Viser søkeresultater 1 til 4 av 4
    Medlem siden
    Apr 2006
    Meldinger
    552

Standard Det går likar no!

Heisann!

Jeg var tidliger aktiv her, men har de siste årene måtte jobbe mer aktivt med meg selv og hus, barn, mann, jobb og "verden", så jeg har ikke fått være inne her og lest som jeg har hatt lyst til.

På morningsen nå tenkte jeg på dette forumet og ville inn og lese litt.

For å oppdatere litt om det er noen som husker meg, så er alt nå mye mye bedre!!

Jeg har rundet 40 ! , har 2 barn, på 14 og 7 år og har en hyggelig mann.

Jeg har sakte men sikkert jobbet meg tilbake i jobb, jeg jobber nå 80% og skal fra august jobbe 90%, og om det fortsetter slik det har vært noen år nå, så er jeg tilbake i 100% jobb fra 1. januar. Kan ikke klage!!

Energimessig så føler jeg at jeg er så godt som tilbake i formen jeg var i før jeg ble syk, men det mangler på hue. Konsentrasjon og hukommelse er så godt som ikke tilstede, men det er så jeg klarer meg i 2 kontorjobber hvor jeg har laget meg lister og manualer på de tingene jeg skal gjøre. Men jeg sliter med å kunne fortelle sjefen(e) om jeg har gjort ting, for det er ikke alltid jeg husker om jeg har gjort det. Da må jeg sjekke huskeboka som jeg skriver opp ting i etterhvert som jeg gjør det.

Legen min vil nå utrede meg mer for å få sjekket ut hodet, så får vi se hva det blir til.

Ting er hvertfall mye bedre, for jeg kan ta ordentlig vare på ungene og ta de med på ting som jeg ikke har kunnet gjort på veldig mange år.

Ser i en gammel tråd at jeg hadde som mål å være tilbake i 100% jobb til juli 2007, skal jo hilse og si at det ble ikkenoe av, men nå 4 år senere så er vi nesten der.

Det som kanskje gjør min solskinnshistorie litt ekstra merkelig er at jeg mistenker at jeg i noen år har hatt ME i tilllegg, og at jeg sluttet med stoffskiftemedisiner i januar/februar/mars-ish i fjor og at legen også syntes at det var svært interessant når jeg endelig tilsto for noen måneder siden. Apoteket kunne i fjor ikke skaffe Armour, så jeg ventet og ventet og tilslutt hadde det gått så lang tid at jeg bare glemte det.. Men i våres gikk jeg til legen for jeg fikk voldsomt med vann i kroppen så jeg tok noen prøver, legen sa at de var helt fine, og at jeg kunne fortsette med samme dose som jeg gikkpå... Så da sa jeg at jeg ikke hadde tatt de på ett år, minst. Så han sa at da kunne jeg bare slutte. Fint fint!!

I oktober 2010 fikk jeg forferdelig vondt i en skulder, og i april 2011 fikk jeg diagnose Frozen shoulder, noe en ofte får i forbindelse med sukkersyke eller stoffskifte problemer, men legen mener fortsatt at jeg kan klare meg uten medisiner, og det tror jeg også. Jeg tror det var en reaksjon på at alle medisiner er ute av kroppen og at jeg er på vei til å bli helt superduperfrisk, men det får tiden vise!!!

Ser at n`Finn er ute av forumet, det var trist!!

Håper alle har det mest mulig bra i varmen, selvom den nesten tar livet av meg, kroppen min har aldri tålt varme.

Hyggeligt å være inne her og lese litt igjen, så kanskje vi "sees!".

Hilsen Heisann/Mona

Medlem siden
    Apr 2006
    Sted
    Møre og Romsdal
    Alder
    60
    Meldinger
    1,971

Standard Sv: Det går likar no!

Hei heisann!

Jeg husker deg godt! Hyggelig å "se" deg igjen! Og så fint å lese at du har det bedre. Lykke til videre!

Klem fra Yvette
    Balder-legen hevder at det er ikke hypothyreose med en TSH på 4,82 som øket til 7,56
    Hypothyreose uten antistoff.
    • Levaxin fra oktober 2004. Westhroid fra august 2006. 4 grain ny Armour fra Februar 2010. Levaxin og Liothyronin fra februar 2011. Thyroid-S fra august 2011.
    Stoffskifteprøver etter 4 mndr på Thyroid-S

Medlem siden
    Apr 2009
    Sted
    Vestfold
    Alder
    55
    Meldinger
    911

Standard Sv: Det går likar no!

Blir alltid glad av å lese om bedring Håper du har en herlig sommer!

Medlem siden
    Apr 2010
    Sted
    Nord-Norge
    Alder
    55
    Meldinger
    88

Standard Tips om behandling for "frozen shoulder"/frossen skulder

Sitat Opprinnelig skrevet av heisann Vis post
    I oktober 2010 fikk jeg forferdelig vondt i en skulder, og i april 2011 fikk jeg diagnose Frozen shoulder, noe en ofte får i forbindelse med sukkersyke eller stoffskifte problemer, men legen mener fortsatt at jeg kan klare meg uten medisiner, og det tror jeg også. Jeg tror det var en reaksjon på at alle medisiner er ute av kroppen og at jeg er på vei til å bli helt superduperfrisk, men det får tiden vise!!!
    Hei.
    Vil bare nevne i forbifarten at jeg siden desember 2010 har hatt veldig vondt i høyre skulder - og har prøvd forskjellige behandlinger for dette. Alt tyder på at det er såkalt "frozen shoulder", noe jeg nylig er blitt klar over at er overrepresentert hos pasienter med stoffskiftesykdom eller diabetes. Ut av det jeg har lest meg til på nettet, kan det ta flere år å bli bra dersom man har "frossen skulder" - men jeg har de siste månedene tatt noe som heter trykkbølgeterapi, ca 1 behandling i uka - og blir sakte men sikkert bedre og bedre.

Behandlingen utføres hos såkalt manuell terapeut (dvs fysioterapeut med videreutdanning), og er ganske dyr (kr 500-700 per behandling ). Dessverre er dette en type behandling som ikke refunderes av Nav, verken "stykkevis eller delt"... Men min gode erfaring med behandlingen gjør at jeg vurderer det som absolutt verd pengene, og pga at behandlingen har gitt så gode dokumenterte resultater kan jeg iallefall trekke det fra på skatten.

Så dersom du/dere har lignende problemer så kan det jo være verdt et forsøk, dersom alternativet er sterke, uutholdelige smerter... Jeg gjør oppmerksom på at selve behandlingen er smertefull, men den varer bare noen få minutter og jeg merker bedring med en gang etterpå. Så gi ikke opp før du har forsøkt iallfall et par ganger. For meg er det iallfall et godt alternativ til smerter i flere år eller operasjon...
    Sist endret av Atina; 22-07-11 kl 13:38 Begrunnelse: skrivefeil

Bokmerker

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •  

Logg inn

Logg inn