Side 7 av 8 Først 12345678 Siste
Viser søkeresultater 61 til 70 av 80
    Medlem siden
    Jul 2010
    Sted
    Danmark
    Alder
    47
    Meldinger
    307

Standard Sv: Knogleskørhed!!!!

Sitat Opprinnelig skrevet av Blondie Vis post
    Kjære Cirkeline.
    Jeg vil på det varmeste anbefale deg både å ta erfa til natten, samt å forsøke en liten reduksjon i dosen. Samtidig bør du ta jod. Selv tar jeg 3 x 60 mg erfa like før sengetid. Jeg bruker også jod i form av iodoral tbl (samme virkestoff som lugols, jeg bare foretrekker tabletter). Jod øker liksom årvåkenheten. Jeg bruker 12,5mg. Har trappet gradvis opp. Erfa er for meg klart best å ta i en stor enkeltdose rett før sengetid. Godt for binyrene som må funke opptimalt dersom stoffskiftehormonene skal inn i cellene. Det koster ingenting å prøve en tid for å se effekten. Verre blir du nok ikke.
    Blondie jeg vil starte med at tage Erfa til natten i aften og når jeg får bestilt Lugol´s vil jeg helt sikkert tage det sammen med Erfa som du skriver. Som du skriver så bliver jeg nok ikke værre - det er helt klart forsøget værd.
    Jeg fik i september 2009 konstateret for lavt stofskife
    Begyndende knogleskørhed?
    Lad aldrig noget forhindre dig i at være et godt menneske

Medlem siden
    Feb 2010
    Sted
    Danmark
    Alder
    56
    Meldinger
    3,369

Sitat Opprinnelig skrevet av Cirkeline Vis post

B-vitaminerne vil jeg huske på - jeg tager ikke nogen udover hvad der er min multivitamin.
    Det tror jeg virkelig, det betaler sig at gøre noget ved! B-12 er noget lumsk noget; optagelsen afhænger af mavesyren, og den har man ofte for lidt af, hvis man har lavt stofskifte, ligesom fordøjelsen i det hele taget kan være mere eller mindre dårlig. Målingen af B-12 kan også snyde -- ofte bruger man vist endda den dårligste måde at måle på -- Og så er der alt det der med de andre b-vitaminer, der kan vaskes ud, hvis du ikke tager en tablet med blandet b-vitamin også.

Jeg vil foreslå dig at ta disse http://www.naturoghelse.dk/shop/b12-vitamin-9-993p.html eller nok snarere disse http://www.naturoghelse.dk/shop/mega...min-3764p.html
    og så denne gode, stærke multi-b som jeg selv synes er meget milde for maven http://www.naturoghelse.dk/shop/mult...stk-1919p.html

Nielsigne

Medlem siden
    Jul 2010
    Sted
    Danmark
    Alder
    47
    Meldinger
    307

TAK Nielsigne Jeg vil kigge på de forskellige du har forslået og notere dem på listen over vitaminer jeg skal have bestilt...den er efterhånden lang.

Medlem siden
    Feb 2010
    Sted
    Danmark
    Alder
    56
    Meldinger
    3,369

Ja, det er noget værre noget med de der tilskud man har mere eller mindre brug for og så de penge, man ikke har. Alligevel vil jeg lige poste det her link, jeg har fået i et nyhedsbrev fra dr. Jacob Teitelbaum, hvor han skriver om strontium. Helt efter amerikansk model har han så også noget til salg ... men hvis skidtet virker, så ok, tænker jeg. Og der er ikke aspartam i
    http://www.endfatigue.com/health_art...ing-point.html

Nielsigne

Ps. Nå, nu ser jeg, at i hvert fald en af dem, han anbefaler, er den første man falder over hvis man søger på 'strontium' på iherb Men det er billigere i Teitelbaums biks.
    Sist endret av Nielsigne; 19-10-13 kl 12:57 Begrunnelse: Ps.

Medlem siden
    Jul 2010
    Sted
    Danmark
    Alder
    47
    Meldinger
    307

TAK for linket - jeg vil straks smutte ind og kigge på det

Medlem siden
    Jul 2010
    Sted
    Danmark
    Alder
    47
    Meldinger
    307

Nu har jeg været inde og læse, men er blevet lidt i tvivl - mit engelske er vist ikke helt optimalt så det kan være at jeg misforstår noget???

Under Punkt 1 skriver han i første afsnit at Strontium ikke må tages sammen med vit. D fordi det kan blokere Strontiums optagelse.
    Men i andet afsnit skriver han at det skal tages sammen med bla. vit. D - det forvirre mig lidt.

Han skriver også at det skal tages til natten på tom mave - men der tager jeg Erfa og vil helst ikke ændre det igen

Til slut skriver han at Strontium øger risikoen for blodpropper - så bliver jeg endnu mere i tvivl

Medlem siden
    Feb 2010
    Sted
    Danmark
    Alder
    56
    Meldinger
    3,369

Jeg husker, Luuna herinde har fortalt, at hun har stillet spørgsmål til Teitelbaum på hans Facebook-side, så det kan du da forsøge, hvis du har mulighed for det. Jeg kan godt se, man kan blive i tvivl - og thyroiden kan man jo ikke risikere at ødelægge. Det er vel ikke helt til at vide, hvordan strontium og thyroid har det med hinanden ... men ellers kan man måske tage strontium om eftermiddagen eller sådan noget?

Medlem siden
    Dec 2009
    Sted
    Candyland
    Alder
    52
    Meldinger
    3,083

Arrow Sv: Knogleskørhed!!!!

Sitat Opprinnelig skrevet av Nielsigne Vis post
    ..
    Alligevel vil jeg lige poste det her link, jeg har fået i et nyhedsbrev fra dr. Jacob Teitelbaum, hvor han skriver om strontium. Helt efter amerikansk model har han så også noget til salg ... men hvis skidtet virker, så ok, tænker jeg. Og der er ikke aspartam i
    http://www.endfatigue.com/health_art...ing-point.html
    Har lest om strontium i Dagbladet for noen år tilbake:
    http://www.dagbladet.no/2009/11/04/r.../tema/7840825/

Utsnitt:
    "Fra gammelt av har giktbrudne og skrøpelige mennesker merket lindring ved å bli gravd ned i varm sand. Nå vet vi hvorfor. Sanden på Porto Santo inneholder 40 ganger mer av grunnstoffet strontium, pluss endel andre stoffer som blant annet kalsium og magnesium"
    Kevlin
    ... bare fordi du er paranoid: så betyr ikke det at de ikke er ute etter deg!!
    Lavt stoffskifte - Erfa Thyroidfra slutten av 2009
    Min første halve pille med Erfa

Medlem siden
    Jul 2010
    Sted
    Danmark
    Alder
    47
    Meldinger
    307

Sitat Opprinnelig skrevet av Nielsigne Vis post
    Jeg husker, Luuna herinde har fortalt, at hun har stillet spørgsmål til Teitelbaum på hans Facebook-side, så det kan du da forsøge, hvis du har mulighed for det. Jeg kan godt se, man kan blive i tvivl - og thyroiden kan man jo ikke risikere at ødelægge. Det er vel ikke helt til at vide, hvordan strontium og thyroid har det med hinanden ... men ellers kan man måske tage strontium om eftermiddagen eller sådan noget?
    Du har ret Nielsigne - det skal undersøges nærmere

Medlem siden
    Nov 2011
    Sted
    Stor-Osloregionen
    Alder
    69
    Meldinger
    852

Smile Sv: Knogleskørhed!!!!

Hei

Jeg har en gammel bok av Rika Zarai som heter: Gjør ikke kroppen til et apotek. Her skriver hun om sin venn som var drivende dyktig i naturmedisin. Han gjorde henne kjent med b.l.a helbredelse av knokler som trenger å gro. Hun har siden lært og praktisert alt selv og skriver knakende godt. Hun kom ut for en ulykke og trengte å få kroppen til å produsere bla kalium/kalsium.
    Det hun gjorde og fortsatt gjør er følgende. På kvelden tar hun og vasker et økologisk/eller(kjøpt på gård egg) godt. Så presser hun en til to sitroner over. Setter det kaldt over natten og drikker dette neste dag.Egget kan brukes etterpå. Da blir knoklene bra.

Jeg gjør dette. For punkt 1. Jeg vet at jeg om et til to år må operere/bytte ut en hoft. Og så er jo sitron godt for forhøyet blotrykk. I tillegg brukte hun grønnleire som omslag. Dette renser og gror.
    Hun anbefaler også å drikke renset grønnleire i tre uker og så en ukes opp hold. Så drikker du en uke til. Etter start kuren så går du over til å drikke en for hver ny årstid. I ca 14 dager. Dette har jeg lest flere steder, så begge ting har jeg plukket ut her og tar det med i min egen tilfriskning. Det er noen med å kjenne sin kropp, prøve ut hva fungere for meg og så tilslutt gjøre de beste valgene. Er dette noe for meg. Ja så langt. Tiden vil vise helheten.

Ville bare dele

Side 7 av 8 Først 12345678 Siste

Søkeord for denne tråden

Bokmerker

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •  

Logg inn

Logg inn