Side 2 av 2 Først 12
Viser søkeresultater 11 til 15 av 15
    Medlem siden
    Oct 2006
    Sted
    Danmark
    Alder
    67
    Meldinger
    10,228

Question Sv: Har været i Bruxelles hos Thierry Hertoghe

Bedre sent end aldrig (har først set dine spørgsmål nu ).
    Sitat Opprinnelig skrevet av VibekeJ Vis post
    Var det forøvrigt ikke dig Anisa , der skrev om bagudbøjet livmoder forleden som endnu et hyposymptom ?
    Nej, det var nok ikke mig der har skrevet det... Men da bindevævet i hele hypo-kroppen er ændret (påvirket/svækket) af kronisk hormonunderskud, vil hypothyreose manifestere sig også "fysisk", ikke "kun" hormonalt.

Læste forleden i forummet om en kost kaldet nogle bogstaver, HTPDkost, det var ikke helt det, men noget der lignede.
    Har prøvet om jeg kan finde det igen, men det er ikke lykkedes. Er det noget du kender noget til ?
    Kan det være HFLC (High Fat Low Carb)? I så fald findes der links til her og ellers flere omtaler i underforummet Lavkarbo

Det var længe siden, VibekeJ. Håber du har det (i det mindste) ikke er værre end sidst.
    • Tak for at du læste mit indlæg.
    • Vil du vide lidt om hvad jeg står for, er du velkommen til at læse min signatur her

Medlem siden
    Mar 2011
    Sted
    Danmark, København
    Alder
    43
    Meldinger
    303

Standard Har været i Bruxelles hos Thierry Hertoghe

Jeg kan se, at der er flere af medlemmerne herinde, der har været en tur til Thierry Hertoghe eller hans kolleger i Belgien. - Det ser også ud til, at der er nogen, der kort tid efter en sådan konsultation var i bedring - men jeg kan ikke se, om der er nogen - der på længere sigt har oplevet markant bedring ved deres behandling?
    Forhåbentlig skyldes de manglende skriverier, at folk har fået det godt - men hvis nogen alligevel skulle kigge her forbi, vil jeg MEGET gerne høre mere om erfaringer med de Belgiske læger?!
    Jeg har selv netop i dag booket tid dernede - lidt i desperation - men jeg håber virkelig, at det er et godt valg.
    Rigtig god bedring til jer alle derude
    Sharon

Medlem siden
    Aug 2009
    Sted
    Dansker i Frankrig
    Alder
    64
    Meldinger
    41

Standard Sv: Har været i Bruxelles hos Thierry Hertoghe

Hej Sharon.

Er usikker på om jeg kommer igennem til dig. Det er længe siden jeg har været på.

Fra Hertoghe får man tilsendt et meget detaljeret spørgeskema, der virkelig spørger ind til detaljer i ens liv. Desværre oplevede jeg ikke at oplysningerne blev brugt.
    Deres faciliteter er ikke på nogen måde tilpasset, at mange af patienterne kommer langvejs fra.
    Omsorg og indlevelsesevne var ikke eksisterende.
    Man kommer først ind hos en assistent (en læge) Hun var meget usikker og havde meget lidt - ingen - naturlig autoritet. Efter ca.½ time kom Hertoghe susende ind og så gik det meget hurtigt.
    Det skal siges at jeg taler næsten perfekt engelsk og efter 5 år i Frankrig også er rimeligt god til fransk. Samtidig har jeg en sundhedsfaglig uddannelse, men jeg havde svært ved at følge med, de havde meget travlt. Jeg var da også meget syg på det tidspunkt.
    Nu kommer det selvfølgelig også an på ens diagnose. Min var noget diffus. én ting var sikkert: Jeg manglede energi. Jeg var der 2 gange. Den 3. gang måtte jeg melde afbud, jeg var for dårlig til rejsen.

Jeg tager i dag 30 mg Thyroid (naturligt) dagligt, men overvejer at trappe ned i takt med at min nuværende forsyning slipper op. Jeg tager også 5mg hydrocortison og Østrogen og progestereon. Jeg er blevet bedre, men det er p.gr.a. en lang række kosttilskud og psykoterapi.
    Så nu er min højre skulder helt smadret. Jeg slutter.

VH

VibekeJ; nå jeg går vist igennem!!

Medlem siden
    Mar 2011
    Sted
    Danmark, København
    Alder
    43
    Meldinger
    303

Standard Sv: Har været i Bruxelles hos Thierry Hertoghe

Kære VibekeJ
    Tak fordi du brugte energi på at svare. Jeg er glad for at høre, at du har det bedre!
    Hmm det lyder jo ikke specielt godt, det du har oplevet hos Hertoghe... Jeg har bestilt tid hos en af hans kolleger, så måske det vil være anderledes. Vil dog lige give det en ekstra overvejelse, inden jeg booker flybilletter osv.
    Mh Sharon

Medlem siden
    Jun 2014
    Sted
    Østjylland, Danmark
    Alder
    59
    Meldinger
    5

Standard Sv: Lege Thierry Hertoghe i Belgia!

Kære Lulu.

Tak for al din Hertogheinfo. Det er lidt sjovt, for jeg har så været der dagen efter dig og kan genkende meget fra din beskrivelse.

Har fået næsten de samme hormoner som dig, og blev også noget overvældet.

Mine T3, T4 i urin er næsten identiske med dine, ligeså mine D-vit værdier. Er også begyndt på Erfa, skal dog stige fra 15mg til 30mg efter 10 dage.

Skal indtage 8000I.E. D-vit. dagligt mod dine 2 x 25.000 om ugen.

Mit frie Cortisol er lavere end dit, men ellers er mine Cortisolværdier ikke så lave, så jeg skal kun indtage 4mg hver morgen.
    Jeg må have stærke binyrer, for når jeg laver J. Wilsons spørgeskematest, så når jeg op på værdier der siger alvorlig binyretræthed, men det afspejler sig ikke så meget i Cortisolværdierne. Det har jeg svært ved at forstå.

Jeg har været overloaded med alvorlige begivenheder - tab, tab, tab, alvorlig sygdom - de sidste 10 år af mit liv, så jeg ville forvente meget lavere Cortisolværdier.

Havde du mon Hertoghe under hele din/jeres konsultation ? Jeg havde Charlotte Godefroit til at starte med. Så kom Hertoghe ind midt i det hele. Desuden var der en canadisk læge som observatør. Det glemte hun bare lige, at hun var, så hun prøvede hele tiden at blande sig. Jeg gjorde så alt, hvad jeg kunne for at koncentrere mig om den ene læge, og prøvede at ignorere canadieren. Det var noget forvirrende og trættende.
    Men havde jeg dog bare haft kendskab til denne klinik for længe siden, så kunne det være, at jeg ikke var blevet invalideret. Ak, ja.

Jeg kan ikke mærke noget til de medikamenter jeg har taget indtil nu. Ifølge Hertoghe skulle jeg kunne mærke noget efter en måned.

Hvor er det flot, at du sådan har kunnet komme afsted med dine 2 børn. Held og lykke med dig og dine.

KH

Vibeke
    Hej Vibeke

Har du stadig glæde af Thierry Hertoghes behandling?

hilsen
    Nordlys
    For å endre signatur: Du må gå inn på "Kontrollpanel" i menyen øverst her, og derfra velger du "Rediger signatur" i venstremenyen. Samme sted kan du endre avatar: velg "Rediger avatar".

Side 2 av 2 Først 12

Lignende tråder

1. Lege Thierry Hertoghe i Belgia!
    Av Lulu i forumet Thierry Hertoghe
    Svar: 28
    Siste melding: 26-06-14, 08:17
  2. "Det handler om hormoner" af Thierry Hertoghe
    Av nora i forumet Biblioteket
    Svar: 21
    Siste melding: 22-04-11, 16:47
  3. "The Hormone Handbook" af Thierry Hertoghe
    Av Anisa i forumet Thierry Hertoghe