Viser søkeresultater 1 til 7 av 7
    Medlem siden
    Nov 2009
    Alder
    50
    Meldinger
    225

Standard Dr. Hertoghe, noen erfaringer?

Hei alle sammen!

Jeg sitter og vurderer om jeg rett og slett skal prioritere å bestille time hos Hertoghe og se om jeg kan få hjelp.

Er det noen som har vært der og vil dele sine erfaringer med meg? Om bedring, pris etc...

Tok nettopp nye stoffskifteprøver og de lå på samme nivå som tidligere, men jeg er plutselig dødssliten... Har bestilt en spyttprøvekit fra scandlab nå for å sjekke dette.

Takknemlig for alle svar

Medlem siden
    Apr 2010
    Sted
    østlandet
    Alder
    44
    Meldinger
    798

Standard Sv: Dr. Hertoghe, noen erfaringer?

Hei:-)

Har ingen personlige erfaringer med Dr. H. Men ut fra hva jeg har lest om han på forumet, har det vært mange positive tilbakemeldinger.

D.S på Heggeli går visst i lære hos han/følger det samme opplegget i alle fall, så kanskje du ikke trenger å reise så langt for å få hjelp?

Ellers leit å høre at formen din har gått ned. Kan det være pollenallergi eller noe? Har du vært bevisst på å ta vitaminer og mineraler for binyrene hele veien? Sikkert lurt å bestille test fra Scandlab, så får du en indikasjon på om det kan være binyrerelatert i alle fall.

Håper du finner ut av det

Medlem siden
    Nov 2009
    Alder
    50
    Meldinger
    225

Hei BeritM

Jeg har letet litt på forumet og funnet noe om Hertoghe som Lulu skriver, men jeg vet ikke om hun er aktiv her lenger? Kanskje hun er helt frisk

Når det gjelder Heggeli så er det sikkert bra, men jeg har kommet dit hen at nå vil jeg ha en endelig avklaring om det er noe galt med hormonene mine og hva jeg eventuelt kan gjøre. Jeg har prøvd så mye og holdt på i så mange år og nå vil jeg ikke kaste bort mere tid hvis det er mulig å få hjelp

Jeg har ikke klart å skaffe meg oversikten over hva som er bra og ikke bra for binyrene!! Det blir for mye informasjon og jeg klarer ikke å sortere og å finne... Det blir derfor litt kosttilskudd i ny og ne og så blir det dessverre bare rot

Medlem siden
    Apr 2010
    Sted
    østlandet
    Alder
    44
    Meldinger
    798

Jeg har inntrykk av at de jeg har lest om på forumet som har vært hos H. ikke er aktive på forumet etter at de har vært hos han. Så det er vel egentlig et godt tegn, antar jeg....

Skjønner at du har lyst å ta en ordentlig sjekk av alt, en gang for alle. Lykke til i alle fall!

Medlem siden
    Nov 2009
    Alder
    50
    Meldinger
    225

Ja, jeg håper og tror at det er ett svært godt tegn

Takk for lykkeønskning!! Jeg får se om jeg får noe kontakt med de og hvor lang tid det tar før man får time, reiser på dagen jeg nå hvis jeg får time..

Medlem siden
    Mar 2008
    Sted
    Oslo
    Alder
    61
    Meldinger
    5,134

http://www.sonjas-stoffskifteforum.i...?t=9941&page=4 Sharon har vært nettopp hos en av legene hos Hertoghe, kanskje du kan høre litt med henne? men det er mulig hun kun har hatt en konsultasjon? mange hr på forumet snakker nå om utgifter opp mot 40 000 først eåret på Blader, så kanskje noe av det samme, pluss reise?

Husker en skrev at det er viktig å legge inn tid til å gå på apoteket i Belgia. Medisinene er visst mye billigere der enn i Norge.

Håper du kan få hjelp!
    Hashimoto's, hypotyreose, Armour 2009
    Å leve med binyrebarksvikt eller binyretretthet
    • Ren T3 og LDN (lav dose Naltrexon) 2012, virket ikke for meg. Bruker thyroid

Medlem siden
    Mar 2011
    Sted
    Danmark, København
    Alder
    43
    Meldinger
    303

Hej Siven

Vigdis har ret - jeg har været i Hertoghes klinik i april - men har først opdaget denne tråd nu, så derfor ikke skrevet før. Jeg så ikke Thierry Hertoghe selv, men en af hans kolleger/ansatte - en Dr. Truong, som fremstod sympatisk og kompetent.

Inden jeg tog derned havde jeg fået taget blodprøver og en døgn-urinprøve herhjemme, som alle blev sendt ned til et belgisk laboratorium, som så sendte resultaterne til Hertoghes klinik. Prøverne kostede vist små 3000 dkr - og konsultationen (som varede to timer) vist ca. 2500 dkr. Dertil kom medicinkøb til 3 mdr for ca. 2500 dkr. Dertil flybillet og hotel. Så det er mange penge, men hvis det gør, at jeg får det bedre, er det jo det hele værd. Jeg blev nødt til at 'lade sparepengene' ryge og give det en chance. Jeg har ikke 'råd til' at spilde flere år af mit liv på at have det elendigt...

Inden konsultationen havde jeg udfyldt et ca. 20 siders langt spørgeskema, som Dr. Truong gennemgik sammen med mig under konsultationen. Derefter gennemgik vi prøveresultaterne - og til slut foretog han en klinisk undersøgelse: blodtryk, vægt, trykkede på maven, undersøgte bryster, mærkede pulsen, mærkede mine kolde hænder og fødder, kiggede i øjnene, tungen osv.

Han konstaterede, at jeg ført og fremmest skulle prøve 'naturligt stofskiftehormon' (Erfa), og at jeg derudover havde flere hormonelle ubalancer og vitamin- og mineralmangler, som skulle rettes op. Så jeg er blevet sat i 3 mdrs behandling med nedenstående - og skal så derned igen i starten af september til check-up. Han lovede mig ikke noget, sagde blot, at jeg havde mange mangler og ubalancer, som kunne forklare, hvorfor jeg har det så dårligt.

Min behandling pt.:

Hormoner:
    Erfa Thyroid (naturligt stofskiftehormon)
    Estradiol
    Progesteron
    Aldosteron
    DHEA

Mineraler/vitaminer:
    Jern
    Jod
    D-vit
    C-vit
    Multi-B-vit
    A-vit
    E-vit
    B12-vit
    Fiskeolie
    Zink
    Multivitamin
    Magnesium

Derudover Probiotic, Aloevera og fordøjelsesenzymer for fordøjelsen.

Jeg har nu været på denne behandling i lidt over en måned - og det er alt for tidligt at vurdere, om den hjælper. Jeg skal nok give en melding, når der er gået længere tid.

Jeg kan dog sige, at det var en rigtig behagelig oplevelse at blive lyttet til, undersøgt og samtalet med i 2 timer, at blive taget alvorligt og rent faktisk ordentligt undersøgt af en læge, som tog mine symptomer alvorligt. Dr. Truong fremstod meget kompetent, og jeg sætter min lid til, at det er den rigtige behandling. For mig giver det i hvert fald mening, at der skal justeres og kigges på andet end stofskiftet, når man har været syg i flere år- og bliver ved med at have symptomer trods 'fine' tal.

Du må endelig skrive med flere spørgsmål, hvis du har behov for det.

Lignende tråder

1. Struma og Hashimoto. Noen erfaringer..?
    Av Stølen i forumet Hashimoto's Thyroiditt og jod
    Svar: 21
    Siste melding: 12-05-15, 11:09
  2. Erfaringer med Hertoghe?
    Av Sharon i forumet Thierry Hertoghe
    Svar: 13
    Siste melding: 26-06-14, 08:17
  3. Lavt stoffskifte og infertilitet - noen med erfaringer?
    Av Sigrid77 i forumet Stoffskiftesykdommer og graviditet
    Svar: 3
    Siste melding: 09-06-10, 09:35
  4. Gravid med Graves, noen som har erfaringer?
    Av Hanne76 i forumet Stoffskiftesykdommer og graviditet
    Svar: 1
    Siste melding: 22-06-09, 20:28
  5. Noen av dere som har erfaringer med Acth?
    Av munch i forumet Cortisol / ACTH
    Svar: 12
    Siste melding: 21-04-07, 09:32

Søkeord for denne tråden

Bokmerker

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •  

Logg inn