Viser søkeresultater 1 til 6 av 6
    Medlem siden
    Apr 2010
    Sted
    Sørlandet - dyreparken
    Alder
    49
    Meldinger
    23

Question Hashimotos m/antistoffer - medisin mot grønn stær/glaukom

Hei
    Har Hashimotos m/antistoffer, går på levaxin 100 mg og 125 mg annen hver dag på kvelden. Bruker 1/2 tab til 1 tabl. Imovane hver kveld fast pga innsovningsproblemer

Hatt problemer med press bak øyet, verk i tinning ved siden av øyet og noen ganger som å se i en flaskebunn i det ene øyet

Var hos øyelege idag. Han kunne IKKE si at stoffskifte hadde sammenheng med øyet... (spurte han forsiktig om det) Ga meg ganske fort, orket ikke diskutere, da jeg har prøvd å ta opp dette hos flere og de fleste benekter sammenhengen..

Etter flere tester i undersøkelsen IDAG fikk jeg beskjed om at jeg hadde fått begynnende glaukom/grønn stær og fikk resept på TRAVATAN.

Leste pakningsvedlegget - og er sterkt i tvil om den er bra for meg ang stoffene som er i Travatan og i forhold til stoffskiftet mitt og mine helseplager (muskel/ledd smerter, mage/tarm problemer, sår hals, hodepine med mer

Noen som har erfaring eller vet om noen andre medisiner som har minimale bivirkninger enn Travatan

Takker for svar

Medlem siden
    Jun 2007
    Sted
    Telemark
    Meldinger
    287

Standard Sv: Hashimotos m/antistoffer - medisin mot grønn stær/glaukom

Hei
    Det er viktig at du får medisin mot glaucom (Grønn stær). Det finnes jo andre medisiner enn Travatan, og siden du er urolig pga bivirkninger mht tyreoideasykdom, bør du ta dette opp med øyelegen straks. Det er svært viktig å komme igang med behandling for det høye trykket i øyet, ellers kan synet gå tapt.Høyt trykk i øyet kan gi smerter i panne, tinning og kinnet. Kvalme og oppkast kan også følge med

Medlem siden
    Apr 2010
    Sted
    Sørlandet - dyreparken
    Alder
    49
    Meldinger
    23

Hei igjen
    Vet jo at jeg MÅ ha øyedråper for å stoppe utviklingen....
    Vet også at det fins en myriade av disse medisinene, Bittebitt - men HVILKEN øyedråper er best for oss med stoffskifteproblematikk og masse annet som følger med.. (har tidligere hatt astma, rask/tung/sakte hjerterytme, nyrestein, herpes simplex utbrudd)
    Bruker levaxin, imovane, d3 vitamin og Ester C

Travatan 40 mikrogram/ml inneholder:
    Polyquaternium-1
    Polyoksyetylen hydrogenert lakserolje 40 (HCO-40)
    Borsyre
    Mannitol
    Sodium klorid
    Propylene glykol
    Natriumhydroxid og/eller saltsyre (for å justere pH) og renset vann

Fikk også en annen type men DEN tror jeg er værre mht innholdet i øyedråpene - mulig jeg har litt noia.. bedre å være skepsis enn å godta allt der og da hos øyelegen og tenke litt før jeg bestemmer meg

Kunne også velge noe som het Cosopt 20 mg/ml pluss 5mg/ml som inneholder:
    Virkestoff:
    Dorzolamid 20mg pr ml (som dorzolamidhydroklorid - karboanhydrasehemmere) og Timolol 5mg per ml (som timololmaleat - betablokkere)

Hjelpestoffer:
    hydroxyetylcellulose
    mannitol, natriumsitrat, natriumhydroxid og vann til injeksjonsvæsker

Eller fins det andre alternativer av andre typer, evt noe jeg IKKE skal ha av disse stoffene i dråpene? Mottar alle tips/råd med takknemlighet

Medlem siden
    Jun 2007
    Sted
    Telemark
    Meldinger
    287

er på vei til Spania, så jeg har litt lite tide til svar. Betablokkere skal man helst kan forverre astma, og muligens kan du få astma igjen siden du har hatt det før. Ellers kjenner jeg ikke til sammenhenger mellom tyreoideasykdom og medisiner mot glaukom. bortsett fra travatan.

Medlem siden
    Apr 2010
    Sted
    Sørlandet - dyreparken
    Alder
    49
    Meldinger
    23

Mener du at Cosopt (vil ikke ha astma igjen og hatt nyrestein) er bedre enn travatan?

Eller hva mener du med dette du sier "Ellers kjenner jeg ikke til sammenhenger mellom tyreoideasykdom og medisiner mot glaukom. bortsett fra travatan"

Mener du da at Travatan er best eller dårlig for meg?

Du får ha en kjempefin tur og kos deg masse og heilt sikkert velfortjent også! Og tusen hjertelig takk for tilbakemelding når du har tid.

Ei som avventer litt med å få bestemt seg....

Medlem siden
    Apr 2010
    Sted
    Sørlandet - dyreparken
    Alder
    49
    Meldinger
    23

Er det noen der ute som har peiling på det jeg har spurt om i forrige "skriv" ang øyedråper.?

Er det noen mulighet for å bruke E-vitaminer til begynnende glaucom?

Leste også et sted at noen hadde forsket/brukt kontaktlinser tilført E-vitaminer som hadde ca 100 ganger bedre effekt enn øyedråper som går i blodbanen i tillegg.. Noen som har hørt om det?

All råd og tips mottas med takknemlighet
    Sist endret av vita; 14-06-11 kl 10:08 Begrunnelse: glemte å tilføye noe

Lignende tråder

1. Bytt til Grønn Te
    Av Hansen i forumet Urtemedisin
    Svar: 11
    Siste melding: 16-07-09, 11:15
  2. Har man sikkert Hashimotos hvis man har så mye antistoffer?
    Av Hansen i forumet Hashimoto's thyroiditt (anti-TPO)
    Svar: 12
    Siste melding: 02-06-09, 16:33
  3. Disse prøvene - er helt grønn jeg
    Av -diab- i forumet Blodprøver
    Svar: 22
    Siste melding: 29-08-07, 12:02

Bokmerker

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine