Viser søkeresultater 1 til 2 av 2
    Medlem siden
    Oct 2006
    Sted
    Danmark
    Alder
    67
    Meldinger
    10,228

Smile NAC (N-Acetyl-Cysteine)

Sitat Opprinnelig skrevet av Blondie Vis post
    Vil bare gjøre oppmerksom på at denne acetyl komponenten er ulovlig å bestille fra utlandet, slik jeg har forstått det. Er det noen som kjenner til at det går an å få tak i gjennom eu eller lignende vil jeg gjerne høre. Skulle så gjerne prøve amionosyrer med denne komponenten da jeg har forstått det påvirker nervesystemet på en positiv måte.
    Hej Blondie

Man kan godt få NAC receptfrit indenfor EU, fordi i de EU-lande, hvor netsiderne er hjemmehørende, er NAC et kosttilskud. Et par eksempler:

http://www.super-smart.eu/article.pl...FYkL3godJyUuow
    http://www.vitaviva.com/Store/catalo...in,817,da.aspx
    http://bigvits.co.uk/products.asp?cid=38 (bruger selv den til højre)

Så er der mange NAC-produkter her: http://www.twenga.co.uk/prices-n-ace...teine-nac.html - men så må man lige sikre sig, at den netbutik man vælger, sender fra EU. Jeg er nemlig ikke helt sikker, at alle e-bay-kontakter ligger indenfor EU.

NAC er en aminosyre (dvs. mad). Alligevel er denne "mad" så powerfuld, at det faktisk er det eneste kendte stof der kan redde teenagere (og andre) der har forsøgt selvmord ved at indtage mange paracetamol-hovedpinetabletter, der ellers er den visse og mest horrible død man kan forestille sig, når leveren dør. Det gør den altid, undtagen hvis man når at iværksætte NAC-behandlingen intravenøst indenfor de første 12 timer (tror jeg det er). Ingen andre stoffer nytter her. Paracetamolforgiftning behandles på følgende måde (med NAC):

N-acetylcystein på 150 mg/kg intravenøst over 15-20 min, efterfulgt af 50 mg/kg over fire timer, efterfulgt af 100 mg/kg over 16 timer. Den sidste behandlingsdel (100 mg/kg over 16 timer) gentages, således at patienten i alt behandles i 36 timer med N-acetylcystein. (Kilde). Det er altså megahøje doseringer for at redde leveren, der er ved at dø....

... ved patientens vægt på 55 vil man tilføre en NAC-opløsning med drop i styrke 8.250 mg gennem 20 minutter. Efterfølgende tilføres NAC-opløsning med drop i styrke 2.750 mg gennem 4 timer. Efterfølgende tilføres kroppen en NAC-opløsning med drop i styrken 5.550 mg gennem 16 timer, og denne sidste "tur" gentages til der er gået 36 timer i alt. Det er altså noget nær enorme mængder af NAC, der tilføres kroppen for at redde leveren. Dette stof kan ikke overdoseres i forhold til kroppens behov i aktuelle øjeblik. Er der mere NAC "i systemet" vil kroppen skille sig af med overskuddet, som den behandler overspisning med f.eks. bøffer. Uden at belaste leveren undervejs...

Ellers har NAC ingen bivirkninger, ingen pang-fornemmelser i kroppen, maven (kan give lidt maveknæb hos enkelte), huden eller hvor man nu plejer at "mærke" noget, ingen allergier, ingen overfølsomhed, ingen-verdens-ting-at-mærke.... ingen grund til at gå rundt om den som katten om den varme grød. Den understøtter, renser og afgifter blot blodet og de indre organer, tømmer depoterne for hvad kroppen har gemt væk i forsøg på uskadeliggørelse. Der er ingen mystik ved NAC. Lidt om den står i dette indlæg i tråden om aminosyrer.

Der var dog en kærkommen "bivirkning" en af mine venner måtte konstatere med forbløffelse: hendes mangeårige og hyppige ægte migræner blev væk allerede et par uger efter detox-påbegyndelse. Hendes migræner varede ellers mellem 1 og 3 døgn ad gange, et par gange hver eneste måned. Tre måneder efter var (hendes) detox afsluttet og et par uger senere kom migræne igen. Hun har siden 2005 brugt en kapsel NAC hver dag og har ikke haft migræne igen. Hun er derfor (nu) overbevist om, at hendes migræner var fremkaldt af noget i hendes omgivelser eller i kosten, selv om hun ellers slet ikke kunne pejle sig ind på hvad det kunne være og er ellers slet ikke "synligt" allergisk over for noget i sin hverdag.

Jeg vil så også tilføje, at jeg er faldet over artikler på nettet, der advarer mod NAC. Personligt er jeg totalt ligeglad med disse advarsler, lige som jeg også er ligeglad med advarsler mod Thyroid-mediciner.... Forleden læste jeg om en kvinde, der døde af... vand, hun drak til en konkurrence om, hvem kunne drikke mest vand på kortest tid, men ingen har publiceret "videnskabelige" artikler med advarsler mod vand, vel?

Jeg er ved at blive led og ked af, at så snart noget rygtes at være nyttigt i bevarelsen af helbred - dukker der op advarsler industrien betaler ghostwriters at spamme nettet med. Jo nyttigere vitamin, aminosyre eller urt er - jo flere advarsler, jeg snart ikke gider bruge min tid på. Det begynder faktisk virke lige omvendt: jo flere advarsler jo mere fristet bliver jeg, fordi summen af mine erfaringer med (den slags) advarsler tyder klart på at vi skal skræmmes fra at bruge, hvad der kan hjælpe os bedst.
    • Tak for at du læste mit indlæg.
    • Vil du vide lidt om hvad jeg står for, er du velkommen til at læse min signatur her

Medlem siden
    Oct 2006
    Sted
    Danmark
    Alder
    67
    Meldinger
    10,228

Lightbulb Omtale af NAC (N-Acetyl-Cysteine) på RxList

Sitat Opprinnelig skrevet av Anisa Vis post
    Ellers har NAC ingen bivirkninger, ingen pang-fornemmelser i kroppen, maven (kan give lidt maveknæb hos enkelte), huden eller hvor man nu plejer at "mærke" noget, ingen allergier, ingen overfølsomhed, ingen-verdens-ting-at-mærke.... ingen grund til at gå rundt om den som katten om den varme grød. Den understøtter, renser og afgifter blot blodet og de indre organer, tømmer depoterne for hvad kroppen har gemt væk i forsøg på uskadeliggørelse. Der er ingen mystik ved NAC. Lidt om den står i dette indlæg i tråden om aminosyrer.
    Følgende doser af N-acetyl cystein er blevet undersøgt i videnskabelige medicinske forskningsforsøg, i forhold til forskellige sygdomme:

1. For brystsmerter, der ikke afhjælpes ved hvile (ustabil angina pectoris ) : 600 mg N-acetyl cystein tre gange dagligt med en nitroglycerin patch.
    2. Til forebyggelse af pludselig forværring af kronisk bronkitis : doser på 200 mg to gange dagligt , to gange dagligt med kontrolleret frigivelse er blevet anvendt 200 mg tre gange daglig, 300 mg langsom frigivelse to gange dagligt , og 600 mg.
    3. Til behandling af kronisk obstruktiv lungesygdom (KOL) : 600 mg N- acetylcystein en gang dagligt i tillæg til standardbehandling, er blevet anvendt i op til 6 måneder.
    4. Til behandling af vejrtrækningsproblemer ved lungesygdommen fibroserende alveolitis (pulmonal fibrose): 600 mg N- acetylcystein 3 gange dagligt.
    5. For at forebygge skader på blæren på grund af kemoterapi (ifosfamid): 1 til 2 gram N- acetylcystein hver 6. time .
    6. For at reducere niveauet af homocystein i blodet : 1,2 gram N-acetyl cystein dagligt.
    7. For myoklonus epilepsi : 4-6 gram dagligt.
    8. For at reducere influenzasymptomer : 600 mg to gange dagligt.
    9. For at reducere risikoen for hjerteanfald og slagtilfælde hos patienter med nyresvigt : 600 mg to gange dagligt.
    10. For hudsår som følge af behandling i hæmodialyse: 200 mg fire gange dagligt eller 600 mg to gange dagligt .
    11. Til forebyggelse af nyreskade som følge af anvendelse af iopromid i forbindelse med diagnostiske undersøgelser: 400 til 600 mg N- acetylcystein to gange dagligt dagen før og på dagen for iopromid administration med IV saltvand ( 0,45%) 1 ml / kg legemsvægt per time til 12 timer før og 12 timer efter iopromid administration.
    12. For Trikotillomani (ufrivillig udtrækning af hovedhår): N- acetylcystein 1200 mg til 2400 mg daglig er blevet brugt .

Kilden: RxList The Internet Drug Index

Om RxList ®. RxList.com - Ejes og drives af WebMD og er en del af MedicineNet.com.

RxList er en online medicinsk ressource dedikeret til at tilbyde detaljeret og aktuel farmaceutisk information om lægemidler. Grundlagt af farmaceuter i 1995, RxList er førende Internet Drug Index ressource. RxList jævnligt gennemgår og opdaterer hjemmesiden med artikler skrevet af farmaceuter og læger samt data fra troværdige og pålidelige kilder som FDA og First Data Bank, Inc. for at sikre de mest nøjagtige oplysninger om lægemidler. Kilde: RxList Homepage
    • Tak for at du læste mit indlæg.
    • Vil du vide lidt om hvad jeg står for, er du velkommen til at læse min signatur her

Søkeord for denne tråden

Bokmerker

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •  

Logg inn

Logg inn