Viser søkeresultater 1 til 5 av 5
    Medlem siden
    Jun 2011
    Sted
    Østfold
    Meldinger
    83

Standard Jeg klarer ikke jobbe noe særlig i det hele tatt, for jeg er eeeeeeelendig i formen

Jeg er "under utredning" for hypoterose........ legen mener jeg må begynne på medisiner, men må ta UL først....

problemet er at jeg ikke har fått time til ul før i aug!!!!! Hva skal jeg gjøre fram til da?

Jeg klarer ikke jobbe noe særlig i det hele tatt, for jeg er eeeeeeelendig i formen, går rundt og halvsover og er drit sliten heletiden, føler jeg har en "dårlig periode" (har sånne en del ganger etter maaaaaaange år uten å vite hva som har vært galt med meg)
    så jeg har ikke jobbet noe særlig siden tidlig mai... (jeg er ekstravakt på 2 steder) Så jeg meldte meg arbledig, men jeg er jo ikke i stand til å jobbe nå, aller minst starte i ny jobb.

Men jeg får vel ikke sykepenger fra nav ettersom inntektsgrunnlaget mitt de siste mnd har vært så å si ikkno?, eller regner de gjennomsnitt fra 3 siste år?

Ble så trist når jeg åpna brevet å så time etter sommern liksom... JEG TRENGER MEDIDINER NÅ.......... er så oppgitt at jeg nesten griner hver dag! leger som er inkompetente lange ventetider å minimum med penger, jeg har ikke ork til å bekymre meg om penger jeg nå.

Så hadde legen sendt meg resept da, åååå endelig et lyspunkt tenkte jeg, da får jeg begynne på medisiner før ul likevel.............MEN NEI det var på b-vitamin tilskudd

Nå har jeg gått i min 10 år med denne sykdommen, å endelig funnet ut hva det er så må jeg vente enda lenger.... blir så utrolig frustrert og lei meg.

Skjønner ikke legen at dette er noe jeg faktisk trenger for å fungere......

Beklager alt dette sytet mitt, men måtte bare få det ut, føler ingen andre forstår meg enn dere her inne..........

Kanskje noen som har litt erfaring å dele med meg?
    Det mest sannsynlig er stoffskifte det er noe i veien med.
    • Har fått en ny vår etter oppstartmed ERFA

Medlem siden
    Apr 2007
    Sted
    Østlandet
    Alder
    55
    Meldinger
    734

Standard Sv: hva skal man gjøre??????????

Sitat Opprinnelig skrevet av tcelinet Vis post
    Jeg er "under utredning" for hypoterose........ legen mener jeg må begynne på medisiner, men må ta UL først....

problemet er at jeg ikke har fått time til ul før i aug!!!!! Hva skal jeg gjøre fram til da?

Jeg klarer ikke jobbe noe særlig i det hele tatt, for jeg er eeeeeeelendig i formen, går rundt og halvsover og er drit sliten heletiden, føler jeg har en "dårlig periode" (har sånne en del ganger etter maaaaaaange år uten å vite hva som har vært galt med meg)
    så jeg har ikke jobbet noe særlig siden tidlig mai... (jeg er ekstravakt på 2 steder) Så jeg meldte meg arbledig, men jeg er jo ikke i stand til å jobbe nå, aller minst starte i ny jobb.

Men jeg får vel ikke sykepenger fra nav ettersom inntektsgrunnlaget mitt de siste mnd har vært så å si ikkno?, eller regner de gjennomsnitt fra 3 siste år?

Ble så trist når jeg åpna brevet å så time etter sommern liksom... JEG TRENGER MEDIDINER NÅ.......... er så oppgitt at jeg nesten griner hver dag! leger som er inkompetente lange ventetider å minimum med penger, jeg har ikke ork til å bekymre meg om penger jeg nå.

Så hadde legen sendt meg resept da, åååå endelig et lyspunkt tenkte jeg, da får jeg begynne på medisiner før ul likevel.............MEN NEI det var på b-vitamin tilskudd

Nå har jeg gått i min 10 år med denne sykdommen, å endelig funnet ut hva det er så må jeg vente enda lenger.... blir så utrolig frustrert og lei meg.

Skjønner ikke legen at dette er noe jeg faktisk trenger for å fungere......

Beklager alt dette sytet mitt, men måtte bare få det ut, føler ingen andre forstår meg enn dere her inne..........

Kanskje noen som har litt erfaring å dele med meg?
    Først vil jeg si at jeg vet hvordan du har det, dessverre... Jeg tror sykepenger beregnes ut fra det beste av de 3 siste årene. Hvis du har vært sykemeldt helt/delvis i en periode på ett år, har du
    antakelig krav på å gå over til arbeidsavklaringspenger "AAP". Tilsvarer ca 66% av tidligere inntekt. Snakk med NAV, få evt. sykemelding fra lege eller erklæring om at du er "under utredning", det er en
    forutsetning for å få AAP. Mer info på NAV's nettsider.

Medlem siden
    Jun 2011
    Sted
    Østfold
    Meldinger
    83

takk for svar

Jeg har vært sykemeldt periodevis bare ikke "i et strekk" må man ikke ha vært sykemeldt i ett år før aap?
    Du skjønner at jeg har hatt to "depresjoner" (som fastlegen min syntes var mye lettere) det siste året grunnet utmattelse.. senest i jan/feb..

Nå er jeg helt på bånn og skjønner ikke hvordan jeg skal ha ork til å "ta opp denne kampen" nå

Men setter utrolig pris på dere her inne, ikke at jeg unner noen å ha det sånn som meg, men er godt å ha noen som skjønner hva jeg snakker om

Medlem siden
    Apr 2007
    Sted
    Østlandet
    Alder
    55
    Meldinger
    734

Hvis du ikke er arbeidsfør, bør du heller være sykemeldt enn å stå tilmeldt som arbeidsledig. Man har ikke krav på sykepenger i mer enn ett år, så skal man over på AAP. Har du ikke vært sykemeldt i ett strekk,
    er det vel egentlig bra, for da har du kanskje fortsatt krav på sykepenger som er 100% av lønn, mens AAP er ca 66%, med tillegg for evt. barn man forsørger.

Hvis legen din mener du må ha behandling er du heldigere enn dem som får beskjed om at de er friske, tross mange plager. Men du føler deg ikke heldig, selvsagt.

Håper du får noen bedre dager snart som du kan kjempe i. Lykke til.

Medlem siden
    Jun 2011
    Sted
    Østfold
    Meldinger
    83

jeg ringte volvat i dag, lege skulle ringe meg i morgen ang sykemelding (om jeg må inn til ny time eller ikke)
    Ellers så ringte jeg unilabs, der jeg hadde fått time i aug.... spurte når jeg kunne få time dersom jeg betalte alt selv,og det kunne jeg få alleredei morra!

alt blir styrt av penger........ men jeg betaler det heller selv så jeg får startet opp med medisiner fortest mulig, orker ikke gå sånn her i hele sommer

Lignende tråder

1. Svar: 0
    Siste melding: 02-11-11, 19:31
  2. Ingen er sikre på om jeg i det hele tatt har lavt stoffskifte
    Av Sommerfuglen i forumet Lavt stoffskifte
    Svar: 15
    Siste melding: 23-05-11, 12:00
  3. klarer ikke å gå ned i vekt...reductil
    Av villemo i forumet Lavt stoffskifte, (over)vekt, mat og trening
    Svar: 11
    Siste melding: 28-05-06, 12:17