Side 3 av 15 Først 1234513 ... Siste
Viser søkeresultater 21 til 30 av 147
    Medlem siden
    May 2011
    Sted
    Østlandet, Norge
    Alder
    52
    Meldinger
    262

Standard Syk av tarmskylling og Heggeli behandling av mage og tarmsystem

Hei, jeg sitter her, våken, og burde vel sove, men har så veldig vondt i magen. Jeg følger opplegget fra DS, fase 1 om å ordne opp i mage- og tarmsystemet. Jeg tar probiotika, prebiotika, leverstøtte og grapefruktkjerneekstraktkapsler. og tarmskyllinger da. Var til min 3. behandling med tarmskylling i forrige uke. Følte meg ganske uvel i magen dagen etter, men på dag nr. 2 ble det verre. Jeg fikk etterhvert diare, kvalme og ganske så vondt i magen.

Det har i grunn vært mye springing til det "glade hjørnet" de siste 5 dagene. Er det andre som har vært borte i dette? Snakket med DS i går, og han mente det ikke var farlig da, men jeg synes dette er ubehagelig. Er det flere som har opplevd slike sterke reaksjoner etter tarmskylling? Tror dere det er uhumskheter som løsner og som gjør at man føler seg dårlig? Hvor lang tid kan man i såfall forvente at det tar før man føler seg bedre?

Medlem siden
    May 2011
    Sted
    Østlandet, Norge
    Alder
    52
    Meldinger
    262

Standard Heggeli behandling

Hei, tenkte å oppdatere dere litt på Heggeli behandlingen.

Det har vært en veldig tøff høst. Det ble en del Osloturer til skylleklinikken. Må innrømme at jeg ikke hadde helt tro på dette med forsteininger som skulle løsne. Men, etter 3. skylling ble jeg veldig dårlig. Kvalm og diare'. Det pågikk i ei uke og så ved neste skylling kom forsteiningene ut. Etter 5. skylling var jeg klar for antibiotika kur for å drepe uhumskheter. Jeg ble heldigvis ikke så dårlig som forespeilet av kuren. Nå er jeg i fase 3 og tar fortsatt noen remedier som etterbehandling en måneds tid.

Jeg holder fortsatt et restriktivt kosthold uten gluten, gjær, sukker, melk og lavkarbo. Kostholdet går helt fint i dagliglivet, men er litt utfordrende sånn sosialt sett, møter og selskaper. I denne perioden har jeg gått ned ca 7 kg og føler meg i noe bedre form. Jeg tror at jeg har fått tatt toppen av plagene, det som på en måte bare økte på nå det siste året, kanskje det som er mest insulinresistensrelatert?

Urinsyre i kroppen og mikro CRP (indikerer betennelsestilstander) har gått ned, så det skjer noe positivt i kroppen da. Men, jeg har fortsatt en del stoffskifterelaterte plager igjen da.

Jeg var hos Dag S nå i desember. Jeg var foreløpig ikke klar for å innføre flere matvarer. Det var heller foreløpig ikke tema å innføre stoffskiftemedisin. Min anti TPO er fortsatt på >1300 (<100), TSH er på 3,3 (0,2-4). Fritt T4 er på 14,3 (11-23) og fritt T3 er på 4,8 (3,5-6,5). Jern har falt ned under referanseområdet, enda jeg har tatt noe aminojern.

Det er ikke så ofte jeg skriver på forumet, men jeg er inne og leser hver dag. Jeg vil ønske dere alle en god jul og et godt nytt år. Jeg blir grepet av historiene deres, ønsker dere god bedring og alt godt i det nye året.

Medlem siden
    Oct 2006
    Sted
    Danmark
    Alder
    67
    Meldinger
    10,228

Smile Sv: På grensen av Hashimoto's ?

Sitat Opprinnelig skrevet av Karatekid Vis post
    Snakket med DS i går, og han mente det ikke var farlig da, men jeg synes dette er ubehagelig. Er det flere som har opplevd slike sterke reaksjoner etter tarmskylling? Tror dere det er uhumskheter som løsner og som gjør at man føler seg dårlig? Hvor lang tid kan man i såfall forvente at det tar før man føler seg bedre?
    Jeg tror ikke at det kun er tarmskylning, Karatekid. Det er nok hele den "tarm-forurening" der skaber plagene når den frigives til udskillelse, som følge af de remedier, lægen har ordineret. Disse remedier har mindst to formål - at få tarmene til at slippe skidtet og at forhindre det "løsnedes" genoptagelse i kroppen. Det sidste er ofte ikke muligt 100% og blot en lille marginal genoptagelse i kroppen, kan få ganske tydelige og mærkbare reaktioner. Det gælder om at holde fast og laden tiden arbejde for sig. Det skal nok blive godt i den sidste ende.

Hvis du (andre?) trænger til en god beskrivelse af, hvad er "dysbiosis" (altså grunden til plagene både uden og under behandling), kan jeg anbefale Eva Lydekings artikler her, på side 6 om netop dysbiose, men ellers også alt andet, der kan læses der er 100% relevant for os med tarm-problemer forbundet med hyper- eller hypothyreose.

Om dysbiose skriver Eva Lydeking bl.a. "Dysbiose er en samlet betegnelse for overvækst af uønsket mikroflora – for 15 år siden blev alting kaldt “candida” men det ved vi nu ikke er korrekt. Mindst halvdelen af det der er blevet kaldt candida er snarere bakteriel overvækst." Læs bare mere her....

Sitat Opprinnelig skrevet av Karatekid Vis post
    Hei, tenkte å oppdatere dere litt på Heggeli behandlingen. (...)

Det er ikke så ofte jeg skriver på forumet, men jeg er inne og leser hver dag. Jeg vil ønske dere alle en god jul og et godt nytt år. Jeg blir grepet av historiene deres, ønsker dere god bedring og alt godt i det nye året.
    Tak for at du finder tid til at opdatere os, på den selveste og højhellige (fortravlet) Juleaftensdag.

Jeg er også grebet af din historie og håber, at året 2012 bliver Lykkens År.
    • Tak for at du læste mit indlæg.
    • Vil du vide lidt om hvad jeg står for, er du velkommen til at læse min signatur her

Medlem siden
    May 2011
    Sted
    Østlandet, Norge
    Alder
    52
    Meldinger
    262

Standard Sv: På grensen av Hashimoto's ?

Takk for mer informasjon om dysbiose

Tror det er et tema for mange.

Medlem siden
    May 2011
    Sted
    Østlandet, Norge
    Alder
    52
    Meldinger
    262

Cool Sv: På grensen av Hashimoto's ?

Hei, en liten oppdatering fra meg. Gikk på vekta i dag morges. Har gått ned 8 kg siden jeg begynte behandlingen hos Heggeli. Det er ikke verst synes jeg. Det er riktignok de 8 samme kg som plutselig rant på i løpet av noen få måneder på uforståelig vis, så jeg har flere og ta av.Tror kanskje dette er "insulinresistente" kiloer, og at jeg fortsatt har igjen "stoffskifterelaterte" kiloer. Har ikke gjort de helt store kostholdsendringene siden jeg spiste forholdsvis sunt, lavkarbo, uten brød i utgangspunktet. Men, jeg har kuttet ned på frukt. Spiser nå en frukt om dagen. Tidligere spiste jeg kjøpt sunn sjokolade (med rårørsukker), men nå lager vi sjokolade selv. Bounty er fantastisk god (f.eks søtet med Bjørkesøt). "Is" kan man enkelt lage med kokosmelk og frosne skogsbær. Mange muligheter. Ellers har jeg kuttet ut de få utskeielsene jeg hadde i sosiale lag, og tar med noe selv f.eks. Nå er jeg også ferdig med tarmskyllingene. 7 ganger ble det til sammen. Jeg er nå i fase 3 dvs etterbehandling sopp/parasitter, men nærmer meg slutten på det også. Tror at jeg har gjort det som gjøres kan i forhold til magen og kosthold. Jeg tok nye blodprøver i går og er spent på resultatene. Stoffskiftet føles fortsatt lavt. Fryser mye, er trøtt, tørre øyne. Håper at jeg kan få resept på Erfa ved neste konsultasjon. Jeg har en følelse av at jeg ikke har klart å stoppe betennelsen i skjoldbruskkjertelen og trenger medisin likevel. Jeg er likevel veldig fornøyd med behandlingen på Heggeli så langt. Det tar forholdsvis lang tid, men jeg tror at tingene gjøres i riktig rekkefølge, så jeg er optimist og satser på at jeg er i superform til sommeren

Medlem siden
    May 2011
    Sted
    Østlandet, Norge
    Alder
    52
    Meldinger
    262

Hei, i dag begynner det en spennende behandling. Jeg var hos Heggeli i forrige uke og fikk resept på Erfa Thyroid, samt DHEA. Jeg har nå tatt min første halve 60 mg tablett Erfa og er spent på hva som skjer. Jeg skal ta 10 mg DHEA daglig. Noe spesielt jeg må tenkte på nå? Ønsker dere alle en riktig god helg.

Medlem siden
    Mar 2008
    Sted
    Oslo
    Alder
    61
    Meldinger
    5,134

Vær tålmodig
    Hashimoto's, hypotyreose, Armour 2009
    Å leve med binyrebarksvikt eller binyretretthet
    • Ren T3 og LDN (lav dose Naltrexon) 2012, virket ikke for meg. Bruker thyroid

Medlem siden
    May 2011
    Sted
    Østlandet, Norge
    Alder
    52
    Meldinger
    262

Cool Sv: På grensen av Hashimoto's ?

Hei, og god lørdags morgen Da er det ei uke siden jeg begynte med Erfa thyroid. Vel, man skal vel ikke forvente de helt store forandringene på ei uke, men jeg synes at det allerede nå begynner å skje noe. De første dagene kjente jeg riktignok bare at jeg var tung i hodet og at jeg hadde vondt i magen. De siste dagene har det begynt å skje noe med håret. Det har begynt å krølle seg og bli elektrisk. Huden på hendene er ikke fullt så skrukkete lenger. Jeg synes også at jeg fryser mindre, men det er klart at i samme periode har det også vært væromslag her omkring fra kjølig til mildvær. Ikke godt å vite hva som er hva. Jeg synes også muligens at jeg har blitt litt klarere i hodet, og har lettere for å konsentrere meg og ikke spore av, men ikke godt å si ennå.... Men det som jeg er plaget av nå er magen. Den ble egentlig veldig bra etter all "magebehandlingen" foreskrevet av Heggeli, men nå er den bare vond og mye luft, uten at jeg har gjort endringer i kostholdet. (men har kuttet ut de sterkeste melkesyrebakteriene, VSL og gått over til Probiotika super 8). Er det noen som vet om magetrøbbel kan ha sammenheng med at jeg har begynt med Erfa, eller f.eks bytte av melkesyrebakterer? Eller kan det være et eller annet gæli jeg gjør som jeg ikke er helt klar over? Ønsker dere alle en riktig god helg.

Medlem siden
    May 2011
    Sted
    Østlandet, Norge
    Alder
    52
    Meldinger
    262

Standard Dosering av Erfa. Hvordan finne optimal dose?

Hei, og god morgen og god påske. Jeg har nå brukt Erfa Thyroid en stund, og tar nå 2 stk 60 mg om morgenen. Jeg tar også 1 stk DHEA. De forrige blodprøvene jeg tok viste at TSH hadde sunket langt ned (0,69 (ref 0,2-4,0), og da tok jeg bare en 60 mg. Men, fortsatt var fritt T4 forholdsvis lav, på12,1 (ref 11-23), Fritt T3 var på 4,4 (ref 3,5-6,5). Formen og symptomene har svinget litt. Det har generelt sett blitt mer liv i håret. Huden har vekslet litt, vært mindre tørr i perioder, men er tørr nå. Jeg fryser mye mindre enn før, men må fortsatt bruke ullsokker og ofte ull-longs om natta. Øynene mine er fortsatt såre som bare det om morgenen. Energien har også vært svingende. Da jeg hadde gått på to stk Erfa en snau uke, så virket det som jeg plutselig hadde mye energi, og vekta gikk plutselig litt i riktig retning, men så var det stopp igjen. Er det normalt at det svinger sånn? Etter symptomene å dømme bør jeg trolig lenger opp i dose? På en måte synes jeg det er pussig, siden jeg aldri har vært utenfor referanseområdene på TSH og fritt T4 i denne perioden. Jeg kan nesten ikke påberope meg subklinisk hypothyrose en gang. Er det da normalt at man må høyt opp i dose for å bli bra? Og hvilke kriterier, symptomer bør man dosere etter? Jeg har foreløpig ikke oppnådd noen økning i kroppstemperaturen, vekta står fortsatt forholdsvis stabilt på platået sitt, øynene er såre. Kan jeg forvente at kroppstemperaturen øker når stoffskiftet når riktig nivå? Jeg blir glad hvis noen har noen kommentarer, erfaringer å dele på dette feltet.

Medlem siden
    Jan 2009
    Sted
    Norge
    Alder
    48
    Meldinger
    1,051

Standard Sv: Dosering av Erfa. Hvordan finne optimal dose?

Hei Karatekid

Jeg følger med på det du skriver siden vi har samme lege og er litt på samme regime (jeg har ikke begynt på stoffskiftehormoner på nytt ennå, men driver med tarm/magebehandling). Jeg er ikke så god på dosering og blodprøvesvar, og jeg vet heller ikke om du hadde gått lenge på Erfa da du tok de siste blodprøvene. Men det høres ut som om du er underdosert. Det at tsh synker etter at du har startet med Erfa, er slik det kan forventes (siden du nå tilfører t3). Fritt t3 og t4 høres også veldig lavt ut. Kanskje du kunne ta en tlf til legen etter påske?
    En annen ting du kanskje kan vurdere er å ta Erfa'n ved leggetid, mange opplever at de får bedre effekt av medisineringen da.

Håper du finner formen snart igjen. Hvordan går det forresten med magen din nå? Er den bedre? Bruker du fortsatt Probiotika super 8? Skyller du tarmen nå? (Jeg skyller tarmen fortsatt, tar soppdrepende og bruker NDS 500)

Beste hilsner fra meg

Side 3 av 15 Først 1234513 ... Siste

Lignende tråder

1. hashimoto encehalopati
    Av lehman i forumet Hashimoto's thyroiditt (anti-TPO)
    Svar: 28
    Siste melding: 07-05-13, 10:50
  2. Hashimoto's Treatment 1-8
    Av Mod i forumet Stoffskifte-relaterte artikler og videoer
    Svar: 3
    Siste melding: 26-02-11, 18:15
  3. Hashimoto`s metafor (billede)
    Av Anisa i forumet Thyroidea og kunst!
    Svar: 0
    Siste melding: 02-02-10, 12:44

Søkeord for denne tråden

Bokmerker