Side 36 av 36 Først ... 26343536
Viser søkeresultater 351 til 354 av 354
    Medlem siden
    May 2010
    Sted
    Østfold
    Alder
    38
    Meldinger
    2,763

Standard Sv: Hashimotos. Under behandling med hydrokortison og Thyroid.

Hei!

"Kom på" deg og lurer på hvordan det går?
    Diagnostisert etter "depresjonsymptomer" - mai 2010 & smgjs private side ...
    -- og det som er deilig er at NÅ er avataren min ironisk

Medlem siden
    Jan 2009
    Sted
    Norge
    Alder
    48
    Meldinger
    1,051

Hei, smgj og takk for at du tenkte på meg

Har vært bortreist, derfor sen respons.

Ikke så mye nytt med behandlingen min, lenge siden jeg har vært til lege nå, men nå skal jeg snart igjen. Har vært plaget av en voldsom trøtthet, som ser ut til å ha forsvunnet nå nylig. Jeg sover ikke så mye som før. Metyleringsbehandlingen min ser også ut til å få mer effekt. Jeg er ikke like stresset som før. Reflekterte rundt det i går da jeg kom fra ferie. Reiste med fly. Før ville jeg alltid være veldig stresset før turen, sitte klar ved gaten i svært god tid og være klar som et egg lenge før det var nødvendig. Nå er jeg så lite stresset at jeg glemmer å sjekke klokka. Både på inn- og utreise klarte jeg nesten å bli for sen til flyet fordi jeg glemte tida. Er også klarere i hodet og synes jeg har større kognitiv kapasitet (lærer fortere og føler nok at jeg resonnerer lettere). Setter pris på dette. Håper dette påvirker binyrene og kroppen generelt.

Har tatt ny avføringsprøve da magen ikke er bra ennå. Plages med oppblåsthet, men også dette er bedre enn før.

Stoffskiftebehandlingen har jeg ikke endret på, står på samme dose liothyronin + levaxin som jeg har gjort lenge. Men jeg føler at den virker litt bedre. En del symptomer som jeg har forbundet med stoffskiftet har blitt svakere, som feks prikking i armer og bein.

Plages av en del humørsvingninger, vet ikke helt årsaken. Det er helt sikkert sammensatt. Det har tidligere hjulpet å øke dosen med 5-htp.

Nei, det blir en del å diskutere når jeg nå skal ha legetime neste gang. Skal oppdatere om en stund (og oppdatere meg litt mer her inne).

"Snakkes"

Medlem siden
    May 2010
    Sted
    Østfold
    Alder
    38
    Meldinger
    2,763

Så bra at noe går framover da, selv om andre ting fremdeles skaper problemer. Spennende den methyleringen. Her forsvant veldig mye stress sammen med x-mann og x-svigers.
    Diagnostisert etter "depresjonsymptomer" - mai 2010 & smgjs private side ...
    -- og det som er deilig er at NÅ er avataren min ironisk

Medlem siden
    Apr 2010
    Sted
    Asker
    Alder
    47
    Meldinger
    194

Sitat Opprinnelig skrevet av Rufus Vis post
    Hei, smgj og takk for at du tenkte på meg

Har vært bortreist, derfor sen respons.

Ikke så mye nytt med behandlingen min, lenge siden jeg har vært til lege nå, men nå skal jeg snart igjen. Har vært plaget av en voldsom trøtthet, som ser ut til å ha forsvunnet nå nylig. Jeg sover ikke så mye som før. Metyleringsbehandlingen min ser også ut til å få mer effekt. Jeg er ikke like stresset som før. Reflekterte rundt det i går da jeg kom fra ferie. Reiste med fly. Før ville jeg alltid være veldig stresset før turen, sitte klar ved gaten i svært god tid og være klar som et egg lenge før det var nødvendig. Nå er jeg så lite stresset at jeg glemmer å sjekke klokka. Både på inn- og utreise klarte jeg nesten å bli for sen til flyet fordi jeg glemte tida. Er også klarere i hodet og synes jeg har større kognitiv kapasitet (lærer fortere og føler nok at jeg resonnerer lettere). Setter pris på dette. Håper dette påvirker binyrene og kroppen generelt.

Har tatt ny avføringsprøve da magen ikke er bra ennå. Plages med oppblåsthet, men også dette er bedre enn før.

Stoffskiftebehandlingen har jeg ikke endret på, står på samme dose liothyronin + levaxin som jeg har gjort lenge. Men jeg føler at den virker litt bedre. En del symptomer som jeg har forbundet med stoffskiftet har blitt svakere, som feks prikking i armer og bein.

Plages av en del humørsvingninger, vet ikke helt årsaken. Det er helt sikkert sammensatt. Det har tidligere hjulpet å øke dosen med 5-htp.

Nei, det blir en del å diskutere når jeg nå skal ha legetime neste gang. Skal oppdatere om en stund (og oppdatere meg litt mer her inne).

"Snakkes"

Så hyggelig at du er bedre😃 Ville bare si at metyleringen øker produksjon av seritonin, dopamin og noradrenalin. Hvis du har flere mutasjoner på gener som har med metylering f.eks. COMT genet så vil du ha en redusert nedbrytning av dopamin og noradrenalin. Dette kan gi humørsvingninger. Mistenker dette hos meg selv uten å ha fått bekreftet det enda😃 Man blir på en måte overmetylert ihvertfall på noen av signalstoffene. Google Amy Yasko for mer info. Lykke til videre!

Side 36 av 36 Først ... 26343536

Lignende tråder

1. Hashimotos og Erfa Thyroid
    Av Freya i forumet Hashimoto's thyroiditt (anti-TPO)
    Svar: 10
    Siste melding: 19-10-11, 11:36
  2. Jeg har sat mig for at jeg vil i behandling med Armour Thyroid.
    Av arenys i forumet Naturlig Thyroid medisiner
    Svar: 15
    Siste melding: 21-03-11, 16:59
  3. Info til lege om behandling av Hashimotos?
    Av Rufus i forumet Hashimoto's thyroiditt (anti-TPO)
    Svar: 2
    Siste melding: 09-11-10, 17:47
  4. Info til lege om behandling av Hashimotos?
    Av Rufus i forumet Hashimoto's thyroiditt (anti-TPO)
    Svar: 2
    Siste melding: 09-11-10, 17:47
  5. Erfa Thyroid/Hydrokortison i Danmark
    Av Gekko i forumet "Naturlig" Thyroid til danskere
    Svar: 3
    Siste melding: 15-04-10, 22:09

Søkeord for denne tråden

Bokmerker

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg