Side 35 av 36 Først 123456789101112131415161718192021222324252627282930313233343536 Siste
Viser søkeresultater 341 til 350 av 354
    Medlem siden
    Nov 2011
    Sted
    Stor-Osloregionen
    Alder
    67
    Meldinger
    852

Smile Sv: Hashimotos. Under behandling med hydrokortison og Thyroid.

Har i likhet med Rufus tatt en pause fra sykdommen, kjente at det var tvingende nødvendig.
    Jeg står fast hos DS har tatt den DNA testen og venter på svar. Har brukt B vitaminer pga overmetilering. Det har hjulpet for å få ro i indre orgeaner. Følte at jeg hadde stess i indre organer. Mye roligere hele meg.

Så har jeg lest boken igjen Det handler om hormoner. Her kunne jeg krysse av på at jeg får ikke T3 inn i cellene og alt som hadde med veksthormoner. Skal snakke med DS om å prøve lito bare for å se om jeg klarer å tvinge frem noe respons. Jeg har over 1300 i betennelse på anti TPO og den har ikke beveget seg. Har prøvd alle råd i matveien, bruker ikke fluor osv osv. Masse vitaminer og mineraler osv osv.

Men jeg kjenner at bi nyrene er på bedringens vei. Har ikke hatt hals infesjon siden oktober og jeg bruker fortsatt en mindre pr dag. Skal prøve å gå ned ytterligere en halv til. Veldig glad for det.

Så er min missing link å få T3 inn i cellene. Eller er det mangel på veksthormoner. Eller noe annet. Føler at jeg er kommet langt og har hatt mye tilfriskning. Men jeg har symptomer på lavt stoffskifte og de skal jeg ha bort. Flott at andre ser ut til å være på tilsvarende jakt og at vi kan hjelpe hverandre med tips.

Medlem siden
    Jan 2009
    Sted
    Norge
    Alder
    48
    Meldinger
    1,051

Standard Sv: Hashimotos. Under behandling med hydrokortison og Thyroid.

Hei

Det går riktig vei forstår jeg, men du har også et stykke til å gå. Vi har mange av de samme problemene, virker det som. Det blir spennende å høre hva man finner på prøven du har tatt!

Har du tatt matintoleransetest? Jeg gjorde aldri det på Hegeli. Gjorde en lite omfattende en på Balder i sin tid. Tok slik test nå hos den nye legen. Hvis det er matvarer immunforsvaret ditt reagerer på, kan det forårsake din høye anti-tpo. Det vanlige er vel melk og gluten (som i mitt tilfelle), men det kan også være andre, mindre åpenbare matvarer du ikke tåler. Jeg var dum og spiste salami. Salami inneholder som regel det som heter startkultur. (Den eneste matvaren jeg unnet meg som ikke jeg laget fra grunnen av). Dumme meg sjekket ikke hva startkultur var. Det inneholder melk, og vips var min anti-tpo over 1300 igjen, jeg hadde fått den ned i 230. (Det er jo min tolkning av det, men jeg føler meg ganske sikker på sammenhengen her).

Så lurer jeg på: Er det en ide å "for sikkerhetsskyld" ta høydose omega 3 osv selv om man ikke har tatt testen, eller vet noen om det frarådes?
    (Har lest litt det siste døgnet, skjønnerlitt mer nå).

Nyt siste dagen i påsken!

Rufus

Medlem siden
    Nov 2011
    Sted
    Stor-Osloregionen
    Alder
    67
    Meldinger
    852

*Har svart trodde jeg
    Vel for å svare deg. Har tatt matintoleranse test for over et år siden. Tåler ikke melke protein, har intoleranse for eggehvite og mais. Har tatt undersøkelse med slange. Har ikke cøllaki. Men hvete bruker vi ikke. Har prøvd mye i matveien, men merker ikke noe endring selv over tid. Mulig ikke det er her mitt største problem ligger.

Jeg har ikke testet lav på omega men fikk høydose omega på resept for å hjelpe på mitt forhøyede blodtrykk og mine reumatiske (artritt) hofter. Ja det virket. Det var DS som skrev det ut.

Ja vi må lete videre etter hver vår X faktor som skal gjøre livet helt levelig. Må si jeg er takknemmelig for den bedringen jeg har fått. Men nu ønsker jeg mer

EDIT/Admin:
    Sitat Opprinnelig skrevet av Fruemå Vis post
    *Har svart trodde jeg
    Hej Fruemå Jo, du har svaret før, men du har ikke svaret her i tråden. Du har besvaret (ved en fejl) den automatiske e-post om nyt indlæg i Rufus' tråd. Du skrev:

"En får ikke med alt. Jo, jeg har i over et år utelukket all melk. Reagere på proteinet. Har inntolreanse på mais. Så det er jeg testet for. Merker ikke noe forskjell på noe. Har ikke cøllaki. Men hvete er ute hos oss.

Så har jeg fått på resept omega 3. Bruker fire pr dag. De skal ta ned mitt forhøyede blodtrykk og hjelpe mine vonde hofter (reumatisk artritt). De hjelper faktisk. Har ikke tatt noen test som sier at jeg må ha ekstra omega.

Jeg skal til DS ca 16 juni. Får vel svar på DNA testen da hos han. Ellers kan jeg logge meg på å lese når de er ferdig på labben. Har hatt en god utvikling og er så takknemmelig for det. Blir så glad at det er mulig å bli bedre og da søker en max utbytte."
    Sist endret av Admin; 21-04-14 kl 18:29 Begrunnelse: Information

Medlem siden
    Apr 2010
    Sted
    Asker
    Alder
    47
    Meldinger
    194

Sitat Opprinnelig skrevet av Rufus Vis post
    Hei

Det går riktig vei forstår jeg, men du har også et stykke til å gå. Vi har mange av de samme problemene, virker det som. Det blir spennende å høre hva man finner på prøven du har tatt!

Har du tatt matintoleransetest? Jeg gjorde aldri det på Hegeli. Gjorde en lite omfattende en på Balder i sin tid. Tok slik test nå hos den nye legen. Hvis det er matvarer immunforsvaret ditt reagerer på, kan det forårsake din høye anti-tpo. Det vanlige er vel melk og gluten (som i mitt tilfelle), men det kan også være andre, mindre åpenbare matvarer du ikke tåler. Jeg var dum og spiste salami. Salami inneholder som regel det som heter startkultur. (Den eneste matvaren jeg unnet meg som ikke jeg laget fra grunnen av). Dumme meg sjekket ikke hva startkultur var. Det inneholder melk, og vips var min anti-tpo over 1300 igjen, jeg hadde fått den ned i 230. (Det er jo min tolkning av det, men jeg føler meg ganske sikker på sammenhengen her).

Så lurer jeg på: Er det en ide å "for sikkerhetsskyld" ta høydose omega 3 osv selv om man ikke har tatt testen, eller vet noen om det frarådes?
    (Har lest litt det siste døgnet, skjønnerlitt mer nå).

Nyt siste dagen i påsken!

Rufus
    Tror ikke det skulle være farlig å ta høydose omega-3, men ikke helt sikker. Jeg tar 2 av denne per dag:http://www.iherb.com/Minami-Nutritio...3&sr=null&ic=3

Medlem siden
    Jan 2009
    Sted
    Norge
    Alder
    48
    Meldinger
    1,051

Hei, bare en kjapp oppdatering....

Først, så har jeg lagt MTHFR litt til side for å konsentrere meg om magen, jeg får evt komme tilbake til det når jeg er ferdig med magebehandlingen min, har vært nødt til å ta en ting av gangen..

Er i sluttfasen av magekuren, håper jeg har fått tatt alt av bakterien (serratia marcescens)og biofilmen. I takt med at "mye rart" har kommet ut av tarmen i løpet av våren og sommeren, har formen steget og jeg har mer energi og mer bedre konsentrasjon. Håper det holder med en kur og at bakterien er ute av systemet.

Jeg brukte store mengde t3 for å holde meg oppegående (120 mcgr ). Det er redusert til ca 30 nå, men har litt problemer med å finne riktig dose... må gå litt opp og ned.

Etter å ha strammet inn dietten, spist mye raw og nå i sommer vært gjennom den ganske tøffe kuren for å fjerne biofilm og bakterien er jeg spent på om immunforsvaret mitt har roet seg. Noen uker til neste legetime, og det blir spennende å se de nye prøvesvarene. Neste steg er å fokusere på ortobehandlingen (undermetyleringen) som hittil ikke har hatt effekt. Så får se hva som skjer utover høsten. Deilig å føle at jeg er på vei mot bedre helse

Medlem siden
    Oct 2006
    Sted
    Danmark
    Alder
    67
    Meldinger
    10,231

Thumbs up Sv: Hashimotos. Under behandling med hydrokortison og Thyroid.

Sitat Opprinnelig skrevet av Rufus Vis post
    Er i sluttfasen av magekuren, håper jeg har fått tatt alt av bakterien (serratia marcescens)og biofilmen. I takt med at "mye rart" har kommet ut av tarmen i løpet av våren og sommeren, har formen steget og jeg har mer energi og mer bedre konsentrasjon. Håper det holder med en kur og at bakterien er ute av systemet.

Etter å ha strammet inn dietten, spist mye raw og nå i sommer vært gjennom den ganske tøffe kuren for å fjerne biofilm og bakterien er jeg spent på om immunforsvaret mitt har roet seg. Noen uker til neste legetime, og det blir spennende å se de nye prøvesvarene. Neste steg er å fokusere på ortobehandlingen (undermetyleringen) som hittil ikke har hatt effekt. Så får se hva som skjer utover høsten. Deilig å føle at jeg er på vei mot bedre helse
    Elsker gode nyheder! Elsker gode nyheder fra Rufus!

Jeg tror at du er på den helt rette vej denne gang... Har lidt læsestof om netop det, jeg gerne vedhæfter her. Det er på engelsk og fra en kommerciel kilde, men total saglig og troværdig. Fortsat god vind, Rufus.
    Vedlagte filer Vedlagte filer
    • Tak for at du læste mit indlæg.
    • Vil du vide lidt om hvad jeg står for, er du velkommen til at læse min signatur her

Medlem siden
    May 2010
    Sted
    Østfold
    Alder
    38
    Meldinger
    2,767

Det kommer iallfall fram, gang på gang, at hver og en av oss må finne sin vei - og at det ikke er den samme, selv om vi i mange tilfelle kan dra nytte av hverandres erfaringer. Er så glad på dine vegne, Rufus.
    Diagnostisert etter "depresjonsymptomer" - mai 2010 & smgjs private side ...
    -- og det som er deilig er at NÅ er avataren min ironisk

Medlem siden
    Nov 2011
    Sted
    Stor-Osloregionen
    Alder
    67
    Meldinger
    852

Rufus

Blir så glad for alle som tar seg tid til å fortelle om fremgang. Det trenger vi også. Takk for innlegg

Medlem siden
    Jan 2009
    Sted
    Norge
    Alder
    48
    Meldinger
    1,051

Takk skal dere ha, alle sammen

Ja, det føles deilig med fremgang, og takk for lesestoffet, Anisa. Nok en påminnelse om at god tarmflora er viktig.

Ble litt skuffet her om dagen, hadde vært innom fastlegen og det ble tatt en anti-TPO av meg, den er fortsatt ikke gått ned... Men jeg får bare tro at den vil synke etter hvert. Jeg har hatt lavere anti TPO tidligere. Håper at kroppen bare er litt treng med å reagere... Men klart, jeg ble litt betenkt med det samme.

Jeg er utvilsomt i bedre form, så jeg håper jeg snart kan begynne å konsentrere meg om neste skritt av behandlingen min om ikke lenge.

Medlem siden
    Jan 2009
    Sted
    Norge
    Alder
    48
    Meldinger
    1,051

Hei, jeg skal gi en kjapp oppdatering.

Jeg har ikke gitt opp å få ned min anti tpo. Den sprengte skalaen i september, nå håper jeg den begynner å gå nedover. Men det som er mitt evige problem er magen. Den blir aldri bra. Jeg tror nok at jeg fikk tatt bakterien og biofilmen gjennom den kuren jeg tok i sommer, men fortsatt sliter jeg med oppblomstring av sopp og oppblåst mage. Det er ikke kostholdet som er årsaken, det tror jeg er ganske "ekseplarisk". Jeg gjorde forsøk med tarmskyllding der jeg deretter satte inn hvetegressjuie og en der jeg satte inn probiotika. Det har ikke hjulpet meg, alt er som før. Så muligens er neste steg å fjerne bly fra kroppen og/eller ta ny avføringsprøve. Har noe forhøyet nivå av bly, og det kan gi kronisk sopp.

Jeg har imidlertid merket effekt av behandlingen min mot undermetylering- omsider. Jeg har ADHD-symptomer, og har stått på metyleringsbehandling i halvannet år uten merkbar effekt. Ved siste time hos TES for nesten to mnd siden økte jeg opp dosen med methionine til 500 * 4 begynte med B6 og TMG. Tar fra før SAM-e 400*2, p5p, 5-htp +sink, magnesium og calsium.
    Merker nå at jeg er mindre stresset, tvangshandlinger er redusert, er i stabilt godt humør, klarer å sitte rolig lengre perioder av gangen, er mer utadvent og bedre konsentrert. Har fremdeles en god del symptomer, men er glad for at jeg endelig merker noe! Jeg har egentlig blitt mer meg selv
    MEN jeg er helt utslitt og trøtt hele tida. Må som regel legge meg i seks-sjutida om kvelden og sover som en stein til vekkeklokka ringer neste morgen. Min forrige lege "advarte" mot at jeg kunne bli utslitt når behandlingen omsider begynte å virke, og det er nok det som har skjedd. Jeg håper det ikke varer i veldig lang tid. (Det er ikke stoffskiftesymptomer som gjør meg trøtt, det føler jeg meg sikker på)

Vel, det er snart ny legetime. Ser fram til å komme igang med neste steg i behandlingen. Oppdaterer senere. (leggetid )

Side 35 av 36 Først 123456789101112131415161718192021222324252627282930313233343536 Siste

Lignende tråder

1. Hashimotos og Erfa Thyroid
    Av Freya i forumet Hashimoto's thyroiditt (anti-TPO)
    Svar: 10
    Siste melding: 19-10-11, 12:36
  2. Jeg har sat mig for at jeg vil i behandling med Armour Thyroid.
    Av arenys i forumet Naturlig Thyroid medisiner
    Svar: 15
    Siste melding: 21-03-11, 17:59
  3. Info til lege om behandling av Hashimotos?
    Av Rufus i forumet Hashimoto's thyroiditt (anti-TPO)
    Svar: 2
    Siste melding: 09-11-10, 18:47
  4. Info til lege om behandling av Hashimotos?
    Av Rufus i forumet Hashimoto's thyroiditt (anti-TPO)
    Svar: 2
    Siste melding: 09-11-10, 18:47
  5. Erfa Thyroid/Hydrokortison i Danmark
    Av Gekko i forumet "Naturlig" Thyroid til danskere
    Svar: 3
    Siste melding: 15-04-10, 23:09

Søkeord for denne tråden

Bokmerker

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg