Side 2 av 2 Først 12
Viser søkeresultater 11 til 18 av 18
    Medlem siden
    Jun 2011
    Sted
    Østfold
    Meldinger
    83

Standard Sv: Er det noen som IKKE har gått opp i vekt av å begynne på levaxin? :)

ja, har lest litt at det er bedre medisiner..... vet du hvem jeg kan gå til for å få erfa? må jeg inn til oslo evt?
    Det mest sannsynlig er stoffskifte det er noe i veien med.
    • Har fått en ny vår etter oppstartmed ERFA

Medlem siden
    Mar 2011
    Sted
    Aust-Agder
    Alder
    56
    Meldinger
    3,120

Standard Sv: Er det noen som IKKE har gått opp i vekt av å begynne på levaxin? :)

Jeg går stadig sakte nedover i vekt, selv om jeg har gått på Levaksin isnart tre år.....

Medlem siden
    Mar 2008
    Sted
    Oslo
    Alder
    61
    Meldinger
    5,134

Sitat Opprinnelig skrevet av tcelinet Vis post
    ja, har lest litt at det er bedre medisiner..... vet du hvem jeg kan gå til for å få erfa? må jeg inn til oslo evt?
    Det kan hende det kan være en løsning å dra til Heggeli helhetsmedisin. Men det kan også hende at du kan få thyroid av fastlegen. Samle all saklig info du kan, som linkene på forsiden til Erfa, ta med info om hvordan man fyller ut resepter for slike legemidler, de fleste leger har ikke vært borte i medisiner på godkjenningsfritak se http://www.legemiddelverket.no/templ...y=CopyToPharma Noen leger lytter og er åpne på å forsøke noe nytt for å hjelpe pasientene sine, det er et forsøk verd.
    Hashimoto's, hypotyreose, Armour 2009
    Å leve med binyrebarksvikt eller binyretretthet
    • Ren T3 og LDN (lav dose Naltrexon) 2012, virket ikke for meg. Bruker thyroid

Medlem siden
    Jun 2011
    Sted
    Østfold
    Meldinger
    83

takk har bestilt time om noen uker hos fastlegen, og har printa ut en del fakta.... så da er det bare å vente...... og håpe

Medlem siden
    Apr 2009
    Sted
    Vestfold
    Alder
    55
    Meldinger
    911

Hei

Jeg har ikke gått opp ved å bruke Levaxin. Jeg gikk opp mye i en periode etter at jeg ble behandlet for høyt og dermed ble lav. Dette skyldtes nok både overgangen fra høyt til lavt (alt bråbremset jo) og også at jeg trodde jeg kunne leve som før med alt for lite fokus på på hva jeg puttet i meg. Jeg var også svært passiv i denne tiden, da jeg var svært syk. Levaxin som stabiliserte meg litt (i den grad jeg kan kalles stabil ), økt fokus på å spise hyppige og små måltider, kutt i sukker, lære seg at vann er godtgodt som drikke og moderat mosjon (i perioder tillater ikke kroppen noe særlig av det) gjorde at kiloene jeg gikk opp nå er forsvunnet.

Medlem siden
    Oct 2006
    Sted
    Danmark
    Alder
    67
    Meldinger
    10,228

Thumbs up Sv: Er det noen som IKKE har gått opp i vekt av å begynne på levaxin? :)

Sitat Opprinnelig skrevet av Eirin Vis post
    ...økt fokus på å spise hyppige og små måltider, kutt i sukker, lære seg at vann er godtgodt som drikke og moderat mosjon (i perioder tillater ikke kroppen noe særlig av det) gjorde at kiloene jeg gikk opp nå er forsvunnet.
    Eirins tråd Slank med lavt stoffskifte anbefales.
    • Tak for at du læste mit indlæg.
    • Vil du vide lidt om hvad jeg står for, er du velkommen til at læse min signatur her

Medlem siden
    Jun 2011
    Sted
    Østfold
    Meldinger
    83

takk for link

Men jeg gjør liksom ikke så mye "feil" fra før..... jeg er jo operert i magen så jeg spiser kke mye om gangen, ettersom jeg får i meg såpass lite pr gang, så blir jeg ofte sulten, så lite og ofte er "bankers"...
    Akkurat nå orker jeg ikke trening, sykler litt hvis formen er tilstede
    i våres trente jeg 3 ganger i uka + en aktiv livsstil, og gikk OPP 5 kg, og dette var ikke i muskelmasse! var pga det og den enorme nedturen etter all treningen jeg tok nye blodprøver, og fant ut av dette med hypoterose....
    Men det jeg kan gjøre noe med som jeg er for dårlig på er "kosen", he, he er alt for gla i sjokolade, så det er et forbedringspotensiale.... tihi...

og begynne å trene igjen.... skal det bare jeg blir bedre

takk for at dere har tatt dere tid til å dele deres erfaring med meg

Medlem siden
    Nov 2008
    Meldinger
    18

Sitat Opprinnelig skrevet av puselus Vis post
    Jeg gikk opp de forskriftsmessige 2-3 kg før jeg oppdaget at jeg hadde lavt stoffskifte. Ingen endring i vekt etter at jeg begynte med Levaxin, verken opp eller ned. Vekten varierer opp og ned med 1-3 kg fra dag til dag de gangene jeg sjekker. Ingen åpenbar sammenheng med hva jeg gjør eller ikke gjør, eller hva jeg spiser eller ikke spiser, lavkarbo eller ikke, trening eller ikke. Snodige greier Men tror at med mitt kosthold, kaloriinntak og aktivitetsnivå, hadde jeg vært en del tynnere enn jeg er nå hvis jeg var frisk. Siden jeg fortsatt er innenfor normalen, bryr jeg meg egentlig ikke så mye om det. Men synes det er rart at ingenting ser ut til å innvirke på vekten. (basert på erfaring fra de siste fire årene)
    Bare en liten oppdatering siden sist. Og for at ingen skal føle seg tvunget til å komme med lange avhandlinger om hvorfor dette ikke er lurt: IKKE PRØV DETTE HJEMME!

Jeg har av forskjellige årsaker vært helt uten koke/stekemuligheter et par uker, så kostholdet har vært uvanlig ensidig og med betydelig større innslag av brødmat enn jeg foretrekker. Føy til trøstespising av sjokolade og chips, noen take away-pizzaer, mange dager uten middag og dessuten fullstendig fravær av fysisk aktivitet, så er bildet komplett. Temmelig kjedelig, altså, håper det ordner seg raskt så jeg kan gå tilbake til mitt vante kosthold. MEN det som har skjedd er at jeg faktisk har 'rast' ned i vekt og nå svinger kiloene plutselig rundt et punkt 5 kilo under det som har vært normalt de siste fire årene. Tror rett og slett maten har vært for kjedelig til at jeg har giddet å spise nok.

Dette må det bli en slutt på snart, for regner med det kan straffe seg i lengden å leve sånn. Men det er faktisk første gang på mange år jeg har gått ned i vekt. (Har egentlig ikke prøvd på det hverken før eller nå, siden jeg er normalvektig, og jeg vet jeg er heldig som har det sånn, så jeg har stor medfølelse med alle dere som sliter med dette på ordentlig.)

Dette er som sagt bare ment som en liten på siden-kommentar til den opprinnelige problemstillingen, ikke et eksempel til etterfølgelse

Side 2 av 2 Først 12

Lignende tråder

1. Må man alltid begynne på levaxin?
    Av tcelinet i forumet Levaxin, Eltroxin, Euthyrox etc.
    Svar: 2
    Siste melding: 28-06-11, 10:43
  2. noen som har gått MYE ned i vekt??
    Av mokki i forumet Lavt stoffskifte, (over)vekt, mat og trening
    Svar: 10
    Siste melding: 01-10-08, 20:54
  3. Kan man få høyt blodtrykk av å begynne på Levaxin???
    Av jojo75 i forumet Levaxin, Eltroxin, Euthyrox etc.
    Svar: 3
    Siste melding: 27-03-08, 11:01
  4. Kan jeg begynne med Diane når jeg bruker Levaxin???
    Av linnmathea i forumet Lavt stoffskifte og hud
    Svar: 2
    Siste melding: 30-12-06, 12:14
  5. Jeg har gått ned i vekt!
    Av Ida i forumet Lavt stoffskifte, (over)vekt, mat og trening
    Svar: 23
    Siste melding: 24-05-06, 17:12

Søkeord for denne tråden

Bokmerker

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder