måske du har problemer med at tåle den syntetiske medicin, og ville have bedre af thyroid? Jeg håber i hvert fald du finder en løsning der virker for dig.

God weekend
    FruS
    Jeg fik diagnosen "myksødem" 2 måneder efter min egen fødsel.
    Livet er ikke det værste man har - men det kunne være meget bedre!

Medlem siden
    Feb 2010
    Sted
    Danmark
    Alder
    53
    Meldinger
    3,359

Hej
    Hvis du får det helt vildt dårligt at ganske få µ t3 som tilskud, ville det måske være smart at satse helt vildt på binyrer nu - hvis du vil skifte til thyroid? Når man får thyroid er der jo det særlige, at man for at få nok t4 skal ret højt op i dosis, med det resultat, at man også får et skud t3 ... Hvilket nogle så reagerer meget på. Måske kan det ligefrem betale sig for dig at skifte til en anden form for t4-medicin i mellemtiden? Bare en tanke.

Nielsigne

Medlem siden
    Jan 2007
    Meldinger
    355

Hvor er i søde
    Tusind tak for jeres gode input allesammen.
    Mht. Selen og kolesterol, så har jeg ikke problemet med forhøjet kolesterol. Mit er kun på 3.1. Selen vil vel ikke kunne gøre nogen skade i den henseende?
    Nielsigne. Interessant det du fortæller om Thyroid. Måske jeg skulle prøve et andet T4 inden, måske Eferox som vist har hjulpet mange? Der findes jo desværre ikke mange præparater at vælge imellem i DK desværre.
    Prøver at være god ved mine binyrer, i kostmæssig sammenhæng - ingen sukker, hvidt brød o.lign Prøver at undlade kaffen, men det er svært
    Jeg takker jer mange gange for jeres gode input. I har givet mig noget at tænke over
    Mange hilsner
    Gitte

Medlem siden
    Jun 2010
    Sted
    Indre Troms
    Alder
    48
    Meldinger
    2,404

Sitat Opprinnelig skrevet av gitteh Vis post
    Mht. Selen og kolesterol, så har jeg ikke problemet med forhøjet kolesterol. Mit er kun på 3.1. Selen vil vel ikke kunne gøre nogen skade i den henseende?
    Prøver at undlade kaffen, men det er svært
    Da har du mye å gå på i forhold til kolesterolet, Gitteh. Kaffe har vært min store utfordring også. Nå smaker det meg ikke med mer enn 2-3 kopper per dag, noe som er en stor forbedring. Hva med noen urter for å bygge opp binyrene? Ashwaganda, Barbasco plus, Relora. Gode greier alt sammen.

Medlem siden
    Jan 2007
    Meldinger
    355

Hej Blondie
    Tak for dine gode råd til binyre-støtte. Har du erfaringer med hvilke af de 3 produkter der er bedst? Tager du selv binyrestøtte for tiden, og har du kunnet mærke bedring?
    Mange hilsner
    Gitte

Medlem siden
    Jun 2010
    Sted
    Indre Troms
    Alder
    48
    Meldinger
    2,404

Sitat Opprinnelig skrevet av gitteh Vis post
    Hej Blondie
    Tak for dine gode råd til binyre-støtte. Har du erfaringer med hvilke af de 3 produkter der er bedst? Tager du selv binyrestøtte for tiden, og har du kunnet mærke bedring?
    Mange hilsner
    Gitte
    Jeg tar alle tre produktene. Barbasco plus bestiller jeg fra caredirect, aswaganda og relora fra iherb. I tillegg bruker jeg høydose slowrelease vit C og magnesium. Gull verdt. Magnesium merkes umidelbart (akkurat nå er jeg tom og må pøse på med salt for ikke å få hjertebank) Jeg har stor tro på dette, selv om jeg bruker HC. Smertene jeg hadde over binyrene er så og si borte. Til jul hadde jeg vært sykemeldt i 6 måneder, nå er jeg i full jobb. Barbasco plus har jeg brukt siden i høst, relora og aswaganda (fra NOW) har jeg brukt siden like før jul. Jeg vil ikke kalle meg helt frisk, men på den langsomme måten er jeg på god vei.

Side 1 av 2 12 Siste

Lignende tråder

1. Hvor stor daglig dose med Levaxin får dere?
    Av Gisa i forumet Levaxin, Eltroxin, Euthyrox etc.
    Svar: 25
    Siste melding: 14-04-13, 13:05
  2. Årsager til høj dosis Thyroid-S?
    Av FruStration i forumet Naturlig Thyroid medisiner
    Svar: 18
    Siste melding: 25-07-11, 11:55
  3. Høj Thyroid dosis !!
    Av iluna i forumet Naturlig Thyroid medisiner
    Svar: 12
    Siste melding: 26-07-10, 10:51
  4. Dosis - hvor meget må man øge?
    Av gitteh i forumet Lavt stoffskifte