Side 1 av 4 1234 Siste
Viser søkeresultater 1 til 10 av 36
    Medlem siden
    Dec 2009
    Sted
    Candyland
    Alder
    52
    Meldinger
    3,083

Question Flere enn Hertoge som lovpriser veksthormon?

Hei!

Jeg har prøvd en hormon-spray fra now i noen uker og lurer på om noen andre her inne har erfaringer med nows spray -
    eller andre slike produkter?

Sitat Opprinnelig skrevet av Anisa Vis post
    Sitat:

Opprinnelig postet av Thierry Hertoghe
    MIN EGEN HORMONPROFIL

Jeg udviklede disse redskaber under jagten på ikke blot mine patienters, men også min egen hormonbalance. Eftersom jeg er 45, er mine kirtler ikke længere så effektive som før.
    Jeg begyndte, takket være min far, at tage thyreoideahormoner
    som ganske ung for at behandle nedsat funktion af skjoldbruskkirtlen ( denne sugdom overses typisk hos unge, især unge mænd).

Jeg tager også cortisol, DHEA, testosteron, melatonin og væksthormon dagligt
    - og har gjort det i årevis. Jeg er afhængig af disse tilskud for at bevare mit gode humør, mit energiniveau og min kondi.
    Selvfølgelig spiser jeg også efter en ernæringsplan og benytter en håndfuld vitamin- og mineraltilskud til at understøtte den hormonbalance jeg tilstræber.

Jeg begyndte at tage thyreoideahormontilskud som barn. Som voksen skiftede jeg fra en kost med rigelige mængder af mejeriprodukter og kød til
    en diæt med moderat proteinindhold og masser af frugt, og snart kunne jeg reducere min dosis af thyreoideahormon med to tredjedele.
    Jeg har dog stadig brug for tilskuddet; når jeg ikke tager det er jeg træt, stiv og morgengnaven og kan ikke tænke klart.

Uden cortisoltilskud føler jeg en voldsom og intens trang til sukker. Jeg æder bogstaveligt talt alt hvad der kan sættes foran mig, og kunne gøre kål på en hel æske chokolade på meget kort tid. Hvad der måske er endnu værre; jeg ville spise uafbrudt, hele dagen. Cortisolproduktionen tiltager mens vi spiser; ædeorgier var således min krops forsøg på at genoprette min hormonbalance.

Når jeg mangler cortisol, føler jeg mig desuden døsig og ude af stand til at koncentrere mig. Enhver antydning af stress føles overvældende (for meget cortisol fører imidlertid til usundt eufori; det er således vigtigt at sørge omhyggeligt for at ramme den korrekte dosering). Hormonet giver mig også positive kosmetiske bivirkninger. I min fars familie bliver alles ansigter magre og afpillede at se på med alderen - et klassisk tegn på cortisolmangel. Takket være mine cortisoltilskud har jeg undgået dette specifikke familiekendetegn.

Væksthormon er det tilskud jeg nødigst ville give afkald på.
    Det var af forfængelighedsgrunde jeg begyndte at tage det for syv til otte år siden: jeg var begyndt at blive pluskæbet. Væksthormonet standsede processen og udbedrede skaderne, men derudover kunne jeg konstatere at det også havde andre forbløffende, gunstige effekter. Nu kan jeg arbejde mere og behøver ikke sove så meget, og der er ingen bivirkninger. Jeg er rolig, behersket og venlig, selv i ophedede situationer. Jeg er mindre ængstelig og mere beslutsom. Dengang halvdelen af mit hus brændte - få dage inden jeg skulle holde et oplæg ved en vigtig konference - troede alle at jeg ville bryde sammen. Men det er lykkedes mig at fungere, håndtere brandskaderne, trøste min kone og holde mit oplæg uden problemer. Takket være væksthprmonet.

Jeg var i 30`erne da jeg begyndte at tage væksthormon i en daglig dosis på 0,35 mg. Som det ofte ses, virkede tilskuddet aktiverende på min hypofyse, og jeg begyndte at producere større mængder af hormonet. Da mine hænder og fødder begyndte at tiltage en anelse i størrelse, vidste jeg at jeg var nødt til at reducere dosis. Nu tager jeg 0,02 IU pr. dag; denne dosis giver mig alle positive virkninger, uden bivirkninger. Det kan lyde ufatteligt, men normalt ordineres væksthormon i doser de er 40 gange så store som den jeg p.t. tager, selv om unge voksne normalt kun producerer 0,2-0,5 mg pr. dag. Endnu værre er det at væksthormon ofte gives alene i stedet for i velafbalanceret kombination med andre hormoner - sådan som jeg anbefaler det.
    Kevlin
    ... bare fordi du er paranoid: så betyr ikke det at de ikke er ute etter deg!!
    Lavt stoffskifte - Erfa Thyroidfra slutten av 2009
    Min første halve pille med Erfa

Medlem siden
    Jun 2010
    Sted
    Indre Troms
    Alder
    51
    Meldinger
    2,404

Standard Sv: Flere enn Hertoge som lovpriser veksthormon?

En liten digresjon: Er det bare meg som er kjemperedd for å gjøre kroppen avhengig av alle slags tilskudd av hormoner?

Medlem siden
    Oct 2006
    Sted
    Danmark
    Alder
    70
    Meldinger
    10,241

Smile Sv: Flere enn Hertoge som lovpriser veksthormon?

Sitat Opprinnelig skrevet av Blondie Vis post
    En liten digresjon: Er det bare meg som er kjemperedd for å gjøre kroppen avhengig av alle slags tilskudd av hormoner?
    Ja, "afhængig af tilskud" betyder, at man booster sig selv med ekstra hormoner. Det ville også jeg være betænkelig ved. Men.....

.... både her på forummet og i Kevlins citat handler det aldrig om tilskud af "ekstra" hormoner (i forhold til det, til enhver tid gældende biologiske behov). Både her på forummet og i Kevlins citat handler det om en hormonerstatning (regulering) for de hormonmangler vi er offer for, uanset hvilken årsag er til, at vi mangler disse hormoner.

Det er altså to forskellige tilstande her er tale om. Den første kan undværres (op til ens eget valg). Med hensyn til den anden har vi intet valg - medmindre vi vil vegetere med hormonunderskud.

Mht. Hertoghe - er han den fjerde generation af endokrinologer, som i hvert slægtled var/er selv ramt af hypothyreose. Iflg. hans beskrivelser erstatter han ikke kun den primær hormonmangel, men også de sekundære, dvs. de hormonmangler som er opstået som følge af den syge skjoldbruskkirtels interaktioner med andre kirtler (hormone feedback).

Personlig vil jeg hellere være afhængig af hormonerstatning (hormone replacement) end at være afhængig af de begrænsninger, som forskellige hormonmangler (udspringende af hypothyreose) øver på min tilværelse inkl. mine mentale, kreative, kognintive og emotionelle evner samt det lyse sind, som jo ellers alle ville være enten reducerede eller helt væk pga. hormonmangler.
    • Tak for at du læste mit indlæg.
    • Vil du vide lidt om hvad jeg står for, er du velkommen til at læse min signatur her

Medlem siden
    Oct 2006
    Sted
    Danmark
    Alder
    70
    Meldinger
    10,241

Sitat Opprinnelig skrevet av Kevlin Vis post
    Hei!

Jeg har prøvd en hormon-spray fra now i noen uker og lurer på om noen andre her inne har erfaringer med nows spray -
    eller andre slike produkter?
    Hej Kevlin

Hvilken hormon-spray er det? Jeg lovpriser væksthormon. Uanset hvad grunden er til, at hypofysen bliver negativt påvirket, er det altid Væksthormon som "falder ud" først. Dvs. mangel på Væksthormon er meget "nemmere" at udvikle end mangel på f.eks. TSH, som i denne sammenhæng kommer først på 4. pladsen (har skrevet lidt om det her). Væksthormon-underskud står også bag den grimme (og genstridige) form for overvægt (særlig type af fedtfordeling). Desuden falder niveauer af Væksthormonet ganske "naturligt" med alderen, og med den (for)falder også vores mentale evner, herunder hukommelse. Man kalder det for en "naturlig aldring". ()
    • Vil du vide lidt om hvad jeg står for, er du velkommen til at læse min signatur her

Medlem siden
    Dec 2009
    Sted
    Candyland
    Alder
    52
    Meldinger
    3,083

Hej Kevlin

Hvilken hormon-spray er det?
    Hei Anisa

Det er denne: http://www.nowfoods.com/Products/Pro...lty%20Formulas

Den beskrives slik:
    All Natural Growth Factor Deer Antler Velvet Extract
    A Dietary Supplement
    IGF-1 (Insulin-like Growth Factor-1) is as polypeptide compound produced from HGH (Human Growth Hormone).

Tør jeg spørre hvilke(n) du helst bruker Anisa
    psssst: min vekt har gått ned med fem kilo mens jeg har sprayet med denne (seks-syv uker).

Ingen av oss blir yngre - og formen min har på alle måter vært for nedadgående i minst 10 år.
    Da sier det seg selv at det er underskudd på litt av hvert -
    derfor vil jeg fylle opp med alt hva kroppen måtte behøve:
    jeg er bare redd for å fortsatt gå med underskudd
    Kevlin

Medlem siden
    Oct 2006
    Sted
    Danmark
    Alder
    70
    Meldinger
    10,241

Hei Anisa

Den beskrives slik: All Natural Growth Factor Deer Antler Velvet Extract
    A Dietary Supplement, IGF-1 (Insulin-like Growth Factor-1) is as polypeptide compound produced from HGH (Human Growth Hormone).

Tør jeg spørre hvilke(n) du helst bruker Anisa
    psssst: min vekt har gått ned med fem kilo mens jeg har sprayet med denne (seks-syv uker).

Ingen av oss blir yngre - og formen min har på alle måter vært for nedadgående i minst 10 år.
    Da sier det seg selv at det er underskudd på litt av hvert -
    derfor vil jeg fylle opp med alt hva kroppen måtte behøve:
    jeg er bare redd for å fortsatt gå med underskudd
    Du vil helt sikkert lykkes meget bedre end jeg, Kevlin Da jeg var i din alder var jeg allerede i Eltroxin-behandling i 17 år og 9 år før jeg kom i (selv)behandling med Thyroid. Visse nedslidninger kan altså ikke repareres, kan jeg hilse og sige, når Thyroid kommer i spil først så sent i forløbet. Derimod er det meget lettere bare at leve med Thyroid fremover, så jeg er indstillet på at nøjes med det og med, hvad jeg ellers kan finde at styrke eksistensen med (biologisk) når det kan lade sig at gøre, også mht. vækstohormonet. Jeg bruger selv bodybuildernes yndlings aminosyrecoctail HGH Surge fra Source Naturals, men vil jeg snarest også teste "dit" spray as well. Tak for tipset.

Medlem siden
    Oct 2006
    Sted
    Danmark
    Alder
    70
    Meldinger
    10,241

... men vil jeg snarest også teste "dit" spray as well. Tak for tipset.
    Jamen, nu er jeg også i gang Kevlin , men det er for tidligt at bedømme effekten (eller er det? ).

Den beskrives slik: All Natural Growth Factor Deer Antler Velvet Extract
    A Dietary Supplement IGF-1 (Insulin-like Growth Factor-1) is as polypeptide compound produced from HGH (Human Growth Hormone).
    Se bare, hvad Wikipedia fortæller om IGF-1:

IGF-1 (Insulin-like Growth Factor-1) er et peptidhormon, hvis molekylære struktur ligner insulins. IGF-1 spiller en vigtig rolle i barndommens vækst og har anabolske effekter hos voksne. Når væksthormon udledes i blodet fra hypofysen bliver det optaget af leveren og omdannet til IGF-1. Derfor ligner mange af dets effekter dem som væksthormon (HGH) har.

Produktion og cirkulation IGF-1 består af 70 aminosyrer i en enkelt kæde med tre intramolekylære disulfidbroer. IGF-1 har en molekylvægt på 7649 dalton. IGF-1 produceres i leveren og andre endokrine væv. Produktionen er stimuleres af væksthormon og mangel på næringsstoffer. En stor del af det cirkulerende IGF-1 er fastgjort til IGF-bindende proteiner.

Næsten alle celler i den menneskelige krop berøres af IGF-1, specielt muskel-, brusk-, knogle-, lever-, nerve-, hud- og lungeceller. Udover insulin-lignende effekter, medvirker IGF-1 også til regulering af cellers vækst og udvikling, specielt i nerveceller, som også syntetiserer DNA. IGF-1 produceres igennem hele livet. Den største mængde IGF-1 produceres i puberteten, mens den laveste produktion forekommer når man bliver gammel.
    Kilde...

Det er sjældent, at jeg sådan "bare" hopper i med begge ben og blankt stoler på et remedie. IGF-1 er sådan et remedie, især fordi beskrivelserne i mange kilder på nettet, lader til at stemme overens med, hvad jeg har nærlæst om Væksthormonet. Væksthormon er rigtig svær at behandle med, da finjustering (pga. de ufatteligt små mængder det opererer med) er meget vanskeligt at ramme plet.... Så er IGF-1 i sprayform både nemmere og mere "målfast" at anvende som selvhjælp.

Indtil videre er jeg meget fornøjet, selv om fornøjelsen (lige nu) er mest "på tro og love". Noget er alligevel sket, selv om det kun er gået 7 dage på ½ dosis: jeg kan igen omslutte mit mit venstre håndled med højre hånd (midtfingeren mod tommelfingeren) og omvendt!

Det kunne jeg ellers ikke (mere) i flere år.

Fortsættelse følger....

Medlem siden
    Jun 2010
    Sted
    Indre Troms
    Alder
    51
    Meldinger
    2,404

Standard Sv: Flere enn Hertoge som lovpriser veksthormon?

Jeg kan igen omslutte mit mit venstre håndled med højre hånd (midtfingeren mod tommelfingeren)[/I] og omvendt!

Det kunne jeg ellers ikke (mere) i flere år.

Fortsættelse følger....
    Så spennende, Anisa...og jeg skal følge fortsettelsen, men jeg må selvsagt spørre: Er det ødemer som blir borte, eller simpelthen fett?

Medlem siden
    Oct 2006
    Sted
    Danmark
    Alder
    70
    Meldinger
    10,241

Sitat Opprinnelig skrevet av Blondie Vis post
    Så spennende, Anisa...og jeg skal følge fortsettelsen, men jeg må selvsagt spørre: Er det ødemer som blir borte, eller simpelthen fett?
    Ja, ikk`? (spændende, mener jeg som du)

Jeg tror ikke det er fedt og jeg tror heller ikke at det er (rent) vand. Jeg tror, at det er kombinationen af cellulitis og myxødem, som nu er skrumpet lidt. Ikke fordi jeg ellers er overdrevent overpolstret, men en hel del af ikke-egen-hud bliver det til, efter et kvart århundrede på syntetisk medicin....

Hvis vi antager, at vi ikke er syge, men bare ved at være "modne" - vil det første hypofysehormon som "flader ud" (blive mindre af med alderen) være Væksthormonet (TSH derimod kommer først på plads nr. 4).

Rigtig mange systemiske hud-tilstande er tæt forbundet med, om der er væksthormon nok eller ikke. Bl.a. cellulitis ("appelsinhud") plejer være udpeget som et tegn på, at vækstohrmonet i kroppen daler og det er derfor fuldstændig lige meget, hvor meget man massererer med hamphandsken, eller smørrer på cremer, deres egen vægt i guld værd. Cellulitis bliver hvor den er, mere eller mindre, men ofte uden ændringer. Det starter øverst på lårene og breder sig både ned og op.... Bl.a. såkaldte "bedstemorsarme" skulle angiveligt også være relateret til status af væksthormonet. "Bedstemorsarme" bliver liksom strittende ud fra kroppen, fordi der er for meget underpolstring til, at de kan hænge ned tæt til kroppen...

Jeg har også læst om, at de der ikke udvikler væksthormonmangel, de har faktisk heller ikke så meget (eller slet ikke) myxødemhud som følge af sygdom i skjoldbruskkirtlen og det er jo ganske korrekt: også her var (er?) brugere, der aldrig behøvede at klage over at deres hud ligner en rå gærdej, selv om de ellers havde hypothyreose.

Jeg tror selv, at det er den vandrende cellulitis, der lige så stille har invaderet mine underarme, selv om det kun er lidt - nu har strammet sig op med hele 15 mm, hvilket faktisk er ikke så lidt taget i betragtning at mine håndledsmål før og efter var/er henholdsvis 16,5 og 15 cm.

Medlem siden
    Dec 2009
    Sted
    Candyland
    Alder
    52
    Meldinger
    3,083

Wink Sv: Flere enn Hertoge som lovpriser veksthormon?

Jeg tror ikke det er fedt og jeg tror heller ikke at det er (rent) vand. Jeg tror, at det er kombinationen af cellulitis og myxødem, som nu er skrumpet lidt.

Jeg har også læst om, at de der ikke udvikler væksthormonmangel, de har faktisk heller ikke så meget (eller slet ikke) myxødemhud som følge af sygdom i skjoldbruskkirtlen og det er jo ganske korrekt: også her var (er?) brugere, der aldrig behøvede at klage over at deres hud ligner en rå gærdej, selv om de ellers havde hypothyreose.
    Jeg har fremdeles mine "fettputer" mellom fingrene - men håper de blir borte etterhvert.
    Det er nok flere ting som virker sammen mtp disse ødemene,
    jeg faller jo for både sjokolade og brød ++
    Kevlin

Side 1 av 4 1234 Siste

Lignende tråder

1. Flere spørsmål fra meg :(
    Av MorStine i forumet Lavt stoffskifte
    Svar: 7
    Siste melding: 09-03-11, 20:55
  2. Anbefalt av Hertoghe
    Av Kevlin i forumet Nyttige linker
    Svar: 9
    Siste melding: 30-07-10, 06:27