Viser søkeresultater 1 til 6 av 6
    Medlem siden
    Apr 2007
    Sted
    England
    Meldinger
    226

Standard Lavt stoffskifte og problemer med lav magesyre

Vi som er hypo, og har vært det lenge, har som regel problemer med lav magesyre, og trenger absolutt ikke syrenøytrale eller nøytraliserende remedier. Vi trenger tvert imot mer syre, i form av hydroklorid.

En måte å teste om du har nok magesyre er visstnok ved å ta en halv teskje natron i et glass vann og drikke på fastende mage(eller godt utenfor måltid). Hvis du IKKE raper etterpå har du for LITE magesyre. Jeg vet dessverre ikke hvor mye vitenskapelig hold det er i denne testen altså.

En annen ikke-vitenskapelig test er å spise rødbeter. Hvis urinen er rød etterpå har du også for LITE magesyre.

Jeg elsker rødbeter og spiser dem i alle varianter. De har alltid farget urinen inntil jeg begynte med Betaine Hydrochloride tabletter til hvert måltid. Nå gir det ikke farge lenger. Så noe skjer i allefall.

Jeg har kunnet redusere kortisontilskuddet jeg tar etter jeg begynte med hydroklorid, antakeligvis pga bedre opptak, og blir fortere mett/spiser mindre. Jeg tror det er pga bedre næringsopptak.
    Har måttet finne ut det meste om sykdommen min sjøl.
    Forsøker å finne formen etter kreftbehandling, og det går da framover om enn litt kronglete av og til.

Medlem siden
    Nov 2011
    Sted
    østlandet
    Meldinger
    100

Standard Sv: Lavt stoffskifte og problemer med lav magesyre

Hei

kan noen si meg hvor jeg kan få kjøpt Betaine Hydrocloride tabletter..

Tina J

Medlem siden
    Feb 2010
    Sted
    Danmark
    Alder
    56
    Meldinger
    3,369

Du kan finde nogle på bigvits.co/uk

Nielsigne

Medlem siden
    Nov 2011
    Sted
    østlandet
    Meldinger
    100

Tusen takk Nielsigne

Er det ikke noe jeg kan få tak i hos helsekost eller lege i Norge tro ??
    Jeg går på levaxine for lavt stoffskifte og Hashimoto, ble i går sykmeldt 50 % pga at kortisoltesten var flat om morgenen og i alarm på kvelden.
    har fått lest litt om binyrene, og forstått at jeg bør få tak i dette for evnt å hjelpe binyrene..

jeg har ikke fått med, for binyrene av legen på Balderklinikken.. skulle kanskje hatt det ??

takknemlig for all hjelp da jeg er ganske fersk på dette

Tina Jeanette

Medlem siden
    Nov 2011
    Sted
    østlandet
    Meldinger
    100

også lurte jeg på en ting til , skal man følge det som står på boksen , eller er det annen dose som er anbefalt ??

kom ikke inn på siden du la link til , men fant denne : http://cpanel13.proisp.no/~anoheria/sano_v2/

Medlem siden
    Feb 2010
    Sted
    Danmark
    Alder
    56
    Meldinger
    3,369

Den kender jeg ikke.

Jeg bruger den til højre i dette billede: http://www.bigvits.co.uk/products.asp?cid=128 og tager én tablet 30-40 minutter efter måltidet/ måltiderne (nogle dage bruger jeg det ved flere måltider, andre gange kun ved et eller to) Bruger også enzymer. Det skulle også efterhånden sætte gang i min egen syre

Lignende tråder

1. Svar: 16
    Siste melding: 25-06-14, 15:44
  2. Lav kortisol produksjon uten stoffskifte problemer
    Av username i forumet Adrenal Fatique - tilstanden sekundær til lavt stoffskifte
    Svar: 1
    Siste melding: 04-02-11, 20:19
  3. Lave verdier av vit. D og stoffskifte problemer
    Av Shanita i forumet D-vitamin
    Svar: 0
    Siste melding: 16-10-07, 06:39

Søkeord for denne tråden

Bokmerker

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg