Side 1 av 2 12 Siste
Viser søkeresultater 1 til 10 av 18
    Medlem siden
    Jun 2011
    Sted
    Østfold
    Meldinger
    83

Standard Er det noen som IKKE har gått opp i vekt av å begynne på levaxin? :)

noen som kanskje har gått ned?

Skulle jo liksom tro at når man får igjen vanlig forbrenning at man i allefall har mer hell når man er aktiv, slanker seg osv?!

prøver å være optimist her, men................................... ;)
    Det mest sannsynlig er stoffskifte det er noe i veien med.
    • Har fått en ny vår etter oppstartmed ERFA

Medlem siden
    Jun 2010
    Sted
    Indre Troms
    Alder
    48
    Meldinger
    2,404

Standard Sv: er det noen som IKKE har gått opp av å begynne på levaxin? :)

Jeg gikk kraftig opp (15-20kg) av sykdommen. Gikk ikke ned et gram verken når jeg begynte på levaxin, liothyroinin eller på Erfa (foreløpig). Har kun brukt Erfa i et år og trenger å komme av noen andre medisiner for å kunne si sikkert effekten.

Medlem siden
    Apr 2010
    Sted
    østlandet
    Alder
    44
    Meldinger
    798

Standard Sv: Er det noen som IKKE har gått opp i vekt av å begynne på levaxin? :)

Jeg har heller ikke gått ned et j..... gram etter at jeg fikk lavt stoffskifte. Gikk opp kanskje 10 kg, og der har det blitt stående. Pluss 5 til med hc, antakelig. Kastet nettopp en søppelsekk med gamle klær, jeg gidder ikke sitte og håpe på at vektnedgangen er like rundt hjørnet, bare det og det skjer, osv. Den magre trøst er at formen ikke føles som før (trøst og trøst), mht trening og ork, selv om den har blitt bedre altså!, slik at om formen etter hvert blir det, KAN det jo tenkes at vekta følger med.

Medlem siden
    Nov 2008
    Meldinger
    18

Standard Sv: Er det noen som IKKE har gått opp i vekt av å begynne på levaxin? :)

Jeg gikk opp de forskriftsmessige 2-3 kg før jeg oppdaget at jeg hadde lavt stoffskifte. Ingen endring i vekt etter at jeg begynte med Levaxin, verken opp eller ned. Vekten varierer opp og ned med 1-3 kg fra dag til dag de gangene jeg sjekker. Ingen åpenbar sammenheng med hva jeg gjør eller ikke gjør, eller hva jeg spiser eller ikke spiser, lavkarbo eller ikke, trening eller ikke. Snodige greier Men tror at med mitt kosthold, kaloriinntak og aktivitetsnivå, hadde jeg vært en del tynnere enn jeg er nå hvis jeg var frisk. Siden jeg fortsatt er innenfor normalen, bryr jeg meg egentlig ikke så mye om det. Men synes det er rart at ingenting ser ut til å innvirke på vekten. (basert på erfaring fra de siste fire årene)

Medlem siden
    Apr 2010
    Sted
    Nord-Norge
    Alder
    55
    Meldinger
    88

Hei.

Jeg la ikke på meg et gram da jeg begynte med Levaxin. Hadde derimot lagt på meg en del pga sykdommen de siste månedene før jeg fikk diagnose og begynte medisinering med Levaxin, men denne vektøkningen stoppet altså med en gang jeg begynte med Levaxin. Å få bort kiloene de uønskede kiloene igjen krever (iallfall for min del) streng disiplin i matveien, mye trening og massevis av tålmodighet. "Sulteslanking" har som regel ingen effekt, og heller ikke slike tablettkurer man får kjøpt "overalt". Spesielt ikke hvis du har en stoffskiftesykdom.... På 14 måneder (som er tiden da jeg har tatt Levaxin) har jeg klart å gå ned 4 kilo, det går litt "fortere" nå, men ikke mer enn kanskje 1/2 kg per måned. Men det går iallfall rette veien...

Tålmodighet er tingen altså - men det er ikke lett når man som jeg er litt (les: veldig) utålmodig etter å "bli som før"....

Medlem siden
    Apr 2010
    Sted
    østlandet
    Alder
    44
    Meldinger
    798

Sitat Opprinnelig skrevet av puselus Vis post
    Ingen åpenbar sammenheng med hva jeg gjør eller ikke gjør, eller hva jeg spiser eller ikke spiser, lavkarbo eller ikke, trening eller ikke. Snodige greier Men tror at med mitt kosthold, kaloriinntak og aktivitetsnivå, hadde jeg vært en del tynnere enn jeg er nå hvis jeg var frisk. Siden jeg fortsatt er innenfor normalen, bryr jeg meg egentlig ikke så mye om det. Men synes det er rart at ingenting ser ut til å innvirke på vekten. (basert på erfaring fra de siste fire årene)
    Kjenner meg veldig igjen her. Ingenting av matregimer har innvirkning på vekten min. Kroppen tar hva den trenger av næring, og den har bestemt seg for at vekten skal stå der den er nå. Jeg går for øvrig heller ikke opp noe særlig mer, uansett hva jeg spiser.

Medlem siden
    Jun 2011
    Sted
    Østfold
    Meldinger
    83

og jeg som hadde håpet mange svarte at de raste ned de ekstra kg sykdommen har dratt med seg ;) he, he....

jeg også varierer veldig fra dag til dag i vekt, uten åpenbar sammenheng. kostholdsendring og trening hjalp meg lite.., var sånn jeg "_fant ut" at det måtte være noe galt med kroppen.

men det blir vel lettere å være mer aktiv hvis man får mer energi?! får man blir vel noe bedre av levaxin?

mange ganger jeg nesten sovna på gulvet(matta) etter en treningsøkt, var heeeeeeeelt utkjørt.

men har vitamin mangel også innvirkning på vekt?

Medlem siden
    Mar 2008
    Sted
    Oslo
    Alder
    61
    Meldinger
    5,134

Jeg har langsomt gått ned fire kilo siden nyttår. Trener mindre enn jeg gjorde for to år siden, men går ned likevel. Tror kanskje at det handler om at alle hormonene er i balanse? Men det er min teori, altså!
    Hashimoto's, hypotyreose, Armour 2009
    Å leve med binyrebarksvikt eller binyretretthet
    • Ren T3 og LDN (lav dose Naltrexon) 2012, virket ikke for meg. Bruker thyroid

Medlem siden
    Jun 2011
    Sted
    Østfold
    Meldinger
    83

men du bruker armour eller? ser det står i signaturen din

godt å se det finnes håp

Medlem siden
    Mar 2008
    Sted
    Oslo
    Alder
    61
    Meldinger
    5,134

Bruker Erfa, det er thyroid begge deler
    Hashimoto's, hypotyreose, Armour 2009
    Å leve med binyrebarksvikt eller binyretretthet
    • Ren T3 og LDN (lav dose Naltrexon) 2012, virket ikke for meg. Bruker thyroid

Side 1 av 2 12 Siste

Lignende tråder

1. Må man alltid begynne på levaxin?
    Av tcelinet i forumet Levaxin, Eltroxin, Euthyrox etc.
    Svar: 2
    Siste melding: 28-06-11, 11:43
  2. noen som har gått MYE ned i vekt??
    Av mokki i forumet Lavt stoffskifte, (over)vekt, mat og trening
    Svar: 10
    Siste melding: 01-10-08, 21:54
  3. Kan man få høyt blodtrykk av å begynne på Levaxin???
    Av jojo75 i forumet Levaxin, Eltroxin, Euthyrox etc.
    Svar: 3
    Siste melding: 27-03-08, 12:01
  4. Kan jeg begynne med Diane når jeg bruker Levaxin???
    Av linnmathea i forumet Lavt stoffskifte og hud
    Svar: 2
    Siste melding: 30-12-06, 13:14
  5. Jeg har gått ned i vekt!
    Av Ida i forumet Lavt stoffskifte, (over)vekt, mat og trening
    Svar: 23
    Siste melding: 24-05-06, 18:12

Søkeord for denne tråden

Bokmerker

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder