Hei,
jeg opperert bort kjertelen for ca 1/2 år siden. Hadde da hatt Graves i over 4 år uten at Neo M gjorde noe utslag. Fastlege og Endo hadde kun et alternativ, nemlig jodbehandling noe jeg nektet å gjennomføre av forskjellige årsaker. Fikk omsider mast meg til en time på endoklinikken ved Aker syekhus. Legen der sa at siden jeg hadde utstående øyne ikke måtte ta jodbehandling! Hun har sett mange jodbehandlede med seriøse øyeskader. Jeg fikk tilbud om opperasjon og takket ja til det med glede. Jeg ble dessuten satt på kombinasjonsbehandling (Neo M og Levaksin) i forkant av operasjonen. Noe som jeg forøvrig vil anbefale alle i samme situasjon, formen min ble i hvert fall merkbart bedre.
Inngrepet ved Aker gikk strålende og jeg var i forbausende god form kort tid etter. Ja, i opptil flere måneder etter var det faktisk som om jeg var mitt gamle jeg - følte meg helt frisk og var definitivt kvitt hyper-demonene. Deilig!
Det hører med til historien at jeg nå har en downperiode, kroppen har nok innsett at kjertelen er borte og det er litt vanskelig å finne optimal Levaksindose. Uansett har jeg tro på at ting går seg til og er jeg glad jeg gjennomførte opperasjonen. Den var definitivt det beste alternativet for meg og min situasjon.

- Snart 40 og håper at 8-åringen min endelig kan få seg et småsøsken