Side 4 av 4 Først ... 234
Viser søkeresultater 31 til 37 av 37
    Medlem siden
    Jun 2010
    Sted
    Akershus
    Alder
    57
    Meldinger
    551

Standard Sv: Døtrene til Tussemaja

Så bra at dere hadde en god opplevelse hos Balderlegen! Krysser fingre og håper dere finner ut av hva som er problemet

Medlem siden
    May 2011
    Sted
    Østlandet
    Alder
    47
    Meldinger
    201

Noen som har lyst å kommentere disse blodprøvesvarene?

AntiTPO (<35. ) 19
    Fritt T3 (<10. ) 5,9

Fritt T4.( 10-18. ) 9,4*
    Reverse T3 0,27

TBG tyroksin (12,0-28,0). 14,9
    Tyroksin. (60-150.) 76

TSH. (0,5-4,4). 1,40
    TRAS (<1,8.) <0,9

Ser dette greit ut som en helhelt?
    Klem Tussemaja

Medlem siden
    Feb 2007
    Sted
    Østlandet
    Alder
    63
    Meldinger
    1,348

Hei Tussemaja

Først har jeg lyst til å si at jeg synes det er trist at jentene dine har så store problemer. Det som er positivt er at de har deg som vet å oppsøke de rette legene og foraene.

Jeg er ikke så god på blodprøvetolking, men så lav FT4 er vel ikke ok i noen sammenheng.

Jeg har lest tråden om jentene dine, og jeg må si at jeg sitter igjen med veldig mange spørsmål. I og med de ikke har en betennelsestilstand i kjertelen hadde det vel vært lurt å få de prøvene som er så lave opp på et høyere nivå? Er det i orden nå? Jeg finner ikke noe svar på det.

Gikk dere bort fra rådene til Øverbye? Og hva med Balder-legen? Fulgte hun ikke opp prøvene? Hun skulle ta spyttprøver for binyrene, ikke sant?

Jeg har lest en plass (vet ikke hvor) at lave blodverdier kan gi utslag i psykiske problemer (manier bl.a.). Så, hadde jeg vært dere ville jeg gjort alt for å få det opp.

Dette var ikke noe svar på spørsmålet ditt, Tussemaja, men jeg håper det kommer noen forbi som kan kommentere prøvene. Jeg ønsker deg og jentene lykke til videre

Medlem siden
    May 2011
    Sted
    Østlandet
    Alder
    47
    Meldinger
    201

Takk for svar
    Min eldste datter bruker levaxin og føler seg i brukbar form.
    Min andre datter ( dette er hennes blodprøver) har kuttet ut hvete (ikke bare gluten), melk, gjær, sukker....
    Ikke lett for en 18 åring. Men hun sier at angsten blir borte når hun holder seg unna hvete. Ellers så reagerer hun med diare uansett hva hun spiser...fruk, rent kjøtt, suppe grønnsaker... Uansett :-(
    Hun jobber 4 timer 3 dager i uken hos den lokale matbutikken. Hun trives godt der, men er veldig sliten når hun kommer hjem.
    Føler vi har fulgt alle gode råd..men uten at noe hjelper...
    Spyttprøvene viste ikke noe galt.
    DHEA var lav også.. 5,3-31,7 hun hadde 3. Men husker ikke helt hvordan legen forklarte dette...
    Vi var hos legen på Balder to ganger, ellers så har vi vært flere ganger der pga kostråd...

Klem Tussemaja

Medlem siden
    Feb 2012
    Sted
    Oppland
    Alder
    44
    Meldinger
    352

Sitat Opprinnelig skrevet av tussemaja Vis post
    Min andre datter ( dette er hennes blodprøver) har kuttet ut hvete (ikke bare gluten), melk, gjær, sukker....
    Ikke lett for en 18 åring. Men hun sier at angsten blir borte når hun holder seg unna hvete. Ellers så reagerer hun med diare uansett hva hun spiser...fruk, rent kjøtt, suppe grønnsaker... Uansett :-(
    ...
    Spyttprøvene viste ikke noe galt.
    DHEA var lav også.. 5,3-31,7 hun hadde 3.

Kan lese litt om DHEA fra "anerkjent kilde" () her: http://www.dagensmedisin.no/nyheter/...og-til-besvar/
    Der står det bl.a. at DHEA er på topp i 20-års alderen hvilket må bety at datteren din har alt for lite!

Jeg hadde også for lite DHEA, dvs. under referanseområde, og ble satt på tilskudd, dvs. 25mg pr dag av Dag Schiøtt på Heggeli. Måtte etterhvert øke til 35mg. Etter å ha gått på dette siden juni nærmer jeg meg nå tallet 10, så ting tar tid..! DHEA-tilskudd og Florinef (jeg hadde heller ikke målbar aldosteron) var de to tingene som gav mest merkbar formeffekt umiddelbart for min del. Har du luftet for legen å få prøve tilskudd av DHEA?

Medlem siden
    Feb 2012
    Sted
    Oppland
    Alder
    44
    Meldinger
    352

Jeg har også problemer med matintoleranse og veldig lav FT4. Måtte veldig høyt på FT3 før denne gikk ned igjen av seg selv på samme dose før FT4 i hele tatt begynte å stige.. Går hun på Levaxin el. naturlig thyroid?

Medlem siden
    May 2011
    Sted
    Østlandet
    Alder
    47
    Meldinger
    201

Takker for svar
    Er på hyttetur med dårlig nettdekning så jeg får ikke lest så mye..
    Hun bruker ikke medisiner.. Dvs hun fikk ceterizin? Allergimedisin mot diareen...
    Klem Tussemaja <3

Side 4 av 4 Først ... 234

Lignende tråder

1. Presentasjon Tussemaja :)
    Av tussemaja i forumet Presentasjoner
    Svar: 1
    Siste melding: 25-07-11, 16:01

Bokmerker

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg