Side 3 av 4 Først 1234 Siste
Viser søkeresultater 21 til 30 av 37
    Medlem siden
    May 2011
    Sted
    Østlandet
    Alder
    47
    Meldinger
    201

Standard Sv: Døtrene til Tussemaja

Hei
    Igår var vi hos Dr.Øverbye i Arendal
    Ingen av jentene fikk stoffskifte medisin.. Han ville se dette litt ann og prøve kosttilskudd og vitaminer først:
    immunoplex, haiolje, tangmel, vitamin D3, nattlysolje,
    og så skal vi tilbake om 2mnd, og vurdere om dette har vært nok..
    Så får vi håpe at dette gjør at vi ser noen forbedringer

Selv så skulle jeg øke Armour dosen videre som jeg har gjort, (helt riktig å gjøre dette over uker, og tilslutt få overdosesymptomer, for så å trappe litt ned.) Han understreket at det er viktig å så mye stoffskiftemedisin slik at en føler seg bra!!!!
    Skal også ta samme kosttilskudd og vitaminer som jentene, og ta B12 sprøyter! i tillegg skal jeg ta noe som heter Urbase, og Sankombi.
    Han mente også at det kunne ta minst 6 mnd og opptil år.. før jeg blir bra.. så her er det bare å smøre seg med tålmodighet.. (og få NAV med på min side....)

øverbye skrev: anti Tg 563, dvs transporten av hormon er svekket, trenger Jod. Noen som kan forklare meg om Anti Tg?

Klem Tussemaja

Medlem siden
    Oct 2006
    Sted
    Danmark
    Alder
    67
    Meldinger
    10,216

Question Sv: Døtrene til Tussemaja

Sitat Opprinnelig skrevet av tussemaja Vis post
    Takk for svar. Håper noen flere kan svare på spørsmålet mitt over forrige post
    I går måtte jeg hente henne på kurset fordi hun var så sliten at beina svikta. Hun sov da fra 1400 -1615 da vekte jeg henne.
    Hun la seg 2030, og jeg prøvde å vekke henne 730 i dag, og klarte bare så vidt å få liv i henne. Lot henne da sove og hun kom ned kl 9 i dag.
    Stakkars lille ungen min
    Tussemaja? Har du testet din datter med det spørgeskema Elbeth henviser til i indlægget nr. 17 i denne tråd? Elbeth's råd til dig er nok det bedste i denne tråd, og det ville også give dig det mest præcise svar på dit spørgsmål, mens det vi andre kommer med er mere eller mindre, gætteværk.

Jeg er godt klar over, at jeg svarer på et gammelt indlæg, men af dine seneste opdateringer fremgår det klart, at sagen er fortsat højaktuel.
    • Tak for at du læste mit indlæg.
    • Vil du vide lidt om hvad jeg står for, er du velkommen til at læse min signatur her

Medlem siden
    May 2011
    Sted
    Østlandet
    Alder
    47
    Meldinger
    201

Hei
    Har funnet frem skjemaet som hun har svart på
    Hun scoret høyt, total svar 155

Poengsum:
    Poengsummen brukes til å fastslå graden og alvorlighetsgrad av binyretretthet. Hvis du har besvart alle spørsmål med tallet 3 (den verste) vil poengene for menn bli 261 og for kvinner 267.
    Hvis du har scoret under 40, har du enten bare litt binyretretthet eller ingen i det hele tatt.
    Hvis du scoret 44 - 87 for menn og 45 - 88 for kvinner, har du en mild grad av binyretretthet.
    Dette betyr ikke at noen individuelle symptomer ikke er alvorlige, men samlet viser dine symptomer en mild binyretretthet.

Hvis du scoret mellom 88 -130 for menn og 89 -132 for kvinner, har du moderat binyretretthet.
    Hvis du score over 139 for menn og 132 for kvinner, må du regne med at du kan lide av alvorlig binyretretthet.

Neste spørsmål:
    Alvorlighetsgraden beregnes ved å dividere den totale poengsummen av det totale antall spørsmål som du svarte bekreftende på. Det gir en indikasjon på hvor alvorlig du opplever tegn og symptomer, med 1,0 til 1,6 for å være milde, 01.07 til 02.03 er moderat og 2,4 og over å bli alvorlig.
    Dette tallet er spesielt nyttig for de som lider kun av noen få tegn og symptomer, men som likevel er betydelig svekket av dem.
    Hun svarte på 73 av spørsmålene. 155:73= 2,12

Asterisk Totalt: (*)

Til slutt legges de faktiske tallene ved siden av spørsmålene markert med stjerne (*) for "Nå - kolonnen”.
    Dersom denne summen er mer enn 9, lider du sannsynligvis av en en relativt alvorlig form for binyretretthet.
    Hvis det totalt er 12, og du svarer ja på mer enn 2 av spørsmålene nedenfor, har du mange av de indikasjoner på Addisons sykdom og bør oppsøke lege i tillegg til å følge råd i denne boken. Husk å lese avsnittet under, "Henvend deg til fastlegen", samt de respektive delene i denne boken før du konsulterer lege.
    Svar på følgende spørsmål bare hvis du scoret mer enn 12 på de spørsmålene som er merket med stjerne (*).
    Asterisk totalt ble 10.

Håper dette ble forståelig.
    Klem Tussemaja

Medlem siden
    May 2011
    Sted
    Østlandet
    Alder
    47
    Meldinger
    201

Da er jenta mi utslitt og sykemeldt, 17 år gammel. Hun kommer knapt ut av sengen. Vært på legevakten, og på mandag blir det oppmøte på psyk.ungdomsklinikk. :'(

Medlem siden
    Mar 2008
    Sted
    Oslo
    Alder
    60
    Meldinger
    5,124

Har du råd til å prøve en annen lege? Eller kontakte legen i Arendal på nytt og kreve et forsøk på behandling? Jeg forstår ikke legenes tilbakeholdenhet med stoffskiftemedisiner, de vil fort nok gi utslag i form av å bli hyper om det er ikke er feil i stoffskiftet.
    Hashimoto's, hypotyreose, Armour 2009
    Å leve med binyrebarksvikt eller binyretretthet
    • Ren T3 og LDN (lav dose Naltrexon) 2012, virket ikke. Bruker thyroid

Medlem siden
    May 2011
    Sted
    Østlandet
    Alder
    47
    Meldinger
    201

Sitat Opprinnelig skrevet av Vigdis Vis post
    Har du råd til å prøve en annen lege? Eller kontakte legen i Arendal på nytt og kreve et forsøk på behandling? Jeg forstår ikke legenes tilbakeholdenhet med stoffskiftemedisiner, de vil fort nok gi utslag i form av å bli hyper om det er ikke er feil i stoffskiftet.
    Hei Vigdis
    Vi har time på Balderklinikken neste uke men er redd det er feil sted..
    Har sendt mail til heggeli helhetsklinikk , de ha videresend min mail til Dag Schøth ( eller noe sånt),han er på ferie frem til august fikk jeg beskjed om,vurderer å bestille time der..( tenker jeg gjør det i morra)
    Klem Tussemaja

Medlem siden
    Jun 2010
    Sted
    Akershus
    Alder
    57
    Meldinger
    551

Hvordan ser blodprøvene til jentene dine ut fra det siste året? Jeg bladde meg gjennom tråden, og fant blodprøvesvar fra juli - 11, men ikke noe seinere enn det. Er TSH fortsatt på vei oppover? Datteren min på 17 fikk resept på Levaxin av legen på Balder nå i juni, da TSH var kommet til 4,2 - men hun hadde forhøyet anti-TPO, det har ikke dine?

Medlem siden
    May 2011
    Sted
    Østlandet
    Alder
    47
    Meldinger
    201

Sitat Opprinnelig skrevet av Bettie B. Vis post
    Hvordan ser blodprøvene til jentene dine ut fra det siste året? Jeg bladde meg gjennom tråden, og fant blodprøvesvar fra juli - 11, men ikke noe seinere enn det. Er TSH fortsatt på vei oppover? Datteren min på 17 fikk resept på Levaxin av legen på Balder nå i juni, da TSH var kommet til 4,2 - men hun hadde forhøyet anti-TPO, det har ikke dine?
    Fikk ut siste prøver som er tatt. Det var desember i fjor.
    TSH var synket til 0,8
    Frit 4 var 13,1
    Så prøvene er jo bra..
    Nå er hun hos behandler hos BUP. for å se om det er en psykose hun har.
    Jeg har startet egenbehandling med min medisin...... Såfår vi se hva som skjer
    Takk til alle dere som engasjerer dere og hjelper oss

Medlem siden
    May 2011
    Sted
    Østlandet
    Alder
    47
    Meldinger
    201

Heisann
    Nå har vi vært på balderklinikken og FORen opplevelse. Doktoren var så hyggelig og intressert i å hjelpe. Vi var hos henne i 90 min, og hun syntes at det som vi fortalte var spennende og hun sa hun gledet seg til å se blodprøvesvarene for å se om de svarte til teoriene som hun hadde underveis

Det ble tatt alle prøver for stoffskifte ( så iallefall sånn ut), hormoner blir sjekket, vitaminer og mineraler, (12 glass alt i alt), hun fikk med seg hjemmetest spyttprøve ( kortisol) og hjemmetest for Peptider. Den siste hadde ikke jeg hørt om før, men den var for å sjekke om gluten og melk "lekker" ut i tarmen. Hun hadde mest tro på at dette var årsaken til problemene hennes. Da må hun evt leve på glutenfri og melkefri kost..

Vi skal tilbake i slutten av august for å få svar på blodprøvene. Det blir spennende.
    Klem Tussemaja

Medlem siden
    Mar 2011
    Sted
    Aust-Agder
    Alder
    56
    Meldinger
    3,120

Side 3 av 4 Først 1234 Siste

Lignende tråder

1. Presentasjon Tussemaja :)