Side 8 av 8 Først 12345678
Viser søkeresultater 71 til 80 av 80
    Medlem siden
    Jul 2010
    Sted
    Danmark
    Alder
    47
    Meldinger
    307

Standard Sv: Knogleskørhed!!!!

Sitat Opprinnelig skrevet av Fruemå Vis post
    Hei

Jeg har en gammel bok av Rika Zarai som heter: Gjør ikke kroppen til et apotek. Her skriver hun om sin venn som var drivende dyktig i naturmedisin. Han gjorde henne kjent med b.l.a helbredelse av knokler som trenger å gro. Hun har siden lært og praktisert alt selv og skriver knakende godt. Hun kom ut for en ulykke og trengte å få kroppen til å produsere bla kalium/kalsium.
    Det hun gjorde og fortsatt gjør er følgende. På kvelden tar hun og vasker et økologisk/eller(kjøpt på gård egg) godt. Så presser hun en til to sitroner over. Setter det kaldt over natten og drikker dette neste dag.Egget kan brukes etterpå. Da blir knoklene bra.

Jeg gjør dette. For punkt 1. Jeg vet at jeg om et til to år må operere/bytte ut en hoft. Og så er jo sitron godt for forhøyet blotrykk. I tillegg brukte hun grønnleire som omslag. Dette renser og gror.
    Hun anbefaler også å drikke renset grønnleire i tre uker og så en ukes opp hold. Så drikker du en uke til. Etter start kuren så går du over til å drikke en for hver ny årstid. I ca 14 dager. Dette har jeg lest flere steder, så begge ting har jeg plukket ut her og tar det med i min egen tilfriskning. Det er noen med å kjenne sin kropp, prøve ut hva fungere for meg og så tilslutt gjøre de beste valgene. Er dette noe for meg. Ja så langt. Tiden vil vise helheten.

Ville bare dele

TUSINDE TAK Fruemå
    Den bog vil jeg bestemt lede efter. Lige i øjeblikket spiser jeg efter AIP som for en tid udelukker æg - jeg håber at når jeg genintroducere blomme og hviden og at jeg kan tåle begge dele - hvis jeg kan tåle det så vil jeg drikke egg/citron-blandingen. Drikker du det om morgenen eller deler du det over flere gange?
    Jeg ved ikke hvad grønnleire er men vil også undersøge det.
    Jeg fik i september 2009 konstateret for lavt stofskife
    Begyndende knogleskørhed?
    Lad aldrig noget forhindre dig i at være et godt menneske

Medlem siden
    Oct 2006
    Sted
    Danmark
    Alder
    70
    Meldinger
    10,241

Smile Sv: Knogleskørhed!!!!

Sitat Opprinnelig skrevet av Cirkeline Vis post
    Jeg ved ikke hvad grønnleire er men vil også undersøge det.
    Det er "grønt ler" http://french-green-clay.dk/. Anvendes både udvortes og indvortes.
    • Tak for at du læste mit indlæg.
    • Vil du vide lidt om hvad jeg står for, er du velkommen til at læse min signatur her

Medlem siden
    Nov 2011
    Sted
    Stor-Osloregionen
    Alder
    69
    Meldinger
    852

Hei

Jeg fant denne gamle boken på hytta og den kom ut i Paris 1985 og ble oversatt til norsk i 1986. Hennes mentor som har gitt ut mange bøker selger bla denne http://www.amazon.com/Raymond-Dextreit/e/B001KHJHUQ. Har ikke lest den.

Jeg ser Anisa har gitt deg en utmerket link om grønn leire. Jeg forstår også at skal du danne kalk så må du også sjekke ut at du er noegenlunde optimal på andre viktige vitaminer og mineraler.

Jeg legger egget godt vasket i en liten kaffe kopp. Heller presset sitron over. Egget ligger natten over i sitron. Sitron er så sterk at du får kalk i oppløsningen som løsner av egget. Egget blir tynnere i skallet. men det gjør ikke noe. Det kan brukes etterpå. Har forøvrig også kokt de.

De fleste på kalk tilskudd har mye kalt i urin for det er vanskelig for kroppen å ta opp. Det er mye gode tips rundt omkring. Jeg har fanget de som for meg virker riktig nu. En prøver seg frem og deler. Det er det som er godt med et forum. Alle bestemmer over egen helse og vi vil jo det beste for akkurat vår kropp.
    Lykke til

Medlem siden
    Nov 2011
    Sted
    Stor-Osloregionen
    Alder
    69
    Meldinger
    852

Hei

Jeg fant også denne på et Norsk utsalg http://nydalenbokstue.no/produkt/sel...tek-rika-zarai.

Bare et tips

Medlem siden
    Jul 2010
    Sted
    Danmark
    Alder
    47
    Meldinger
    307

TUSINDE TAK Anisa og Fruemå

Medlem siden
    Jul 2010
    Sted
    Danmark
    Alder
    47
    Meldinger
    307

Er der nogen der ved om der er læger i Danmark der behandler med naturidentiske hormoner? Jeg overvejer om det kan være en mulighed for mig men har ikke fundet noget via google.

Medlem siden
    Feb 2010
    Sted
    Danmark
    Alder
    56
    Meldinger
    3,369

Jeg tror, du skal spørge nogle orthomolekylære læger om den slags

Nielsigne

Medlem siden
    Jul 2010
    Sted
    Danmark
    Alder
    47
    Meldinger
    307

Sitat Opprinnelig skrevet av Nielsigne Vis post
    Jeg tror, du skal spørge nogle orthomolekylære læger om den slags

Nielsigne
    TAK Nielsigne Jeg vil prøve at ringe til Claus Hancke i dag.

Medlem siden
    Mar 2009
    Sted
    Sverige
    Alder
    77
    Meldinger
    2,327

Exclamation Sv: Knogleskørhed!!!!

Sitat Opprinnelig skrevet av Cirkeline Vis post
    Om en måneds tid skal jeg til endokrinolog igen og jeg har fået et brev om at han gerne vil drøfte min knogleskørhed og medicin igen - puha bliver helt dårlig bare ved tanken - jeg vil ikke have medicin, men jeg er nød til at finde noget der bygger mine knogler op.... Jeg har det sidste ½ år spist OsteoReminForte morgen og aften og håber at det vil hjælpe. Ellers overvejer jeg homøopatiske dråber fra Allergica - men jeg vil tage én ting ad gangen for ellers ved jeg jo ikke hvad der virker - men på den anden side så har jeg heller ikke oceaner af tid til at finde det rigtige. Så det er det der fylder hos mig nu selv om jeg prøver ikke at tænke på det mens jeg nyder at det er sommer og dejlig varmt
    Sitat Opprinnelig skrevet av Kevlin Vis post
    Kan du ha lite K-vitamin i kroppen.. Det falt ifra toppen av hodet mitt nå nettopp
    Henter litt info fra en engasjert lege - Jan-Øyvind Lorgen:

"Vitamin K er nødvendig for å aktivere et lite antall proteiner i kroppen, deriblant proteiner som er viktige for normal levring av blodet (blodkoagulasjon), som er viktige for å plassere kalsium i skjelettet (1, 3) og som hindrer avleiring av kalsium i bløtvev."

Vitamin K2 and the Calcium Paradox
    By Kate Rhéaume-Bleue

"The secret to avoiding calcium–related osteoporosis and atherosclerosis. While millions of people take calcium and Vitamin D supplements thinking they′re helping their bones, the truth is, without the addition of Vitamin K2, such a health regimen could prove dangerous. Without Vitamin K2, the body cannot direct calcium to the bones where it′s needed; instead, the calcium resides in soft tissue (like the arteries)—leading to a combination of osteoporosis and atherosclerosis, or the dreaded "calcium paradox."

http://www.amazon.co.uk/Vitamin-K2-C...8041868&sr=8-1
    http://books.google.com/books/about/...pkcC&redir_esc
    http://www.vitamindcouncil.org/blog/...on-vitamin-k2/
    Til alle norske og danske stoffskifte-pasienter, anbefaler vi boken STOP stofskiftevanviddet, skrevet av verdens ledende pasient-aktivist Janie Bowthorpe, som i 2005 grunnla nettstedet Stop The Thyroid Madness. Boken er utgitt på dansk i 2014. För alla svenska hypotyreos-patienter, rekommenderar vi samma bok, översatt till svenska med titeln Stoppa sköldkörtelskandalen (2012). Til alle gode leger, og pasienter som ønsker å lære mer av "the right stuff", anbefaler vi boken Stop The Thyroid Madness II (2014) med bidrag fra 10 leger MD. I Skandinavia, definitivt de to beste og mest nyttige bøker for hypotyreose-pasienter, for deres familier og venner, og for deres leger.

Medlem siden
    Jul 2010
    Sted
    Danmark
    Alder
    47
    Meldinger
    307

Tusinde tak for tilbagemelding

Jeg har suppleret med K2 de sidste år så jeg håber at det hjælper....Det ville være fantastisk med en læge der behandlede årsagen istedet for kun symptomerne.

Side 8 av 8 Først 12345678

Søkeord for denne tråden

Bokmerker

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •